19 Ιαν 2013

Εκπαιδευτικό Υλικό της Ύπατης Αρμοστείας του Ο.Η.Ε. για τους πρόσφυγες


Σ
ε μια εποχή που όλο και πιο συχνά οι πρόσφυγες βρίσκουν σύνορα κλειστά, καχυποψία και αμφισβήτηση, κρίνεται σημαντικό να αυξηθεί η ενημέρωση σχετικά με εκείνους που τρέπονται σε φυγή εξαιτίας πολέμου ή διώξεων. Η Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες παράγει εκπαιδευτικό υλικό που δίνει τη δυνατότητα σε παιδιά και εφήβους να έρθουν σε επαφή με αυτό το θέμα.

Το υλικό αυτό απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων, σχολικούς συμβούλους, στελέχη της εκπαίδευσης, εμψυχωτές ομάδων κ.α. και είναι ιδιαίτερα ευέλικτο ώστε να προσαρμόζεται ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες και τις ανάγκες κάθε τάξης και διδακτικού αντικειμένου (γλώσσα, ιστορία, γεωγραφία, καλλιτεχνικά κτλ.). Το εκπαιδευτικό υλικό μπορεί να αξιοποιηθεί στο πλαίσιο είτε της διαθεματικότητας, εμπλουτίζοντας τον τρόπο διδασκαλίας αλλά και τα ίδια τα σχολικά βιβλία, είτε της ευέλικτης ζώνης και των διάφορων προγραμμάτων, όπως η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και η Αγωγή Υγείας.

Για τη δωρεάν αποστολή εκπαιδευτικού υλικού και τη δυνατότητα παρουσιάσεων σε σχολεία, καθώς και για να συζητήσουμε ιδέες και εκπαιδευτικές πρωτοβουλίες εντός και εκτός της σχολικής τάξης, μπορείτε να επικοινωνείτε μαζί μας στα τηλέφωνα 210 6756801 και στην ηλεκτρονική διεύθυνση great@unhcr.org
...

1. «Περάσματα»
Παιχνίδι προσομοίωσης για τους πρόσφυγες από την Ύπατη Αρμοστεία (άνω των 13 ετών).
» Περισσότερα...

2. «Ειρήνη» – Η ιστορία ενός παιδιού πρόσφυγα (5-8 ετών)
Η «Ειρήνη» είναι ένα εκπαιδευτικό υλικό που έχει σχεδιαστεί για να βοηθήσει τους εκπαιδευτικούς να προσεγγίσουν θέματα όπως η διαφορετικότητα, η ανεκτικότητα και οι πολιτισμικές διαφορές.
» Περισσότερα...

3. «Δεν είναι μόνο αριθμοί» - Εκπαιδευτικό υλικό του Διεθνούς Οργανισμού Μετανάστευσης και της Ύπατης Αρμοστείας (12 -18 ετών)
Το εκπαιδευτικό υλικό «Δεν είναι μόνο αριθμοί» δημιουργήθηκε από την Υ.Α. και τον Δ.Ο.Μ. με στόχο να ενημερώσει εκπαιδευτικούς και μαθητές γύρω από βασικά ζητήματα που αφορούν τη μετανάστευση και το άσυλο στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
» Περισσότερα...

4. Το ταξίδι της φυγής
Το παιχνίδι σου δίνει την ευκαιρία να βιώσεις τι σημαίνει να είσαι πρόσφυγας
» Περισσότερα...


Πηγή:
http://www.unhcr.gr/

Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

18 Ιαν 2013

Τεστ Διάγνωσης Μαθησιακών Δυσκολιών


Τ
ο τεστ δημιουργήθηκε από τη Φανή Κατσαμάκη, τον Ιανουάριο του 2010, με τη χρήση του εργαλείου Adobe Captivate 4, στα πλαίσια της μεταπτυχιακής της εργασίας για το πρόγραμμα μεταπτυχιακών σπουδών "ΤΠΕ στην εκπαίδευση", του τμήματος Πληροφορικής του Α.Π.Θ.


Θα ήταν εξαιρετικά χρήσιμο να κάνετε οποιαδήποτε σχόλια για το τεστ και τα αποτελέσματα του.
Επίσης μπορείτε να προτείνετε δικές σας καλές ιδέες για να βελτιώσουμε μαζί το τεστ!

Σημείωση: το τεστ είναι ενδεικτικό του τρόπου που μπορούν να συνεισφέρουν οι νέες τεχνολογίες στο πρόβλημα των μαθησιακών δυσκολιών. Οι ερωτήσεις του έχουν βασιστεί σε προτάσεις, απόψεις και τακτικές ψυχολόγων και ειδικών. Ωστόσο, τα αποτελέσματα δεν θα πρέπει να θεωρηθούν απόλυτα αντιπροσωπευτικά, αφού από τη διαδικασία διάγνωσης λείπουν στοιχεία όπως η φωνητική συμμετοχή του χρήστη, που είναι πολύ σημαντική.

(τα cartoons που χρησιμοποιήθηκαν στο τεστ είναι δουλειά του σχεδιαστή Martin Berube - www.How-to-draw-funny-cartoons.com 2008-2010)

Κάντε κλικ εδώ για να ξεκινήσει το τεστ. Θα χρειαστεί να περιμένετε μερικά δευτερόλεπτα έως ότου να φορτώσει.


Πηγή Ανάρτησης:



Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

17 Ιαν 2013

Η Εκπαίδευση Ενηλίκων υπό το πρίσμα δύο στοχαστών του 20ού αιώνα: J. Dewey και P. Freire Από την επιστημονική θεωρία στο κοινωνικό κίνημα και στους θεσμούς


Της Βασιλικής Βασιλού-Παπαγεωργίου, PhD Eπιστημών της Αγωγής, ΣΕΠ ΕΑΠ


ΠΕΡΙΛΗΨΗ
Στην παρούσα εισήγηση παρουσιάζονται και σχολιάζονται τα σύγχρονα δεδομένα (παιδαγωγικά, εκπαιδευτικά, πολιτικά) της Εκπαίδευσης Ενηλίκων υπό το πρίσμα των θεωριών δύο μεγάλων στοχαστών στο πεδίο αυτό, του John Dewey και του Paulo Freire. Ο Dewey συνέδεσε τη σχολική εκπαίδευση με την Εκπαίδευση Ενηλίκων μέσω της Θεωρίας της Ανάπτυξης, υποστηρίζοντας ότι οι ενήλικες θα συνεχίσουν να μαθαίνουν καθόλη τη διάρκεια της ζωής τους εφόσον υπάρχει έμφυτη στον καθένα η δυνατότητα να αναπτύσσεται προσωπικά, πνευματικά και κοινωνικά πολύ πέραν των σχολικών χρόνων. Ο Freire έθεσε την Εκπαίδευση Ενηλίκων στο κοινωνικό πλαίσιο μέσω της θεωρίας της Πολιτικής Συνειδητοποίησης, του Γραμματισμού, της Ενεργού Μάθησης και της Επανεκπαίδευσης. Η κριτική ανάλυση σημείων των βασικών τους έργων στοχεύει να δώσει μια ενδιαφέρουσα θεωρητική θεμελίωση στις σύγχρονες αναζητήσεις για την Εκπαίδευση Ενηλίκων.

ABSTRACT
This proposal presents and comments on the contemporary conditions (educational, pedagogical, political) of Adult Education under the scope of the theories of two prominent thinkers at the field: John Dewey and Paulo Freire. Dewey linked school education to Adult Education via the theory of Development, claiming that adults will go on learning throughout their lives since the personal, intellectual and social development beyond school years is an intrinsic characteristic of all. Freire placed education at its social context through the theory of Political Conscientization, Literacy, Active Learning and Training. The critical analysis of certain aspects of their theories aims to provide an interesting theoretical founding to contemporary quests for Adult Education.

Για να διαβάσετε ολόκληρη την εισήγηση της Βασιλικής Βασιλού-Παπαγεωργίου, πατήστε εδώ





Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

16 Ιαν 2013

Σειρά διαλέξεων με θέμα: «Η ενδοοικογενειακή βία και η αντιμετώπισή της στη σημερινή Ελλάδα»


Τ
ο Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Εφηρμοσμένης Επικοινωνίας και το Τμήμα Επικοινωνίας & ΜΜΕ του Πανεπιστημίου Αθηνών διοργανώνουν για όγδοη χρονιά τη σειρά διαλέξεων «Ζητήματα Επικοινωνίας».

Σας προσκαλούμε να παρευρεθείτε στην τρίτη εκδήλωσή μας, με θέμα: «Η ενδοοικογενειακή βία και η αντιμετώπισή της στη σημερινή Ελλάδα»

Η ενδοοικογενειακή βία, είναι ένα κοινωνικό φαινόμενο το οποίο, χωρίς να είναι νέο, σήμερα έχει πάρει μεγάλη έκταση και εκφράζεται με διάφορους τρόπους, προς όλα τα μέλη της οικογένειας, κυρίως όμως προς τις γυναίκες, τα παιδιά, και τους ηλικιωμένους. Επιστήμονες διαφόρων ειδικοτήτων ασχολούνται με την ενδοοικογενειακή βία προσεγγίζοντας το θέμα τόσο θεωρητικά και ερευνητικά, όσο και στο πλαίσιο διαμόρφωσης πολιτικών και σχεδιασμού προγραμμάτων. Γίνεται όλο και περισσότερο φανερό ότι η αντιμετώπιση και η πρόληψη ενός τόσο περίπλοκου και σοβαρού θέματος δεν μπορεί να γίνει με τη συμβολή ενός μόνον επιστημονικού κλάδου. Όσον αφορά π.χ. στην παροχή υπηρεσιών, επαγγελματίες ψυχικής υγείας και επαγγελματίες από το σύστημα απονομής δικαιοσύνης εργάζονται ταυτόχρονα με οικογένειες, ομάδες και με μεμονωμένα άτομα όλων των ηλικιών που αντιμετωπίζουν το πρόβλημα της ενδοοικογενειακής βίας. Παρουσιάζεται επιτακτική και απαραίτητη η διεπιστημονική προσέγγιση για την αντιμετώπιση του φαινομένου της ενδοοικογενειακής βίας, με την έννοια της ανάπτυξης ενός κοινού επιστημονικού λόγου ανάμεσα στους επαγγελματίες και της δέσμευσής τους για διαρκή διάλογο και επικοινωνία στο πλαίσιο διεπιστημονικών ομάδων συνεργασίας.

Για το θέμα θα μιλήσουν οι:




Γιάννης Πανούσης, Καθηγητής Εγκληματολογίας στο Τμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ
Γιώργος Νικολαίδης, Διευθυντής Δ/νσης Ψυχικής Υγείας και Κοινωνικής Πρόνοιας
Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού
Γιώργος Μόσχος, Συνήγορος του παιδιού
Φωτεινή Μηλιώνη, Δρ Νομικής, ειδ. επιστήμων Νομικής Αθήνας
Βλάχου Βίκυ, Λέκτορας στο Πάντειο Πανεπιστήμιο

Τη συζήτηση θα συντονίσει η κα Αθηνά Χατζούλη-Μαρούδα, Επίκουρη Καθηγήτρια του Τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ.

Η εκδήλωση θα γίνει την Τρίτη 22 Ιανουαρίου 2013, στο Κεντρικό Κτίριο του Πανεπιστημίου Αθηνών (Πανεπιστημίου 30), στο αμφιθέατρο «Άλκης Αργυριάδης», ώρα 6:00 μ.μ.
H εκδήλωση είναι ανοιχτή για το κοινό. Θα δοθεί βεβαίωση παρακολούθησης.

Ο Διευθυντής του ΕΠΙΕΕ
Καθηγητής Μιχάλης Μεϊμάρης

Τα θέματα των εισηγήσεων: 

Γιώργος Νικολαίδης: «Βία κατά ανηλίκων στην Ελλάδα: διαστάσεις, προβλήματα και προοπτικές» 

Γιώργος Μόσχος: «Ο ρόλος των εκπαιδευτικών κατά τον χειρισμό ενδείξεων και πληροφοριών σχετικά με την άσκηση ενδοοικογενειακής βίας σε βάρος μαθητών τους»

Φωτεινή Μηλιώνη: «Οι νομικές προβλέψεις για την αντιμετώπιση της ενδοοικογενειακής βίας και οι διαγραφόμενες εξελίξεις» 

Βλάχου Βίκυ: «Η αντιμετώπιση της ενδοοικογενειακής βίας κατά των γυναικών: ερευνητικά δεδομένα, κριτικές παρατηρήσεις και σύγχρονοι προβληματισμοί»


Υπεύθυνη επικοινωνίας: Ρούλα Λάββα, τηλ: 210 3689413, rtsitsop@media.uoa.gr

ΣΤΑΔΙΟΥ 5, 10562 ΑΘΗΝΑ ΤΗΛ. 2103689413, ΦΑΞ 210-3245246 5 ۩ , STADIOY str., 10562 ATHENS, GREECE, TEL. +302103689413, FAX +302103245246


Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

15 Ιαν 2013

Οδηγός εκπαιδευτικού για το Θέατρο


Ο
Οδηγός συνοδεύει τις δραστηριότητες του Θεάτρου που περιέχονται στο προτεινόμενο Πρόγραμμα Σπουδών για το "Νέο Σχολείο". Οι δραστηριότητες μπορούν να πραγματοποιηθούν από ενδιαφερόμενους εκπαιδευτικούς κάθε ειδικότητας, χωρίς να απαιτούνται εξειδικευμένες γνώσεις. Αποτελεί υλοποίηση των θεωρητικών αρχών που εκτίθενται στο εισαγωγικό σκεπτικό για το Θέατρο στην Υποχρεωτική Εκπαίδευση (2.3.1. και 2.3.2. του αντίστοιχου Χάρτη Πλοήγησης). Επίσης αποτελεί τμήμα του συνολικού ΠΣ για την Αισθητική Παιδεία όπως περιγράφεται στο Συνοπτικό σκεπτικό του πεδίου "Πολιτισμός - Δραστηριότητες Τέχνης" πρόταση β' (1.1.-1.6.).

πεδίο: Πολιτισμός - Δραστηριότητες Τέχνης, 2011

ΕΣΠΑ 2007-13\Ε.Π. Ε&ΔΒΜ\Α.Π. 1-2-3 «ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Σχολείο 21 ου αιώνα) – Νέο Πρόγραμμα Σπουδών , Οριζόντια Πράξη» MIS: 295450
Με συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ε. Κ. Τ.)

Παιδαγωγικό Ινστιτούτο
Υπουργείο Παιδείας και Διά Βίου Μάθησης

Για να κατεβάσετε τον οδηγό, κάντε κλικ εδώ




Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

14 Ιαν 2013

"Βίλα Αμαλίας" μια διαφορετική κοινωνιολογική προσέγγιση


Π
αράλληλα με τη λίστα Λαγκάρντ ολόκληρο το πανελλήνιο ασχολείται τις τελευταίες μέρες με την έφοδο της αστυνομίας και την εκκένωση της Βίλας Αμαλίας μετά από 20 χρόνια, από τους καταληψίες(;).


Φίλες και φίλοι θα μου επιτρέψετε σήμερα να προσπαθήσω μια διαφορετική προσέγγιση στο γεγονός. Ο λόγος είναι, ότι θεωρώ την όλη υπόθεση ως μια προσπάθεια υποβιβασμού της νοημοσύνης μας, που αποτελεί ίσως ένα από τα τελευταία πράγματα που μας έχει μείνει στη χώρα του μνημονίου.

Καταρχήν θέλω να εκφράσω την άποψή μου που δεν είναι άλλη από το ότι δε δικαιολογείται σε καμία περίπτωση κατάληψη ιδιωτικού χώρου από τη στιγμή που ο ιδιώτης ή το κράτος έχει εκφράσει τη διαφωνία του και έχει κινηθεί με σχετικές διαδικασίες.

Από το σημείο αυτό όμως μέχρι την περίπτωση των καταλήψεων σε οικήματα που δεν έχουν ξεκάθαρο ιδιοκτησιακό καθεστώς ή ανήκουν σε φορείς (π.χ. εκκλησία κ.ά.) που δεν τα αξιοποιούν και τα αφήνουν παρατημένα, υπάρχει μεγάλη απόσταση.

Όλοι μας γνωρίζουμε περιπτώσεις οικημάτων που εμπίπτουν στις παραπάνω κατηγορίες, τα οποία αποτελούν εστίες μόλυνσης, άνδρα ναρκομανών και περιθωριακών στοιχείων, τα οποία βρίσκονται σε ετοιμόρροπη κατάσταση και με λίγα λόγια ρημάζουν για δεκαετίες τώρα.

Από όλους αυτούς που με μεγάλη ευκολία επικρότησαν την έφοδο στη Βίλα Αμαλίας και επιδόθηκαν σε εύκολους χαρακτηρισμούς για τους καταληψίες(;) είμαι βέβαιος ότι ούτε το 1% δε γνωρίζουν που είναι η Βίλα Αμαλία ή ακόμα περισσότερο δεν είχαν μπει έστω και μία φορά μέσα στο συγκεκριμένο χώρο ή αντίστοιχο χώρο, για να δουν τι πραγματικά συνέβαινε εκεί και εάν πραγματικά ήταν εστία εγκληματικότητας και παρανομίας...


Η εύλογη ερώτηση που τίθεται είναι "εσύ πήγες και ξέρεις;"

Η απάντηση είναι εύκολη. 
Όχι. Στη Βίλα Αμαλίας δεν έχω πάει αν και όταν ήμουν στην Αθήνα βρισκόταν λίγο πιο κάτω από την ΑΣΟΕΕ που σπούδαζα. Ωστόσο, έχω την τύχη (γιατί περί τύχης πρόκειται, να έχω επισκεφθεί πολλάκις άλλους ελεύθερους κοινωνικούς χώρους ή υπό κατάληψη αν θέλετε και όπως αρέσκονται να τους ονομάζουν οι κρατούντες.

Πριν συνεχίσω θα ήθελα να θέσω ένα απλό ερώτημα κοινής λογικής:
Υπάρχει περίπτωση να υπήρχε ενδιαφέρον για εκμετάλλευση του συγκεκριμένου χώρου από τον ιδιοκτήτη του και για 20 ολόκληρα χρόνια να μη μπορούσε να αξιοποιήσει το ακίνητό του; Ασφαλώς και όχι. Προφανώς υπάρχει προβληματικό ιδιοκτησιακό καθεστώς. Υπάρχει περίπτωση το κράτος να ήθελε να αξιοποιήσει το συγκεκριμένο ακίνητο και για 20 χρόνια να έμενε απαθές μπροστά στην κατάληψή(;) του; Ασφαλώς και όχι. Προφανώς δεν υπήρχε κανένα σχετικό πλάνο αξιοποίησης.

Εάν δεν είναι όπως τα αναφέρω, τότε γιατί σε δεκάδες ανάλογες περιπτώσεις κτηρίων στην Αθήνα και αλλού βλέπουμε κλασικά, νεοκλασικά και μοντέρνα κτήρια να ρημάζουν και να αποτελούν πραγματικές εστίες μόλυνσης και παραβατικότητας;

Ας πάμε τώρα στους χώρους κατάληψης ή ελεύθερους κοινωνικούς χώρους όπως νομίζω ότι είναι η σωστή ονομασία και στο τι συμβαίνει εκεί μέσα. 
Δεν ανήκω ούτε στον αντιεξουσιαστικό χώρο, ούτε στην εξωκοινοβουλευτική αριστερά, ούτε στους αναρχικούς. Ωστόσο έχω ελεύθερο πνεύμα και συνηθίζω να χρησιμοποιώ το μυαλό μου συχνά πυκνά κατά το δυνατόν. Ουδέποτε με ρώτησε κανείς που ανήκω, ποιος είμαι και τι θέλω, όσες φορές και αν πήγα στους συγκεκριμένους χώρους. Μπήκα ελεύθερα και έφυγα επίσης ελεύθερα.

Παρατήρησα ότι "οι καταληψίες" στο μέτρο των (οικονομικών κυρίως) δυνατοτήτων τους είχαν συντηρήσει το χώρο διατηρώντας τον καθαρό και περιποιημένο. Είδα να γίνονται μαθήματα φωτογραφίας, χορού, θεάτρου, ξένων γλωσσών, γυμναστικής και πολλά ακόμα απολύτως δωρεάν, χωρίς καμία υποχρεωτική συνδρομή και απολύτως ανοικτά για όποιον ενδιαφέρεται.

Είδα καθηγητές για όλα αυτά τα μαθήματα να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους απολύτως αφιλοκερδώς αλλά με μεγάλη διάθεση και προθυμία.

Είδα να οργανώνονται ημερήσια συσσίτια με ευτελές αντίτιμο για όλους όσους θέλουν να βρουν ένα πιάτο φαγητό και όλη η οργάνωση να βασίζεται αποκλειστικά σε εθελοντική εργασία. Δεν είδα απεναντίας όσοι προσέρχονται (και πιστέψτε με είναι πολλοί) να προέρχονται μόνο από ένα πολιτικό χώρο.

Είδα να οργανώνονται θεματικές βραδιές και πάρτι με συμβολικό αντίτιμο (ίσως αυτό αποτελεί ένα λόγο αντίδρασης των οικονομικών συμφερόντων στη σημερινή εποχή), στα οποία μπορεί να συμμετέχει όποιος ενδιαφέρεται και αδυνατεί να βρει εναλλακτική μορφή διασκέδασης είτε λόγω χρημάτων είτε λόγω παρέας.

Είδα παζάρι βιολογικών προϊόντων σε τιμές που δεν υπάρχουν στην πραγματική(;) αγορά. Μήπως και αυτό ενοχλεί; Μήπως το γεγονός ότι μπορεί κάποιος να αγοράσει προϊόντα σε αληθινές τιμές χωρίς να τον κλέβουν ενοχλεί τα συμφέροντα;

Είδα τους καταληψίες(;) να δείχνουν ένα διαφορετικό, ανθρώπινο και οικείο πρόσωπο σε έναν άγνωστο (εμένα) σε αντίθεση με ό,τι συμβαίνει στην νομοταγή(;) κοινωνία που όλοι πρώτα μετράνε τι έχεις να τους δώσεις και μετά τι έχουν να σου προσφέρουν αυτοί.

Φίλες και φίλοι θα μπορούσα να αναφέρω και πολλά ακόμα. Δε θα το κάνω γιατί σκοπός μου δεν είναι να λιβανίσω κανέναν. Ωστόσο, θέλω να καταδείξω ότι πριν κατακρίνουμε κάποιον, κάνουμε εύκολη κριτική, ή μασήσουμε άκριτα ότι μας ταΐζουν τα χαζοκάναλα, καλά θα είναι να έχουμε προσωπική γνώμη ή τουλάχιστον να βάλουμε το μυαλό μας να δουλέψει.

