22 Ιουν 2013

Απολογισμός μιας χρονιάς που πέρασε...


Τ
η σχολική χρονιά που πέρασε βρέθηκα με απόσπαση από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση στην πρωτοβάθμια και συγκεκριμένα στο 30ο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης. Μολονότι για το θέμα της πληροφορικής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση έχω εκφραστεί στην αρχή της σχολικής χρονιάς δημοσίως (κλικ εδώ), εντούτοις οφείλω να επισημάνω ότι η χρονιά που πέρασε ήταν από τις καλύτερες στα 12 χρόνια που έχω στο δημόσιο και γι' αυτό θεωρώ χρέος μου να ευχαριστήσω όλους τους συναδέλφους στο 30ο Δημοτικό αλλά και τη Διεύθυνση του σχολείου για την άψογη συνεργασία που είχαμε. Πιο πολύ όμως απ' όλους θα ήθελα να ευχαριστήσω και τους 215 μαθητές που είχα φέτος για τις μοναδικές στιγμές που μου πρόσφεραν.


Παρακάτω μπορείτε να δείτε έναν απολογισμό από επιλεγμένες εκπαιδευτικές δράσεις του σχολείου τη χρονιά που πέρασε.




Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

20 Ιουν 2013

Θεσμοθετημένες και νέες μορφές επιμόρφωσης. Προς αναζήτηση συνέργειας και καλών πρακτικών


Του Γιώργου Μπαγάκη (επιμ.)

ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ (ΟΕΠΕΚ)
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση»



Το βιβλίο σε μορφή pdf...

Μπορείτε να το κατεβάσετε εδώ
Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

18 Ιουν 2013

«Ηγεσία: Η Τέχνη της ‘Αλλαγής’ στη σχολική μονάδα. Σχεδιασμός-Υλοποίηση-Αποτίμηση» - Επιστημονική Συνάντηση


E
ΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ - Γ Ολομέλεια του Προγράμματος «ΣΥΜΜΕΤΕΧΩ-ΕΙΜΑΙ ΕΝΕΡΓΟΣ/Η»


To Επιστημονικό Δίκτυο Εκπαίδευσης Ενηλίκων Κρήτης (ΕΔΕΕΚ) & τα Γραφεία Σχολικών Συμβούλων Α/θμιας Εκπ/σης Ν. Χανίων,
σε συνεργασία με τις Διευθύνσεις Α/θμιας & Β/θμιας Εκπ/σης Ν. Χανίων, τον Δήμο Χανίων και την Περιφερειακή Ενότητα Χανίων

προσκαλούν
τους Διευθυντές και τους Υποδιευθυντές των Σχολικών Μονάδων
καθώς και όλα τα μέλη της Εκπαιδευτικής Κοινότητας

στην Επιστημονική Συνάντηση (Γ΄ Ολομέλεια) του Προγράμματος «ΣΥΜΜΕΤΕΧΩ ΕΙΜΑΙ ΕΝΕΡΓΟΣ/Η»

με θέμα:
«Ηγεσία: Η Τέχνη της ‘Αλλαγής’ στη σχολική μονάδα. Σχεδιασμός-Υλοποίηση-Αποτίμηση»

που θα πραγματοποιηθεί στο Πνευματικό Κέντρο Χανίων το Σάββατο 22 Ιουνίου 2013, ώρα 10.00-14.30

Κεντρικοί Ομιλητές:
...


 Δρ. Π. Χατζηπαναγιώτου, Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ηγεσίας στο Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο της Κύπρου
«Σχολική ηγεσία, σχολική βελτίωση και σχολική αποτελεσματικότητα»

 Δρ. Α. Αθανασούλα Ρέππα, Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ηγεσίας στο Ανοικτό Πανεπιστήμιο της Κύπρου
«Ο Ρόλος των συναισθημάτων και διαθέσεων στην άσκηση αποτελεσματικής ηγεσίας» 

 Δρ. Π. Αναστασιάδης, Αναπληρωτής Καθηγητής Παν/μίου Κρήτης ΑεξΑΕ, Καθηγητής Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου
«Μείζον Πρόγραμμα Επιμόρφωσης των Εκπαιδευτικών – Μια πρώτη αποτίμηση» 

Επιπλέον Ομιλητές: 
Στη συνάντηση θα ανακοινώσουν σκέψεις και προτάσεις μάχιμα διευθυντικά στελέχη κι εκπαιδευτικοί του Νομού. 

Είσοδος ελεύθερη. Στους συμμετέχοντες θα δοθούν βεβαιώσεις παρακολούθησης.

Πρόγραμμα Συνάντησης:



Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

17 Ιουν 2013

Καταγγελία του Επιστημονικού Δικτύου Εκπαίδευσης Ενηλίκων Κρήτης για το κλείσιμο της ΕΡΤ


Τ
ο Επιστημονικό Δίκτυο Εκπαίδευσης Ενηλίκων Κρήτης (ΕΔΕΕΚ) και το περιοδικό Εκπαίδευση Ενηλίκων και Πολιτισμός στην Κοινότητα καταγγέλλει την αντιδημοκρατική απόφαση του κλεισίματος της δημόσιας ραδιοφωνίας και τηλεόρασης.


Εκτός από την απόλυση των εργαζόμενων, σε μια εποχή όπου τα νούμερα της ανεργίας προκαλούν ίλιγγο, αυτό που μας προβληματίζει είναι, για ακόμη μια φορά, η καταβαράθρωση του Πολιτισμού. Επειδή πιστεύουμε ότι ο Πολιτισμός είναι το όχημα για την έξοδο της χώρας μας από την ‘κρίση’ μένουμε έκπληκτοι με την απόφαση της κυβέρνησης. Απόφαση η οποία μας προκαλεί έντονα αισθήματα δυσφορίας, σε συνδυασμό μάλιστα με την απόφαση για κλείσιμο σχολείων και βιβλιοθηκών ανά την επικράτεια...



Αλλά πάνω από όλα αυτό που μας κινητοποιεί είναι η προστασία της Δημοκρατίας. Είμαστε, λοιπόν, αντίθετοι με ‘πραξικοπηματικές’ λογικές, απ’ όπου κι αν προέρχονται. Και δηλώνουμε παρόντες και παρούσες στην προστασία των δημοκρατικών θεσμών με κάθε τίμημα.

Καλούμε όλους τους φίλους και τα μέλη του Δικτύου μας να τηρήσουν στάση επιφυλακής, ώστε να αποτρέψουμε τη βίαιη επίθεση ενάντια στον Πολιτισμό και στην Εκπαίδευση.

Θέλουμε Ανεξάρτητη και Δημόσια Ραδιοτηλεόραση, ενημέρωση-επικοινωνία. 

Θέλουμε Ανοικτά Σχολειά με κοινωνική δικαιοσύνη.

Με Πολιτισμό και Εκπαίδευση για έξοδο από την ‘κρίση’. 
Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

Το Βιβλίο SAGE δια εκπαιδευτές τρίτης ηλικίας και διευκολυντές μάθησης


Των Regina Egger, Elisabeth Huber, Christina Kunter, Kinga Melinda Mikle, Maria Costa Pau, Gerd Zimmer

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΚΛΕΙΤΟΥ ΣΥΜΕΩΝΙ∆Η
ΣΥΝ∆ΕΣΜΟΣ ΕΚΠΑΙ∆ΕΥΣΗΣ ΕΝΗΛΙΚΩΝ ΚΥΠΡΟΥ

SAGE - Senior citizens participate in creating their lives
www.sage-eu.com

ΠΡΟΛΟΓΟΣ
Τα άτομα της τρίτης ηλικίας έχουν το δικαίωμα να συμμετέχουν στη διαδικασία λήψης αποφάσεων που αφορούν τη ζωή τους. Η συμμετοχή των ηλικιωμένων είναι προς όφελος αυτής της μεγάλης τάξης του πληθυσμού γιατί θα μπορούν να επηρεάζουν αποφάσεις αλλά και γιατί η συμμετοχή τους θα βοηθήσειτις κοινότητες να κάνουν χρήση των πιστώσεων για την τρίτη ηλικία με πιο ορθολογιστικό τρόπο. Ο διευκολυντής μάθησης είναιτο πρόσωπο που θα κινητοποιήσειτα άτομα να συμμετάσχουν στη διαδικασία συμμετοχής στην κοινωνία. Αυτό οδηγεί σε δημοκρατικές αποφάσεις με επίκεντρο τις συνεργασίες κάθε είδους για κοινωνικό προγραμματισμό στις κοινότητες. Ο διευκoλυντής είναι δεξιοτέχνης στην διεύθυνση ομάδων και εργαστηρίων, χρησιμοποιεί αποδοτικές τεχνικές διεύθυνσης προγραμμάτων. Ο διευκoλυντής είναι επίσης καλά ενημερωμένος για θέματα τρίτης ηλικίας όπως επίσης καιτα ψυχολογικά προβλήματα της τρίτης ηλικίας. Το πρόγραμμα SAGE δίνει στους συμμετέχοντας χρήσιμες τεχνικές για κινητοποίηση των ηλικιωμένων ώστε να σχεδιάσουν και να διαμορφώσουν το μέλλον τους. Το βιβλίο SAGE επομένως μας δίνει μια ολοκληρωμένη εικόνα της σειράς μαθημάτων SAGE, πληροφορίες, υλικό, στατιστικά δεδομένα κ.τ.λ. για τους εκπαιδευτές που επιθυμούν να διδάξουν το πρόγραμμα SAGE, στους διευκολυντές της μάθησης.

Το βιβλίο αποτελείται από 5 μέρη:



Το εγχειρίδιο για τους εκπαιδευτές
• Το module για την Γεροντολογία
• To module για την επικοινωνία
• Μέθοδοι συμμετοχής
• ∆ιεύθυνση προγραμμάτων

Για να κατεβάσετε ολόκληρο το βιβλίο, πατήστε εδώ

Πηγή Ανάρτησης:
Η Σελίδα του προγράμματος SAGE
Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

16 Ιουν 2013

ΤΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΡΟΦΙΛ ΤΩΝ ΚΡΑΤΟΥΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΟΙ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΟΥΣ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΠΟΦΥΛΑΚΙΣΗ


Τ
ου Ουίλιαμ Αλοσκόφη (Δρ. Κοινωνιολόγος)

ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΣΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΟΥ Ν.Π.Ι.Δ. «ΕΠΑΝΟΔΟΣ – ΚΕΝΤΡΟ ΕΠΑΝΕΝΤΑΞΗΣ ΑΠΟΦΥΛΑΚΙΖΟΜΕΝΩΝ»
Παρασκευή, 18 Ιανουαρίου 2013
Εταιρεία Διαπολιτισμικών Σπουδών, Λαμάχου 3 (2ος όροφος), Πλάκα

Κανείς δεν εκτιμά τις μικρο-απολαύσεις της ελεύθερης ζωής περισσότερο από τους κρατουμένους. Κατά κανόνα οι τελευταίοι, προκειμένου να μην ξαναστερηθούν αυτές τις απολαύσεις, επιθυμούν ειλικρινά να μην επιστρέψουν στη φυλακή. Ονειρεύονται μία φυσιολογική, μάλλον συμβατικά «καλή ζωή» μετά την αποφυλάκιση: να βρουν μια δουλειά ικανή να συντηρήσει τις οικογένειές τους, μια κατοικία, να διαμορφώσουν ικανοποιητικές ερωτικές και συναισθηματικές σχέσεις. Κατανοούν επίσης ότι για τα πετύχουν αυτά πρέπει να αποφύγουν δραστηριότητες, συνήθειες και σχέσεις που τους οδήγησαν στο παρελθόν στη φυλακή. Μάλιστα, έρευνες σε κρατουμένους έχουν δείξει ότι οι περισσότεροι διατηρούν μη-ρεαλιστικές προσδοκίες, ακόμη και «αυτό-ενισχυτικές» αυταπάτες σχετικά με την ευκολία με την οποία θα αποκαταστήσουν μετά την αποφυλάκιση τις οικογενειακές τους σχέσεις, θα βρουν κατοικία και νόμιμη απασχόληση. Η πλειονότητα θεωρεί ελάχιστα πιθανό να φυλακιστεί ξανά στο μέλλον (Dhami, Mandel, Loewenstein & Ayton, 2006).

Για να διαβάσετε ολόκληρη την εισήγηση...



Ουίλιαμ Αλοσκόφη, πατήστε εδώ

Πηγή Ανάρτησης:
Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...