29 Νοε 2013

Ανάπτυξη της ενσυναίσθησης μέσα από αναστοχαστικές τεχνικές εκπαιδευτικού δράματος σε θέματα αποδοχής της ετερότητας


Ε
ισήγηση της Σπυριδούλας Μπιρμπίλη στο Β΄θεατρολογικό Συνέδριο του Πανελλήνιου Επιστημονικού Συλλόγου Θεατρολόγων με θέμα:

METANAΣΤΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ ΣΤΗ ΣΥΧΓΡΟΝΗ ΔΡΑΜΑΤΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΤΗ ΣΚΗΝΙΚΗ ΠΡΑΞΗ.

Ο τίτλος της παρούσας εισήγησης περιέχει τις λέξεις Ενσυναίσθηση, Αναστοχαστικές τεχνικές, Εκπαιδευτικό δράμα, Αποδοχή και Ετερότητα. Αναλύοντας τις έννοιες αυτές, θα επιχειρήσω να αποδείξω πώς συγκεκριμένες τεχνικές που χρησιμοποιεί το εκπαιδευτικό δράμα μπορούν να αποβούν χρήσιμες στο σημερινό πολυπολιτισμικό σχολείο.
Ετερότητα και Ενσυναίσθηση
Τι είναι ετερότητα; Το διαφορετικό από αυτό που έχουμε συνηθίσει, το ''Άλλο'', το ανοίκειο. Πολύς λόγος γίνεται για τον ''Άλλο'' στις μέρες μας και συνήθως το μυαλό μας πάει στον ξένο, τον μετανάστη. Η ετερότητα ωστόσο είναι μέρος της ζωής μας, είτε μιλάμε για ετερότητα ως προς τον πολιτισμό και την κουλτούρα, είτε ετερότητα στη θρησκεία, είτε αναφερόμαστε σε οτιδήποτε διαφορετικό. Ο ''Άλλος'' μπορεί να είναι ο μαθητής με μαθησιακές δυσκολίες ή με ειδικές ανάγκες και δεξιότητες, ο οικονομικά κατώτερος, εκείνος με διαφορετική μορφή οικογένειας (μονογονεϊκή, υιοθετημένος, παππούδες αντί για γονείς, δυο οικογένειες που ενώθηκαν σε μια, κ.ο.κ). ''Άλλος'' μπορεί να είναι εκείνος που έχει διαφορετική σωματική διάπλαση ή απλώς κάποιος που τα ενδιαφέροντά του είναι διαφορετικά από της πλειοψηφίας. ''Άλλος'' είναι ακόμα ο μεγαλύτερος ή ο ''μικρός'' της πρώτης τάξης που οι ''μεγάλοι'' δε θέλουν να κάνουν παρέα μαζί του.
Η ετερότητα έχει τόσες μορφές που ίσως να είναι δύσκολο να μιλάμε για ομοιότητα. Αν επικεντρωθούμε στην ετερότητα ως προς την εθνικότητα, το πιο σημαντικό είναι να μην ξεχνάμε ότι κι εμείς, οι γηγενείς, οι ντόπιοι, είμαστε οι ''Άλλοι'', οι διαφορετικοί για τους μετανάστες μαθητές. Όπως εμείς βρίσκουμε δύσκολο να τους καταλάβουμε, άλλο τόσο δυσκολεύονται κι αυτοί να ενταχθούν και να κατανοήσουν τις συνήθειές μας. Χρειάζεται και οι δυο ομάδες, και οι ντόπιοι και οι μετανάστες, να κάνουμε βήματα μπροστά και να συναντηθούμε στη μέση...

Για να διαβάσετε ολόκληρη την εισήγηση της Σπυριδούλας Μπιρμπίλη...




πατήστε εδώ
Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

27 Νοε 2013

9ο Πανελλήνιο Συνέδριο με Διεθνή Συμμετοχή «Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση»‏


Η
Ελληνική Επιστημονική Ένωση Τεχνολογιών Πληροφορίας & Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση (ΕΤΠΕ) και η Σχολή Επιστημών Αγωγής του Πανεπιστημίου Κρήτης, συνδιοργανώνουν το 9ο Πανελλήνιο Συνέδριο με Διεθνή Συμμετοχή «Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση» κατά το διάστημα 3-5 Οκτωβρίου 2014 στο Ρέθυμνο (Πανεπιστημιούπολη Γάλλου).


Το 9ο Πανελλήνιο Συνέδριο με Διεθνή Συμμετοχή «Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση» αποτελεί το επιστημονικό συνέδριο της ΕΤΠΕ και στοχεύει στη διαπραγμάτευση των σύγχρονων επιστημονικών προσεγγίσεων σχετικά με το πεδίο των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση. Το Συνέδριο φιλοδοξεί να αποτελέσει το βήμα ακαδημαϊκού διαλόγου και παρουσίασης ερευνητικών εργασιών, αναλύσεων και θεωρητικών μελετών που αφορούν τις πολλαπλές πτυχές του πεδίου των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση.

