12 Μαρ 2011

Η ετοιµότητα του Ελληνικού σχολείου να ενσωµατώσει τους διαδραστικούς πίνακες και τις νέες τεχνολογίες

Ε
ισήγησή μου στην ημερίδα του Αριστοτέλειου Κολλεγίου που οργανώθηκε σε συνεργασία με τη Σύμβουλο Γενικής Παιδαγωγικής Ευθύνης κ. Αγγελική Δεληγιάννη, τους Σχολικούς Συμβούλους, κ. Σύρμω Βαϊραμίδου και κ. Δημοσθένη Κατσιάρη και υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, με θέμα 


«Το Σχολείο στην Ψηφιακή Εποχή: Διαδραστικοί Πίνακες και Πλατφόρμες e-learning»

Εισήγηση_Αριστοτέλειο


Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

Διαδραστικοί Πίνακες και οι Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση

Τ
ο Αριστοτέλειο Κολλέγιο, αναγνωρίζοντας τη ραγδαία εφαρμογή των τεχνολογιών πληροφορικής σε όλους τους τομείς της ανθρώπινης ζωής, ανταποκρίνεται δυναμικά στις νέες τεχνολογικές προκλήσεις και στο χώρο της εκπαίδευσης. Η Διεύθυνση και το προσωπικό του σχολείου θέλοντας να διευρύνουν τον ανοιχτό διάλογο που ξεκίνησε με την πρώτη και απόλυτα επιτυχημένη ημερίδα που διοργάνωσε τον Απρίλιο του 2010 με θέμα «Διαδραστικοί Πίνακες και οι Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση», προχωράει σήμερα ένα βήμα παραπέρα οργανώνοντας σε συνεργασία με τη Σύμβουλο Γενικής Παιδαγωγικής Ευθύνης κ. Αγγελική Δεληγιάννη, τους Σχολικούς Συμβούλους, κ. Σύρμω Βαϊραμίδου και κ. Δημοσθένη Κατσιάρη και υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, νέα ημερίδα με θέμα:


«Το Σχολείο στην Ψηφιακή Εποχή: Διαδραστικοί Πίνακες και Πλατφόρμες e-learning»
το Σάββατο 12 Μαρτίου 2011 στις εγκαταστάσεις του Αριστοτελείου Κολλεγίου.

Στην ημερίδα του Αριστοτέλειου Κολλεγίου παρουσιάζω εισήγηση στις 15.00 μ.μ. με θέμα:
«Η ετοιµότητα του Ελληνικού σχολείου να ενσωµατώσει τους διαδραστικούς πίνακες και τις νέες τεχνολογίες»

Για να δείτε το πλήρες πρόγραμμα της ημερίδας κάντε κλικ εδώ


Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

11 Μαρ 2011

Η αξιοποίηση της ομάδας και της παροχής κινήτρων στη διδασκαλία προχωρημένων εννοιών στο Excel

Ε
ισήγησή μου στην τριημερίδα που διοργάνωσαν η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας και οι Σχολικοί Σύμβουλοι Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Θεσσαλονίκης με θέμα "Βελτιώνοντας την εκπαίδευση: διδακτικές, εκπαιδευτικές παρεμβάσεις και πρωτοβουλίες των εκπαιδευτικών".


Το πλήρες κείμενο της εργασίας στην οποία αναφέρεται η εισήγηση, βρίσκεται υπό κρίση σε επιστημονικό περιοδικό και ως εκ τούτου θα αναρτηθεί όταν θα ολοκληρωθεί η διαδικασία.

ΕΙΣΗΓΗΣΗ_ΤΡΙΗΜΕΡΙΔΑ


Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

Βελτιώνοντας την εκπαίδευση: διδακτικές, εκπαιδευτικές παρεμβάσεις και πρωτοβουλίες των εκπαιδευτικών

Η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας διοργανώνει τριημερίδα με θέμα "Βελτιώνοντας την εκπαίδευση: διδακτικές, εκπαιδευτικές παρεμβάσεις και πρωτοβουλίες των εκπαιδευτικών"
Στο συγκρότημα του ΕΠΑΛ Ευόσμου

Στην τριημερίδα της περιφέρειας θα παρουσιάσω εργασία μου την Παρασκευή στις 17.30 μ.μ. με θέμα
"Η αξιοποίηση της ομάδας και της παροχής κινήτρων στη διδασκαλία προχωρημένων εννοιών στο Excel"

Το πλήρες πρόγραμμα της τριημερίδας μπορείτε να το κατεβάσετε εδώ


Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

10 Μαρ 2011

Εκπαιδευτικά Παιχνίδια και Δραστηριότητες για Ενήλικες Εκπαιδευόμενους - Training Games and Activities for Adult Trainees

Πάνω από 200 εκπαιδευτικά παιχνίδια και δραστηριότητες για ενήλικες εκπαιδευόμενους.

Όπως αναφέρει το σχετικό site
"We Do Training. And we do it differently. We use games and activities that engage participants. We keep them interacting with each other and with the content.

We design training faster, cheaper, and better with an irreverent process that eliminates unnecessary steps that don't add value.

Come play with us! We'll have you laughing and learning.

...

Υπάρχει άφθονο υλικό από εκπαιδευτικά παιχνίδια και δραστηριότητες για ενήλικες εκπαιδευόμενους και είναι ελεύθερο με πλήρη περιγραφή των προδιαγραφών εκπόνησης των δραστηριοτήτων και εκτέλεσης των παιχνιδιών.

Για να δείτε τα παιχνίδια και τις δραστηριότητες κάντε κλικ εδώ
Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

9 Μαρ 2011

8 Μαρ 2011

"Ανέβηκε" η απάντηση στην 3η εργασία της ΕΚΠ51 του ΕΑΠ

Αναρτήθηκε η απάντηση στην 3η εργασία της ΕΚΠ51 του ΕΑΠ
Για να δείτε την απάντηση πατήστε εδώ



Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

1 χρόνος για την "Εκπαίδευση Ενηλίκων"

Η Εκπαίδευση Ενηλίκων γίνεται σήμερα 1 έτους και έχει "γενέθλια"!

Μέσα σ' αυτό το χρόνο έγιναν πάνω από 600 αναρτήσεις τις οποίες διάβασαν 100.000 αναγνώστες με 50.000 μοναδικές επισκέψεις.

Το αναγνωστικό κοινό έχει σταθεροποιηθεί σε περίπου 500 αναγνώστες ημερησίως και 300 μοναδικούς αναγνώστες.

Η Εκπαίδευση Ενηλίκων βρίσκεται μέσα στα 8.000 πιο δημοφιλή site και blog στην Ελλάδα (σύμφωνα με στοιχεία της Alexa) ενώ ταυτόχρονα έχει προβολή στο Sync.gr, στο Twitter και στο Facebook.

Στο χρόνο που πέρασε οργανώθηκαν δύο ζωντανές τηλεδιασκέψεις για γνωριμία και ανταλλαγή απόψεων ενώ λειτουργεί και forum για την εκπαίδευση ενηλίκων (χωρίς ωστόσο μέχρι σήμερα την αναμενόμενη ανταπόκριση).

Η Εκπαίδευση Ενηλίκων κατάφερε να εμφανίζεται 4η στην αναζήτηση της Google με λέξεις κλειδιά "Εκπαίδευση Ενηλίκων" ενώ είναι στην ουσία το πρώτο αποτέλεσμα ιδιωτικής προσπάθειας.
...

Στις σελίδες της Εκπαίδευσης Ενηλίκων μπορεί κανείς να βρει 15 ολοκληρωμένες εργασίες μεταπτυχιακού επιπέδου, 4 εργασίες για το σεμινάριο "Εκπαίδευσης Εκπαιδευτών" του ΕΚΕΠΙΣ, πλούσιο εκπαιδευτικό υλικό με ασκήσεις και προτάσεις διδασκαλίας, οδηγίες για τη σύνταξη γραπτών εργασιών και πολλά άλλα.

Στις αναρτήσεις της Εκπαίδευσης Ενηλίκων έχουν φιλοξενηθεί άρθρα, εισηγήσεις, εργασίες και ερευνητικές προσπάθειες καταξιωμένων Ελλήνων και ξένων επιστημόνων σε μία προσπάθεια να γίνει διάχυση της γνώσης που αφορά στο επιστημονικό πεδίο της εκπαίδευσης ενηλίκων.

Μέσω του chatbox και της ηλεκτρονικής επικοινωνίας αντιμετωπίστηκαν θέλω να πιστεύω αρκετά ικανοποιητικά διάφορες απορίες και προβλήματα που είχαν οι αναγνώστες του blog σχετικά με θέματα της εκπαίδευσης ενηλίκων.

Όλα τα παραπάνω, για ένα blog που είναι εξειδικευμένο σε ένα μόνο τομέα, αποτελούν μια αναμφισβήτητη μεγάλη επιτυχία. Η επιτυχία αυτή οφείλεται πρώτα και κύρια σε όλους εσάς που τιμάτε με τις επισκέψεις σας την Εκπαίδευση Ενηλίκων και αναγνωρίζετε έτσι την προσπάθεια που καταβάλλεται και η οποία είναι μοναδική για τα Ελληνικά δεδομένα.

Η Εκπαίδευση Ενηλίκων δεν πρόκειται να μείνει μόνο σ' αυτά που έχει επιτύχει μέχρι σήμερα.

Για το άμεσο μέλλον σχεδιάζεται και προγραμματίζεται σε συνεργασία με την επιστημονική κοινότητα η συγκρότηση κριτικής επιτροπής που θα αναλάβει να κρίνει άρθρα και εργασίες των αναγνωστών, προκειμένου να αναρτώνται στο blog αποκτώντας έτσι επιστημονική αξία και αναγνώριση.

Σχεδιάζεται επίσης η δυνατότητα online επιμορφωτικών συναντήσεων σε τακτά χρονικά διαστήματα γύρω από κάποιο συγκεκριμένο εκπαιδευτικό ζήτημα.

Για να ολοκληρωθούν όλα αυτά απαιτείται χρόνος και κόπος. Απαιτείται όμως περισσότερο απ' όλα η δική σας υποστήριξη σ' αυτήν την προσπάθεια.

Η Εκπαίδευση Ενηλίκων μπορεί να είναι δικό μου δημιούργημα, αλλά αποτελεί κατάκτηση όλων όσων δραστηριοποιούνται και ενδιαφέρονται για την Εκπαίδευση Ενηλίκων στην Ελλάδα.

Να είστε όλες και όλοι καλά
Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

6 Μαρ 2011

Ασφάλεια στο Διαδίκτυο – Η καταγραφή ενός υπαρκτού προβλήματος

Της Σοφίας Παπαδημητρίου, Υπεύθυνης Ψηφιακών-Κοινωνικών Μέσων Δ/νσης Εκπ. Ρ/τηλεόρασης

Chat, spam, blog, forum, download, bookmark, social networking, όροι που έχουν εμφανιστεί ήδη στην καθημερινότητά μας πλέον, όχι μόνο στους χρήστες του Διαδικτύου. Η εξοικείωση με τους όρους-κώδικες και η ανάπτυξη δεξιοτήτων για μια ασφαλή πλοήγηση γνωρίζοντας τους κανόνες ώστε να μην πελαγοδρομούμε ή χανόμαστε στο αχανές «σύμπαν» της πληροφορίας του Διαδικτύου χαρακτηρίζεται ως «Διαδικτυακός αλφαβητισμός» ή «Αγωγή στο Διαδίκτυο».

Σύμφωνα με έρευνα του Ευρωβαρόμετρου (safer internet, 5/2007), 3 στους 4 γονείς δεν κάθονται ποτέ με τα παιδιά τους όταν πλοηγούνται στο Διαδίκτυο, 7 στους 10 πιστεύουν ότι δεν έχουν συναντήσει ποτέ επιβλαβές περιεχόμενο και το 50% δεν γνωρίζει που να αναφέρει την περίπτωση παράνομου περιεχομένου...

Από πανελλαδική εμπειρική έρευνα του Ινστιτούτου Οπτικοακουστικών Μέσων (ΙΟΜ) και του Πάντειου Πανεπιστημίου υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, το 2007 σε 500 καθηγητές, εκ των οποίων απάντησαν οι 164, το 42% θεωρεί τη σχέση μαθητών – Διαδικτύου, θετική/μάλλον θετική/πολύ θετική και ένα 10% θεωρεί ότι δεν υπάρχει σχέση του Διαδικτύου με την εκπαίδευση. Ακόμη θεωρούν ότι διαθέτουν επαρκείς γνώσεις (60%), μέτριες γνώσεις (36%) και μόνον ένα 8% θεωρεί οτι έχει λίγες γνώσεις. Στην ίδια έρευνα σε δείγμα 2500 γονέων εκ των οποίων απάντησαν οι 469, το 83% των γονέων θεωρεί το Διαδίκτυο από «απολύτως απαραίτητο» έως «μάλλον απαραίτητο», όμως θεωρούν ότι διαθέτουν μέτριες γνώσεις (22%) λίγες (18%) ή ανύπαρκτες (15%). Φορείς των εκπ/κών (ΚΕΜΕΤΕ, ΟΛΜΕ) θεωρούν ότι οι εκπαιδευτικοί δεν έχουν τις γνώσεις και την κατάλληλη νοοτροπία για να προτρέψουν τους μαθητές τους στην ασφαλή και δημιουγική χρήση του Διαδικτύου, ούτε έχουν την επίγνωση των προβλημάτων ασφαλείας. Καταγράφεται ακόμα και ένα είδος τεχνοφοβίας ανάμεσα σε εκπαιδευτικούς, ιδιαίτερα των μεγαλυτέρων ηλικιών.

Η εκπαίδευση είναι αναγκαίο να ανοίγει στους μαθητές δρόμους από νωρίς και διαρκώς, ώστε να μπορούν να συνεισφέρουν ενεργά στην διαμόρφωση ενός διαρκώς αναπτυσσόμενου ψηφιακού κόσμου. Η ικανότητα χρήσης των μέσων επικοινωνίας σημαίνει πολύ περισσότερα από απλή μάθηση της τεχνολογίας: παρέχει μια δημιουργική συναναστροφή με τα μέσα. Οι μαθητές καλό είναι να μάθουν να τα χρησιμοποιούν ως μέσα για την μόρφωση και την πληροφόρησή τους. Οι τεχνικές λύσεις δεν επαρκούν για την προστασία των ανηλίκων από το επικίνδυνο περιεχόμενο του Διαδικτύου. Η εκπαίδευση και η εξάσκηση των δεξιοτήτων στη σωστή χρήση των μέσων επικοινωνίας αποτελεί την καλύτερη εγγύηση για την ασφαλή χρήση του Διαδικτύου και συνεπώς για την προστασία των παιδιών και των νέων. Για παράδειγμα σε μια πισίνα, ένας συναγερμός και κάποια περίφραξη αποτελούν μόνο περιορισμένη προστασία για τα παιδιά που δεν ξέρουν να κολυμπούν. Είναι πιο ασφαλές να μάθει το παιδί να κολυμπά, ώστε να είναι σε θέση να αισθάνεται αυτοπεποίθηση και σιγουριά μέσα στο νερό.

Ένας σημαντικός σκοπός της διαπαιδαγώγησης είναι η προετοιμασία των μαθητών για τις τωρινές και μελλοντικές απαιτήσεις των διαφορετικών πολιτισμών. Στην σημερινή εποχή της γνώσης, η ικανότητα στην χρήση των μέσων επικοινωνίας αποτελεί το νέο προσόν – κλειδί. Ιδιαίτερα τα παιδιά θέλουν βοήθεια και υποστήριξη προκειμένου να συναναστρέφονται με δική τους ευθύνη με την πολλαπλή προσφορά μέσων. Οι δεξιότητες που πρέπει να αναπτυχθούν είναι: η μάθηση των ορίων και των δυνατοτήτων των μέσων, η ικανότητα προσανατολισμού μέσα σε ένα πολυμεσικό περιβάλλον, η τεχνογνωσία, η πλοήγηση στο Διαδίκτυο, τα ψηφιακά παιχνίδια και η ψηφιακή μάθηση, καθώς και η υπεύθυνη συναναστροφή με τους πειρασμούς των ψηφιακών κόσμων.

Η ικανότητα στη χρήση των μέσων επικοινωνίας παρέχει στα παιδιά και τους νέους την απαραίτητη ασφάλεια μέσα στο χάος του Διαδικτύου. Ικανότητα στην χρήση των μέσων επικοινωνίας σημαίνει γνώση όχι μόνο για τις απεριόριστες δυνατότητες του Διαδικτύου, αλλά και για τους κινδύνους του και τους τρόπους αντιμετώπισης αυτών. Η ικανότητα χρήσης των μέσων δίνει στους χρήστες την δυνατότητα ενεργής και δημιουργικής συμμετοχής, και συνεπώς τους παρέχει την δυνατότητα να επηρεάσουν την εξέλιξη του Διαδικτύου, διαμορφώνοντάς το σε ασφαλέστερο περιβάλλον που αναδεικνύει τη δημοκρατική και την κοινωνικά υπεύθυνη συμπεριφορά.

Συμβουλές για εκπαιδευτικούς για την υποστήριξη των μαθητών στην ασφαλή χρήση του Διαδικτύου

Σας παραθέτουμε τις βάσεις που θα πρέπει να διέπει μια σωστή δράση ενημέρωσης των ανηλίκων σε θέματα Ασφάλειας του Διαδικτύου, είτε αυτή γίνεται σε προσωπικό είτε σε δημόσιο επίπεδο.

Πώς θα στηρίξουμε τους μαθητές μας;

Συζητάμε τη χρήση του Διαδικτύου.
Μεγάλο μέρος του υλικού που διατίθεται στο Διαδίκτυο είναι ακατάλληλο για ανηλίκους. Συζητήστε με τα παιδιά σας σχετικά με την περιήγηση στο Διαδίκτυο και την ασφαλή του χρήση.

Εμπνέουμε εμπιστοσύνη.
Έχοντας καλή γνώση όλων των απειλών και των δυνατοτήτων του παγκόσμιου ιστού και έχοντας την ευχέρεια να παραθέσετε τα προβλήματα και να προτείνετε λύσεις, θεωρείστε αξιόπιστο και ικανό πρόσωπο να μιλήσετε γύρω από το θέμα.

Αποκτούμε αυτοπεποίθηση.
Τα παιδιά θέλουν να είναι βέβαια ότι καταλαβαίνετε τις ανάγκες τους, πρέπει να ενθαρρυνθούν για να μοιραστούν με σας τους φόβους τους, τις επιθυμίες τους, τις αμφιβολίες τους, και τις απόψεις τους ώστε να σας εμπιστευθούν στην ασφαλή και σωστή χρήση του Διαδικτύου.

Δίνουμε βάση στην ελκυστικότητα.
ένα καλό μήνυμα είναι ελκυστικό και ενδιαφέρον, σχετίζεται με τους στόχους των παιδιών όταν σερφάρουν, και είναι (όσο φυσικά γίνεται) διασκεδαστικό. Δεν πρέπει να είναι απλά ένας κατάλογος συστάσεων. Το μήνυμα πρέπει να είναι απλό, εύκολα κατανοητό και να αποτυπώνεται γρήγορα στη μνήμη, για να το θυμάται το παιδί. Οι συμβουλές και συστάσεις του μηνύματος πρέπει είναι πρακτικές και να χρησιμοποιηθούν στην καθημερινή ζωή.

Είμαστε διαθέσιμοι και ενήμεροι.
Πρέπει να βοηθήσετε τους μαθητές να αισθανθούν άνετα μέσα στο Διαδίκτυο, να αναλάβετε κάποιο διακριτό ρόλο (ως πηγή πληροφοριών, υποστήριξης, ενθάρρυνσης), να παραμείνετε διαθέσιμοι συνεχώς και εύκολα προσβάσιμοι για ερωτήσεις.

Ενθαρρύνουμε την άμεση και προσωπική συμμετοχή.
εάν οι μαθητές συμμετέχουν προσωπικά σε δράσεις, δώστε τους έναν διακριτό ρόλο, και προπάντων την πρέπουσα σημασία. Έτσι θα τα κάνετε να αισθανθούν πιο υπεύθυνα.

Δεν ξεχνάμε ποτέ ότι η ψυχολογία των παιδιών διέπεται από πολύ λεπτές ισορροπίες.
Να είστε προσεκτικοί και πάντα παρόντες για να τα υποστηρίξετε, αλλά παρακολουθείστε τα βήματά τους στους εικονικούς κόσμους με διακριτικότητα. Αποφύγετε να τους δώσετε την αίσθηση ενοχής για μια κακή εμπειρία που είχαν σερφάροντας, μην δραματοποιείτε περισσότερο από ότι πρέπει την κάθε κατάσταση, και μην τα επιπλήττετε.

Λαμβάνουμε υπόψη ότι τα παιδιά αισθάνονται άνετα αν μας εμπιστευθούν.
Μια τέτοια θετική τοποθέτηση θα σας επιτρέψει να τα προστατεύσετε καλύτερα, θα αποτρέψει ψυχολογικά σοκ και θα χτίσει μια υπεύθυνη συμπεριφορά για ασφαλέστερο σερφάρισμα, για ασφαλέστερη χρήση των νέων τεχνολογιών, και κατ’ επέκταση για μια ασφαλέστερη διαβίωση.

Βιβλιογραφία

Πανούσης Γιάννης, (2009). Ψηφιακοί κίνδυνοι ή ψηφιακή ηθική; Στο Παιδιά και ΜΜΕ – Οι ανήλικοι στον κόσμο της επικοινωνίας, ΓΓΕ-ΓΓΕ, ΥΠΕΣ. Αθήνα
Μορώνης Ξενοφών-Ροδόλφος, (2009). Με πόση ασφάλεια και δημιουργικότητα κυματοδρομούν οι νέοι στο Διαδίκτυο; Στο Παιδιά και ΜΜΕ – Οι ανήλικοι στον κόσμο της επικοινωνίας, ΓΓΕ-ΓΓΕ, ΥΠΕΣ. Αθήνα
Παπαδημητρίου Σοφία, (2009), Βουτιές στη θάλασσα του Διαδικτύου, περιοδικό Σύγχρονο Δημοτικό Σχολείο, τεύχος Μαϊου –Ιουνίου. Αθήνα.
ΙΟΜ, «Δημιουργική και ασφαλής χρήση του Διαδικτύου από νέους και νέες έως 18 ετών», Πανελλαδική εμπειρική έρευνα σε μαθητές/μαθήτριες γυμνασίων και λυκείων Καταγραφή-διερεύνηση στοιχείων και απόψεων 12 αρμόδιων φορέων & υπηρεσιών Υπεύθυνοι έρευνας: Γιάννης Κατερέλος, Πολυδεύκης Παπαδόπουλος
Έρευνα Ευρωβαρόμετρου (safer internet, 5/2007)
Πρακτικά, 2ου Πανελλήνιου Συνέδριου της Ελληνικής Ψυχιατρικής Εταιρείας με θέμα «Εξαρτήσεις, Συννοσηρότητα, Πρόληψη και Θεραπεία», 5 – 7 Μαρτίου 2010, Θεσσαλονίκη. Διαθέσιμο στο http://tvxs.gr/news/
www.safeline.gr
Ελληνικός Κόμβος Ασφαλούς Διαδικτύου www.saferinternet.gr
Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο www.sch.gr



Πηγή:
Educational TV Blog Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

Ερευνα της ETUCE με θέμα το Εργασιακό Στρες

Από τον Ειδικό Γραμματέα του Δ.Σ. ΚΕΜΕΤΕ-ΟΛΜΕ και μέλος του Δ.Σ. της ΠΕΚΑΠ
καθηγητή πληροφορικής Νίκο Σκίκο

Το Κέντρο Μελετών και Τεκμηρίωσης (ΚΕ.ΜΕ.ΤΕ.) της ΟΛΜΕ συμμετέχει στην έρευνα της ETUCE (European Trade Union Committee for Education) με θέμα «Το Εργασιακό Στρες». Η έρευνα της ETUCE πρόκειται να διεξαχθεί σε ευρωπαϊκό επίπεδο κι αφορά την συλλογή πληροφοριών πάνω στο στρες που βιώνουν οι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας και επαγγελματικής εκπαίδευσης στον εργασιακό τους χώρο. Τα δεδομένα που θα συγκεντρωθούν θα συγκριθούν και θα αξιολογηθούν, ενώ τα αποτελέσματα της έρευνας θα αποτελέσουν τη βάση της συζήτησης στο μελλοντικό συνέδριο της ETUCE.

Αντικείμενο της έρευνας είναι η επίδραση των ψυχοκοινωνικών παραγόντων του εργασιακού χώρου στον εκπαιδευτικό. Τα συμπεράσματα που θα προκύψουν θα ληφθούν υπόψη στη διαμόρφωση του πλαισίου δράσης της ETUCE, καθώς και στη διαμόρφωση συλλογικών συμφωνιών σε εθνικό επίπεδο ανά χώρα , αλλά και σε επίπεδο ευρωπαϊκής επιτροπής στο πλαίσιο του κοινωνικού διαλόγου για την εκπαίδευση...

Ειδικότεροι στόχοι της έρευνας είναι:

Α. Να συγκεντρωθούν συγκεκριμένα δεδομένα , για το πώς εκλαμβάνουν οι εκπαιδευτικοί τις ψυχοκοινωνικές προκλήσεις και κατόπιν να συγκριθούν και να αξιολογηθούν αυτά τα δεδομένα σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Β. Να περιληφθούν αυτά τα δεδομένα στις συλλογικές συμφωνίες στον τομέα της εκπαίδευσης.

Γ. Να στηριχθούν οι ενώσεις εκπαιδευτικών στον εθνικό κοινωνικό διάλογο όταν τίθεται το ζήτημα του σχεδιασμού στρατηγικής εξασφάλισης της υγείας και ασφάλειας στο σχολείο, συγκεκριμένα σε ό,τι αφορά την αποφυγή του εργασιακού στρες.

Δ. Να θεμελιωθεί μια συμφωνία σε ευρωπαϊκό επίπεδο σε ό,τι αφορά την εκπαίδευση.


Η έρευνα θα διεξαχθεί online και θα συμμετέχουν εκπαιδευτικοί από 500 σχολεία από όλη την Ευρώπη. Συγκεκριμένα η Ελλάδα θα εκπροσωπηθεί από 20 σχολεία.


Οι συνάδελφοι, που επιθυμούν να συμμετάσχουν τα σχολεία τους στην έρευνα, παρακαλούνται να συμπληρώσουν τη Φόρμα Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος και να την αποστείλουν στο nskikos@sch.gr, έως 8/3/2011. Κάθε σχολείο, που θα συμμετάσχει, θα παραλάβει υλικό με την ανάλυση της έρευνας μετά την ολοκλήρωσή της.

Stress Support_of_mos_WRSIII_study.doc

Αίτηση Συμμετοχής
Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...