8 Φεβ 2014

Καταληκτικές Ημερομηνίες για 3 Εκπαιδευτικά Συνέδρια Πληροφορικής


Τις αμέσως επόμενες ημέρες λήγουν οι προθεσμίες για την υποβολή εργασιών σε 3 εκπαιδευτικά συνέδρια πληροφορικής. Πιο συγκεκριμένα:

1. 8ο Πανελλήνιο Συνέδριο Καθηγητών Πληροφορικής με θέμα:
«Η Πληροφορική στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Καταληκτική Ημερομηνία Υποβολής Εργασιών 10/2/2014
Σύνδεσμος Συνεδρίου

2. 3o Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Συνέδριο Ημαθίας με θέμα:
"Αξιοποίηση των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη"
Καταληκτική Ημερομηνία Υποβολής Εργασιών 10/2/2014
Σύνδεσμος Συνεδρίου

3. Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΩΝ ΤΠΕ
Αθήνα 18 και 19 Οκτωβρίου 2014
Καταληκτική Ημερομηνία Υποβολής Εργασιών 1/5/2014
Σύνδεσμος Συνεδρίου



Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

6 Φεβ 2014

Call for Vision Papers on Open Education 2030



B
y Christine Redecker

Scientific Officer at European Commission, JRC IPTS, Seville
IPTS is inviting, on behalf of DG Education and Culture, all experts, practitioners, educators and all other stakeholders in the field of Open Education to develop, on a maximum of 5 pages, imaginary visions on Open Education 2030. These papers will contribute to guiding European policy makers in shaping and focusing the upcoming Open Education Initiative,

The call asks contributors to concentrate on one (or several) of the three education sectors: Lifelong Learning (deadline: 31 March), School Education (deadline: 28 April), and Higher Education (deadline: 7 May). Within these areas, authors are free to address and focus on any issue they deem crucial for the future of Open Education, considering, in particular: learners, teachers, organisational and socio-economic aspects. The visions developed can be normative or descriptive, idealistic or provocative, critical or imaginary, reflective or polemic, imaginative or concrete, comprehensive or selective, general or specific. For more information, please have a look at our website:




We believe that this is a great opportunity for experts and policy makers to join forces in making change happen in education. That's why we hope to be able to count on a great number of contributions. Submit your vision and encourage colleagues and collaborators to join in by submitting their visions as well, so that a lively debate can emerge! 

All papers submitted will be published online on our website and will constitute a starting point for a discussion on the role of Open Educational Resources and Practices in the future of the education in Europe. Additionally, the authors of the best papers will be invited to participate in one of three dedicated high-level foresight workshops, the results of which will support the European Commission new initiative on "Opening-up Education" to be launched mid-2013. 

We are looking forward to receiving your contribution!
Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

4 Φεβ 2014

Building a Personal and Career Portfolio


By Tricia Slipacoff
and Caroline White

© 2002 Tricia Slipacoff, Lambton Kent District School Board

Introduction
Building a Personal and Career Portfolio is a support for teachers and a guide for students in the development and maintenance of a portfolio. The ideas in this resource have been designed primarily for use by teachers of Career Studies courses, but are useful to all teachers who wish to use student-developed portfolios in their programs. The materials consist of a series of steps that can be used as a guide for teachers and students in the collection and organization of materials for individual student portfolios. Evidence of accomplishments is organized and inserted into a binder to become part of an up-to-date portfolio. This evidence can provide a focus for parents, teacher advisors, and guidance counsellors when discussing with students the preparation and revision of their Annual Education Plan (AEP). Portfolios may also be useful for students when applying for admission to a college or university program, applying for a scholarship or bursary, or for developing a
resume when seeking employment.

To read the complete pdf file...

click here
Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

3 Φεβ 2014

Πρόγραμμα Δια βίου Εκπαίδευσης: ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΚΑΙ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΔΥΣΚΟΛΙΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ-ΜΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΟ-ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ


Τ
ο Πρόγραμμα Δια Βίου Εκπαίδευσης με τίτλο «ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΚΑΙ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΔΥΣΚΟΛΙΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ-ΜΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΟ-ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ» απονέμει: Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης στις τεχνικές διαχείρισης προβλημάτων συμπεριφοράς και συναισθηματικών δυσκολιών μαθητών στα σχολεία- Μια κοινωνιο-ψυχολογική και εκπαιδευτική προσέγγιση.

Για περισσότερες λεπτομέρειες δείτε παρακάτω




Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...