10 Νοε 2012

Κριτική αποτίμηση των Windows 8


Η
σημερινή ανάρτηση έχει ως σκοπό να κάνει μία κριτική αποτίμηση των νέων Windows 8.

Τα Windows 8 ήρθαν προεγκατεστημένα σε ένα laptop με Intel i7, με 8Gb Ram, 2Gb αυτόνομη κάρτα γραφικών και 500Gb σκληρό δίσκο. Με άλλα λόγια σε ένα σύστημα τελευταίας τεχνολογίας με εξαιρετικές τεχνικές προδιαγραφές.

Οι πρώτες εντυπώσεις από τη χρήση των Windows 8 είναι ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΤΙΚΕΣ.
Αν εξαιρέσουμε τα πολλά φολκλορικά στοιχεία, τη δυνατότητα αυτόματης αλλαγής του περιβάλλοντος από ελληνικά σε αγγλικά και το αντίστροφο και τις πραγματικά εξαιρετικές δυνατότητες δικτύωσης και συγχρονισμού που διαθέτουν, από εκεί και πέρα επικρατεί το χάος.

Έλλειψη συμβατότητας με πολλές συσκευές υλικού (π.χ. με τον HP laserjet p1005 εκτυπωτή)
Έλλειψη συμβατότητας με πλήθος εφαρμογών λογισμικού (π.χ. comodo firewall, hotpotatoes, demobuilder κ.ά)
Συνεχή crash του συστήματος και επανεκκινήσεις ακόμα και στη διαδικασία των αυτόματων ενημερώσεων
Πρωτόγονη startup οθόνη χωρίς κανένα ενημερωτικό μήνυμα
Από άποψη ταχύτητας τίποτα εντυπωσιακό. Αν αναλογιστεί κανείς ότι τα Windows 8 τρέχουν στη συγκεκριμένη περίπτωση σε Intel i7, με 8Gb Ram με αυτήν την ταχύτητα, τότε συμπεραίνω ότι σε λιγότερο ισχυρά συστήματα θα σέρνονται
Η νέα επιφάνεια εργασίας αντί να διευκολύνει τη γρηγορότερη εκκίνηση των εφαρμογών καθιστά την εκκίνησή τους περίπλοκη (και δεν είναι θέμα συνήθειας)

Συμπερασματικά έχω να πω ότι θα χρειαστεί καιρός μέχρι τα Windows 8 να σταθεροποιηθούν σε ένα αξιοπρεπές λειτουργικό περιβάλλον εργασίας. Σε κάθε περίπτωση, οι μη έμπειροι και εξοικειωμένοι χρήστες θα πρέπει να αποφύγουν να εμπλακούν με τα Windows 8 σε αυτήν τη φάση.




Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

9 Νοε 2012

Απόψεις των μεταπτυχιακών φοιτητών της Θεματικής Ενότητας ΕΚΠ 65 «Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση» για το ρόλο και την αποστολή του Καθηγητή Συμβούλου στο ΕΑΠ


Τ
ων Παναγιώτη Αναστασιάδη (ΠΤΔΕ Πανεπιστημίου Κρήτης, Επίκουρος καθηγητής) και Λάμπρου Καρβούνη (ΠΤΔΕ Πανεπιστημίου Κρήτης, Υποψήφιος Διδάκτορας)

Open Education - The Journal for Open and Distance Education and Educational Technology
Volume 6, Number 1 & 2, 2010 Section one. © Open Education ISSN: 1791-9312

Περίληψη
Οι απαιτούμενες δεξιότητες του Καθηγητή Συμβούλου (Κ.Σ) στην εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση κατηγοριοποιούνται σε τρεις κύριες κατηγορίες: οργανωτικές, κοινωνικές και παιδαγωγικές δεξιότητες. Οι τρεις αυτές κατηγορίες δεξιοτήτων συνθέτουν το ρόλο του Κ.Σ του ΕΑΠ, ο οποίος είναι να υποστηρίζει, να ενθαρρύνει, να αξιολογεί τους εκπαιδευόμενους σε όλη την διάρκεια των σπουδών τους. Η αξιολόγηση στην εκπαιδευτική διαδικασία και ιδιαίτερα η αξιολόγηση του Κ.Σ του ΕΑΠ ως παράγοντα της εκπαιδευτικής διαδικασίας είναι από τις πιο σημαντικές δραστηριότητες, που έχει στόχο τη βελτίωση του ίδιου του Κ.Σ και της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να διερευνηθούν οι απόψεις των μεταπτυχιακών φοιτητών του ΕΑΠ, που παρακολουθούν την Θεματική Ενότητα ΕΚΠ 65 «Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση», αναφορικά με τους άξονες και τα επιμέρους κριτήρια με βάση τα οποία θα μπορούσε να δομηθεί ένα πλαίσιο αποτίμησης του ρόλου και της αποστολής των Κ.Σ του ΕΑΠ.

Για να διαβάσετε τη συνέχεια του άρθρου των Αναστασιάδη και Καρβούνη, πατήστε εδώ
Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

8 Νοε 2012

Θερμή παράκληση


Α
γαπητοί αναγνώστες και επισκέπτες του ιστολογίου της "Εκπαίδευσης Ενηλίκων", όπως γνωρίζετε καλά όλον αυτόν τον καιρό που η "Εκπαίδευση Ενηλίκων" βρίσκεται στον "αέρα" του Internet, το υλικό από τις εργασίες του ΕΑΠ που βρίσκεται αναρτημένο στο ιστολόγιο είναι απόλυτα ελεύθερο για κατέβασμα σε όποιον ενδιαφέρεται.

Ωστόσο, τις τελευταίες ημέρες παρατηρείται το φαινόμενο της αλλοίωσης του περιεχομένου κάποιων από τις εργασίες. Θέλω να πιστεύω ότι αυτό γίνεται λόγω της σχετικής άγνοιας που τυχόν έχουν κάποιοι από τους αναγνώστες στη διαχείριση αρχείων από το google docs και όχι σε σκόπιμες ενέργειες από κακοπροαίρετους χρήστες.

Σε κάθε περίπτωση το θέμα που έχει δημιουργηθεί παρακολουθείται στενά και ελπίζω να μη χρειαστεί να τεθούν περιορισμοί στο download των αρχείων των εργασιών ή του εκπαιδευτικού υλικού γενικότερα.
Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

7 Νοε 2012

Οδηγός καλής πρακτικής στην ανάπτυξη προγραµµάτων µη τυπικής εκπαίδευσης


Του Βασίλη Κασιµάτη - ΕΣΤΙΑ ΕΙ∆ΙΚΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

Πρόλογος
Ένα πρωινό, πριν λίγο καιρό ξεκίνησα όπως κάθε µέρα να πάω στο κέντρο εκπαίδευσης (Εστία) όπου εργάζοµαι µε άτοµα µε νοητική υστέρηση. Ήταν µια βροχερή µέρα και ακολούθησα το δρόµο που έπαιρνα συνήθως. Η κίνηση ήταν αφόρητη και αυτό µε έκανε να σκεφθώ ότι ίσως θα έπρεπε να ακολουθήσω µια εναλλακτική διαδροµή που προ καιρού ακολούθησα τυχαία και που διαπίστωσα ότι ήταν συντοµότερη. Ενώ σκεφτόµουν αυτή τη διαδροµή, είδα ένα από τους εκπαιδευόµενούς µας (ας τον πούµε Κώστα), να περιµένει στη στάση του λεωφορείου. Το λεωφορείο είχε αργήσει, έβρεχε πολύ και εκείνος ήταν βρεµµένος ως το κόκκαλο. Σταµάτησα για να τον πάρω αλλά επέµενε να περιµένει το λεωφορείο. Αυτή η διαδροµή γινόταν για εκείνον στερεοτυπικά κάθε µέρα (έτσι όπως τον είχε µάθει η οικογένειά του και ο εκπαιδευτής του στο πρόγραµµα κυκλοφοριακής αγωγής). Ήταν γι αυτόν ρουτίνα χρόνια τώρα. Σκέφτηκα να του προτείνω να πάρει κάποιο άλλο λεωφορείο και να ακολουθήσει κάποια εναλλακτική κι αυτός διαδροµή, όµως σκέφτηκα πως αυτό θα τον οδηγήσει στο να χαθεί….
Προχώρησα σκεπτόµενος το Κώστα και στο πώς θα έπρεπε να σχεδιαστεί ένα πρόγραµµα για να µάθει να χρησιµοποιεί και άλλα λεωφορεία και άλλες διαδροµές. Έπρεπε και πάλι η οικογένεια και ο εκπαιδευτής να του µαθουν τη νέα διαδροµή. ∆ε γινόταν απλά να του δώσουν κάποια οδηγία ή έστω κάποιες γραπτές οδηγίες που να ακολουθεί σε περιπτώσεις βροχής. Έπρεπε να βγουν και πάλι στο δρόµο µαζί του, να σχεδιάσουν βήµα - βήµα τη νέα διαδροµή να τη δοκιµάσουν µαζί, να αξιολογήσουν και να επανασχεδιάσουν. Ήταν η µόνη λύση σκέφτηκα. Είχα φτάσει πια στην Εστία, είχα αργήσει αλλά µέσα µου είχα λύσει όλους εκείνους τους προβληµατισµούς για τις διαφορές της άτυπης, της τυπικής και της µη τυπικής εκπαίδευσης.

Ήταν µια όµορφη µέρα….

Για να διαβάσετε ολόκληρο τον οδηγό του Βασίλη Κασιμάτη, πατήστε εδώ




Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

6 Νοε 2012

Εξατομικευμένη Μάθηση στο Διαδίκτυο: Προσαρμοστικά Εκπαιδευτικά Συστήματα


Τ
ων Γρηγοριάδου Μ., Επίκουρη Καθηγήτρια, Παπανικολάου Κ., Υπ. Διδάκτορας, Κορνιλάκη Χ., Νέος Ερευνητής, Πληροφορικός

Τμήμα Πληροφορικής, Παν. Αθηνών

Περίληψη.
Στη συγκεκριμένη εργασία παρουσιάζεται μια νέα ερευνητική περιοχή, τα Προσαρμοστικά Εκπαιδευτικά Συστήματα για το Διαδίκτυο, τα οποία υποστηρίζουν δυνατότητες εξατομικευμένης διδασκαλίας ή/και υποστήριξης των εκπαιδευόμενων. Τα συστήματα αυτά παρουσιάζονται μέσα στο πλαίσιο της αξιοποίησης του Διαδικτύου στην Εκπαίδευση από Απόσταση σαν δείγμα της εκπαιδευτικής του δυναμικής. Τα συστήματα αυτά αναγνωρίζουν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του κάθε εκπαιδευόμενου και ανάλογα προσαρμόζουν τη συμπεριφορά τους. Σημαντικά θέματα τα οποία αφορούν τη λειτουργικότητα και το σχεδιασμό τους παρουσιάζονται όπως, η σκοπιμότητά τους, τα χαρακτηριστικά του χρήστη στα οποία το σύστημα προσαρμόζει τη συμπεριφορά του, τα χαρακτηριστικά του συστήματος τα οποία διαφοροποιούνται ανάλογα με το χρήστη καθώς και οι συγκεκριμένες τεχνολογίες οι οποίες υλοποιούν την προσαρμοστικότητα του συστήματος. Τέλος, παρουσιάζεται συνοπτικά ένα πρωτότυπο προσαρμοστικό εκπαιδευτικό σύστημα για το Διαδίκτυο, το οποίο σχεδιάστηκε και αναπτύσσεται στο Εργαστήριο Εκπαιδευτικής και Γλωσσικής τεχνολογίας του τμήματος Πληροφορικής, ΕΚΠΑ, στα πλαίσια του ερευνητικού προγράμματος ΠΕΝΕΔ99 της Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Τεχνολογίας με τίτλο "Μελέτη, σχεδίαση και ανάπτυξη νοήμονος συστήματος για τηλεεκπαίδευση". Το συγκεκριμένο σύστημα, σε όλη τη διάρκεια της αλληλεπίδρασής του με τον εκπαιδευόμενο, δημιουργεί μαθήματα με δυναμικό τρόπο, τα οποία σταδιακά καλύπτουν το γνωστικό στόχο που έχει επιλέξει ο εκπαιδευόμενος, ακολουθώντας το γνωστικό του επίπεδο, το στυλ μάθησής του, αλλά και την εξέλιξή του.


Για να διαβάσετε τη συνέχεια του άρθρου, πατήστε εδώ


Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

5 Νοε 2012

Εκπαιδευτικά ιστολόγια: Η δυνατότητα χρήσης τους ως αποτελεσματικά εργαλεία επίτευξης μη τυπικής μάθησης.


Τ
ων Παναγιώτη Αντωνίου (PhD, Αναπληρωτής Καθηγητής, Δ ημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού) και Μαρίας Μαχαιρίδου (MSc, εκπαιδευτικός, υποψήφια διδάκτορας, Δ ημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού)


From 5th International Conference in Open & Distance Learning - November 2009, Athens, Greece - PROCEEDINGS

Περίληψη
Στην παρούσα εργασία διερευνάται η εκπαιδευτική χρήση των ιστολογίων, με στόχο την κατάθεση του προβληματισμού σχετικά με την αποτελεσματικότητά τους ως εκπαιδευτικά εργαλεία, στα πλαίσια της μη τυπικής εκπαίδευσης των συμμετεχόντων σε αυτά. Επίσης, αξιολογείται το περιεχόμενο κάποιων υπαρχόντων εκπαιδευτικών ιστολογίων στο διεθνή και τον ελληνικό χώρο.

Για να διαβάσετε ολόκληρη την εργασία, πατήστε εδώ


Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

4 Νοε 2012

Μη τυπική εκπαίδευση για την καταπολέμηση των διακρίσεων σε παιδιά σχολικής ηλικίας: ΟΔΗΓΟΣ ΓΙΑ ΔΑΣΚΑΛΟΥΣ


Η
παρούσα έκδοση υποστηρίζεται από το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα για την Απασχόληση και την Κοινωνική Αλληλεγγύη PROGRESS (2007-2013).

Το πρόγραμμα διευθύνεται από τη Γενική Διεύθυνση για την απασχόληση, τις κοινωνικές υποθέσεις και την κοινωνική ένταξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Θεσπίστηκε για να στηρίξει οικονομικά την υλοποίηση των στόχων της Ευρωπαϊκής Ένωσης στον τομέα της απασχόλησης και των κοινωνικών υποθέσεων, όπως έχουν διατυπωθεί στην Κοινωνική Ατζέντα ώστε να συνεισφέρει στην επίτευξη των στόχων της Στρατηγικής της Λισσαβόνας σε αυτούς τους τομείς.

Το επταετές πρόγραμμα PROGRESS απευθύνεται σε όλους τους κοινωνικούς εταίρους που μπορούν να βοηθήσουν στη διαμόρφωση της ανάπτυξης κατάλληλης και αποτελεσματικής απασχόλησης και κοινωνικής νομοθεσίας και πολιτικής, στα 27 κράτη μέλη της Ε.Ε., τις υποψήφιες για ένταξη χώρες και τις χώρες ΕΖΕΣ-ΕΟΧ.

Ο στόχος του PROGRESS είναι να ενισχύσει τη συμβολή της Ε.Ε. στην υποστήριξη των δεσμεύσεων των Κρατών-Μελών. Το PROGRESS έχει καθοριστικό ρόλο στο:
• να παρέχει ανάλυση και συμβουλευτικής στους τομείς πολιτικών που αφορούν το PROGRESS
• να επιβλέπει και να συντάσσει εκθέσεις σχετικά με την υλοποίηση της νομοθεσίας και των πολιτικών της Ε.Ε.
στους τομείς πολιτικών του PROGRESS
• να προωθεί στην μετάδοση πολιτικών, την εκμάθηση και υποστήριξη των στόχων και προτεραιοτήτων της Ε.Ε. μεταξύ των Κρατών Μελών, και
• να αναμεταδίδει τις απόψεις των κοινωνικών εταίρων και της κοινωνίας συνολικά.

Για περισσότερες πληροφορίες: http://ec.europa.eu/progress
Οι πληροφορίες που περιέχονται στην παρούσα έκδοση δεν αντανακλούν απαραίτητα τις θέσεις ή τις απόψεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Επιμέλεια έκδοσης
Ειρήνη Καραμήτσα
Εύα Σαββοπούλου
Ευτυχία Σημιακάκη
© 2011
Κέντρο Προάσπισης Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων
11635 Αθήνα Ελλάδα
www.kepad.gr

Για να διαβάσετε ολόκληρο τον οδηγό των δασκάλων, πατήστε εδώ



Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...