8 Δεκ 2012

Περί διαθεσιμότητας των δημοσίων υπαλλήλων...


Μ
έσα στα τόσα καινούρια που μας επιφύλαξε το μνημόνιο 3 ήταν και η άμεση θέση σε διαθεσιμότητα, ή πιο σωστά η παύση όσων δημοσίων υπαλλήλων έχουν δικαστικές εκκρεμότητες πειθαρχικές ή ποινικές.


Νομίζω ότι δεν υπάρχει πιο αυταρχική, εσφαλμένη και άδικη πολιτική απόφαση εδώ και δεκαετίες, καθώς καταργείται το βασικότερο δικαίωμα μιας "πολιτισμένης" κοινωνίας που είναι το τεκμήριο της αθωότητας μέχρι να τελεσιδικήσει μία υπόθεση.

Να ξεκαθαρίσω εξαρχής ότι ασφαλώς και θα πρέπει όλοι οι δημόσιοι υπάλληλοι που θα κριθούν ένοχοι για παράβαση καθήκοντος, χρηματισμό ή άλλα σοβαρά αδικήματα να πληρώσουν για τις πράξεις και παραλείψεις τους.

Από αυτό όμως μέχρι του να θεωρούνται ένοχοι όλοι όσοι έχουν δικαστικές ή πειθαρχικές εκκρεμότητες υπάρχει πολύ μεγάλη απόσταση.

Το αντικειμενικό πρόβλημα που υπάρχει δεν είναι η παραμονή των πιθανώς επίορκων υπαλλήλων στις θέσεις τους. Το πρόβλημα που υπάρχει είναι η αργοπορία στην απόδοση της δικαιοσύνης. Και επειδή η επίσημη πολιτεία αδυνατεί να αντιμετωπίσει το βασικό της πρόβλημα έρχεται και εφαρμόζει ένα "οριζόντιο" μέτρο θεωρώντας όλους όσους έχουν πειθαρχικές ή ποινικές παραπομπές ως εξαρχής ένοχους, ανοίγοντας τους ασκούς του Αιόλου.

Πως είναι δυνατό να καταδικάζονται εξαρχής υπάλληλοι που ενδεχομένως είναι αθώοι και η παραπομπή τους μπορεί να οφείλεται σε προσωπικές εμπάθειες, μη εξυπηρέτηση συμφερόντων κ.λπ. Πως αυτοί οι άνθρωποι στιγματίζονται μέχρι να τελεσιδικήσει η υπόθεσή τους; Πως παύονται από τις θέσεις τους με αυτόματες διαδικασίες χωρίς δικαστικές αποφάσεις;

Μπορεί πράγματι οι περισσότεροι από αυτούς να είναι επίορκοι. Αυτό όμως αποτελεί δικαιολογία για την κατάλυση του απώτερου δικαιώματος που είναι το τεκμήριο της αθωότητας; Μπορεί αυτό να αποτελέσει άλλοθι για την ανικανότητα της πολιτείας να επιταχύνει την απόδοση της δικαιοσύνης;

Πως θα διασφαλιστεί ότι από αύριο οι υπάλληλοι δε θα είναι έρμαια στις ορέξεις τις κάθε διοίκησης και εξουσίας, προκειμένου να μη βρεθούν κατηγορούμενοι για πράξεις τους που ενδεχομένως θα είναι σύννομες αλλά μη αρεστές;

Θέλω να πω και κάτι τελευταίο. Πως είναι δυνατό για τους δημοσίους υπαλλήλους να εφαρμόζεται αυτή η πολιτική απόφαση, όταν την ίδια στιγμή υπάρχουν ΔΙΟΙΚΗΤΕΣ δημοσίων οργανισμών που έχουν παραπεμφθεί για κακουργήματα και παραμένουν στις θέσεις τους τοποθετημένοι από τους ίδιους αυτούς που αποφασίζουν με δύο μέτρα και δύο σταθμά;

Θα πρέπει κάποια στιγμή να κατανοήσουν όσοι νομοθετούν ότι η αντιμετώπιση ενός προβλήματος δε γίνεται με το να δημιουργηθεί ένα νέο μεγαλύτερο πρόβλημα. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, το πρόβλημα είναι η αργοπορία στην απόδοση της δικαιοσύνης. Όσοι κατηγορούνται θα πρέπει γρήγορα να αποδεικνύεται εάν είναι ένοχοι όποτε και θα πρέπει να πληρώσουν για τις πράξεις τους, ή αθώοι οπότε και θα πρέπει να απαλλάσσονται από κάθε είδους μομφή και υποψία.

Αντί αυτού, στην Ελλάδα του 21ου αιώνα βρέθηκαν πολιτικοί που θεώρησαν ότι η εξαρχής καταδίκη και διαπόμπευση όσων δημοσίων υπαλλήλων κατηγορούνται θα αποτελέσει ΛΥΣΗ στο πρόβλημα της διαφθοράς και της "υπεραριθμίας" του δημοσίου.

Αλίμονο...



Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

7 Δεκ 2012

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΣΕ ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΤΟΥ ΕΑΠ


Έ
ίναι γενικά αποδεκτό ότι η εκπαίδευση εδώ και πολλά χρόνια αντιμετωπίζει προκλήσεις που οφείλονται τόσο στις θεσμικές μεταρρυθμίσεις που γίνονται σε τακτά χρονικά διαστήματα, όσο και στις ίδιες τις απαιτήσεις των καιρών και την ανάγκη των εκπαιδευτικών συστημάτων να προσαρμοστούν στα δεδομένα της σύγχρονης κοινωνίας. Η φιλοσοφία και οι αρχές της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας μπορούν να έχουν σημαντικές εφαρμογές και στη διοίκηση της Δημόσιας Εκπαίδευσης, ειδικά τώρα με την εφαρμογή της αξιολόγησης του έργου των εκπαιδευτικών. Η Διοίκηση Ολική Ποιότητας (Δ.Ο.Π.) αποτελεί ένα σύγχρονο «μοντέλο διοίκησης» που υποστηρίζει ότι η ποιότητα είναι ευθύνη όλων των εμπλεκόμενων μελών και όλων των λειτουργιών μέσα στον οργανισμό. Η Δ.Ο.Π. αναγνωρίζει ότι για να είναι ένας οργανισμός αληθινά αποδοτικός, κάθε τμήμα του πρέπει να έχει ομαλή συνεργασία με τα υπόλοιπα, επειδή κάθε άτομο και δραστηριότητα επηρεάζει και επηρεάζεται. Η χρήση και η εφαρμογή τε! χνικών και εργαλείων της Δ.Ο.Π, αποσκοπεί στη συνεχή βελτίωση των διαδικασιών σε κάθε οργανισμό...




Με βάση τα παραπάνω καθώς και την ολοένα αυξανόμενη επικράτηση της Δ.Ο.Π. σε οργανισμούς κάθε τύπου σε όλο τον κόσμο, δόθηκε αντίστοιχη ώθηση για εφαρμογή της Δ.Ο.Π. στην εκπαίδευση. Έχει διαπιστωθεί ότι η εφαρμογή της Δ.Ο.Π. στην εκπαίδευση μπορεί να βελτιώσει σημαντικά τη διοίκηση των Εκπαιδευτικών Οργανισμών καθώς επίσης και να συμβάλλει ώστε μια Εκπαιδευτική μονάδα να λειτουργήσει με άριστο και ποιοτικό τρόπο. Η ικανοποίηση των αναγκών όλων των μελών του εκπαιδευτηρίου και ο στρατηγικός σχεδιασμός των δράσεων του, συνδέονται άμεσα με τη βελτίωση της ποιότητας και της αποτελεσματικότητας του.

Το προτεινόμενο πρόγραμμα κατάρτισης έχει στόχο να εισάγει τους ενδιαφερόμενους στις αρχές και τα εργαλεία της Δ.Ο.Π. με την απαιτούμενη εμβάθυνση στη περιοχή της εκπαίδευσης.

ΣΕ ΠΟΙΟΥΣ ΑΠΕΘΥΝΕΤΑΙ: 

Σε Διευθυντές Σχολικών Μονάδων
Σε Διοικητικά και Παιδαγωγικά Στελέχη της Εκπαίδευσης (Περιφερ. Διευθυντές, Διευθυντές Εκπαίδευσης, Σχολικούς Συμβούλους κλπ)
Σε εκπαιδευτικό προσωπικό Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Σε πτυχιούχους ΑΕΙ/ΤΕΙ και υποψήφιους εκπαιδευτικούς, και γενικότερα
Στον οποιονδήποτε εργάζεται ή πρόκειται να εργαστεί στην Εκπαίδευση
Οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να έχουν την ικανότητα πλοήγησης στο διαδίκτυο 
και ηλεκτρονικής επικοινωνίας (e-mail).

Τα προγράμματα υλοποιούνται με τη μέθοδο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης ώστε να μπορούν να τα παρακολουθήσουν ενδιαφερόμενοι από όλα τα μέρη της Ελλάδας

ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΕΩΝ: Μέχρι 15 Φεβρουαρίου 2013.
Η αξιολόγηση των αιτήσεων είναι διαρκής.
Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας

ΕΝΑΡΞΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ: 25 Φεβρουαρίου 2013.

Με την πιστοποίησή της ολοκλήρωσης του προγράμματος κατάρτισης οι συμμετέχοντες λαμβάνουν ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ.

Κατά την υλοποίηση του προγράμματος κατάρτισής οι συμμετέχοντες έχουν διαρκή υποστήριξη από μέλος ΔΕΠ του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστήμιου με πολυετή εμπειρία σε αυτή τη μορφή εκπαίδευσης. Το μέλος ΔΕΠ του ΕΑΠ δρα ως Σύμβουλος-Καθηγητής του συμμετέχοντα στη διαδικασία κατάρτισης.

ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ: Ελένη Σφακιανάκη, Επ. Καθηγήτρια Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΠΟΥ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ:

Τίτλος Προγράμματος Κατάρτισης
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Διάρκεια
8 ΕΒΔΟΜΑΔΕΣ


ΚΟΣΤΟΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ: Tο πρόγράμμα προσφέρεται με σημαντική μείωση των διδάκτρων προς όλους, ούτως ώστε το τελικό κόστος συμμετοχής να διαμορφώνεται όπως παρακάτω:

ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

190 €

Στο παραπάνω κόστος συμμετοχής συμπεριλαμβάνεται και η χορήγηση του συνόλου του εκπαιδευτικού υλικού που θα απαιτηθεί για την ολοκλήρωση του προγράμματος κατάρτισης.

ΕΛΑΧΙΣΤΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: 20 άτομα.

ΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΛΑΒΕΤΕ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ & ΑΙΤΗΣΕΙΣ:

Στέλνοντας e-mail με τα στοιχεία επικοινωνίας σας στο esfakianaki@eap.gr ή
Τηλεφωνόντας στο 2610367455 ή στο 6974471197 καθημερινά 9:00 έως 19:00.
Με επίσκεψή σας (ύστερα από συνεννόηση) στα γραφεία του προγράμματος (3ος όροφος, αίθουσα Σχολής Κοινωνικών Επιστημών) των εγκαταστάσεων του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστήμιου στην Αθήνα, που βρίσκονται στη Λεωφόρο Συγγρού 23. Θα κλείσετε ραντεβού με μέλος ΔΕΠ, Σύμβουλο που συμμετέχει στη διαδικασία κατάρτισης για να συζητήσετε οτιδήποτε σας απασχολεί πάνω στο πρόγραμμα.
Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

6 Δεκ 2012

Ο Θεσμός του Μέντορα στην εκπαίδευση


Ανακτήθηκε από το ιστολόγιο του Ευστράτιου Παπάνη

Της Ειρήνης-Μυρσίνης Παπάνη, MA, Υποψήφια Διδάκτωρ Πανεπιστημίου Μακεδονίας


Ενώ σε πολλές χώρες του εξωτερικού ο νέος εκπαιδευτικός υποστηρίζεται εδώ και χρόνια από το θεσμό του Μέντορα, στην Ελλάδα μόλις πρόσφατα έκανε την εμφάνισή του στο εκπαιδευτικό σύστημα, προκαλώντας στους κύκλους των εκπαιδευτικών περισσότερο αναστάτωση, λόγω του μη ξεκάθαρου ακόμη τρόπου εφαρμογής του και της ελλιπούς ενημέρωσης, παρά ανακούφιση και επιδοκιμασία.

Mentoring ονομάζεται η σχέση που αναπτύσσεται ανάμεσα σε έναν έμπειρο εκπαιδευτικό, το Μέντορα, και σε έναν λιγότερο έμπειρο και συνήθως νεοεισερχόμενο στην εκπαίδευση, τον εκπαιδευόμενο, με στόχο την παροχή υποστήριξης, καθοδήγησης και ανατροφοδότησης. Ο Μέντορας αποσκοπώντας στο να συμβάλει στην προαγωγή των επαγγελματικών δεξιοτήτων του εκπαιδευόμενου, γίνεται ο ίδιος πρότυπο προς μίμηση, διδάσκει, πληροφορεί, εξηγεί, εμπνέει, συμβουλεύει, προκαλεί, ενθαρρύνει το νέο συνάδελφό του. Με αυτόν τον τρόπο, όχι μόνο διευκολύνεται το δειλό ξεκίνημα του αρχάριου εκπαιδευτικού, αλλά και αναβαθμίζεται η ποιότητα της διδασκαλίας του...



Οι σκοποί του mentoring, ανάλογα με τις υφιστάμενες ανάγκες, μπορεί να είναι καθαρά εκπαιδευτικοί (σχετικοί με τη διαχείριση της τάξης και την προετοιμασία του μαθήματος), να προσανατολίζονται στην κοινωνική ενσωμάτωση των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών στους κόλπους της εκπαίδευσης και στο περιβάλλον του σχολείου ή να αποβλέπουν στην ψυχολογική ενδυνάμωσή τους.

Έρευνες στο εξωτερικό, στις οποίες συμμετείχαν εκπαιδευτικοί που είχαν εμπλακεί στη διαδικασία του mentoring και εκπαιδευτικοί που δεν έτυχαν συμβουλευτικής υποστήριξης, έδειξαν ότι οι πρώτοι ήταν περισσότερο ενημερωμένοι για το αναλυτικό πρόγραμμα, είχαν καλύτερες σχέσεις με τους συναδέλφους τους και τους γονείς των μαθητών, χρησιμοποιούσαν ποικιλία διδακτικών μέσων και μεθόδων, έδιναν περισσότερα κίνητρα στους μαθητές για μάθηση και συνεργασία, αντλούσαν εργασιακή ικανοποίηση, ενώ την ίδια στιγμή οι δεύτεροι καταγίνονταν ακόμη με προβλήματα πειθαρχίας και οργάνωσης της τάξης.

Η επιτυχία, ωστόσο, του mentoring δεν είναι πάντα εξασφαλισμένη, πόσο μάλλον όταν αντιμετωπίζεται επιφανειακά και με προχειρότητα.

α) Η καλή κατάρτιση του Μέντορα, αποτελεί έναν από τους βασικότερους παράγοντες επιτυχίας της συμβουλευτικής. Ο Μέντορας δε θα πρέπει να αναπαράγει παραδοσιακές μεθόδους διδασκαλίας, αλλά να είναι γνώστης των πιο σύγχρονων θεωριών μάθησης, να μπορεί να τις εφαρμόζει στην πράξη και να τις μεταλαμπαδεύει στο νέο εκπαιδευτικό. Είναι απαραίτητο να γνωρίζει τις βασικές αρχές της εκπαίδευσης ενηλίκων, να θέτει ξεκάθαρους στόχους, να είναι περισσότερο πρακτικός παρά θεωρητικός, να δίνει συχνή εποικοδομητική ανατροφοδότηση, να έχει υψηλή συναισθηματική νοημοσύνη και ανεπτυγμένες επικοινωνιακές δεξιότητες.

β) Η σωστή επιλογή του Μέντορα δεν αφορά μόνο στα εκπαιδευτικά-παιδαγωγικά-επικοινωνιακά του προσόντα. Έρευνες έχουν δείξει ότι η επικοινωνία μεταξύ Μέντορα και εκπαιδευόμενου διευκολύνεται εάν ανήκουν και οι δύο στην ίδια σχολική μονάδα, ώστε η ανταλλαγή απόψεων και η αμοιβαία παρατήρηση να είναι εφικτές ανά πάσα στιγμή. Καλό είναι ο Μέντορας και ο εκπαιδευόμενος να διδάσκουν το ίδιο γνωστικό αντικείμενο, για να μπορεί η καθοδήγηση να είναι πιο συγκεκριμένη και στοχευμένη.

γ) Και οι δύο πλευρές πρέπει να έχουν άπλετο χρόνο στη διάθεσή τους, ώστε να είναι δυνατή, τόσο η αμοιβαία παρατήρηση κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας, όσο και η ακόλουθη εκτενής ανατροφοδότηση. Στο σημείο αυτό, ο Διευθυντής έχει ρόλο διευκολυντή και συχνά οργανωτή των συναντήσεων. Φροντίζει για την αποφυγή προβλημάτων στο ωρολόγιο πρόγραμμα των μαθημάτων και για τη διατήρηση κλίματος κατανόησης μεταξύ συναδέλφων.

δ) Η σχέση εμπιστοσύνης ανάμεσα στο Μέντορα και στο μαθητευόμενο είναι καθοριστικής σημασίας. Η συμβουλευτική δεν μπορεί να είναι επιτυχής εάν μεσολαβεί ανταγωνιστικότητα, έλλειψη κατανόησης ή εάν ο Μέντορας προβάλλεται ως αυστηρός κριτής και αξιολογητής.
Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

5 Δεκ 2012

Μέθοδοι και τεχνικές συµµετοχικών ερευνητικών προσεγγίσεω


Εργασία της Σοφίας Κασόλα για το
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
«ΟΡΓΑΝΩΣΗ – ∆ΙΟΙΚΗΣΗ ΕΚΠΑΙ∆ΕΥΣΗΣ ΚΑΙ∆ΙΟΙΚΗΣΗ ΕΚΠΑΙ∆ΕΥΤΙΚΩΝ ΜΟΝΑ∆ΩΝ»
ΠΑΙ∆ΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ∆ΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙ∆ΕΥΣΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ

ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Η έρευνα είναι ένας από τους τρείς τρόπους µέσω των οποίων επιχειρούµε να ανακαλύψουµε την αλήθεια. Οι άλλοι δυο είναι η εµπειρία και η λογική σκέψη. Η έρευνα έχει κάποια συγκεκριµένα χαρακτηριστικά που την ξεχωρίζουν από τους δυο προαναφερόµενους τρόπους. Είναι καταρχήν συστηµατική και ελεγχόµενη και βασίζει τις ενέργειές της πάνω στο επαγωγικό-απαγωγικό µοντέλο. Είναι επίσης εµπειρική αλλά το πιο χαρακτηριστικό της στοιχείο είναι ότι αυτοδιορθώνεται(Cohen, Manion, 1994). Σύµφωνα µε τον Mouly «…αυτή η αυτό-διορθωτική λειτουργία είναι η πιο σηµαντική πλευρά της επιστήµης, καθώς εγγυάται ότι τα µη σωστά αποτελέσµατα µε τον καιρό θα αποκαλυφθούν ως τέτοια και δεόντως θααναθεωρηθούν ή θα παραµεριστούν».

Για να διαβάσετε ολόκληρη την εργασία της Σοφίας Κασόλα, πατήστε εδώ

Για να κατεβάσετε την εργασία σε μορφή pdf, πατήστε εδώ




Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

3 Δεκ 2012

Παρουσίαση εργασίας στο 6 συνέδριο της ΠΕΕΚΠΕ


Τ
ο Σάββατο 1/12/2012 ο συνάδελφος εκπαιδευτικός και υποψήφιος διδάκτορας Γιάννης Γαρίτσης κι εγώ, παρουσιάσαμε την εργασία μας με τίτλο "Διερεύνηση αντιλήψεων εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για τη σχέση μεταξύ διαμόρφωσης σχολικών αυλών και περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης, μάθησης και κοινωνικής υγείας μαθητών/τριών" στο 6ο Συνέδριο της ΠΕΕΚΠΕ με θέμα: Περιβαλλοντική Εκπαίδευση - Εκπαίδευση για το Περιβάλλον και την Αειφορία στη σημερινή πραγματικότητα. «Η εμπειρία του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος», που πραγματοποιήθηκε στο Κέντρο Διάδοσης Ερευνητικών Αποτελεσμάτων (ΚΕ.Δ.Ε.Α.) του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

Το poster της εργασίας μπορείτε να το κατεβάσετε εδώ

Το πλήρες κείμενο της εργασίας μπορείτε να το κατεβάσετε εδώ



Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...