Τ
ου Γιάννη Κιουμουρτζή Msc, Πληροφορικού
Η αφορμή που εκθέτω τις απόψεις μου είναι το πρόσφατο σχέδιο νόμου, σχετικά με το νέο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας. Η παντελής απαξίωση της Πληροφορικής στο Γυμνάσιο και το Λύκειο, η οποία ήδη συντελείται τόσα
χρόνια από την έλλειψη της ως βασικού μαθήματος στο Δημοτικό, σε πλήρη αντίθεση με τα μεγάλα λόγια που εκστομίστηκαν με στόμφο και ανακοίνωναν την Πληροφορική Παιδεία, έχουν εκλείψει δια παντός.
Το όλο σχέδιο είναι πολύ καλά και προσεκτικά δομημένο. Η Πληροφορικάριοι θα φανούν υπεράριθμοι, ώστε να μπορέσουν να μετακινηθούν (ελέω κινητικότητας δήθεν) σε άλλες υπηρεσίες, του ευρύτερου Δημόσιου τομέα, όπου η έλλειψή τους είναι κάτι παραπάνω από προφανής. Η αναξιοκρατία και η αδυναμία πρόσληψης πληροφορικών τα προηγούμενα χρόνια σε υπηρεσίες όπως πχ εφορίες, δήμοι, πολεοδομίες, θα καλυφθεί πολύ ομαλά από τους πλεονάζοντες πλέον πληροφορικούς...
Στα παραπάνω πολύ μεγάλο ρόλο έχει συντελέσει η αντίληψη που επικρατεί για την Πληροφορική. Ο Πληροφορικός είναι ένας χρήστης που διδάσκει χρήση. Στα ολοήμερα, ο Πληροφορικός διδάσκει word, excel, internet και ζωγραφική, υιοθετώντας πρακτικές baby sitting. Στα Γυμνάσια και Λύκεια, όπου οι έφηβοι ζούνε στον αστερισμό του Facebook και του gaming, ο Πληροφορικός διδάσκει χρήση. Στη μεταδευτεροβάθμια και στα ΙΕΚ, ο Πληροφορικός διδάσκει Χρήση Η/Υ, μιας και οι ειδικότητες Πληροφορικής είναι πλέον μετρημένες ανά την Ελλάδα. Στην Τριτοβάθμια, ο Πληροφορικός διδάσκεται χρήση.
Η αντίληψη αυτή είναι διάχυτη…Δυστυχώς η ελληνική κοινωνία και πρωτίστως η Ελληνική Πολιτεία δεν έχει κατανοήσει ότι ο Πληροφορικός είναι δημιουργός. Και σε αυτό, ίσως φταίμε και εμείς οι Πληροφορικοί, που ίσως δεν έχουμε προσδώσει το χαρακτήρα που πρέπει και μας αξίζει, αλλά πάνω απ’ όλα οφείλουμε να δώσουμε σε όλη την κοινωνία. Ο Πληροφορικός είναι δημιουργός.
Ο Πληροφορικός δεν είναι που θα διδάξει την αναλυτική σκέψη του προγραμματισμού, ακολουθώντας μια συγκεκριμένη διαδικασία, δημιουργώντας ένα πρόγραμμα;
Ο Πληροφορικός δεν είναι αυτός που θα δημιουργήσει τα κατάλληλα προγράμματα, ώστε να γίνονται οι διεργασίες που εκτελούμε σε όλη μας τη ζωή (από το διακόπτη στον εγκέφαλο του αυτοκινήτου ως το ψυγείο που συνδέεται στο Διαδίκτυο και κάνει αυτόματα παραγγελίες);
Ο Πληροφορικός δεν είναι αυτός που θα διορθώσει τις βλάβες, δημιουργώντας αξιόπιστα υπολογιστικά συστήματα Πληροφορικής;
Ο Πληροφορικός δε δημιούργησε το Διαδίκτυο που ακόμα και ο μεγαλύτερος πολέμιος της Πληροφορικής tweetαρει τις απόψεις του?
Ο Πληροφορικός δε δημιουργεί………
Πόσα ακόμα δημιουργήματα της επιστήμης μας θα μπορούσαμε ακόμα να ανακαλέσουμε όλοι, Πληροφορικοί και μη. Παρόλα αυτά, ο Πληροφορικός θεωρείται χρήστης, που εκπαιδεύει χρήστες. Εάν λοιπόν, στην Ελλάδα του 2013 χρειάζονται χρήστες, μην έχουμε απαιτήσεις και μην περιμένουμε να αναδιοργανωθεί το Δημόσιο, το Κράτος, η χώρα και να βελτιωθούν οι υπηρεσίες, ώστε να εξυπηρετείται ο πολίτης και η Πολιτεία.
Η μετακίνηση των Πληροφορικών σε υπηρεσίες μη Πληροφορικής, μέσω υπεραριθμίας, ώστε να καλυφθούν τα κενά, να αποφευχθούν οι προσλήψεις και να φανεί ότι δεν απολύεται κανένας από έναν κλάδο, όπως αυτόν της Πληροφορικής, καθώς η κοινωνία θα θέσει τα αντιληπτικά της ανακλαστικά σε εγρήγορση, είναι η ταφόπλακα που συντελείται σε ένα κλάδο αποδομημένο, χωρίς μεγάλα περιθώρια εργασιακής εξέλιξης και διάχυσης.
Η απαξίωση της Πληροφορικής είναι αποτέλεσμα νοοτροπίας και συντεχνιών, ανθρώπων που δεν έχουν καμία σχέση με την εκπαίδευση, μιας και χρόνια απουσιάζουν από αυτή, αποφασίζοντας για αυτή και θέλουν τους Πληροφορικούς να πληκτρολογούν μόνο τα «όποια» συγγράματα, άρθρα ή νομοσχέδιά τους. ΧΡΗΣΤΕΣ, παρόλα αυτά δημιουργούς των κειμένων τους.
Το ερώτημά μου γεννάται εδώ και καιρό: Σε μια κοινωνία χρηστών, πως περιμένουμε να γίνει ο προγραμματισμός των ζωών μας και της κοινωνίας, από ανθρώπους που θέλουν να έχουν τους Πληροφορικούς χρήστες και όχι δημιουργούς;
Πηγή:
Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...