ΟΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΜΕ ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ:

28 Ιαν 2013

«Mobile Learning, Η Μάθηση μέσω Κινητών Συσκευών»


Του Νίκου Αμανατίδη, (Δάσκαλος, 3/θ Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Π.Τ.Δ.Ε. Α.Π.Θ., Υποψήφιος Διδάκτορας LONDON SOUTH BANK UNIVERSITY), στο 2 Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Συνέδριο Ημαθίας

ΠΕΡΙΛΗΨΗ
Το κείμενο αυτό επιχειρεί να ορίσει αλλά και να εξετάσει πολύπλευρα την έννοια της μάθησης με τη χρήση φορητών συσκευών, handheld devices, mobile devices, portable technologies. Η μάθηση με τη χρήση των συσκευών αυτών αποτελεί μια καινοτόμα προσπάθεια διεύρυνσης και ανάπτυξης του μαθησιακού ορίζοντα στη σημερινή σύγχρονη, έντονα ανταγωνιστική κοινωνία της διαρκούς μετακίνησης πληθυσμών αλλά και μαθητικού δυναμικού, πτώσης συνόρων αλλά και εμφάνισης νέων πολύμορφων καθώς επίσης και πολυσύνθετων μαθησιακών και διδακτικών αναγκών. Για μια ισότιμη, παραγωγική και επιτυχή συμμετοχή στο σύγχρονο ,ανταγωνιστικό και ιδιαίτερα απαιτητικό κόσμο, γεννάται μια έντονη ανάγκη για δια βίου μάθηση καθώς και για την ανάπτυξη συγκεκριμένων ικανοτήτων και δεξιοτήτων των μαθητών σε μια αέναη προσπάθεια για ομαλή, απρόσκοπτη και παραγωγική ένταξή τους στο κοινωνικό σύνολο. Σημαντικό ρόλο στη χρήση της μορφής αυτής εκπαίδευσης παίζει το κατάλληλο παιδαγωγικό μοντέλο μάθησης, διδασκαλίας αλλά και αξιολόγησης που θα αποτελέσει επιτυχή επιλογή με εμφάνιση απτών, αναγνωρίσιμων και καρποφόρων γνωστικών
αποτελεσμάτων από τους μαθητές. Εξετάζονται τα μέσα, μοντέλα, δυνατότητες, προοπτικές, χρήσεις, σχέδια διδασκαλίας αλλά και αξιολόγησης, καθώς και τα εκπαιδευτικά σενάρια με το συγκεκριμένο είδος μάθησης,(mobile learning), μελλοντικές προοπτικές αλλά και προβλήματα καθώς και δυνατότητες επίλυσης και αντιμετώπισής τους. Παράλληλα δίνεται έμφαση στην προσέλκυση αλλά και ενσωμάτωση των μαθητών που παρουσιάζουν δυσκολίες τόσο σε γνωστικό και μαθησιακό επίπεδο αλλά και σε δυνατότητες προσαρμογής στο σχολικό και γενικότερα κοινωνικό περιβάλλον με την υιοθέτηση και χρήση προσαρμοσμένων μεθόδων διδασκαλίας και μάθησης,(tailor made instruction and learning processes), στο επίπεδο και ανάγκες των μαθητών αυτών. Η χρήση των τεχνολογιών αυτών έχει αποδειχθεί ότι ελκύει το ενδιαφέρον των μαθητών και συμβάλλει, με τη χρήση των κατάλληλων εκπαιδευτικών σεναρίων, και των μοντέλων μάθησης και διδασκαλίας, στην ανάπτυξη γνώσεων και ικανοτήτων από τους μαθητές, αναγκαίων για το σύγχρονο κόσμο.

ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ: Φορητές συσκευές, παιδαγωγικό μοντέλο, μέθοδοι διδασκαλίας και μάθησης, εκπαιδευτικά σενάρια

Για να διαβάσετε ολόκληρο το κείμενο της εισήγησης, πατήστε εδώ





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...