23 Ιουν 2012

ΕΠΙΛΟΓΗ ΕΚΠΑΙ∆ΕΥΤΙΚΩΝ: ∆ΙΕΘΝΕΙΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ


Των Ι. ΠΑΝΑΡΕΤΟΥ - ΑΙΜ. ΜΠΑΝΟΥ



Ανακτήθηκε από το Τμήμα Στατιστικής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών

1. Εισαγωγή
Ο προβληµατισµός και οι συζητήσεις των τελευταίων χρόνων γύρω από τον τρόπο πρόσληψης των εκπαιδευτικών, θέµα που συνδέεται στην Ελλάδα µε την κατάργηση της επετηρίδας, κατέληξαν πρόσφατα στην υιοθέτηση ενός µεταβατικού µεικτού συστήµ.ατος διαγωνισµού και διορισµού µε βάση την επετηρίδα για τα επόµενα πέντε χρόνια. Μετά την παρέλευση αυτού του διαστήµατος οι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθµιας και της δευτεροβάθµιας εκπαίδευσης θα διορίζονται βάσει διαγωνισµού. Η πληροφόρηση για τα συστήµατα διορισµού που επικρατούν σε άλλες χώρες πέρα από επίκαιρη είναι και σηµαντική γιατί επιτρέπει την εξέταση του θέµατος σε διεθνές πλαίσιο. Τα στοιχεία που παρουσιάζονται στη συνέχεια προέρχονται από τις επίσηµες αρµόδιες αρχές των αντιστοίχων κρατών και συνελέγησαν στην περίοδο Μαΐου-Αυγούστου 1997. Περιλαµβάνονται κατ’ αλφαβητική σειρά δέκα χώρες που ανταποκρίθηκαν στο σχετικό ερώτηµα κατά το παραπάνω διάστηµα.

Για να διαβάσετε τη συνέχεια, πατήστε εδώ


Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

22 Ιουν 2012

Εγγραφή μελών στην Παιδαγωγική Εταιρεία Ελλάδος‏


Τ
ο Δ.Σ. της Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδος απευθύνεται σε μέλη Δ.Ε.Π. των Α.Ε.Ι., σε ειδικούς επιστήμονες από το χώρο των Επιστημών της Αγωγής, σε Σχολικούς Συμβούλους Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, στους συγγραφείς των άρθρων του περιοδικού Παιδαγωγική Επιθεώρηση, καθώς και στους εισηγητές των Συνεδρίων της και τους καλεί, εφόσον έχουν τις απαιτούμενες προϋποθέσεις, να γίνουν μέλη της Π.Ε.Ε.


Περισσότερες πληροφορίες για τα δικαιολογητικά κ.λπ., καθώς και τη σχετική αίτηση θα βρείτε στην ιστοσελίδα της Π.Ε.Ε. (www.pee.gr)

Από το Γραφείο της Π.Ε.Ε.



Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

21 Ιουν 2012

Ημερίδα ενημέρωσης και διαλόγου για την εκπαίδευση και δια βίου μάθηση 2.0


Τ
ετάρτη 27 Ιουνίου 2012, Συνεδριακό Κέντρο ΔΑΪΣ

Η δράση Μάθηση 2.0 plus φιλοδοξεί να αναδείξει τον τρόπο με τον οποίο η δικτύωση νέων και ενηλίκων, εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων, καθώς και οι καλές πρακτικές και καινοτομικές πρωτοβουλίες των νέων μπορούν να ενισχύουν την εκπαίδευση και τη δια βίου μάθηση.
Στόχοι της δράσης Μάθηση 2.0 plus είναι να συμβάλλει στην ενημέρωση των νέων, των μαθητών, των φοιτητών καθώς και των εκπαιδευτικών, των γονέων και κάθε άλλου ενδιαφερόμενου γύρω από τα νέα διαδικτυακά εργαλεία (Web 2.0, social media) και τις συνεργατικές και επικοινωνιακές δυνατότητες που αυτά δημιουργούν για την εκπαίδευση και τη δια βίου μάθηση, καθώς και να προβάλλει πρωτοβουλίες που αναλαμβάνουν ενεργητικά οι ίδιοι οι νέοι για αξιοποίηση και καινοτομικές χρήσεις διαδικτυακών εργαλείων και ψηφιακών μέσων στον τομέα της εκπαίδευσης και της δια βίου μάθησης και, μέσω των πρωτοβουλιών αυτών, να αναδείξει καλές πρακτικές.
Προς τούτο, η δράση Μάθηση 2.0 plus προχωρά...


σε ημερίδα ενημέρωσης και διαλόγου για την εκπαίδευση και δια βίου μάθηση 2.0, η οποία θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 27 Ιουνίου 2012 στο Συνεδριακό Κέντρο ΔΑΪΣ (http://www.daiscenter.gr) και θα περιλαμβάνει ομιλίες από προσκεκλημένους εισηγητές, παρουσιάσεις των δράσεων που θα διακριθούν με την σφραγίδα καλής ψηφιακής πρακτικής της δράσης Μάθηση 2.0 plus, καθώς και ανοικτή συζήτηση για θέματα εκπαίδευσης και δια βίου μάθησης 2.0.
Η συμμετοχή στην ημερίδα της δράσης Μάθηση 2.0 plus, οι εργασίες της οποίας θα μεταδοθούν και ζωντανά στο διαδίκτυο, είναι ανοικτή σε κάθε ενδιαφερόμενο, ενώ για όσους το επιθυμούν θα δοθούν βεβαιώσεις συμμετοχής. Για την καλύτερη διοργάνωση της εκδήλωσης, παρακαλούμε να επιβεβαιώσετε τη συμμετοχή σας έως και τη Δευτέρα 25 Ιουνίου 2012 μέσω email στη διεύθυνση info@mathisi20.gr, δίνοντας και στοιχεία επικοινωνίας μαζί σας, και να παρακολουθήσετε τις ανακοινώσεις στον ιστοχώρο της δράσης Μάθηση 2.0 plus (http://www.mathisi20.gr) για το πρόγραμμα εργασιών και νέα της εκδήλωσης.
Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

18 Ιουν 2012

Αλλαγή ώρας (νεώτερη ενημέρωση) - Πρόσκληση σε συνάντηση...



Την Τετάρτη 20/6/2012 στις 20:30 μ.μ. σας περιμένω όλους να γνωριστούμε και να συζητήσουμε από κοντά στο 31 Φεστιβάλ Βιβλίου, στο περίπτερο 60 του Εκδοτικού Οίκου iWrite, όπου θα παρευρίσκομαι προκειμένου να παρουσιάσω το Βιβλίο μου με τίτλο "Εγχειρίδιο Ερευνητικής Εργασίας".


Είναι μια πολύ καλή ευκαιρία να επισκεφθείτε το Φεστιβάλ Βιβλίου και να ενημερωθείτε για όλες τις νέες εκδόσεις, αλλά και μια πρώτης τάξεως ευκαιρία να βρεθούμε από κοντά και να γνωριστούμε.


Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

17 Ιουν 2012

Εισαγωγή στην Εκπαίδευση Ενηλίκων


Από το Εκπαιδευτικό Υλικό για την Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών των ΣΔΕ, Π. Χατζηθεοχάρους, σε συνεργασία με Β. Νικολοπούλου, Ελ. Γιοβάννη, Υ.Π.Δ.Β.Μ.Θ. – ΓΓΔΒΜ – ΙΔΕΚΕ, Αθήνα, 2010

Πηγή και ηλεκτρονική ανάκτηση του αρχείου:

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ: ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ

Ιστορική αναδρομή

Η εκπαίδευση ενηλίκων είναι ένα πεδίο δραστηριοτήτων που εμφανίστηκε στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ στις αρχές του 20ού αιώνα και είχε στόχο τη βελτίωση του μορφωτικού επιπέδου των ευπαθών κοινωνικών τάξεων. Γρήγορα όμως προσέλαβε πολλές ακόμα μορφές, όπως επαγγελματική κατάρτιση, εκπαίδευση σε ζητήματα πολιτιστικά, κοινωνικά και πολιτικά και επεκτάθηκε σε όλες σχεδόν τις χώρες (Κόκκος, 2005).
Από τις αρχές της δεκαετίας του ’80 παρατηρείται ραγδαία ανάπτυξη των δραστηριοτήτων της εκπαίδευσης ενηλίκων και μάλιστα η Ευρωπαϊκή Ένωση τις υποστηρίζει και τις χρηματοδοτεί. Το παγκόσμιο φαινόμενο της επέκτασης του πεδίου της εκπαίδευσης ενηλίκων, κατά τη διάρκεια των τελευταίων δεκαετιών, οφείλεται στις ανάγκες που προέκυψαν σε δύο βασικά επίπεδα:

Κατεβάστε όλο το υλικό εδώ



Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...