11 Φεβ 2011

Μεθοδολογία επιστημονικής έρευνας - Θέματα Εξετάσεων

Τα παρακάτω θέματα εξετάσεων είναι από το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Αθήνας στο μάθημα Μεθοδολογία επιστημονικής έρευνας και πρόερχονται από το ptde.gr forum.
Ως εκ τούτου τόσο η διατύπωση όσο και το ακριβές περιεχόμενο υπόκεινται σε έλεγχο ορθότητας.
Παρόλα αυτά, όπως θα διαπιστώσετε υπάρχουν αρκετές ομοιότητες με την ΘΕ ΕΚΠ51 του ΕΑΠ

Θέματα Φεβρουαρίου 2008

1. Ποιες είναι οι κατηγορίες των φοιτητικών εργασιών, πως γίνεται η επιλογή ενός θέματος και ποια η πορεία μιας ερευνητικής εργασίας;

2.Σε ποια στάδια χρησιμεύει η βιβλιογραφία.

3. Ποιες είναι οι μέθοδοι επιστημονικής έρευνας(ονομαστικά) και να αναλύσετε την Συνέντευξη λέγοντας τα υπέρ και τα κατά.

Θέματα Ιουνίου 2008

1) Ποιοι παράγοντες μπορούν να επηρεάσουν τη διεξαγωγή μιας έρευνας; (με μια μικρή ανάλυση)

2) Σε ποιες επιστημονικές μαθόδους στηρίχθηκε εξελικτικά η ΜΕΕ για την αναζήτηση της αλήθειας;

3) Το Ερωτηματολόγιο ως εργαλείο ΜΕΕ. Σε ποιες απαιτήσεις πρέπει να "υπακούει"
...

Ιούνιος 2002

1. τι γνωρίζετε για την δεοντολογία και τα ηθικά κίνητρα;

2. τι είναι η βιβλιογραφική ανασκόπηση και πώς κάνουμε μια παραπομπή;

3. ποιες είναι οι προϋποθέσεις για το Μaster;

4. πώς γίνεται ο σχεδιασμός και η εκτέλεση μιας επιστημονικής έρευνας και ποια προβλήματα μπορεί να ανακύψουν; Πώς μπορούμε να τα προλάβουμε και να τα αντιμετωπίσουμε;

Θέματα Φεβρουαρίου 2009

1.-Ορισμός «Μεθοδολογίας Επιστημονικής Έρευνας»
-Εξήγηση χρησιμότητας και σημασίας μιας μεθόδου επιστημονικής έρευνας
(όποια θέλουμε από τις 10)

2.-Εξήγηση αναγκαιότητας επισκόπησης της βιβλιογραφίας πριν από κάθε επιστημονική έρευνα
-Αναφορά των τριών τρόπων με τους οποίους γίνεται μια βιβλιογραφική παραπομπή (ένα παράδειγμα και μόνο για τον καθένα)

3.-Δημιουργία συνοπτικού διαγράμματος διεξαγωγής επιστημονικής έρευνας
Λίγα λόγια για τα στάδια σχεδιασμού κι εκτέλεσης (πινακάκι σελ.40)

Θέματα Ιουνίου 2009

1) Τι γνωρίζετε για τη μέθοδο της συνέντευξης και ποια είναι τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματά της; (Αναλυτικά, ήθελε όλο το κομμάτι)

2) Τι γνωρίζετε για το ερωτηματολόγιο και τι πρέπει να προσέχουμε στη σύνταξή του; (Αναλυτικά κι αυτό, όλο το κομμάτι έπρεπε να γράψουμε)

3) Ποιοι είναι οι βασικοί στόχοι ανασκόπησης της βιβλιογραφίας και σε πόσα και ποια στάδια γίνεται αυτή;

θέματα Σεπτεμβρίου 2009

1. ποιά είναι τα κίνητρα του ερευνητή και ποιοί παράγοντες μπορούν να επηρεάσουν τη διεξαγωγή μιας επιστημονικής εργασίας.

2. ορισμοί των εννοιών: πληθυσμός, δειγματοληψία, δείγμα, υποκείμενα και να αναπτύξετε τις μεθόδους δειγματοληψίας.

3. να αναπτύξετε τη μέθοδο της παρατήρησης.

Θεματα Φεβρουαριου 2010

1.Γραψτε τις βασικες μεθόδους επιστημονικης έρευνας και αναλυστε το Ερωτηματολογιο ως προς την τεχνικη, τους κανονες και τις απαιτησεις της συνταξης ,της διανομης,συλλογης και επεξεργασιας. (στην διευκρινιση ειπε να γραψουμε ό,τι ξέρουμε για το ερωτηματολογιο)

2.(δεν το θυμαμαι ακριβως αλλα ηταν για τα κινητρα του ερευνητη και ηταν σχετικο με την δεοντολογια.)

3.Δωστε τους ορισμους των παρακατω όρων: πληθυσμός,δειγματοληψια,δειγμα,υποκειμενα,μεταβλητες και να δειξετε με ένα μονο παραδειγμα τους τρόπους παραπομπων στις βιβλιογραφικες πηγες.(αυτό το τελευταιο πρεπει να μπερδεψε πολλους-παντως στην διευκρινηση ειπε ότι οι τροποι αυτοι είναι 3 οποτε μαλλον προκειται για τους τροπους στη σελιδα 34+35)

Θέματα Ιουνίου 2010

1)Τι ειναι τα ''τεστ'', ποιες οι κατηγοριες τους , ποια η μέθοδός τους;

2)Σε τι βοηθα η αναγκαιότητα της ύπαρξης της σχετικης βιβλιογραφίας και να γράψετε ενα και μονο παράδειγμα τρόπων των βιβλιογραφικων παραπομπών.

3)Να γράψετε το διάγραμμα διεξαγωγής της επιστημονικής έρευνας και να το αναλύσετε.

Από τις 3 ερωτήσεις να γράψετε τις 2


(οι διατυπώσεις των ερωτήσεων δεν ηταν έτσι ακριβώς αλλά αυτή είναι η ουσία τους)

Θέματα Φεβρουαρίου 2011

1) Να αναπτύξετε τη δεοντολογία της επιστημονικής έρευνας με βασικά στοιχεία αναφοράς την επιστήμη, την επιστημονική έρευνα, τους στόχους και την οντότητα του ερευνητή.
2) Να αναπτύξετε το πείραμα ως μεθόδου επιστημονικής έρευνας με ένα παράδειγμα παιδαγωγικού προβληματισμού.
3) Να αναφέρετε την αναγκαιότητα της επισκόπησης της σχετικής με το θέμα μιας ερευνητικής προσπάθειας και να αναπτύξετε τα στάδια αναζήτησης των πηγών της.

Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

Στις 2:30 μ.μ. στο Europe1 θα συζητήσουμε για την κατάργηση της πληροφορικής στο Λύκειο


Σήμερα στις 2:30 μ.μ. στην εκπομπή "Καλησπέρα στον Αέρα" της κας. Σαδανά στο κανάλι Europe1, θα συζητήσω το επίκαιρο θέμα της σχεδιαζόμενης κατάργησης του μαθήματος της πληροφορικής στο Γενικό Λύκειο.

Η κα. Σαδανά και το Europe1 αποδεικνύουν ότι έχουν την τόλμη να ασχοληθούν με ένα θέμα που γυρνάει τη χώρα σε έναν τεχνολογικό μεσαίωνα. Τα κανάλια της Θεσσαλονίκης, μετά την ΕΤ3 που με φιλοξένησε πριν από λίγους μήνες για το ίδιο θέμα στο μεσημεριανό δελτίο ειδήσεων δείχνουν ότι ενδιαφέρονται και για θέματα ουσίας που δεν "πουλάνε" τόσο όσο τα υπόλοιπα της ζοφερής καθημερινότητας που βιώνουμε όλοι μας.

Στην εκπομπή θα καταθέσω τις απόψεις μου για το φλέγον ζήτημα της σχεδιαζόμενης κατάργησης του μαθήματος της πληροφορικής στο Λύκειο που ταυτίζονται πλήρως με τις θέσεις της Ένωσης Πληροφορικών Ελλάδας  (ΕΠΕ) που μου κάνει την τιμή να την εκπροσωπώ για δεύτερη φορά σε τηλεοπτική συζήτηση για το συγκεκριμένο ζήτημα.


Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

10 Φεβ 2011

Πώς αντιμετωπίζουν τη διαδικασία μάθησης οι ενήλικοι εκπαιδευόμενοι στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας: θετική στάση και αντιλαμβανόμενες δυσκολίες σε γνωστικό, συναισθηματικό και προσωπικό επίπεδο

Διπλωματική εργασία της Αικατερίνης Σιπητάνου

Στο ΤΜΗΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ, ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΕΙΔΙΚΕΥΣΗ ΣΥΝΕΧΙΖΟΜΕΝΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, του ΑΠΘ




Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

9η Διεθνής Συνδιάσκεψη για τη Μετασχηματίζουσα Μάθηση

Αθήνα 28-29 Μαΐου 2011
Ξενοδοχείο Classical Athens Imperial
Πλατεία Καραϊσκάκη

Αγαπητά Μέλη της ΕΕΕΕ,
Με μεγάλη χαρά επικοινωνούμε μαζί σας για να σας ενημερώσουμε για την πορεία της 9η Παγκόσμιας Συνδιάσκεψης για τη Μετασχηματίζουσα Μάθηση, που θα γίνει στην Αθήνα 28-29 Μαίου 2011. Όπως ήδη γνωρίζετε η Επιστημονική Ένωση Εκπαίδευσης Ενηλίκων είναι ο φορέας που διοργανώνει αυτή την τόσο σημαντική Συνδιάσκεψη.
Συνδιοργανωτές είναι μερικά από τα πιο γνωστά πανεπιστήμια του πεδίου, όπως τα Teachers College Columbia University, Michigan State University, Stockholm University, University of Warwick και άλλα, καθώς επίσης και το Υπουργείο Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο και το Αμερικάνικο Κολλέγιο Ελλάδος.
Έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία επιλογής των εισηγήσεων και έχουν επιλεγεί 146 εισηγήσεις που θα τις παρουσιάσουν επιστήμονες από όλο τον κόσμο.
Η 9η Παγκόσμια Συνδιάσκεψη για τη Μετασχηματίζουσα Μάθηση πιστεύουμε πως θα αποτελέσει μια μοναδική ευκαιρία για όσους την παρακολουθήσουν, καθώς θα δώσει σε όλους τη δυνατότητα:
Α. Να ενημερωθούν σε βάθος για το πιο σημαντικό σήμερα ρεύμα της εκπαίδευσης ενηλίκων.
Β. Να συμμετάσχουν απευθείας στις παρουσιάσεις των πιο σημαντικών στοχαστών όχι μόνο της Μετασχηματίζουσας Μάθησης (V. Marsick, E. Taylor, J. Dirkx) αλλά και της ευρωπαϊκής σκέψης γενικότερα (P. Jarvis, K. Illeris)
Γ. Η ίδια η διαδικασία είναι ιδιαίτερα καινοτόμα, πρωτόγνωρη και πλούσια σε ερεθίσματα.

Από την Επιστημονική Ένωση Εκπαίδευσης Ενηλίκων


Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

9 Φεβ 2011

Εκπαίδευση Στρατιωτών σε ρόλο ΜΑΤ (τι είδους εκπαίδευση είναι αυτή;)

Οπλίτες εκπαιδεύονται σε ρόλο ΜΑΤ προκειμένου να αντιμετωπίσουν διαδήλωση πολιτών.
Πρόκειται προφανώς για μία διαφορετική αντίληψη της εκπαίδευσης και του ρόλου των ενόπλων δυνάμεων της χώρας




Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

Εκπαιδευτικά Σενάρια: Δομή και Αξιολόγηση

Της Ευαγγελίας Στάμου (Επιμορφώτρια στις ΤΠΕ Β' Επιπέδου)



Πηγή:
Επιμόρφωση Φιλολόγων Β Επιπέδου


Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

8 Φεβ 2011

Κινητοποίηση όλων για την προάσπιση της πληροφορικής παιδείας

Από την Ένωση Πληροφορικών Ελλάδας

Καλούμε τους εκπαιδευτικούς και τους συλλογικούς φορείς σε ενιαίο αγωνιστικό μέτωπο
Πρωτοστατούμε στις κινητοποιήσεις για αποτροπή της κατάργησης της Πληροφορικής
Συνεχίζουμε και αναβαθμίζουμε τον πολύχρονο δικαστικό αγώνα
Οδηγός μας οι μορφωτικές ανάγκες της Ελληνικής κοινωνίας και η παραγωγική ανασυγκρότηση της....
χώρας

Τους τελευταίους 4 μήνες η σχολική κοινότητα και οι συνάδελφοι Πληροφορικοί, Καθηγητές ΠΕ19-ΠΕ20, βρίσκονται σε μια άνευ προηγουμένου αναστάτωση που έχει προκληθεί από τους σχεδιασμούς του Υπουργείου Παιδείας για το «Νέο Σχολείο», στους οποίουςτα μαθήματα πληροφορικής απουσιάζουν από το πρόγραμμα του Λυκείου.
Η αναστάτωση αυτή επιτείνεται από τις συνεχείς διαρροές στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο, που επιβεβαιώνουν την κατάργηση των μαθημάτων πληροφορικής. Η αναστάτωση μετατρέπεται σε μια ιδιότυπη ομηρία από την στάση του Υπ. Παιδείας το οποίο:

Εμφανίζεται να ανακοινώνει μέσω των πολιτικών προϊσταμένων του σε διασκέψεις, συνέδρια και συνεντεύξεις, διάφορες σκέψεις και απόψεις που αφορούν τα μαθήματα της πληροφορικής τόσο στην Α/θμια όσο και στην Β/θμια εκπαίδευση: "Οριζοντιοποίηση" της Πληροφορικής, δηλώσεις ότι οι μαθητές δεν χρειάζεται να διδάσκονται πια αυτόνομα μαθήματα πληροφορικής, ότι η διδασκαλία της πληροφορικής θα σταματά στο Γυμνάσιο...
Στις επίσημες ανακοινώσεις υπόσχεται διαβούλευση ενώ ταυτόχρονα δηλώνει ότι το σχέδιο βρίσκεται ήδη υπό διαμόρφωση, αρνούμενο μάλιστα να κατονομάσει ποιοι «ειδικοί» συμμετέχουν στις επιτροπές που το επεξεργάζονται ((http://www.minedu.gov.gr/index.php?)
Αρνείται να απαντήσει, τόσο στις προτάσεις μας για την Πληροφορική Παιδεία (http://www.epe.org.gr/various/Ypomnhma) που κατατέθηκαν από τον Οκτώβριο του 2010 όσο και στο αίτημά μας για σύσταση επιτροπής για την Πληροφορική Παιδεία, σύμφωνα με τις διατάξεις του Προεδρικού Διατάγματος 63/2005 (http://www.epe.org.gr/showarticle.jsp?articleid=433).
Ενώ ανακοινώνει ότι θα γίνει διαβούλευση, στην πράξη όχι μόνο έχει ήδη αποφασίσει για το ζήτημα, αλλά προχωρεί και σε υλοποίηση συγκεκριμένων μέτρων. Έτσι, σε έγγραφό του με ημερομηνία 30/11/2010 απευθύνει πρόσκληση στο ΕΑΙΤΥ για την υποβολή προτάσεων για την αξιοποίηση των καθηγητών ΠΕ19-ΠΕ20 στην συγκρότηση δομής ενδοσχολικής υποστήριξης στο πλαίσιο λειτουργία του Ψηφιακού Σχολείου (http://esos.gr/index2.php?). Στο εν λόγω έγγραφο λέει ξεκάθαρα ότι η δράση αυτή «θα λειτουργήσει ως βασικό υπόβαθρο για την υιοθέτηση και ουσιαστική αξιοποίηση των πολιτικών του Υπ. Παιδείας ΔΒΜΘ στο χώρο των ΤΠΕ».
Ως υπεύθυνοι επιστήμονες και πολίτες καταδικάζουμε αυτές τις τακτικές που μας φέρνουν πίσω σε ένα παρελθόν που υποτίθεται ότι το πολιτικό προσωπικό της χώρας προσπαθεί να υπερβεί. Από νωρίς τοποθετηθήκαμε δηλώνοντας ότι το Νέο Σχολείο απαιτεί Νέο Πνεύμα Διακυβέρνησης (http://www.epe.org.gr/showarticle.jsp?articleid=439). Φαίνεται, όμως, ότι η ηγεσία του Υπ. Παιδείας είναι προσκολλημένη σε προσφιλείς μεθόδους και αντιλήψεις. Στις ίδιες αντιλήψεις που οδηγούν τους Έλληνες επιστήμονες στην μετανάστευση, που διαμορφώνουν καταναλωτές τεχνολογίας και όχι δημιουργούς της. Παρά τα ωραία λόγια, οι πράξεις αποδεικνύουν ότι η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας ακολουθεί την πεπατημένη που οδήγησε την χώρα μας στην τραγική κατάσταση που βρίσκεται σήμερα.
Η ευκολία με την οποία το Υπουργείο Παιδείας φαίνεται να υιοθετεί τον εξοβελισμό της Πληροφορικής ως αυτόνομης επιστήμης από το Νέο Σχολείο συναρτάται άμεσα με την έλλειψη γενικότερης αναπτυξιακής στρατηγικής για τη χώρα. Διότι το μέλλον της Πληροφορικής στο Δημόσιο Σχολείο είναι στενά συνδεδεμένο με την ανάγκη γενικότερης αξιοποίησης της Πληροφορικής ως Επιστήμης και ως Τεχνολογίας σε όλες τις πτυχές του δημόσιου και ιδιωτικού βίου. Το 50% της παραγωγικότητας την επόμενη 10ετία θα προέλθει από την Πληροφορική και τις εφαρμογές της. Για αυτό και πρέπει, επιτέλους, να αναγνωριστεί η στρατηγική σημασία της σε σχέση με την υπέρβαση της πολύμορφης κρίσης και αξιοποίησης των αναπτυξιακών δυνατοτήτων της χώρας. Αυτή τη σημασία αγνοούν όσοι ταυτίζουν την Πληροφορική με το "πάτημα πλήκτρων" φτάνοντας στο σημείο να παραδεχθούν ότι ακόμη και οι μικροί μαθητές γνωρίζουν περισσότερα από τους ίδιους! Θεωρούν "πλεονάζοντες" τους Πληροφορικούς τη στιγμή που οφείλουν να τους δώσουν τη δύναμη να προσφέρουν τις πολύτιμες γνώσεις τους στην προσπάθεια παραγωγικής ανάταξης της χώρας.
Η αξιοποίηση των Πληροφορικών στην εκπαίδευση, στην οικονομία, στον πολιτισμό, ακόμη και στον αμυντικό τομέα, αποτελεί πλέον ζήτημα επιβίωσης για τη χώρα. Η αναγνώριση του κοινωνικού ρόλου και των επαγγελματικών ευθυνών των Πληροφορικών είναι αναγκαία συνθήκη για να υπάρξει αποτελεσματική στρατηγική διεξόδου από το τέλμα στο οποίο μας οδήγησε η καταστροφική πολιτική των τελευταίων δεκαετιών.
Η ΕΠΕ από το 2004 έχει καταθέσει επισήμως πρόταση για την ίδρυση ενός Εθνικού Επιμελητηρίου Πληροφορικής και Επικοινωνιών - ΕΘΕΠΕ (http://www.epe.org.gr/various/EThEEP.zip), θεσμικό φορέα σχεδιασμού και υλοποίησης μιας ολοκληρωμένης στρατηγικής για την ανάπτυξη της χώρας, με την αξιοποίησης της Πληροφορικής σε όλους τους τομείς. Η Κυβέρνηση αγνοεί την επιτακτική ανάγκη ίδρυσης του ΕΘΕΠΕ και κωφεύει στο αίτημά μας υποκύπτοντας σε αδιαφανή κέντρα εξουσίας που θυσιάζουν το μέλλον της χώρας στο βωμό συντεχνιακών συμφερόντων (http://www.epe.org.gr/showarticle.jsp?articleid=334). Γι' αυτό και η ΕΠΕ μας, μετά από απόφαση της Γενικής Συνέλευσης των μελών της και ακολουθώντας τα πρότυπα άλλων Επιστημονικών Ενώσεων στο παρελθόν, καλεί όλους τους Πληροφορικούς σε συσπείρωση στις τάξεις της ώστε να προχωρήσουμε σε μετασχηματισμό της σε Επιμελητηριακό Φορέα, που θα διασφαλίζει τον κοινωνικό ρόλο των Πληροφορικών και θα λειτουργεί ως σύμβουλος της Πολιτείας και της Κοινωνίας σε θέματα Πληροφορικής. Η Ένωση Πληροφορικών Ελλάδας, ως οιονεί Εθνικό Επιμελητήριο Πληροφορικής και Επικοινωνιών, θα μπορεί να εγγυάται την ποιότητα και την λειτουργική αξιοποίηση των υφιστάμενων και των μελλοντικών υποδομών. Πρώτη και βασική υποδομή είναι, αναμφισβήτητα, η Πληροφορική Παιδεία με συνεχή αναβάθμιση, επικαιροποίηση και σύνδεση των προγραμμάτων σπουδών πληροφορικής κάθε εκπαιδευτικής βαθμίδας με τις κοινωνικές ανάγκες και την παραγωγική διαδικασία.
Σε αυτό το γενικότερο πλαίσιο, οι Πληροφορικοί της Εκπαίδευσης οφείλουμε να πράξουμε το αυτονόητο: Να πρωταγωνιστήσoυμε στον αγώνα κατά της Ψηφιακής Ημιμάθειας θέτοντας τις βάσεις για αποτελεσματική Πληροφορική Παιδεία, βασικό πυλώνα ανάπτυξης και ευημερίας του λαού μας. Να μετατρέψουμε την απειλή σε ευκαιρία, για να αποκτήσει ο κλάδος μας την υπόσταση και τον ρόλο που του αναλογεί στην Πληροφορική Εποχή μέσα από τη μαζική παρουσία μας στην Επιστημονική και Επαγγελματική Ένωση όλων των Πληροφορικών. Να υπερβούμε τον κατακερματισμό σε "καθηγητές Πληροφορικής" και σε "επαγγελματίες Πληροφορικής" ωσάν η Πληροφορική Παιδεία να είναι αποκομμένη από τις ευρύτερες κοινωνικές και παραγωγικές ανάγκες.
Δεν εφησυχάζουμε ούτε δίνουμε πίστη σε υποκριτικές διαψεύσεις εντέχνως διακινούμενων "διαρροών". Το πρόσφατο παρελθόν έχει δείξει ότι μόνο μέσα από συνεχείς αγώνες φτάνουμε στο αυτονόητο. Χρειάστηκαν δικαστικοί αγώνες για να διορίζονται μόνο απόφοιτοι τμημάτων Πληροφορικής στην εκπαίδευση. Αγώνες επίσης χρειάστηκαν για να αναγνωριστεί στους Πληροφορικούς η κατοχή βασικής γνώσης χρήσης υπολογιστών, όσο και σήμερα ακούγεται αυτονόητο, και να καταργηθούν οι διατάξεις του ΠΔ 347/2003 που επέβαλαν ακόμη και στους αποφοίτους τμημάτων Πληροφορικής την κατοχή "διεθνώς αναγνωρισμένων πιστοποιητικών" χρήσης υπολογιστών για να συμμετέχουν στις διαδικασίες του ΑΣΕΠ. Ήρθε, λοιπόν, και πάλι η ώρα του αγώνα. Το προσκλητήριο που απευθύνουμε δεν περιορίζεται μόνο στους Πληροφορικούς της Εκπαίδευσης αλλά αφορά όλο τον κλάδο της Πληροφορικής και το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας.
ΚΑΛΟΥΜΕ:
Όλους τους συναδέλφους Πληροφορικούς σε ενεργοποίησή τους ως Γονείς, Πολίτες, Επιστήμονες και Επαγγελματίες για να αποτρέψουμε τα σχέδια της, κατώτερης κάθε προσδοκίας, ηγεσίας του Υπ. Παιδείας. Οι συνάδελφοι μάχιμοι εκπαίδευτικοί πρέπει να οργανωθούν άμεσα σε επίπεδο Σχολικής Μονάδας και Διεύθυνσης προχωρώντας σε δράσεις τοπικά (προτεινόμενες δράσεις από προηγούμενη ανακοίνωσή μας υπάρχουν στοhttp://www.epe.org.gr/showarticle.jsp?articleid=430) και να συμμετέχουν σε όλες τις κεντρικές δράσεις που έχουν ανακοινωθεί και πρόκειται να ανακοινωθούν το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα.
Την ΟΛΜΕ και τις κατά τόπους ΕΛΜΕ να διευκολύνουν τη συμμετοχή στην κινητοποίηση της 15ης Φεβρουαρίου 2011 κηρύσσοντας απεργία την ημέρα αυτή και οργανώνοντας τοπικές εκδηλώσεις σε όλη τη χώρα παράλληλα με την κινητοποίηση στο Υπουργείο Παιδείας.
Τους Βουλευτές και τους Πολιτικούς Φορείς της χώρας μας να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων και να αναλάβουν άμεσα δράση, για να αποτρέψουν την κατάργηση των μαθημάτων Πληροφορικής και να απαιτήσουν ταυτόχρονα την αναβάθμιση και επικαιροποίηση των προγραμμάτων σπουδών πληροφορικής. Σε διαφορετική περίπτωση η ευθύνη θα τους βαρύνει άμεσα, αφού θα κληθούν να νομιμοποιήσουν αποφάσεις επιζήμιες για την Παιδεία, την Κοινωνία και την Οικονομία μας.
Τα τμήματα Πληροφορικής της χώρας και ειδικότερα τους Καθηγητές Πληροφορικής των Τμημάτων αλλά και τους συλλόγους Φοιτητών, να συμμετέχουν στις κινητοποιήσεις και να προβούν στις απαραίτητες ενέργειες ώστε να καταστήσουν σαφείς στο Υπ. Παιδείας τις συνέπειες της κατάργησης των μαθημάτων πληροφορικής. Συνέπειες που αφορούν τόσο στην υποβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης των μαθητών και των εφοδίων των νέων φοιτητών όλων των Τμημάτων της Γ/βάθμιας (και ιδιαίτερα των Τμημάτων Πληροφορικής), όσο και στην επιδείνωση του κύματος μετανάστευσης των νέων Επιστημόνων Πληροφορικής, αποφοίτων τους, και την ουσιαστική υποβάθμιση του ρόλου τους ως Τμήματα.
Τους Συλλόγους Γονέων, αλλά και τον κάθε μεμονωμένο Γονέα, για την ανάληψη δράσεων που θα αποτρέψουν τον κίνδυνο να βυθιστούν οι νέοι μας πιο βαθιά στην Ψηφιακή Ημιμάθεια και να γίνουν άβουλοι χρήστες-καταναλωτές τεχνολογίας που θα παράγουν άλλες χώρες. Να αγωνιστούν για την αποτροπή των σχεδίων μετατροπής της σχολικής τάξης σε "αίθουσα ψυχαγωγίας" και των μαθητών μας σε gamers. Να παλέψουν μαζί μας για μια παιδεία που θα προετοιμάζει τους νέους μας για το ρόλο του υπεύθυνου δημιουργού στην Κοινωνία της Πληροφορίας και της Γνώσης.
Τους ίδιους τους Μαθητές για συμμετοχή στις κινητοποιήσεις κατά των επιζήμιων για το μέλλον τους σχεδίων του Υπ. Παιδείας.
Βασικό εφόδιο στον αγώνα αυτόν πρέπει να είναι η μνήμη μας για το πώς και από ποιους οδηγηθήκαμε στην άσχημη κατάσταση που παρουσιάζει η Παιδεία γενικά, η Πληροφορική Παιδεία ειδικότερα και η χώρα μας συνολικά. Οι ευθύνες μας ως Πολίτες, ως Επιστήμονες και ως Δάσκαλοι είναι μεγάλες. Οφείλουμε να πρωταγωνιστήσoυμε στον αγώνα για ένα νέο σύγχρονο Δημόσιο Σχολείου που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες των μαθητών και τις προσδοκίες όλης της κοινωνίας για ένα καλύτερο μέλλον.

Ένωση Πληροφορικών Ελλάδας
Κοδριγκτώνος 33, 5ος όροφος
ΤΚ 10434, Αθήνα
http://www.epe.org.gr
e-mail: info@epe.org.gr


Πηγή Άρθρου:
ksipnistere Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

ΑΓΟΡΙΑ ΚΑΙ ΚΟΡΙΤΣΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ. ΟΙ ΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΙ ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΡΟΛΟ ΤΩΝ ΔΥΟ ΦΥΛΩΝ

Της Ευαγγελίας Κανταρτζή
Σύγχρονη Εκπαίδευση, 88, 1996, σελ. 39-48




Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

7 Φεβ 2011

ΦΥΛΟ ΚΑΙ ΤΠΕ: Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΩΝ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΤΗΣ ΘΡΑΚΗΣ

Των Κερατσώ Γεωργιάδου (Καθηγήτριας ΠΕ 19, Μεταπτυχιακή φοιτήτρια) και Γεράσιµου Κέκκερη (Αν. Καθηγητή, ΠΤ∆Ε, ∆ΠΘ)

Από τα πρακτικά Συνεδρίου της ΕΤΠΕ με θέμα "Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση"




Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...