9 Φεβ 2013

"Ελληνικές Επιστημονικές Δημοσιεύσεις 1993-2008 & 1996-2010: Βιβλιομετρική ανάλυση ελληνικών δημοσιεύσεων σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά"


Έ
να σημαντικό έργο που συμβάλλει στην αποτύπωση της ελληνικής ερευνητικής δραστηριότητας ολοκλήρωσε πρόσφατα το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης (ΕΚΤ). Η μελέτη "Ελληνικές Επιστημονικές Δημοσιεύσεις 1993-2008: Βιβλιομετρική ανάλυση ελληνικών δημοσιεύσεων σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά" συγκεντρώνει, για πρώτη φορά, βασικά χαρακτηριστικά της επιστημονικής συγγραφικής δραστηριότητας των ελληνικών οργανισμών και αναλύει τη θέση που καταλαμβάνει η Ελλάδα στο διεθνές περιβάλλον. Η μελέτη καλύπτει ένα εκτεταμένο χρονικό διάστημα (1993-2008) και τους κυριότερους ελληνικούς φορείς που παράγουν επιστημονικές δημοσιεύσεις (11 κατηγορίες φορέων και 70 μεμονωμένους φορείς).


Για να κατεβάσετε το πρώτο βιβλίο σε pdf, πατήστε εδώ


Ο προσδιορισμός δεικτών που σχετίζονται με την ερευνητική δραστηριότητα βρίσκεται σήμερα στην αιχμή της διεθνούς συζήτησης, καθώς αποτελεί απαραίτητο εργαλείο για την αποτύπωση του ερευνητικού περιβάλλοντος, την αξιολόγηση των αποτελεσμάτων του και τη διαμόρφωση νέων πολιτικών για την έρευνα, τεχνολογική ανάπτυξη και καινοτομία (ΕΤΑΚ). Πρόκειται για τη δεύτερη σε σειρά μελέτη του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης που καλύπτει τη χρονική περίοδο 1996-2010 και επεξεργάζεται στοιχεία για τις ελληνικές επιστημονικές δημοσιεύσεις με μεθοδολογικά τεκμηριωμένο τρόπο ώστε να προκύψουν οι καθιερωμένοι δείκτες που χρησιμοποιούνται για την παρουσίαση της ερευνητικής βάσης μιας χώρας. Το ΕΚΤ έχει καθιερώσει τη σειρά αυτή μελετών σε ετήσια βάση. Η μελέτη έχει στόχο την συλλογή και παρουσίαση στοιχείων για την επιστημονική δραστηριότητα στην Ελλάδα, και να παρέχει μετρικά στοιχεία που μπορούν να αξιοποιηθούν απο την διεθνή κοινότητα.

Για να κατεβάσετε το δεύτερο βιβλίο σε pdf, πατήστε εδώ



Πηγή:
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης



Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

8 Φεβ 2013

Πρόσκληση συμμετοχής στο 11ο Σεμινάριο Θεατρικής Παιδείας


Ο
ι Διευθύνσεις Π.Ε. & Δ.Ε. Δυτικής και Ανατολικής Θεσσαλονίκης δια των Υπευθύνων Πολιτιστικών Θεμάτων και σε συνεργασία με το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση διοργανώνουν το 11ο Σεμινάριο Θεατρικής Παιδείας, το οποίο έχει εγκριθεί από τον Ενιαίο Διοικητικό Τομέα Θεμάτων Σπουδών Επιμόρφωσης, Διεύθυνση Σ.Ε.Π.Ε.Δ., τμήμα Δ’ του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α με αρ. πρωτοκόλλου Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α./ΚΠ/12168/Γ7/29-01-2013.

Το σεμινάριο έχει τίτλο: «Το θέατρο συναντά την 7η τέχνη» και θα πραγματοποιηθεί στο 1ο Ενιαίο Λύκειο Συκεών στις 15 & 16-2-2013.
Το πρόγραμμα του σεμιναρίου θα περιλαμβάνει:
...



την Παρασκευή 15/2/2012, ώρες 17:00-21:00 εισηγήσεις ειδικών επιστημόνων, συζητήσεις σχετικές με το θέμα και παρουσιάσεις δρωμένων από θεατρικές ομάδες της Θεσσαλονίκης
- το Σάββατο 16/2/2012 βιωματικά εργαστήρια που θα αναπτυχθούν σε δύο κύκλους, ώρες 09:30-12:30 & 13:30-16:30, προτάσεις μεθοδολογίας και δραστηριοτήτων αντλημένες από τον χώρο του κινηματογράφου και του θεάτρου καθώς και από τον διάλογο που έχει αναπτυχθεί ανάμεσα στις δύο μορφές τέχνης.
Οι αιτήσεις συμμετοχής των εκπαιδευτικών της Διεύθυνσής μας θα σταλούν ηλεκτρονικά στην Υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων, κ. Βιργινία Αρβανιτίδου στη διεύθυνση politismos@dipe-v-thess.thess.sch.gr ή στο fax 2310 643046 μέχρι τις 11-2-2013 και η επιλογή των εκπαιδευτικών θα γίνει με κλήρωση. 
Η κατάσταση των συμμετεχόντων και συμμετεχουσών εκπαιδευτικών θα ανακοινωθεί στις 12-2-2013 στην ιστοσελίδα της Διεύθυνσης Π.Ε. Δυτικής Θεσσαλονίκης. 

Για το έντυπο της αίτησης κάντε κλικ εδώ

Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ Π.Ε.
ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ




ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΟΝΤΟΓΙΑΝΝΙΔΗΣ

Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

7 Φεβ 2013

Μαθητές και Πλοήγηση στο Διαδίκτυο: Δημιουργική απασχόληση ή επικίνδυνη συνήθεια;


Π
αρουσίασή μου σε απογευματινή επιμορφωτική συνάντηση που διοργανώθηκε από το Σύλλογο Γονέων και τη Δ/νση του 3ου Δημοτικού Σχολείου Καλαμαριάς στις 6/2/2013




Η παρουσίαση είναι διαθέσιμη σε αρχείο ppt εδώ

Σημ.1 Στη σελίδα (google docs) που ανοίγει, η παρουσίαση δεν εμφανίζεται σωστά λόγω προβλημάτων στις γραμματοσειρές. Ωστόσο, εάν επιλέξετε file->download, το αρχείο ppt που θα αποθηκεύσετε εμφανίζει την παρουσίαση κανονικά.

Σημ.2 Εναλλακτικά στη σελίδα (google docs) που ανοίγει μπορείτε να επιλέξετε file->open with  -  >google slides


Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

5 Φεβ 2013

Ανοικτή πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την ένταξη Εμπειρογνωμόνων στο «Μητρώο Αξιολογητών Επιτηρητών, Ελεγκτών, Επιθεωρητών, Εμπειρογνωμόνων» του Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.


Α
νοικτή πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την ένταξη Εμπειρογνωμόνων στο «Μητρώο Αξιολογητών Επιτηρητών, Ελεγκτών, Επιθεωρητών, Εμπειρογνωμόνων» του Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. με έργο τη δημιουργία Τράπεζας Θεμάτων για την Πιστοποίηση Εκπαιδευτικής Επάρκειας Εκπαιδευτών Ενηλίκων της Μη Τυπικής Εκπαίδευσης.

και

Ανοικτή πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος, για την ένταξη στο Μητρώο Αξιολογητών, Επιτηρητών, Ελεγκτών, Επιθεωρητών, Εμπειρογνωμόνων με έργο τη σύνταξη των απαντήσεων και την επικαιροποίηση των ερωτήσεων των Κανονισμών Πιστοποίησης βάσει των οποίων θα διεξαχθούν οι Εξετάσεις Πιστοποίησης Επαγγελματικής Κατάρτισης των αποφοίτων Ι.Ε.Κ.

Δείτε την πρώτη πρόσκληση εδώ και τη δεύτερη εδώ



Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

4 Φεβ 2013

Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Πολυµορφική Εκπαίδευση: Προβληµατισµοί για µία ποιοτική προσέγγιση σχεδιασµού διδακτικού υλικού


Του Αντώνη Λιοναράκη
Αν/τη Καθηγητή στο ΕΑΠ

ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Ορισµένα από τα πιο σηµαντικά θέµατα στην εφαρµογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης είναι ο σχεδιασµός και η παραγωγή του εκπαιδευτικού / διδακτικού υλικού. Η ιδιαιτερότητα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, όσον αφορά το εκπαιδευτικό / διδακτικό υλικό, είναι ότι αυτό αποτελεί το κύριο µοχλό της διαδικασίας της διδασκαλίας. Αν στο συµβατικό σύστηµα εκπαίδευσης αυτός που διδάσκει είναι ο διδάσκοντας και το εκπαιδευτικό υλικό υποστηρίζει το έργο του, στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση αυτός που διδάσκει είναι το διδακτικό υλικό. Ο διδάσκοντας υποστηρίζει το διδακτικό υλικό µέσα από µία διαδικασία αλληλοσυµπλήρωσης του έργου και ενθαρρύνει τη διαδικασία της µάθησης των σπουδαστών. Ο βαθµός ενθάρρυνσης εξαρτάται κάθε φορά από την προσωπικότητα και την υπόσταση του διδάσκοντα και ασφαλώς από τον σπουδαστή που αντιµετωπίζει πολλών µορφών προβλήµατα.
Η θέση αυτή τονίζει την ιδιαιτερότητα και τη σηµασία που έχει το διδακτικό υλικό οποιασδήποτε µορφής σε ένα σύστηµα ανοικτής και εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Είναι αυτονόητο ότι η ποιοτική διάσταση του διδακτικού υλικού και οι προϋποθέσεις που ακολουθεί, ως προς τις ανάγκες των σπουδαστών, ορίζουν την αποτελεσµατικότητά του και συγχρόνως το καθιστούν ένα καλό ή κακό εκπαιδευτικό πεδίο πηγών και επεξεργασίας της πληροφορίας. Η αλληλεπίδραση µεταξύ διδάσκοντος και διδασκοµένων που είναι πάγια αρχή της συµβατικής εκπαίδευσης, στις µορφές της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης µεταβάλλεται ως βασικότατη προϋπόθεση µεταξύ του διδακτικού υλικού και των διδασκοµένων. Οι παιδαγωγικοί παράµετροι και η µεθοδολογία ακολουθούν έναν αριθµό από δραστηριότητες, οι οποίες καθορίζουν βήµα προς βήµα το ζητούµενο ποιοτικό τελικό προϊόν. Οι διάφορες θεωρίες µάθησης και η εµπειρική διάσταση, ταυτόχρονα µε το επιλεγµένο µαθησιακό υλικό και τον τρόπο που υλοποιείται και λειτουργεί στη πράξη, είναι σηµαδιακές για µία ποιοτική προσέγγιση δηµιουργίας εξ αποστάσεως εκπαιδευτικού υλικού.

Για να διαβάσετε ολόκληρο το κείμενο του Αντώνη Λιοναράκη, πατήστε εδώ



Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

3 Φεβ 2013

Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος για ένταξη στο Μητρώο Επιμορφωτών, στο πλαίσιο των Πράξεων «Πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες»

Τ
ο Συντονιστικό Συμβούλιο του 1ου ΠΕΚ Θεσσαλονίκης, λαμβάνοντας υπόψη την υπ.αριθμ.10587/14-12-2012 ΥΑ (ΦΕΚ 3347/14-12-2012, τεύχος B) και το με αριθ. Πρωτ. 11797/27-12-2012 έγγραφο της Ειδικής Υπηρεσίας Εφαρμογής Εκπαιδευτικών Δράσεων Μονάδα Β3/Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α. που αναφέρονται στην Υλοποίηση Επιμόρφωσης Α’ και Β’ φάσης, των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σχολικών ετών 2012-2013 και 2013-2014, στο πλαίσιο των Πράξεων «Πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» των Αξόνων Προτεραιότητας 1, 2 και 3 του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» που συγχρηματοδοτούνται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο και το ελληνικό δημόσιο, απευθύνει πρόσκληση στους ενδιαφερόμενους που διαθέτουν τα απαιτούμενα επιστημονικά και διδακτικά προσόντα, να υποβάλουν αίτηση προκειμένου ενταχθούν στο Μητρώο Επιμορφωτών/τριών το οποίο θα δημιουργηθεί ανά θεματική ενότητα από το 1ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης.


Οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να υποβάλουν την αίτηση μέχρι 8 Φεβρουαρίου 2013.

Οδηγίες για την διαδικασία υποβολής - αξιολόγησης των αιτήσεων δίνονται στην πρόσκληση ενδιαφέροντος που ακολουθεί.

Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε εδώ





Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...