26 Φεβ 2011

Μας θέλουν ψηφιακά αναλφάβητους και άβουλους χρήστες

Η συνάντηση του προεδρείου της Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών Πληροφορικής (ΠΕΚΑΠ) με την υφυπουργό Παιδείας κα. Ε. Χριστοφιλοπούλου, παρουσία του Γ.Γ. του Υπουργείου κ. Β. Κουλαϊδή, υπεύθυνου για το σχεδιασμό του νέου σχολείου κατέδειξε με τον πλέον κατηγορηματικό τρόπο ότι οι προθέσεις του υπουργείου είναι ο ψηφιακός αναλφαβητισμός της νέας γενιάς και η μετατροπή των μαθητών της χώρας σε άβουλους χρήστες της τεχνολογίας. Η γνώμη του υπουργείου για τους 8.000 περίπου καθηγητές πληροφορικής της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης είναι ότι θα πρέπει στην ουσία να αποτελέσουν τις Φιλιππινέζες των σχολείων αναλαμβάνοντας τις τεχνικές εργασίες για αρχή και ποιος ξέρει ίσως τα υδραυλικά ή τα ηλεκτρολογικά των σχολείων στη συνέχεια.

Διαβάστε το Δελτίο Τύπου της ΠΕΚΑΠ μετά τη συνάντηση με την υφυπουργό και θα καταλαβετε

Δελτίο τύπου (22/2/2011)

Συναντήθηκε σήμερα Τρίτη 22/2/2011 αντιπροσωπεία του Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π. με την υφυπουργό Παιδείας κα. Ε. Χριστοφιλοπούλου, παρουσία του Γ.Γ. του Υπουργείου κ. Β. Κουλαϊδή, υπεύθυνου για το σχεδιασμό του νέου σχολείου, ο οποίος και ενημέρωσε απαντώντας στις ερωτήσεις των μελών του Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π. για το θέμα της Πληροφορικής στο Λύκειο και γενικά για το σχεδιασμό του νέου σχολείου.

Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας διατύπωσε τη γενική θέση ότι δεν πρέπει να βλέπουμε αποσπασματικά το θέμα της Πληροφορικής στο Λύκειο αλλά συνολικά σε όλο το φάσμα της εκπαίδευσης και θεωρεί ότι με τα μέτρα που παίρνει η ...

Πληροφορική στην εκπαίδευση γενικά αναβαθμίζεται αναφέροντας ότι συνολικά οι ώρες των μαθημάτων Πληροφορικής αυξάνονται, συνυπολογίζοντας και το Δημοτικό σχολείο.

Συγκεκριμένα ανά βαθμίδα εκπαίδευσης και απαντώντας στα βασικά αιτήματα της Π.Ε.ΚΑ.Π., που είχαν δοθεί με το υπόμνημα που κατατέθηκε κατά τη διάρκεια της συγκέντρωσης στις 15/2/2011:

1) Για το Δημοτικό: Ανάφεραν ότι πρόθεση του υπουργείου είναι να υπάρχει το μάθημα της Πληροφορικής σε όλα τα Δημοτικά το οποίο συνεπάγεται και σύσταση κλάδου ΠΕ19-ΠΕ20 και οργανικών θέσεων, αλλά αυτό θα γίνει σε συνάρτηση με το μέγεθος του κάθε σχολείου και αφού πρώτα γίνει αξιολόγηση του πιλοτικού προγράμματος που εφαρμόζεται σήμερα στα 800 ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία.

2) Για το Γυμνάσιο: Θα ξεκινήσει, μάλλον από το επόμενο έτος, η διαδικασία πιστοποίησης για την απόκτηση κρατικού πιστοποιητικού με βάση το Γαλλικό μοντέλο. Ο καθηγητής Πληροφορικής θα έχει ενεργό ρόλο στην πιστοποίηση. Δεν έχει ξεκαθαριστεί όμως από το Υπουργείο αν θα υπάρξει αύξηση των ωρών διδασκαλίας της Πληροφορικής.

3) Για το Γενικό Λύκειο: Η διαβεβαίωση είναι ότι «η Πληροφορική δεν εξαφανίζεται». Όμως δεν θα είναι μάθημα γενικής παιδείας, αλλά μόνο μάθημα επιλογής και όχι σε όλες τις κατευθύνσεις. Ο γενικός σχεδιασμός είναι στο Λύκειο να μειωθούν τα μαθήματα, να υπάρχουν μόνο 4 μαθήματα γενικής παιδείας και να υπάρξει μεγάλη αύξηση της εξειδίκευσης μέσω των κατευθύνσεων από τη Β’ Λυκείου και ειδικά στη Γ’ Λυκείου.

4) Για το Τεχνολογικό Λύκειο: Δόθηκε η υπόσχεση ότι θα ενημερωθούμε πριν την κυκλοφορία του όποιου σχεδίου.

Η αντιπροσωπεία του Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π. απαντώντας επανάλαβε τις θέσεις του κλάδου για όλα τα παραπάνω.

Ειδικά για το θέμα του Γενικού Λυκείου επέμενε στην αναγκαιότητα της διδασκαλίας της Πληροφορικής ως βασικού μαθήματος και στις 3 τάξεις του Γενικού Λυκείου, αναπτύσσοντας πλήθος επιχειρημάτων και καταθέτοντας πίνακα με το τι συμβαίνει στις άλλες Ευρωπαϊκές χώρες. Ξεκαθάρισε στην πολιτική ηγεσία ότι η Πληροφορική αποτελεί αυτόνομη επιστήμη και για πολλές δεκαετίες γνωστικό αντικείμενο στην εκπαίδευση και ότι δεν εξαντλείται σε απόκτηση βασικών δεξιοτήτων χρήσης εφαρμογών γραφείου, ούτε στην αλγοριθμική επίλυση προβλημάτων. Σχετίζεται με την απόκτηση γνώσεων απαραίτητων, όχι μόνο για τον επαγγελματικό βίο του ανθρώπου, αλλά κυρίως για την ενεργή, αυτόνομη και ασφαλή συμμετοχή του στην Κοινωνία της Πληροφορίας και της Γνώσης. Ζήτησε από την ηγεσία του Υπουργείου αφενός να ισχύσει για τη χώρα μας ότι ισχύει στις προηγμένες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και αφετέρου, στην κατεύθυνση που θέλει τον μαθητή στο κέντρο της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης, να διεξαχθεί έρευνα αποτύπωσης της γνώμης των μαθητών, των γονέων και της κοινωνίας ευρύτερα σχετικά με την αποδοχή του μαθήματος της Πληροφορικής ανά εκπαιδευτική βαθμίδα και βάσει της αξιολόγησης των αποτελεσμάτων αυτών να καθορισθεί και η διδασκαλία της Πληροφορικής σε ποιότητα και ποσότητα ανά βαθμίδα και τύπο σχολείου. Σε κάθε περίπτωση οι όποιες αποφάσεις να τεκμηριώνονται από διεθνείς καλές πρακτικές και από τις κοινωνικές απαιτήσεις για ένα σύγχρονο σχολείο. Τέλος ζητήθηκε από την πολιτική ηγεσία να λαμβάνει υπόψη της τις θέσεις του κλάδου για το περιεχόμενο και τους σκοπούς και στόχους της Πληροφορικής στην εκπαίδευση, όπως άλλωστε γίνεται και στα άλλα γνωστικά αντικείμενα και όχι να αποτελούν αυτά επιθυμίες και εισηγήσεις άσχετων με το αντικείμενο προσώπων και φορέων.

Ζητήθηκε επίσης η γνώμη της Π.Ε.ΚΑ.Π. για το θέμα της μείωσης του διδακτικού ωραρίου στους συναδέλφους που θα αναλάβουν την τεχνική ή/και την γραμματειακή υποστήριξη στα σχολεία. Η αντιπροσωπεία της Π.Ε.ΚΑ.Π. έκανε ξεκάθαρο ότι αυτό το θέμα δεν είναι του κλάδου μας, αλλά αφορά τη συνολική λειτουργία του σχολείου και όλους τους εκπαιδευτικούς και επιφυλάχτηκε να απαντήσει. Για το θέμα αυτό θα υπάρξει διαβούλευση μεταξύ των μελών της Π.Ε.ΚΑ.Π. ώστε, αν υπάρξει πρόταση του κλάδου, να δοθεί στην πολιτική ηγεσία.

Μετά τις σημερινές διευκρινήσεις που δόθηκαν, ειδικά για το θέμα του Γενικού Λυκείου που ξεκαθαρίζουν τα πράγματα επί τω χείρω, το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π. εκτιμά ότι πρέπει να υπάρξει σύσσωμη αντίδραση του κλάδου και γι αυτό τις επόμενες ημέρες θα ανακοινώσει συγκεκριμένες ενέργειες προς αυτή την κατεύθυνση.
Αθήνα, 22 Φεβρουαρίου 2011
Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ. Π.