8 Μαΐ 2011

Η ΠΟΡΕΙΑ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΓΓΡΑΜΜΑΤΟΣΥΝΗ: Η ΕΠΑΝΑΤΡΟΦΟΔΟΤΗΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΑ ΓΡΑΠΤΑ ΤΟΥΣ ΚΕΙΜΕΝΑ

Της Ελένης Χοντολίδου (Τομέας Παιδαγωγικής της Φιλοσοφικής Σχολής του Α.Π.Θ.)

Πηγή Ανάκτησης:
http://users.auth.gr/~hodol/index.htm
Το πλήρες κείμενο εδώ

Στο δεύτερο τεύχος του βιβλίου διδασκαλίας της γλώσσας Η γλώσσα μου της τετάρτης Δημοτικού, υπάρχει η ενότητα «Μέσα στη σπηλιά», ένα ανυπόγραφο κείμενο, προφανώς φτιαγμένο από τους συντάκτες του τόμου. Εάν ήθελε να εντάξει κανείς το κείμενο αυτό σε κάποιο είδος λόγου (genre), φαντάζομαι πως με ευκολία θα το ενέτασσε σε εκείνη την κατηγορία των ψευδο-λογοτεχνικών και ψευδο-επιστημονικών ή πληροφορικών κειμένων τα οποία, για κάποιο λόγο, το σχολείο θεωρεί πως συνιστούν ένα καλό υπόδειγμα κειμένου για σχολική χρήση. Τα υβριδικά αυτά κείμενα δεν είναι λογοτεχνικά κείμενα (συνήθως όμως -και το συγκεκριμένο δεν αποτελεί εξαίρεση- έχουν κάποιες λογοτεχνικές αξιώσεις καθώς η μυθοπλασία είναι παρούσα και τα ‘καλολογικά’ στοιχεία έντονα) αλλά ούτε και επιστημονικά και, υπ’ αυτήν την έννοια, δεν προάγουν και δεν υπηρετούν κανένα κειμενικό είδος με συνέπεια. Ας υποθέσουμε ότι δίνουν κάποιες πληροφορίες στα
παιδιά για το θέμα που πραγματεύονται...


Η συνέχεια εδώ


Δεν υπάρχουν σχόλια: