13 Απρ 2010
Δύσκολοι εκπαιδευόμενοι
Ανακτήθηκε από:
http://www.thalys.gr/pagesgr/business%20management/Ltlearn/learning_83_gr.htm
Οι δύσκολοι μετέχοντες είναι αυτοί που, πολλές φορές προβληματικοί οι ίδιοι, προσπαθούν να περάσουν το πρόβλημά τους στην ομάδα και στον εκπαιδευτή.
Βασικά χαρακτηριστικά
Σχηματικά διακρίνουμε τους δύσκολους εκπαιδευόμενους στις εξής κατηγορίες:
1. Ο παντογνώστης
Συνήθως πρόκειται για κάποιον φλύαρο, ή πραγματικά γνώστη που θέλει να το δείξει, ή απλώς άτομο που θέλει τα φώτα της δημοσιότητας επάνω του.
- Ο εκπαιδευτής πρέπει να τον κόβει ευχαριστώντας για τη συμμετοχή του, όταν σταματάει να πάρει ανάσα ή
- Να αφήνει την ομάδα να τον συνετίσει ή
- Να του κάνει δύσκολες ερωτήσεις...
2. Αυτός που διακόπτει
Συνήθως πρόκειται είτε για ανασφαλές άτομο, είτε για πειραχτήρι, είτε για πνεύμα αντιλογίας.
- Ο εκπαιδευτής πρέπει να κρατάει τη ψυχραιμία του ή
- να βρίσκει σε αυτά που λέει θετικά σημεία και να προχωράει ή
- ¨να του τη στήσει¨ όταν κάνει λάθος, ώστε να του επιτεθεί η ομάδα
3. Ο σιωπηλός
Συνήθως πρόκειται για δειλό και ανασφαλή ή για αδιάφορο, που βαριέται.
Τον μεν δειλό πρέπει ο εκπαιδευτής να παροτρύνει απευθυνόμενος σε αυτόν με το όνομά του και επιβραβεύοντάς τον, στον δε αδιάφορο να θέτει δύσκολες ερωτήσεις.
4. Οι ψιθυριστές
Συνήθως είτε δεν καταλαβαίνουν και ζητάνε διευκρινίσεις στον διπλανό, είτε λένε μεταξύ τους ανέκδοτα, είτε βαριούνται.
- Ο εκπαιδευτής πρέπει να τους περιμένει να τελειώσουν ή
- να τους κοιτάζει έναν-έναν στα μάτια
5. Ο επιθετικός
Συνήθως νοιώθει ότι δεν του δίνεται αρκετή προσοχή ή είναι ενοχλητικός πεισματάρης ή θέλει να γελοιοποιήσει τον εκπαιδευτή.
- Ο εκπαιδευτής πρέπει να του ζητήσει διευκρινίσεις σ΄αυτά που υποστηρίζει ή
- Να δείξει με τον τρόπο του τη θετική του προσέγγιση ή
- Να τον αναγκάσει να απομονωθεί
Τι σημαίνει
Ο εκπαιδευτής πρέπει να διαθέτει σιγουριά για τις γνώσεις του ψυχραιμία, εμπειρία και χιούμορ προκειμένου να μπορέσει να εντάξει στο πρόγραμμα τους δύσκολους εκπαιδευόμενους.
Παρατηρήσεις / προβλήματα
Όλες οι ομάδες έχουν στους κόλπους τους προβληματικούς εκπαιδευόμενους. Το θέμα είναι άν θα τα καταφέρουν αυτοί να ορίσουν το ύφος και την επιτυχία του προγράμματος.
Ασκήσεις / ερωτήσεις
Παίξτε ρόλους δύσκολων εκπαιδευομένων. Βιντεοσκοπείστε. Σχολιάστε.
Θυμηθείτε ότι
Η ομάδα μπορεί να δράσει καταλυτικά και να εντάξει ή, αντίθετα, απομονώσει τους δύσκολους εκπαιδευόμενους.
Labels:
δυσκολίες,
εκπαιδευόμενοι