Το γιατί έγινε ότι έγινε στη Βίλα Αμαλία ή θα γίνει οπουδήποτε αλλού είναι προφανές. Πρόκειται για προσπάθεια αποπροσανατολισμού από τα σοβαρά ζητήματα της καθημερινότητας αλλά και για προσπάθεια να αντιμετωπιστεί η εκ των δεξιών άκρων πίεση για νομιμότητα(;) και αστυνόμευση(;), που έχει ως αποτέλεσμα μια συντεταγμένη πολιτεία να άγεται και να φέρεται ως μαριονέτα.

Σε καμία από τις περιπτώσεις των καταλήψεων δεν υπάρχει πραγματικό ενδιαφέρον για αξιοποίηση των χώρων προς όφελος του κοινού. Εδώ είμαστε και θα δείτε ότι σε λίγους μήνες η Βίλα Αμαλία θα ριμάψει και θα αποτελέσει άνδρο ναρκομανών και περιθωριακών στοιχείων.
Βέβαια υπάρχουν και περιπτώσεις όπου τα υπό κατάληψη οικήματα ανήκουν στην εκκλησία. Θα ήθελα όμως να δω στη σημερινή συγκυρία, την εκκλησία να στέκεται αρωγός στην προσπάθεια κάποιων ανθρώπων να δώσουν διέξοδο σε ορισμένα από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν συνάνθρωποί μας και όχι να λειτουργήσει ως στυγνός επιχειρηματίας.

Άφησα για το τέλος το θέμα της εγκληματικότητας και της παραβατικότητας των καταληψιών. Είναι αλήθεια ότι στη Βίλα Αμαλία βρέθηκαν ορισμένα, ίσως και πολλά, αντικείμενα που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για παραβατικές συμπεριφορές. Θα περίμενα η πολιτεία, πριν να βαφτίσει εστία εγκληματικότητας το συγκεκριμένο χώρο, να επιδείξει τον αντίστοιχο ζήλο στους συνδέσμους των οργανωμένων οπαδών των ομάδων, στα ενεχυροδανειστήρια που εκμεταλλεύονται τον ιδρώτα μιας ζωής λόγω κρίσης, στα κυκλώματα και τα μαγαζιά της νύχτας και όπου αλλού καθημερινά και φανερά διαπράττονται αποδεδειγμένα εγκλήματα. Σε ένα ελεύθερο χώρο που συνωστίζονται πολλά άτομα, είναι αναμενόμενο ότι θα υπάρξουν και φαινόμενα παραβατικότητας (εγώ δεν έχω παρατηρήσει κάτι ανάλογο, αλλά ας υποθέσουμε ότι είναι αλήθεια). Αυτό όμως δεν αρκεί για να χαρακτηρίσει την όλη προσπάθεια και τα κίνητρα.

Η κοινωνική αλληλεγγύη, η προσφορά, η ανιδιοτέλεια, ο εθελοντισμός, η έλλειψη μεσαζόντων και η αποδοχή, φαίνεται ότι δεν ταιριάζουν με τις επίσημες έννοιες των ημερών όπως η υποτέλεια, η καταπίεση, ο εκφοβισμός και η εξαθλίωση.


Βασίλης Σωτηρούδας 


Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

13 Ιαν 2013

Υπενθύμιση: Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου - Υποβολή αιτήσεων


Α
γαπητέ κύριε / Αγαπητή κυρία,


Θα θέλαμε να σας πληροφορήσουμε ότι δεχόμαστε αιτήσεις για όλα τα προσφερόμενα Προγράμματά μας για το ακαδημαϊκό έτος 2013-2014, από 12 Νοεμβρίου 2012 μέχρι και 15 Ιανουαρίου 2013.

Αν έχετε υποβάλει αίτηση στο παρελθόν, τα στοιχεία σας παραμένουν καταχωρημένα στο σύστημα και η διαδικασία υποβολής της αίτησης θα είναι για εσάς ευκολότερη.

Η υποβολή των αιτήσεων γίνεται αποκλειστικά μέσω της ιστοσελίδας του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου, ακολουθώντας τον ηλεκτρονικό σύνδεσμο : http://portal.ouc.ac.cy/applicants.aspx μέχρι και τις 15 Ιανουαρίου 2013.

Προσφερόμενα Προγράμματα Σπουδών στην ελληνική γλώσσα για το ακαδημαϊκό έτος 2013-2014 :
...


Προπτυχιακά Προγράμματα: 

-Σπουδές στον Ελληνικό Πολιτισμό

-Διοίκηση Επιχειρήσεων 

-Αστυνομικές Σπουδές (αφορά μόνο σε απόφοιτους της Αστυνομικής Ακαδημίας Κύπρου) 

Μεταπτυχιακά Προγράμματα: 

-Διαχείριση και Προστασία Περιβάλλοντος

-Δίκαιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης

-Διοίκηση Επιχειρήσεων (ΜΒΑ)

-Διοίκηση Μονάδων Υγείας

-Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία

-Επικοινωνία και Δημοσιογραφία 

-Επιστήμες της Αγωγής

-Θεατρικές Σπουδές 

-Πληροφοριακά και Επικοινωνιακά Συστήματα

-Πολιτική Υγείας και Σχεδιασμός Υπηρεσιών Υγείας

-Τραπεζική και Χρηματοοικονομική

Προσφερόμενα Προγράμματα Σπουδών στην αγγλική γλώσσα (μεταπτυχιακού επιπέδου) για το ακαδημαϊκό έτος 2013-2014:

-Applied Health Informatics

-Business Administration (MBA)

- Information & Communications Systems

-Educational Leadership Joint Degree Offered by Open University of Cyprus & Saint Louis University

-Theory of Education / Curriculum Development Joint Degree Offered by Open University of Cyprus & Saint Louis University

Παράλληλα, θα προσφερθεί περιορισμένος αριθμός θέσεων σε Διδακτορικό επίπεδο σε συγκεκριμένες ερευνητικές περιοχές στα ακόλουθα Προγράμματα Σπουδών :

-Διαχείριση και Προστασία Περιβάλλοντος

-Ελληνικός Πολιτισμός

-Θεατρικές Σπουδές

-Επιστήμες της Αγωγής

-Επικοινωνία και Δημοσιογραφία

-Πληροφοριακά και Επικοινωνιακά Συστήματα

Για όλη τη σχετική πληροφόρηση που αφορά στα προαναφερόμενα Προγράμματα Σπουδών (προπτυχιακά, μεταπτυχιακά, διδακτορικά) μπορείτε να ανατρέξετε στην ιστοσελίδα μας, στον ακόλουθο ηλεκτρονικό σύνδεσμο : http://www.ouc.ac.cy/web/guest/university/ps

Σημειώνεται ότι η επιλογή των φοιτητών θα γίνει με τη διαδικασία του αλγόριθμου τυχαίας κατανομής θέσης (κλήρωση). Εξαιρούνται οι υποψήφιοι για τα διδακτορικά προγράμματα, η επιλογή των οποίων γίνεται από τριμελή επιτροπή ακαδημαϊκών. Σε όλες τις περιπτώσεις, δικαίωμα υποβολής αίτησης έχουν όσοι ενδιαφερόμενοι πληρούν τις απαραίτητες προϋποθέσεις εισαγωγής που έχει θέσει το κάθε Πρόγραμμα Σπουδών, οι οποίες είναι αναρτημένες στον ιστοχώρο του Πανεπιστημίου σε κάθε Πρόγραμμα χωριστά.

Επικοινωνία με το Α.Π.ΚΥ. :

στο τηλέφωνο 00357-22411600 (Δευτέρα – Παρασκευή 08:00-15:00)

ή στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο admissions@ouc.ac.cy

Είμαστε στη διάθεσή σας για οποιεσδήποτε περαιτέρω διευκρινίσεις.



Με εκτίμηση,
Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...