ΟΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΜΕ ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ:

27 Σεπ 2011

Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΦΑΝΤΑΣΙΑΣ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ΚΡΙΤΙΚΟΥ ΣΤΟΧΑΣΜΟΥ ΣΤΗ ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΩΝ ΕΝΗΛΙΚΩΝ: Κριτική ανάλυση της προσέγγισης του John Dirkx

Της Ασπασίας Δολιώτη

ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗ ΣΧΟΛΗ
ΤΜΗΜΑ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΚΑΙ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ
ΤΟΜΕΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΕΙΔΙΚΕΥΣΗ: ΣΥΝΕΧΙΖΟΜΕΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Θεσσαλονίκη, 2009

1.1 Κριτικός στοχασμός
Ο κριτικός στοχασμός σχετίζεται με την επεξεργασία από την πλευρά του ατόμου των προηγούμενων εμπειριών και στάσεών του και την εγκυρότητα της προηγούμενης γνώσης που έχει κατακτήσει. Η εξέταση της προηγούμενης γνώσης προκειμένου ελεγχθεί η πορεία για τη λύση κάποιου προβλήματος δεν μπορεί να χαρακτηριστεί κριτικός στοχασμός. Αυτό γιατί ο κριτικός στοχασμός είναι μια σύνθετη διανοητική διαδικασία που αφορά στην επανεξέταση εμπειριών, ιδεών, πεποιθήσεων και στάσεων και έχει ως στόχο την ενδυνάμωση του ατόμου και τον επαναπροσδιορισμό της πραγματικότητάς του. Δηλαδή αποτιμάται ο τρόπος σκέψης του ατόμου, αμφισβητούνται παραδεδομένες αξίες και αντιλήψεις που μέχρι τη στιγμή αυτή είχαν παγιωθεί στη ζωή του και ως αποτέλεσμα διαφοροποιούνται.

Για να διαβάσετε ολόκληρη την εισήγηση της Ασπασίας Δολιώτη, (αρχείο pdf, 89 σελ, 1,3 Mb) πατήστε εδώ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...