ΟΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΜΕ ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ:

17 Αυγ 2010

Η ΕΛΛΑΔΑ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ


Ανακτήθηκε από computer-engineers

«Καθηγητές» Πληροφορικής στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, θεολόγοι, γυμναστές, ιχθυοκαλλιεργητές με προσόν σεμινάρια για γραμματείς

Η εκπαίδευση στην Πληροφορική, αποτελεί αναγκαιότητα η οποία θα καθορίσει σε σημαντικό βαθμό την ανταγωνιστικότητα της χώρας τα αμέσως επόμενα χρόνια. Είναι θεμελιώδες η εκπαίδευση αυτή, να είναι ουσιαστική, υψηλού επιπέδου και δίκαια παρεχόμενη σε όλους τους Έλληνες μαθητές, ανεξάρτητα από τη δυνατότητα ατομικής τους πρόσβασης σε συστήματα πληροφορικής. Η γνώση βασικών δεξιοτήτων στην Πληροφορική αποτελεί ήδη προαπαιτούμενη επαγγελματική δεξιότητα αλλά και εργαλείο πρόσβασης στη κοινωνία της γνώσης.

Ποια είναι όμως η Πολιτική του Υπουργείου παιδείας στο χώρο της Πληροφορικής; ...

Με βάση την Υπουργική Απόφαση Δ2/64765/14-09-01 παρέχεται η δυνατότητα για διορισμό σε θέσεις ωρομισθίων και Αναπληρωτών καθηγητών Πληροφορικής στην Β’βάθμια εκπαίδευση, σε οποιονδήποτε πτυχιούχο ΑΕΙ ο οποίος έχει παρακολουθήσει 400 ώρες σεμιναρίων στοιχειωδών γνώσεων Πληροφορικής. Η συγκεκριμένη Υπουργική Απόφαση, αποτελεί την τελευταία σε μια σειρά «εκπτώσεων» στα απαιτούμενα προσόντα για την πρόσληψη καθηγητών Πληροφορικής (το ιστορικό των αποφάσεων επισυνάπτεται στο Παράρτημα που ακολουθεί) και μας παραπέμπει σε παρόμοιες υπουργικές αποφάσεις του ΥΠ.Ε.Π.Θ. στο παρελθόν, οι οποίες έδιναν την ίδια δυνατότητα (με νέα υπουργική απόφαση που ακολουθούσε), για μόνιμο διορισμό των παραπάνω σε θέσεις Πληροφορικής, αφού είχαν συμπληρώσει 16 μήνες διδακτικής προϋπηρεσίας ως ωρομίσθιοι ή αναπληρωτές.

Όσο και αν φαίνεται απίστευτο το Υπουργείου Παιδείας, επιτρέπει σε γυμναστές, τεχνικούς οχημάτων, οδοντοτεχνίτες, θεολόγους και σε οποιονδήποτε άλλο θελήσει, αρκεί να είναι απόφοιτος ΑΕΙ ή ΤΕΙ, να διδάξει Πληροφορική στα γυμνάσια και στα λύκεια, έχοντας απλά ένα πιστοποιητικό παρακολούθησης σεμιναρίου 400 ωρών σχετικού με την κατάρτιση σε Η/Υ, εξισώνοντας πρακτικά τα πανεπιστημιακά πτυχία πληροφορικής με τρίμηνα σεμινάρια.

Η πιθανή απάντηση του Υπουργείου Παιδείας ότι δεν επαρκούν οι απόφοιτοι των τμημάτων Πληροφορικής για την πλήρωση των σχετικών θέσεων ή την κάλυψη των ωρών διδασκαλίας, δεν αποτελεί άλλοθι για την ουσιαστική υποβάθμιση της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Το Υπουργείο θα μπορούσε να προσκαλέσει ανοικτά τους απόφοιτους των τμημάτων Πληροφορικής (όπως κάνει π.χ. για τα ΙΕΚ) για την ωρομίσθια απασχόληση τους στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, όπου διαπιστώνονται κενά και να αξιοποιήσει επιλεγμένους φοιτητές των τμημάτων Πληροφορικής που προφανώς έχουν αντικειμενικά περισσότερα προσόντα από «καθηγητές» με εκπαίδευση κερδοσκοπικών φασόν σεμιναρίων «Πληροφορικής» με ύλη επιπέδου γραμματέως .

Η τοποθέτηση του Υπουργείου όμως εδράζεται προφανώς σε μικροπολιτικούς πελατειακούς υπολογισμούς:

Προσφέρει διέξοδο (;) σε ανέργους πτυχιούχους διαφόρων «κορεσμένων» ειδικοτήτων, αδιαφορώντας καταφανώς για το επίπεδο της παρεχόμενης εκπαίδευσης, θεσπίζοντας αστεία προσόντα για τη διδασκαλία του μαθήματος της Πληροφορικής. Εξυπηρετεί την πολιτική υψηλόβαθμων στελεχών του Υπουργείου, οι οποίοι «τυχαίνει» να είναι και πρόεδροι φορέων που διοργανώνουν τα σεμινάρια των 400 ωρών Εξασφαλίζει την ένοχη ανοχή της ΟΛΜΕ μια και προφανώς είναι περισσότερα τα μέλη της που επωφελούνται από αυτήν την κατάσταση (φυσικοί, χημικοί, μαθηματικοί, φιλόλογοι, γυμναστές, θεολόγοι κλπ. ) σε σχέση με αυτά που θίγονται απόφοιτοι τμημάτων Πληροφορικής. Μεταφέρει την ευθύνη του, για το επιστημονικό επίπεδο των διδασκόντων, στους διοργανωτές των σεμιναρίων Πληροφορικής, εμπορευομένο ελπίδες διορισμού έναντι 450-600.000 δρχ. ανά άτομο.

Το υπουργείο Παιδείας με την τακτική του δείχνει να βιάζεται να «κλείσει» τις θέσεις Πληροφορικής στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση δημιουργώντας τετελεσμένα. Οι σημερινοί αναπληρωτές είναι βέβαιο ότι θα είναι οι αυριανοί μόνιμοι καθηγητές, με πλεονέκτημα την «προϋπηρεσίας» τους, ενώ οι απόφοιτοι των Τμημάτων Πληροφορικής που παράγονται με αυξανόμενους ρυθμούς (1700(!) ανά έτος, όταν για παράδειγμα οι πολιτικοί μηχανικοί είναι 700 ανά έτος), θα βρεθούν σύντομα στη δυσάρεστη θέση να μην μπορούν να απασχοληθούν στο αντικείμενο τους στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Το θέμα της εκπαίδευση στην Πληροφορική έχει πολλές ακόμα ενδιαφέρουσες πτυχές, σχετικές με τον εξοπλισμό στα σχολεία, τα κριτήρια για τη διδασκαλία Πληροφορικής σε χρηματοδοτούμενα από την Ευρωπαϊκή Ένωση προγράμματα, τους συγγραφείς των σχετικών βιβλίων στα σχολεία κλπ. που μπορούν να αναλυθούν άλλα και χρήζουν διερεύνησης.


2 σχόλια:

δεσποινα είπε...

Στις 31-8 2010 11:56 ο χρήστης δεσποινα (panay1957@yahoo.com) σχολίασε:
Σε κάποια υπουργική απόφαση αναφέρει ότι μπορεί να διδάξει μαθήματα πληρ/ρικής στη δευτ/μια εκπ/ση και απόφοιτος ΤΕΙ που έχει κάνει κάποια ίδια μαθήματα για τουλάχιστον δύο εξάμηνα (π.χ. ΔΙΚΤΥΑ που κάνουν οι ΗΛΕΚ/ΝΙΚΟΙ ΤΕΙ) αληθεύει αυτό ,γνωρίζετε τίποτα σχετικό.

Εκπαίδευση Ενηλίκων είπε...

Στις 31-8 2010 12:06 ο χρήστης edu4adults σχολίασε:
Καλησπέρα σας

Για να διορισθεί κάποιος ως καθηγητής στη πληροφορικής στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση θα πρέπει να διαθέτει ένα πτυχίο ΑΕΙ/ΤΕΙ που να γίνεται δεκτό από τον ΑΣΕΠ.
Ενδεικτικά μπορείτε να δείτε μια σχετική προκήρυξη http://www.epe.org.gr/various/prokiriksiASEP_08Fe...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...