15 Μαΐ 2015

Θερινό Σχολείο «Μεθοδολογία Έρευνας Υποψηφίων Διδακτόρων»


Τ
ο Εργαστήριο Εφαρμογών Εικονικής Πραγματικότητας στην Εκπαίδευση του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, διοργανώνει θερινά σχολεία στη θεματική ενότητα «εκπαιδευτική τεχνολογία».


Θερινό Σχολείο «Μεθοδολογία Έρευνας Υποψηφίων Διδακτόρων»

Απευθύνεται σε ερευνητές, υποψήφιους διδάκτορες, διδάκτορες, μεταδιδάκτορες και μέλη ΔΕΠ. Προσκεκλημένοι ερευνητές και μέλη ΔΕΠ θα εισηγηθούν ειδικά θέματα, ενώ θα παρεμβαίνουν στην προοπτική πρόκλησης επιστημονικών συζητήσεων.

Το Θερινό Σχολείο «Μεθοδολογία Έρευνας Υποψηφίων Διδακτόρων» στοχεύει να:

• πλαισιώσει μεθοδολογικά ερευνητές και υποψηφίους διδάκτορες στην προοπτική επίλυσης των ερευνητικών τους προβλημάτων και στην ανταλλαγή μεθοδολογικών προβληματισμών

• συγκροτήσει περιβάλλοντα διαμοιρασμού απαραίτητων γνώσεων και ανάπτυξης βασικών και ειδικών ερευνητικών δεξιοτήτων

• δημιουργήσει και ενισχύσει κοινότητες συνεργατικής μάθησης ανάμεσα σε έμπειρους και νέους ερευνητές στο πεδίο της εκπαιδευτικής τεχνολογίας

• ενεργοποιήσει το ερευνητικό και επιστημονικό δυναμικό στο συγκεκριμένο πεδίο

• αφυπνίσει και εμπνεύσει δημιουργικά όσους ενδιαφέρονται να γνωρίσουν τη διαδικασία εκπόνησης και υλοποίησης ερευνητικών σχεδίων στα πλαίσια εκπόνησης διδακτορικής διατριβής

• συνδράμει στη βελτίωση και διασφάλιση της ποιότητας του ερευνητικού έργου στο πεδίο της εκπαιδευτικής τεχνολογίας.

Το Θερινό Σχολείο «Μεθοδολογία Έρευνας Υποψηφίων Διδακτόρων» διαρκεί 50 ώρες και υλοποιείται από 06/07/2015 μέχρι 11/07/2015. Η επιτυχής ολοκλήρωσή του πιστοποιείται με πέντε (5) Ευρωπαϊκές Πιστωτικές Μονάδες (ECTS).

Επίσης, το Εργαστήριο Εφαρμογών Εικονικής Πραγματικότητας στην Εκπαίδευση διοργανώνει τα παρακάτω θερινά σχολεία:
...


Εκπαιδευτική Ρομποτική

διάρκειας 60 ωρών

06/07/2015 - 17/07/2015

Εκπαιδευτικά Σενάρια με Τεχνολογίες Μάθησης

διάρκειας 60 ωρών

22/06/2015 - 26/06/2015



Κάθε θερινό σχολείο είναι 25 θέσεων.

Η συμμετοχή εξασφαλίζεται με σειρά προτεραιότητας.

Εγγραφές – πληροφορίες: http://earthlab.uoi.gr/summerschools/, τηλέφωνο 2651005655.
Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

10 Μαΐ 2015

ΘΕΡΙΝΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ 2015 στην ΙΘΑΚΗ‏


Σ
ας επισυνάπτουμε ανακοίνωση που αφορά το ΘΕΡΙΝΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ που διοργανώνει το Κέντρο Διά Βίου Μάθησης σε συνεργασία με το Koge Business College της Δανίας, και θα πραγματοποιηθεί τον Ιούλιο 2015 στην Ιθάκη. Πρόκειται για ένα πολύ υψηλής ποιότητας πρόγραμμα, που συνδυάζει την ποιοτική εκπαίδευση με την εναλλακτική γνωριμία με τον τόπο και τους ανθρώπους της Ιθάκης.

Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στην επισυναπτόμενη ανακοίνωση και στο: http://diavima.edu.gr

‘ΘΕΡΙΝΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ’ ΣΤΗΝ ΙΘΑΚΗ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΚΟΠΕΣ
Το Κέντρο Δια Βίου Μάθησης "ΔΙΑΒΗΜΑ" (http://www.diavima.edu.gr) σε συνεργασία με το Køge Business College της Δανίας και με την υποστήριξη του Δήμου Ιθάκης θα πραγματοποιήσει τον Ιούλιο του 2015 ‘Θερινό Πανεπιστήμιο’ στην Ιθάκη, με θέμα:
Το σχολείο ως οργανισμός μάθησης / The Learning School

Απευθύνεται
Σε εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, σε διευθυντές σχολείων, σε υπεύθυνους Σχολικών Δραστηριοτήτων και Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού, σε εκπαιδευτές ενηλίκων, σε φοιτητές παιδαγωγικών τμημάτων και μεταπτυχιακούς φοιτητές, σε εργαζόμενους σε φορείς μη τυπικής εκπαίδευσης, καθώς και σε κάθε άτομο που επιθυμεί να διευρύνει τους ορίζοντες και τις γνώσεις του.
Σκοπός
Οι συμμετέχοντες να κατανοήσουν το σχολείο ως οργανισμό μάθησης. Επίσης να αποδεχτούν και να υποστηρίζουν πρακτικές που συμβάλλουν αφενός στην ανάπτυξη του σχολείου ως μαθησιακού οργανισμού και αφετέρου στην προσωπική ανάπτυξη των ίδιων των εκπαιδευτικών όπου κι αν εργάζονται (σχολεία, Εκπαίδευση Ενηλίκων, ΣΔΕ, Συνεχιζόμενη Επαγγελματική Κατάρτιση, μη τυπική εκπαίδευση κ.ά.).
Επίσης να συνεργάζονται και να συμμετέχουν αποτελεσματικά:
...


• στις βιωματικές δράσεις και στις ερευνητικές εργασίες Γυμνασίων, Γενικών Λυκείων, ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ
• στην εκπαίδευση μέσα από την τέχνη
• στην ευέλικτη ζώνη 
• σε σχολικές δραστηριότητες, όπως η περιβαλλοντική εκπαίδευση, η διαπολιτισμική εκπαίδευση, η αγωγή υγείας, οι πολιτιστικές δραστηριότητες, η τοπική ιστορία κ.λπ. 
Το νησί της Ιθάκης, ο απόλυτος προορισμός
Η Ιθάκη, γνωστή σε όλο τον κόσμο από τον πολυμήχανο Οδυσσέα, φιλοξενεί για όγδοη συνεχή χρονιά το ‘Θερινό Πανεπιστήμιο’. Τα γραφικά χωριά και οι περιοχές που συνδέονται με την Οδύσσεια, οι πολυάριθμες παραλίες με τα βαθυγάλαζα νερά και οι εναλλαγές των τοπίων συναρπάζουν τον επισκέπτη. Νησί με αμέτρητους συμβολισμούς, εμπνέει ποιητές, λογοτέχνες και καλλιτέχνες. Πρωτεύουσα είναι το Βαθύ, μία αρχοντική κωμόπολη παραδοσιακής αρχιτεκτονικής χτισμένη στο Ομηρικό λιμάνι του Φόρκυνα. 
Ιδανικό μέρος για ένα καλοκαιρινό διάλειμμα από το άγχος και το θόρυβο της σύγχρονης ζωής. Ιδανικό μέρος για να αρχίσετε τις διακοπές σας! 

Εκπαίδευση και διακοπές 
Συνδυάζοντας την εκπαίδευση με τις διακοπές στην Ιθάκη, οι συμμετέχοντες έχουν τη δυνατότητα να λάβουν μέρος σε πολλές δραστηριότητες για να γνωρίσουν τη φυσική και πολιτιστική κληρονομιά του νησιού. Προσφέρονται:
• Πεζοπορική διαδρομή στο μονοπάτι του Λουδοβίκου Σαλβαδόρ-παιχνίδια μίμησης και αυτοσχεδιασμοί
• Γνωριμία με Οδυσσειακές περιοχές στο Βαθύ και ξενάγηση στο μουσείο. 
• Πεζοπορική διαδρομή σε εφτανησιώτικα εκκλησάκια στο Βαθύ
Σε όλους τους συμμετέχοντες θα αποσταλούν: α) κατάλογος ξενοδοχείων και ενοικιαζόμενων δωματίων με πολύ μειωμένες τιμές για το Θερινό Πανεπιστήμιο, και β) πληροφορίες για τρόπους μετάβασης στην Ιθάκη και οικονομικότερα μέσα μετακίνησης ανάλογα με τον τόπο αναχώρησης. Επίσης, όλοι οι συμμετέχοντες και οι συνοδοί τους θα έχουν πολύ μειωμένες τιμές σε εστιατόρια. 
Ενότητες μαθημάτων (εργαστηριακά μαθήματα)
1η ενότητα: Το σχολείο ως οργανισμός μάθησης 
Οι συμμετέχοντες εισάγονται στις έννοιες ”οργανισμός μάθησης" (learning organization) και "σχολείο που μαθαίνει" (learning school). Εργάζονται σε μικρές ομάδες και αναζητούν τις αρχές, τους άξονες και τις διαστάσεις που διέπουν το σχολείο ως οργανισμό μάθησης.
• Τι είναι οργανισμός μάθησης; Τι σημαίνει "σχολείο που μαθαίνει";
• Ποιες πρακτικές ενδυναμώνουν το σχολείο ως οργανισμό μάθησης; Πώς αξιοποιείται το ανθρώπινο δυναμικό; 
• Κοινότητες μάθησης στο "σχολείο που μαθαίνει".
• Ποιος ο ρόλος των διευθυντών, των εκπαιδευτικών, των μαθητών, των γονέων; 
• Η ενίσχυση της επιστημονικής και επαγγελματικής ανάπτυξης του εκπαιδευτικού
• Tο σχολείο ως περιβάλλον αυτομόρφωσης και επιμόρφωσης, ανάπτυξης δεξιοτήτων και ικανοτήτων, προώθησης της καινοτομίας και της επιτυχίας.
• Διδασκαλία και μάθηση στο "σχολείο που μαθαίνει".
• Δίκτυα σχολείων και εκπαιδευτικών. Πώς συνεισφέρει η τεχνολογία;
• Η επικοινωνία γονέων-εκπαιδευτικών-μαθητών-τοπικής κοινωνίας. 
2η ενότητα: Αξιοποιώντας την τέχνη στο "σχολείο που μαθαίνει" 
Οι συμμετέχοντες, μέσα από βιωματικές διεργασίες, εμβαθύνουν στον τρόπο που τα έργα τέχνης μπορούν να συμβάλουν στην καλλιέργεια της κριτικής σκέψης, με σκοπό την ενίσχυση του ίδιου του εκπαιδευτικού (σε προσωπικό, επαγγελματικό, κοινωνικό επίπεδο), αλλά και την ενδυνάμωση του εκπαιδευτικού οργανισμού, ως σύστημα. Οι εκπαιδευόμενοι σε μικρές ομάδες διερευνούν θέματα ενδιαφέροντος και πεδία εφαρμογής, όπου μπορεί να αξιοποιηθεί η τέχνη στο δικό τους εκπαιδευτικό οργανισμό.
• Ποιες οι δυνατότητες και η χρησιμότητα της τέχνης ως εργαλείου μάθησης; 
• Ποιός ο ρόλος της τέχνης στο "σχολείο που μαθαίνει";
• Ποιές μεθοδολογίες προάγουν τον κριτικό στοχασμό μέσα από την τέχνη; 
• Η διεργασία του κριτικού στοχασμού, τα οφέλη της μετασχηματίζουσας μάθησης. 
3η ενότητα: Το περιβάλλον και οι άνθρωποι στο "σχολείο που μαθαίνει" 
Οι συμμετέχοντες, εργάζονται στο πεδίο για να λύσουν το μυστήριο ενός γρίφου. "Δάσκαλοί" τους είναι οι άνθρωποι, τα κτίρια, τα ίχνη του ανθρώπου στο πέρασμα του χρόνου αλλά και η φύση. Θα πρέπει να παρατηρήσουν, να ρωτήσουν, να ακούσουν, να μετρήσουν, να υπολογίσουν, να διαβάσουν, να γράψουν, να συνεργαστούν, να συνθέσουν. Σε μικρές ομάδες διαμορφώνουν το δικό τους πρωτότυπο εκπαιδευτικό σενάριο για τη διδασκαλία του μαθήματος της επιλογής τους. 
• Πώς μαθαίνουμε από το δομημένο και το φυσικό περιβάλλον;
• Πώς γίνονται με πρακτικό τρόπο, η Γλώσσα, η Ιστορία, η Γεωγραφία, η Χημεία και όλα τα άλλα μαθήματα μέσα από ένα σενάριο που προϋποθέτει στρατηγική, κινητικότητα, εξερεύνηση, επεξεργασία δεδομένων, λογική σκέψη και φαντασία;
4η ενότητα: Η αξιολόγηση στο "σχολείο που μαθαίνει"
Σε έναν οργανισμό μάθησης, η αξιολόγηση αφορά όλους τους συντελεστές και τις παραμέτρους (μαθητής, εκπαιδευτικός, αναλυτικό πρόγραμμα, πόροι) και λειτουργεί ως εργαλείο ανατροφοδότησης, αυτοβελτίωσης, προώθησης επιτυχημένων πρακτικών και ανάπτυξης του ίδιου του οργανισμού και όσων συμμετέχουν σε αυτόν. Οι εκπαιδευόμενοι διερευνούν τους τρόπους με βάση τους οποίους η αξιολόγηση μπορεί να συμβάλλει στην ανάπτυξη και βελτίωση ως οργανισμού μάθησης.. Ειδικότερα θα διερευνηθούν οι τρόποι και οι τεχνικές που μπορεί να:
• διεξαχθεί η αξιολόγηση στο "σχολείο που μαθαίνει".
• αξιολογηθούν καινοτόμες παρεμβάσεις και προγράμματα.
• αποτιμηθούν όλες οι πλευρές της εκπαιδευτικής διεργασίας.
• αναδειχθούν, ενισχυθούν και διαδοθούν επιτυχημένες πρακτικές.
ενισχυθεί η συμμετοχή των συντελεστών του οργανισμού στις διαδικασίες σχεδιασμού και αξιολόγησης.
Επίσης θα γίνουν απογευματινά εργαστήρια-διαλέξεις:
α) Εργαλεία WEB 2.0: Παρουσιάσεις στο Prezi και Glogster 
• Δημιουργία μιας παρουσίασης με το Prezi και μιας αφίσας με το Glogster
• Ένθεση κειμένου, εικόνων και ήχου / Εξοικείωση και πειραματισμός των ομάδων.
β) Η Διαπολιτισμική Εκπαίδευση στο "σχολείο που μαθαίνει"
• Βασικές αρχές Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης
• Παραδείγματα καλών πρακτικών στο σχολείο
• Σχεδιασμός Project με διαπολιτισμικό περιεχόμενο 
Επιπλέον όσοι συμμετέχοντες επιθυμούν, θα παρουσιάσουν σε ειδική απογευματινή συνεδρία καινοτομίες που εφαρμόζουν στο σχολείο τους. Δυνατότητα δημοσίευσης. 
Μέθοδος διδασκαλίας-Διδάσκοντες
Βιωματική διδασκαλία και εργασία σε μικρές ομάδες με την ενεργό συμμετοχή των εκπαιδευόμενων. Οι διδάσκοντες είναι πανεπιστημιακοί, ερευνητές και συγγραφείς. Μεταξύ αυτών ο Κώστας Μάγος, επίκ. Καθηγητής Παν/μίου Θεσσαλίας, η Ελένη Σβορώνου, M.Sc., συγγραφέας, υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης WWF-Ελλάς, η Βιβή Βασάλα, καθηγήτρια-σύμβουλος στο ΕΑΠ, ο Θανάσης Καραλής, αν. Καθηγητής στο Παν/μιο Πατρών, η Μαρία Γκιρτζή, Δρ. Παν/μίου Birmingham-UK, η Νατάσσα Ράικου, Παν/μιο Πατρών, καθηγήτρια-σύμβουλος στο ΕΑΠ
Ημερομηνίες διεξαγωγής-Διάρκεια
Το πρόγραμμα θα διεξαχθεί από 5-10 Ιουλίου στο Βαθύ της Ιθάκης. Τα εργαστηριακά μαθήματα αρχίζουν στις 9.00, ολοκληρώνονται στις 13.30 και διαρκούν τέσσερεις συνεχόμενες ημέρες. Η έναρξη των εργασιών γίνεται το απόγευμα της προηγούμενης ημέρας, δηλ. πριν την έναρξη των εργαστηριακών μαθημάτων. Οι συμμετέχοντες θα παραλάβουν φάκελο με εκπαιδευτικό υλικό. Διάρκεια: 30 ώρες βιωματικά εργαστήρια και διαλέξεις στην ΙΘΑΚΗ και 70 ώρες εξ αποστάσεως μελέτη του υλικού και εκπόνηση εργασίας (προαιρετικά). Συνολική διάρκεια προγράμματος: 30 ώρες (μόνο δια ζώσης, ΙΘΑΚΗ), 100 ώρες (δια ζώσης και εξ αποστάσεως).
Διάρκεια-Συνδρομή-Πιστοποιητικό συμμετοχής
Η συνδρομή στοιχίζει 150 Ευρώ για εγγραφές μέχρι 31/05/2015. Μετά τις 31 Μαΐου, και εφόσον υπάρχουν θέσεις, η συνδρομή είναι 170 Ευρώ. Θα δοθεί αναλυτικό πιστοποιητικό συμμετοχής στην ελληνική και αγγλική γλώσσα.
Διαδικασίες συμμετοχής 
Για την εγγραφή σας συμπληρώστε την αίτηση και στείλτε την με e-mail στο info@diavima.edu.gr Πληροφορίες: 6936759457 και 6975515476 (9.00-21.00)
ΑΙΤΗΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
Στείλτε την αίτηση με e-mail, στη διεύθυνση: info@diavima.edu.gr 

Ονοματεπώνυμο: 
Ταχυδρομική Διεύθυνση: 
Τηλέφωνα (κινητό και σταθερό) και e-mail:
Ειδικότητα και Σχολείο ή Οργανισμός Εργασίας: 
Σημειώστε μόνο τις ημερομηνίες που επιθυμείτε: 5-8 6-9 7-10 

Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...