Γιώργου Παλαιγεωργίου
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Τμήμα Πληροφορικής
Θεσσαλονίκη, Μάρτιος 2006
Περίληψη
Η παρούσα διατριβή επιδιώκει να συνεισφέρει στην εμβάθυνση της κατανόησης που έχουμε για τις σχέσεις μαθητών(φοιτητών)-υπολογιστών και τον τρόπο με τον οποίο αυτές εξελίσσονται. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, δημιουργήσαμε μέτρα καταγραφής της προηγούμενης εμπειρίας τους, ανιχνεύσαμε τους τρόπους με τους οποίους γνωρίζουν τις λειτουργίες του υπολογιστή, μελετήσαμε την εξέλιξη των αλληλεπιδράσεών τους με εφαρμογές λογισμικού και τέλος εξετάσαμε τις εμπειρίες ηθικών υποχρεώσεων που βιώνουν κατά τη χρήση των υπολογιστών. Τα μέτρα καταγραφής των εμπειριών που δημιουργήθηκαν (το Πλαίσιο για την Αξιολόγηση της Εμπειρίας με τους Υπολογιστές και η Κλίμακα Στάσεων Απέναντι στους Υπολογιστές για Πρωτοετείς Φοιτητές Τμημάτων Πληροφορικής) αποκάλυψαν σημαντικές πτυχές της σχέσης των φοιτητών με τους υπολογιστές. Επίσης, επιβεβαιώθηκε ότι οι γνώσεις για τους υπολογιστές προέρχονται κυρίως από ανεπίσημες μορφές μάθησης, όπως η προσωπική τριβή και το κοινωνικό περιβάλλον, ενώ αναδείχθηκε ότι κάθε πεδίο γνώσης για τους υπολογιστές σχετίζεται με ένα συγκεκριμένο σύνολο πηγών γνώσης που μπορούν να ικανοποιήσουν τις ιδιοσυγκρασιακές του απαιτήσεις. Η έρευνά μας σε σχέση με τη μακροχρόνια χρήση εφαρμογών υπολογιστών (εφαρμογή διαχείρισης σημειώσεων eVerNotes) επιβεβαίωσε ότι η χρήση υπολογιστών είναι μια μορφή σχεδίασης. Καθώς τα άτομα ενσωμάτωναν το εργαλείο eVerNotes στην καθημερινή τους πρακτική, η χρησιμότητά του αλλά και οι τρόποι εκμετάλλευσής του διαρκώς επανεξετάζονταν και επαναπροσδιορίζονταν. Παρότι όμως η μακροχρόνια αλληλεπίδραση με τις εφαρμογές μετασχηματίζει τις πρακτικές και τις επιθυμίες των μαθητών, διαφάνηκε ότι δεν παρέχει κατάλληλη ανατροφοδότηση για την ηθική οργάνωσή τους στο επίπεδο της ηλεκτρονικής συμπεριφοράς. Οι μαθητές υποστήριξαν ότι η «εικονική» μορφή των ηλεκτρονικών συμβάντων δεν ήταν ικανή να ερεθίσει την ηθική σκέψη-κρίση τους.
Για να διαβάσετε/κατεβάσετε όλη τη διατριβή κάντε κλικ εδώ
Πηγή Ανάκτησης:
Η ιστοσελίδα του ίδιου του καθηγητή κ. Παλαιγεωργίου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου