11 Φεβ 2011

Μεθοδολογία επιστημονικής έρευνας - Θέματα Εξετάσεων

Τα παρακάτω θέματα εξετάσεων είναι από το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Αθήνας στο μάθημα Μεθοδολογία επιστημονικής έρευνας και πρόερχονται από το ptde.gr forum.
Ως εκ τούτου τόσο η διατύπωση όσο και το ακριβές περιεχόμενο υπόκεινται σε έλεγχο ορθότητας.
Παρόλα αυτά, όπως θα διαπιστώσετε υπάρχουν αρκετές ομοιότητες με την ΘΕ ΕΚΠ51 του ΕΑΠ

Θέματα Φεβρουαρίου 2008

1. Ποιες είναι οι κατηγορίες των φοιτητικών εργασιών, πως γίνεται η επιλογή ενός θέματος και ποια η πορεία μιας ερευνητικής εργασίας;

2.Σε ποια στάδια χρησιμεύει η βιβλιογραφία.

3. Ποιες είναι οι μέθοδοι επιστημονικής έρευνας(ονομαστικά) και να αναλύσετε την Συνέντευξη λέγοντας τα υπέρ και τα κατά.

Θέματα Ιουνίου 2008

1) Ποιοι παράγοντες μπορούν να επηρεάσουν τη διεξαγωγή μιας έρευνας; (με μια μικρή ανάλυση)

2) Σε ποιες επιστημονικές μαθόδους στηρίχθηκε εξελικτικά η ΜΕΕ για την αναζήτηση της αλήθειας;

3) Το Ερωτηματολόγιο ως εργαλείο ΜΕΕ. Σε ποιες απαιτήσεις πρέπει να "υπακούει"
...

Ιούνιος 2002

1. τι γνωρίζετε για την δεοντολογία και τα ηθικά κίνητρα;

2. τι είναι η βιβλιογραφική ανασκόπηση και πώς κάνουμε μια παραπομπή;

3. ποιες είναι οι προϋποθέσεις για το Μaster;

4. πώς γίνεται ο σχεδιασμός και η εκτέλεση μιας επιστημονικής έρευνας και ποια προβλήματα μπορεί να ανακύψουν; Πώς μπορούμε να τα προλάβουμε και να τα αντιμετωπίσουμε;

Θέματα Φεβρουαρίου 2009

1.-Ορισμός «Μεθοδολογίας Επιστημονικής Έρευνας»
-Εξήγηση χρησιμότητας και σημασίας μιας μεθόδου επιστημονικής έρευνας
(όποια θέλουμε από τις 10)

2.-Εξήγηση αναγκαιότητας επισκόπησης της βιβλιογραφίας πριν από κάθε επιστημονική έρευνα
-Αναφορά των τριών τρόπων με τους οποίους γίνεται μια βιβλιογραφική παραπομπή (ένα παράδειγμα και μόνο για τον καθένα)

3.-Δημιουργία συνοπτικού διαγράμματος διεξαγωγής επιστημονικής έρευνας
Λίγα λόγια για τα στάδια σχεδιασμού κι εκτέλεσης (πινακάκι σελ.40)

Θέματα Ιουνίου 2009

1) Τι γνωρίζετε για τη μέθοδο της συνέντευξης και ποια είναι τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματά της; (Αναλυτικά, ήθελε όλο το κομμάτι)

2) Τι γνωρίζετε για το ερωτηματολόγιο και τι πρέπει να προσέχουμε στη σύνταξή του; (Αναλυτικά κι αυτό, όλο το κομμάτι έπρεπε να γράψουμε)

3) Ποιοι είναι οι βασικοί στόχοι ανασκόπησης της βιβλιογραφίας και σε πόσα και ποια στάδια γίνεται αυτή;

θέματα Σεπτεμβρίου 2009

1. ποιά είναι τα κίνητρα του ερευνητή και ποιοί παράγοντες μπορούν να επηρεάσουν τη διεξαγωγή μιας επιστημονικής εργασίας.

2. ορισμοί των εννοιών: πληθυσμός, δειγματοληψία, δείγμα, υποκείμενα και να αναπτύξετε τις μεθόδους δειγματοληψίας.

3. να αναπτύξετε τη μέθοδο της παρατήρησης.

Θεματα Φεβρουαριου 2010

1.Γραψτε τις βασικες μεθόδους επιστημονικης έρευνας και αναλυστε το Ερωτηματολογιο ως προς την τεχνικη, τους κανονες και τις απαιτησεις της συνταξης ,της διανομης,συλλογης και επεξεργασιας. (στην διευκρινιση ειπε να γραψουμε ό,τι ξέρουμε για το ερωτηματολογιο)

2.(δεν το θυμαμαι ακριβως αλλα ηταν για τα κινητρα του ερευνητη και ηταν σχετικο με την δεοντολογια.)

3.Δωστε τους ορισμους των παρακατω όρων: πληθυσμός,δειγματοληψια,δειγμα,υποκειμενα,μεταβλητες και να δειξετε με ένα μονο παραδειγμα τους τρόπους παραπομπων στις βιβλιογραφικες πηγες.(αυτό το τελευταιο πρεπει να μπερδεψε πολλους-παντως στην διευκρινηση ειπε ότι οι τροποι αυτοι είναι 3 οποτε μαλλον προκειται για τους τροπους στη σελιδα 34+35)

Θέματα Ιουνίου 2010

1)Τι ειναι τα ''τεστ'', ποιες οι κατηγοριες τους , ποια η μέθοδός τους;

2)Σε τι βοηθα η αναγκαιότητα της ύπαρξης της σχετικης βιβλιογραφίας και να γράψετε ενα και μονο παράδειγμα τρόπων των βιβλιογραφικων παραπομπών.

3)Να γράψετε το διάγραμμα διεξαγωγής της επιστημονικής έρευνας και να το αναλύσετε.

Από τις 3 ερωτήσεις να γράψετε τις 2


(οι διατυπώσεις των ερωτήσεων δεν ηταν έτσι ακριβώς αλλά αυτή είναι η ουσία τους)

Θέματα Φεβρουαρίου 2011

1) Να αναπτύξετε τη δεοντολογία της επιστημονικής έρευνας με βασικά στοιχεία αναφοράς την επιστήμη, την επιστημονική έρευνα, τους στόχους και την οντότητα του ερευνητή.
2) Να αναπτύξετε το πείραμα ως μεθόδου επιστημονικής έρευνας με ένα παράδειγμα παιδαγωγικού προβληματισμού.
3) Να αναφέρετε την αναγκαιότητα της επισκόπησης της σχετικής με το θέμα μιας ερευνητικής προσπάθειας και να αναπτύξετε τα στάδια αναζήτησης των πηγών της.