Εργασίες για το Συνέδριο μπορούν να υποβάλλονται έως...



και 12 Ιανουαρίου 2014

Αναλυτικές Πληροφορίες: www.hcicte2014.edc.uoc.gr/


Για τη Συντονιστική Επιτροπή,

Παναγιώτης Αναστασιάδης
Αναπληρωτής Καθηγητής

Για την Οργανωτική Επιτροπή,
Νικόλαος Ζαράνης
Επίκουρος Καθηγητής
Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

26 Νοε 2013

The Engaging School. A Handbook for school leaders


W
hy read this handbook?


This handbook is designed for secondary school leaders who want their students to be much more deeply engaged in learning, their staff to be more engaging practitioners, and for their schools to be rich in engaging learning opportunities for the whole community. It is for school leaders who are prepared to radically redesign part or all of their school to achieve these ends. Finally, it is for school leaders who want to learn from the Learning Futures programme and create an Engaging School. This handbook acts as an introduction to the ideas, processes, and models of Engaging Schools. It has not been possible to include all the resources, materials, tools and examples that could be used to create an Engaging School. Many of these are listed at the end of the handbook and can be accessed for free at www.learningfutures.org

This handbook is designed to help school leaders do a number of things:
• make the initial case for change to their school community
• articulate a vision for their school as an Engaging School and reflect on areas of strength and areas for development
• identify the necessary changes to the organisational conditions in school (the structures, norms, rules and management of time)
• plan a change process that secures the buy-in of the school community
• choose the implementation model for an Engaging School that best fits the development trajectory of their school:
– the school within a school
– part of the curriculum
– one day per week
– week-long intensives
– the whole school
Finally, the handbook will enable school leaders to access a range of resources and materials to support them to become an Engaging School and join the Engaging Schools community.


To read the whole handbook...

click here


Retrieved from:
http://www.innovationunit.org/resources/engaging-school-handbook-school-leaders


First saw at:
http://mathisi20.gr/resources/studies/i582

Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

24 Νοε 2013

Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου: Έναρξη περιόδου υποβολής αιτήσεων για το ακαδ. έτος 2014-2015


Ε
πικοινωνούμε μαζί σας για να σας ενημερώσουμε ότι το Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου δέχεται αιτήσεις εισδοχής στα Προγράμματα Σπουδών του για το ακαδημαϊκό έτος 2014-2015 (έναρξη : Σεπτέμβριος 2014).


Οι αιτήσεις υποβάλλονται μόνο ηλεκτρονικά, μέσω του ακόλουθου συνδέσμου: http://portal.ouc.ac.cy/applicants.aspx

Η καταληκτική ημερομηνία υποβολής αιτήσεων είναι η...

We would like to inform you that the application period for the Programmes of Study offered by the Open University of Cyprus, for the academic year 2014-2015, has begun.

The applications may be submitted online until the...


Δευτέρα 27 Ιανουαρίου 2014.

Για πληροφόρηση που αφορά στα προσφερόμενα Προγράμματα Σπουδών (περιγραφή, προϋποθέσεις εισαγωγής, διάρθρωση, κόστος κτλ) μπορείτε να ανατρέξετε στην ιστοσελίδα του ΑΠΚΥ : http://www.ouc.ac.cy/web/guest/university/programme, ενώ για τα προσφερόμενα Προγράμματα Κατάρτισης, ο σχετικός σύνδεσμος είναι: http://www.ouc.ac.cy/web/guest/cert

Για οποιεσδήποτε περαιτέρω διευκρινίσεις μπορείτε να επικοινωνείτε με την Υπηρεσία Σπουδών και Μητρώου Φοιτητών στο admissions@ouc.ac.cy.

Βρισκόμαστε στη διάθεσή σας για οποιεσδήποτε περαιτέρω διευκρινίσεις.

27th of January 2014 at the following link: http://portal.ouc.ac.cy/applicants.aspx

Please find below the links to the Programmes of Study offered in the English language by the OUC (all at postgraduate level):

· Applied Health Informatics

· Educational Leadership

· Master of Business Administration (MBA)

· Social Information Systems

· Wireless Communication Systems

For further information/inquiries, you may contact the Academic Affairs and Student Registrar Services (admissions@ouc.ac.cy).


Best regards,

Υπηρεσία Σπουδών και Μητρώου Φοιτητών

Λεωφ. Γιάννη Κρανιδιώτη 33

2ος όροφος

2220 Λατσιά, Λευκωσία, Κύπρος
Τηλ.: 00357 22 411600 Φαξ: 00357 22 411741

Ιστοσελίδα: www.ouc.ac.cy 
Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...