ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΕΚΕ50

1η Γραπτή Εργασία
Εκφώνηση:

ΘΕΜΑ Α
Στο κεφάλαιο 3 του τόμου Α’ (σσ. 99‐108) παρουσιάζονται τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που έχουν οι ενήλικες/‐κοι ως εκπαιδευόμενες/‐νοι. Σε ποια από αυτά αναγνωρίζετε δικά σας,
προσωπικά χαρακτηριστικά; Ποια είναι αυτά; (Δώστε ένα ή δύο παραδείγματα). Αναπτύξτε τις σκέψεις σας σε 600‐800 λέξεις.
Δώστε έναν τίτλο για το θέμα αυτό.

ΘΕΜΑ Β
α. Αναλογιστείτε τις εκπαιδευτικές εμπειρίες (στην εκπαίδευση ενηλίκων ή στο πανεπιστήμιο)
στις οποίες έχετε εμπλακεί, είτε ως εκπαιδεύτριες/‐τές είτε ως εκπαιδευόμενες/‐νοι. Επιλέξτε
μια πολύ επιτυχημένη εμπειρία / περιστατικό.
β. Καταγράψτε αυτή την εμπειρία / περιστατικό, με 400 – 700 λέξεις, απαντώντας στα εξής:
1) σε ποιο χρόνο και χώρο (πλαίσιο) πραγματοποιήθηκε;
2) ποια ήταν τα χαρακτηριστικά των εκπαιδευόμενων και της/του εκπαιδεύτριας/‐τη ή
των εκπαιδευτριών/‐τών;
3) τι ακριβώς συνέβη και σας ικανοποίησε τόσο;
4) Ποια χαρακτηριστικά είχε αυτή η εμπειρία, που δεν τα είχαν πολλές άλλες
εκπαιδευτικές σας εμπειρίες;

γ. Με βάση ποιες αρχές ή/και ποια κριτήρια ή/και ποιες θεωρητικές προσεγγίσεις που γνωρίζετε ή/και έχετε υιοθετήσει, απαντήσατε στις ερωτήσεις 3 και 4 του σημείου β; (150‐300 λέξεις).
Δώστε έναν τίτλο για το θέμα αυτό.

1η Εργασία Απάντηση:
Για να δείτε την απάντηση πατήστε εδώ
Βαθμός: 8
----------------------------------------------------------------------------------

2η Γραπτή Εργασία
Εκφώνηση:

ΘΕΜΑ Α
Σχεδιάστε ένα παιγνίδι ρόλων ή μία μελέτη περίπτωσης για ένα πρόγραμμα εκπαίδευσης ενηλίκων σε ελεύθερο θέμα που γνωρίζετε καλά και στο οποίο θα
μπορούσατε να είστε εκπαιδεύτρια/‐της. Ακολουθήστε τις προδιαγραφές τις τεχνικής
αυτής. Αναφέρατε τι θα κάνετε, πότε θα το κάνετε (σε ποια χρονική στιγμή της
συνάντησης) και πώς θα το κάνετε. Ετοιμάστε το υλικό που εσείς κρίνετε απαραίτητο
για τη συγκεκριμένη δραστηριότητα (π.χ. καρτέλες ρόλων). Πάρτε ελεύθερα αποφάσεις
για λεπτομέρειες του εκπαιδευτικού σεναρίου που επιλέξατε και που δεν
προσδιορίζονται από την εκφώνηση του θέματος. (600‐900 λέξεις)
Δώστε ένα τίτλο στο θέμα αυτό.

ΘΕΜΑ Β
α. Πάρτε μια (μαγνητοφωνημένη) συνέντευξη από έναν (μια) εκπαιδευτή (τρια) ενηλίκων. (Συμβουλευτείτε το κείμενο για τη μεθοδολογία λήψης συνέντευξης της κ. Αικ. Κεδράκα που επισυνάπτεται μετά από την παράθεση των θεμάτων των εργασιών)
Ρωτήστε τα εξής:
1. Ποια είναι τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των ενηλίκων ως εκπαιδευομένων;
2. Ποιες εκπαιδευτικές τεχνικές χρησιμοποιείτε συχνά; Αιτιολογήστε γιατί τις
χρησιμοποιείτε συχνά.
3. Ας υποθέσουμε ότι συναντάτε πρώτος / η τους εκπαιδευόμενους κατά την εναρκτήρια
ώρα κάποιου προγράμματος. Ποιους στόχους θα θέτατε και πώς θα οργανώνατε
αυτή την ώρα (τι θα κάνατε και γιατί, βήμα – βήμα);
β. Πώς κρίνετε τις απαντήσεις που λάβατε, με βάση όσα έχετε ήδη μελετήσει στο πλαίσιο της
Θ.Ε.; (Γράψτε ένα κείμενο 600‐900 λέξεων και επισυνάψτε την απομαγνητοφωνημένη
συνέντευξη).
Δώστε έναν τίτλο στο θέμα αυτό.
Αν βρίσκετε δυσκολίες, σας συνιστούμε να ανταλλάξετε σκέψεις με άλλους συμφοιτητές σας,
καθώς και να επικοινωνήσετε με τον (την) καθηγητή (τρια) σύμβουλό σας.

2η Εργασία Απάντηση:
Για να δείτε την απάντηση πατήστε εδώ
Βαθμός: 8
----------------------------------------------------------------------------------


3η Γραπτή Εργασία
Εκφώνηση:

ΘΕΜΑ Α
Ανακαλέστε από τη μνήμη σας ένα εκπαιδευτικό περιστατικό στο οποίο συμμετείχατε ως εκπαιδεύτρια/‐τής ή ως εκπαιδευόμενη/‐νος και στο οποίο υπήρχε η έννοια της ομάδας, όπως περιγράφεται στο βιβλίο σας (τόμος 3, σ. 30). Μελετήστε τις προϋποθέσεις και τις δεξιότητες που απαιτούνται για την αμοιβαία κατανόηση και τη συνεργασία (τόμος 3, σ. 39). Περιγράψτε το περιστατικό και στη συνέχεια αναφέρατε αν οι προϋποθέσεις αυτές και οι δεξιότητες παρατηρήθηκαν στην ομάδα . (700‐1000 λέξεις).

Δώστε έναν τίτλο στο θέμα αυτό.
ΘΕΜΑ Β
Για την ίδια ομάδα του περιστατικού που αξιοποιήσατε στο θέμα Α προσπαθήστε να εντοπίσετε τις φάσεις ανάπτυξής της. Αιτιολογήστε την άποψή σας. Συμβουλευτείτε τη σχετική ενότητα του βιβλίου σας (τόμος Γ΄, ενότητα 4.5, σσ. 142‐145). (500‐800 λέξεις)
Δώστε έναν τίτλο στο θέμα αυτό.

3η Εργασία Απάντηση:
Για να δείτε την απάντηση πατήστε εδώ

Βαθμός: 7
---------------------------------------------------------------------

4η Γραπτή Εργασία
Εκφώνηση:

ΘΕΜΑ Α
Οργανώστε μια δραστηριότητα αξιοποιώντας την πολυεπίπεδη συναλλαγή των τριών επιπέδων, όπως αυτή περιγράφεται στην ενότητα 9.1 του Γ΄ τόμου (σσ. 279‐290) . Δώστε σύντομη περιγραφή του ευρύτερου πλαισίου μέσα στο οποίο εντάσσεται η δραστηριότητα και απαντήσεις στα ερωτήματα της παραγράφου 9.1.3. (σ. 282). (600‐900 λέξεις)
Δώστε έναν τίτλο στο θέμα αυτό.
ΘΕΜΑ Β
1. Δείτε ξανά την (γ) απάντησή σας στο θέμα Β της Εργασίας 1, που είχατε γράψει.
Πώς θα εμπλουτίζατε ή αναθεωρούσατε ή αναδιατυπώνατε τώρα εκείνη την απάντησή
σας έχοντας υπόψη όσα μελετήσατε στο εξής στο πλαίσιο της Θ.Ε.; Δώστε
ιδιαίτερη έμφαση στο να εξηγήσετε με βάση ποιες θεωρητικές προσεγγίσεις
συγκροτείτε τώρα την απάντησή σας στα ερωτήματα: “Τι ακριβώς συνέβη (στο περιστατικό/εμπειρία που είχατε περιγράψει) και σας
ικανοποίησε τόσο;” “Ποια χαρακτηριστικά είχε αυτή η εμπειρία, που δεν τα είχαν πολλές άλλες
εκπαιδευτικές σας εμπειρίες;” Γράψτε ένα κείμενο 200 - 400 λέξεων. Αν βρίσκετε δυσκολίες, σας συνιστούμε να
ανταλλάξετε σκέψεις με άλλους συμφοιτητές σας ή με τον (την) καθηγητή (τρια)
σύμβουλό σας.
2. Όταν διατυπώνουμε απόψεις σε ένα εκπαιδευτικό ζήτημα, το κάνουμε βασιζόμενοι
σε συναφείς θεωρητικές προσεγγίσεις που υιοθετούμε, αλλά και σε φιλοσοφικές, ιδεολογικές και ηθικές αξίες και παραδοχές που έχουμε υιοθετήσει μέσα από τα βιώματά μας. Ήδη προηγουμένως εξηγήσατε με βάση ποιες θεωρητικές προσεγγίσεις σας απαντήσατε στα δύο ερωτήματα. Προσπαθείστε τώρα να απαντήσετε στα εξής: α) Με βάση ποιες φιλοσοφικές, ιδεολογικές και ηθικές αξίες και παραδοχές σας απαντήσατε στα δύο αυτά ερωτήματα; β) Πώς συνδέονται αυτές οι αξίες και παραδοχές σας με τις θεωρητικές προσεγγίσεις που προαναφέρατε; Για το ερώτημα 2 γράψτε 200 - 400 λέξεις.
Δώστε ένα τίτλο στο Β΄ θέμα.

4η Εργασία Απάντηση:
Για να δείτε την απάντηση πατήστε εδώ
Βαθμός: 9

Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

Δεν υπάρχουν σχόλια: