14 Ιουν 2013

Τα μαθησιακά στυλ ως κυρίαρχος παράγοντας σχεδιασμού εξ αποστάσεως εκπαιδευτικού υλικού


Απόσπασμα από τη μεταδιδακτορική έρευνα της Αδαμαντίας Σπανακά

Η επιστημονική θέση της παρούσας μεταδιδακτορικής έρευνας
Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος πολλών ερευνητών βρίσκεται ο σχεδιασμός και η εφαρμογή της εξ αποστάσεως μάθησης. Είναι γεγονός ότι έχουν διεξαχθεί έρευνες από πληθώρα οπτικών σε αυτόν τον χώρο. Ωστόσο, έρευνες για το πώς υιοθετείται ο σχεδιασμός της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στα μαθησιακά στυλ των εκπαιδευομένων είναι ελάχιστες. Με αυτό το θέμα ασχολείται η παρούσα έρευνα.
Με δεδομένο λοιπόν ότι τα μαθησιακά και διδακτικά στυλ αποτελούν κάποιους από τους κυρίαρχους παράγοντες που πρέπει να ληφθούν υπόψη από τους σχεδιαστές προγραμμάτων εξ αποστάσεως εκπαίδευσης η προτεινόμενη έρευνα στοχεύει στην διατύπωση αρχών σχεδιασμού και ανάπτυξης εκπαιδευτικού υλικού με βάση το μοντέλο του Kolb για τα μαθησιακά στυλ, θέτοντας ως βασικό κορμό του εκπαιδευτικού υλικού τις προσεγγίσεις των West και Λιοναράκη.
Σε αυτή την προσπάθεια κι εφόσον όπως αναφέρει ο Β. Μακράκης «η επιστήμη δεν ερευνά μόνο, αλλά και κατασκευάζει τον κόσμο που ερευνά», η ερευνήτρια λειτουργεί με στόχο η μεταδιδακτορική αυτή έρευνα να είναι:
  • συνθετική
  • περισσότερο κριτική παρά ιδεολογική
  • σαφής ως προς το περιεχόμενο
  • αντικειμενική, χωρίς όμως τη θετικιστική τύφλωση για τις ανθρώπινες αξίες, σύμφωνα με τον Α. Λιοναράκη.

Σκοπός και στόχοι της έρευνας...



Για να διαβάσετε ολόκληρο το απόσπασμα, πατήστε εδώ



Δεν υπάρχουν σχόλια: