8 Μαΐ 2010

Μεθοδολογία Εκπαιδευτικής Έρευνας


Παρουσίαση σχετική με τη μεθοδολογία εκπαιδευτικής έρευνας.
Διαθέσιμο σε ηλεκτρονική μορφή εδώ




Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

6 Μαΐ 2010

Yπάρχει Θεός, κ. Καθηγητά;


ΈΈνας άθεος Καθηγητής της Φιλοσοφίας συζητά με ένα φοιτητή του για τη σχέση μεταξύ επιστήμης και πίστης στον Θεό.
Καθηγητής: Λοιπόν, πιστεύεις στον Θεό;
Φοιτητής: Βεβαίως, κύριε.
Καθηγητής: Είναι καλός ο Θεός;
Φοιτητής: Φυσικά.
Καθηγητής: Είναι ο Θεός παντοδύναμος;
Φοιτητής: Ναι.
Καθηγητής: Ο αδερφός μου πέθανε από καρκίνο παρότι παρακαλούσε τον Θεό να τον γιατρέψει και προσευχόταν σε Αυτόν. Οι περισσότεροι από εμάς θα προσπαθούσαν να βοηθήσουν αυτούς που έχουν την ανάγκη τους. Πού είναι η καλοσύνη του Θεού λοιπόν;
Φοιτητής: -.
...

Καθηγητής: Δεν μπορείς να απαντήσεις, έτσι δεν είναι; Ας ξαναρχίσουμε, μικρέ μου. Είναι καλός ο Θεός;
Φοιτητής: Ναι.
Καθηγητής: Είναι καλός ο διάβολος;
Φοιτητής: Όχι.
Καθηγητής: Ποιος δημιούργησε τον διάβολο;
Φοιτητής: Ο Θεός.
Καθηγητής: Σωστά. Πες μου, παιδί μου, υπάρχει κακό σ' αυτόν τον κόσμο;
Φοιτητής: Ναι.
Καθηγητής: Το κακό βρίσκεται παντού, έτσι δεν είναι; Και ο Θεός έπλασε τα πάντα σωστά;
Φοιτητής: Ναι
Καθηγητής: Άρα λοιπόν ποιος δημιούργησε το κακό;
Φοιτητής: - .
Καθηγητής: Υπάρχουν αρρώστιες; Ανηθικότητα; Μίσος; Ασχήμια; Όλα αυτά τα τρομερά στοιχεία υπάρχουν σ' αυτόν τον κόσμο, έτσι δεν είναι;
Φοιτητής: Μάλιστα.
Καθηγητής: Λοιπόν ποιος τα δημιούργησε;
Φοιτητής: - .
Καθηγητής: Η επιστήμη λέει ότι χρησιμοποιείς τις πέντε αισθήσεις σου για να αναγνωρίζεις το περιβάλλον γύρω σου και να προσαρμόζεσαι σε αυτό. Πες μου, παιδί μου, έχεις δει ποτέ τον Θεό;
Φοιτητής: Όχι, κύριε.
Καθηγητής: Έχεις ποτέ αγγίξει τον Θεό; Έχεις ποτέ γευτεί τον Θεό, μυρίσει τον Θεό σου; Και τέλος πάντων, έχεις ποτέ αντιληφθεί με κάποια από τις αισθήσεις σου τον Θεό;
Φοιτητής: Όχι, κύριε, φοβάμαι πως όχι.
Καθηγητής: Και παρ' όλα αυτά πιστεύεις ακόμα σε Αυτόν;
Φοιτητής: Ναι.
Καθηγητής: Σύμφωνα με εμπειρικό, ελεγχόμενο και με δυνατότητα μελέτης των αποτελεσμάτων ενός φαινομένου πρωτόκολλο, η επιστήμη υποστηρίζει ότι ο Θεός σου δεν υπάρχει. Τι έχεις να απαντήσεις σε αυτό, παιδί μου;
Φοιτητής: Τίποτα. Εγώ έχω μόνο την πίστη μου.
Καθηγητής: Ναι, η πίστη. Και αυτό είναι το πρόβλημα της επιστήμης.
Φοιτητής: Καθηγητά, υπάρχει κάτι που το ονομάζουμε «θερμότητα»;
Καθηγητής: Ναι.
Φοιτητής: Και υπάρχει κάτι που το ονομάζουμε «κρύο»;
Καθηγητής: Ναι.
Φοιτητής: Όχι, κύριε. Δεν υπάρχει. Μπορεί να έχεις μεγάλη θερμότητα, ακόμα περισσότερη θερμότητα, υπερθερμότητα, καύσωνα, λίγη θερμότητα ή καθόλου θερμότητα. Αλλά δεν υπάρχει τίποτα που να ονομάζεται «κρύο». Μπορεί να χτυπήσουμε 458 βαθμούς υπό το μηδέν, που σημαίνει καθόλου θερμότητα, αλλά δεν μπορούμε να πάμε πιο κάτω από αυτό. Δεν υπάρχει τίποτα που να ονομάζεται «κρύο». «Κρύο» είναι μόνο μια λέξη που χρησιμοποιούμε για να περιγράψουμε την απουσία θερμότητας. Δεν μπορούμε να μετρήσουμε το κρύο. Η θερμότητα είναι ενέργεια. Το κρύο δεν είναι το αντίθετο της θερμότητας, κύριε, είναι απλά η απουσία της.
Στην αίθουσα επικρατεί σιγή.
Καθηγητής: - .
Φοιτητής: Σκεφτείτε το σκοτάδι, Καθηγητά. Υπάρχει κάτι που να ονομάζουμε «σκοτάδι»;
Καθηγητής: Ναι, τι είναι η νύχτα αν δεν υπάρχει σκοτάδι;
Φοιτητής: Κάνετε και πάλι λάθος, κύριε Καθηγητά. Το «σκοτάδι» είναι η απουσία κάποιου άλλου παράγοντα. Μπορεί να έχεις λιγοστό φως, κανονικό φως, λαμπερό φως, εκτυφλωτικό φως. Αλλά, όταν δεν έχεις φως, δεν έχεις τίποτα και αυτό το ονομάζουμε «σκοτάδι», έτσι δεν είναι; Στην πραγματικότητα το σκοτάδι απλά δεν υπάρχει. Αν υπήρχε, θα μπορούσες να κάνεις το σκοτάδι σκοτεινότερο.
Καθηγητής: Πού θέλεις να καταλήξεις με όλα αυτά, νεαρέ;
Φοιτητής: Κύριε, ότι η φιλοσοφική σας σκέψη είναι ελαττωματική.
Καθηγητής: Ελαττωματική! Μήπως μπορείς να μου εξηγήσεις γιατί;
Φοιτητής: Καθηγητά, σκέφτεστε μέσα στα όρια της δυαδικότητας. Υποστηρίζετε ότι υπάρχει η ζωή και μετά υπάρχει και ο θάνατος, ένας καλός Θεός και ένας κακός Θεός. Βλέπετε την έννοια του Θεού σαν κάτι τελικό, κάτι που μπορεί να μετρηθεί. Κύριε, η επιστήμη δεν μπορεί να εξηγήσει ούτε κάτι τόσο απλό όπως η σκέψη. Χρησιμοποιεί την ηλεκτρική και μαγνητική ενέργεια, αλλά δεν έχει δει ποτέ, πόσο μάλλον να καταλάβει απόλυτα αυτή την ενέργεια. Το να βλέπεις το θάνατο σαν το αντίθετο της ζωής είναι σαν να αγνοείς το γεγονός ότι ο θάνατος δεν μπορεί να υπάρξει αυτόνομος. Ο θάνατος δεν είναι το αντίθετο της ζωής: είναι απλά η απουσία της. Τώρα πείτε μου, Καθηγητά, διδάσκετε στους φοιτητές σας ότι εξελίχτηκαν από μια μαϊμού;
Καθηγητής: Εάν αναφέρεσαι στη φυσική εξελικτική πορεία, τότε ναι, και βέβαια.
Φοιτητής: Έχετε ποτέ παρακολουθήσει με τα μάτια σας την εξέλιξη;
Καθηγητής: - .
Φοιτητής: Εφόσον κανένας δεν παρακολούθησε ποτέ τη διαδικασία εξέλιξης επιτόπου και κανένας δεν μπορεί να αποδείξει ότι αυτή η διαδικασία δε σταματά ποτέ, τότε διδάσκετε την προσωπική σας άποψη επί του θέματος. Τότε μήπως δεν είστε επιστήμονας, αλλά απλά ένας κήρυκας;
Καθηγητής: - .
Φοιτητής: Υπάρχει κάποιος στην τάξη που να έχει δει τον εγκέφαλο του Καθηγητή; Που να έχει ακούσει ή νιώσει ή ακουμπήσει ή μυρίσει τον εγκέφαλο του Καθηγητή; Κανένας, άρα, σύμφωνα με τους κανόνες του ελεγχόμενου και με δυνατότητα μελέτης των αποτελεσμάτων ενός φαινομένου πρωτόκολλο, η επιστήμη ισχυρίζεται ότι δεν έχετε εγκέφαλο, κύριε. Και αφού είναι έτσι τα πράγματα, τότε, με όλο το σεβασμό, πώς μπορούμε να εμπιστευτούμε αυτά που διδάσκετε, κύριε;
Καθηγητής: Μου φαίνεται ότι απλά θα πρέπει να στηριχτείς στην πίστη σου, παιδί μου.
Φοιτητής: Αυτό είναι, κύριε. Ο σύνδεσμος μεταξύ του ανθρώπου και του Θεού είναι η ΠΙΣΤΗ. Αυτή είναι που κινεί τα πράγματα και τα κρατάει ζωντανά.

Αυτός ο νεαρός φοιτητής ήταν ο ALBERT EINSTEIN.
Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

Πρακτικές Συμβουλές για την εκπόνηση Διπλωματικών Εργασιών


Του Χρ. Παναγιωτακόπουλου





Ανακτήθηκε από http://www.odl.gr/content/view/75/64/lang,el/

ΕΥΡΕΣΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
• Ανασκόπηση βιβλιογραφίας
• Μελέτη Διπλωματικών Εργασιών
• Μελέτη δημοσιευμένων άρθρων στο πεδίο της
ΑεξΑΕ
• Δημιουργία και τήρηση χρονοδιαγράμματος
ολοκλήρωσης εργασιών κάθε φάσης στην
εκπόνηση της εργασίας...

ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΘΕΜΑΤΟΣ ΚΑΙ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΩΤΗΜΑΤΩΝ
• Γιατί δεν μπορεί και δεν πρέπει ο επιβλέπων να
καθοδηγήσει άμεσα τον υποψήφιο για να βρει
θέμα;
• Συζήτηση με επιβλέποντα – συνεχής
ανατροφοδότηση
• Καθορισμός ερευνητικών ερωτημάτων
πλήθος

ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑΣ
• Συνεργασία με επιβλέποντα – όχι αυτονόμηση
Ποσοτική ή ποιοτική έρευνα;
• Μέσο συλλογής δεδομένων
Τεκμηρίωση – εγκυρότητα – αξιοπιστία
Εξάρτηση από το υπό διερεύνηση θέμα
Βιβλιογραφία – έλεγχος για παρόμοια μέσα
Υπάρχουσες δυνατότητες
• Ερωτηματολόγιο – Συνέντευξη – Παρατήρηση
δείγμα – μέγεθος – διαστρωμάτωση – τρόπος λήψης

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ
• Τι είδους ανάλυση θα πρέπει να κάνουμε;
Περιγραφικά στατιστικά (ποσοτική εμφάνιση
αποτελεσμάτων)
Επαγωγικά στατιστικά (αναδεικνύουν
επηρεασμούς και σχέσεις)
Ποια επαγωγικά στατιστικά θα
χρησιμοποιήσουμε;
Οφείλουμε να γνωρίζουμε στατιστική
ανάλυση;

ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
• Συγγραφή εργασίας
Επιστημονικά πρότυπα ως προς τον τρόπο γραφής
Όχι γραφή σε πρώτο πρόσωπο - μάλλον σε τρίτο
πληθυντικό
Διάρθρωση
• Η Βιβλιογραφία
Παράθεση με βάση πρότυπα
• Παρουσίαση ευρημάτων
Γραφήματα & πίνακες
• Προβλήματα κατά τη διεξαγωγή της έρευνας
• Προτάσεις για περαιτέρω έρευνα

Ευχαριστώ πολύ!
Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

5 Μαΐ 2010

Ποσοτική Έρευνα


Των Γκιόσου, Γ., Κουτσούμπα, Μ., Μαυροειδή, Η., Σοφού, Α.

Ανακτήθηκε από http://www.odl.gr/content/view/75/64/lang,el/

Το αρχείο σε ηλεκτρονική μορφή μπορείτε να το κατεβάσετε εδώ




Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

4 Μαΐ 2010

Μορφές Εκπόνησης Διπλωματικής Εργασίας


Της Μαρίας Κουτσούμπα, Σ.Ε.Π. στο ΕΑΠ





Ανακτήθηκε από http://www.odl.gr/content/view/75/64/lang,el/

Το αρχείο σε ηλεκτρονική μορφή μπορείτε να το κατεβάσετε εδώ




Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

3 Μαΐ 2010

Αναζητώντας θέμα έρευνας: Ορισμένες Μεθοδολογικές Παρατηρήσεις


Του Δρ. Ηλία Μαυροειδή Σ.Ε.Π στο ΕΑΠ




Ανακτήθηκε από http://www.odl.gr/content/view/75/64/lang,el/

Το κείμενο σε ηλεκτρονική μορφή μπορείτε να το κατεβάσετε από εδώ




Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...