13 Ιαν 2012

Γιατί όλα να θεωρούνται δεδομένα;

Φ
ίλες και φίλοι σήμερα θα ασχοληθώ με ένα θέμα που νομίζω ότι αγγίζει πολλούς από εσάς και ειδικότερα τους μεταπτυχιακούς φοιτητές του ΕΑΠ.


Στην τελευταία εργασία της θεματικής ενότητας ΕΚΠ51 (Εκπαιδευτική Έρευνα στην Πράξη) και κυρίως στη διπλωματική εργασία όλων των μεταπτυχιακών προγραμμάτων "απαιτείται" να γίνει στατιστική ανάλυση των ερευνητικών δεδομένων που συλλέγονται στις ποσοτικές έρευνες μέσω του στατιστικού προγράμματος spss...


Προκειμένου να ελεγχθούν οι συσχετίσεις των ανεξάρτητων με τις εξαρτημένες μεταβλητές (με έλεγχο χ2 ή one way Anova), η σημαντικότητα της τυχόν συσχέτισης και ο έλεγχος εσωτερικής αξιοπιστίας (Crombach), η χρήση του spss είναι αναπόφευκτη.


Το ερώτημα που τίθεται είναι ένα και είναι πολύ απλό.
Ποια είναι η εκπαίδευση που έχουν λάβει οι φοιτητές του ΕΑΠ στη χρήση του συγκεκριμένου προγράμματος;

Η απάντηση είναι επίσης μια και είναι επίσης πολύ απλή:
ΚΑΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

- Πως είναι δυνατό να "απαιτείται" η χρήση ενός καθόλου εύκολου και καθόλου φθηνού προγράμματος για το οποίο οι φοιτητές δεν έχουν λάβει καμία απολύτως εκπαίδευση;
-  Πως είναι δυνατό να καλούνται φοιτητές θεωρητικών κατευθύνσεων να εφαρμόσουν ένα σύνθετο στατιστικό πρόγραμμα για το οποίο δε φρόντισε κανείς να τους προσφέρει την παραμικρή εκπαίδευση;
- Πως είναι δυνατό να "απαιτείται" η χρήση ενός ακριβού προγράμματος χωρίς ταυτόχρονα να ενισχύεται το πολύ γνωστό clopy right;

Θεωρώ ότι το ΕΑΠ θα πρέπει να φροντίσει τουλάχιστον στα μεταπτυχιακά προγράμματα να παρέχει στοιχειώδη εκπαίδευση στη χρήση του spss, προκειμένου οι φοιτητές που δεν είχαν την τύχη να το γνωρίζουν να μη βρίσκονται αντιμέτωποι με ένα δυσεπίλυτο πρόβλημα, που οδηγεί πολλές φορές σε έξωθεν βοήθεια από ειδικούς και με το αζημίωτο φυσικά. 


Δεν υπάρχουν σχόλια: