ΟΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΜΕ ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ:

28 Μαρ 2012

Παρουσίαση Βιβλίου της Αγγελικής Μπολουδάκη

Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

Πρακτική άσκηση φοιτητών – φοιτητριών μέσω προσομοιωτικού τύπου διδασκαλίας

Των Δόμνας-Μίκα Κακανά και Κατιφένιας Χατζοπούλου


Θεωρητικό πλαίσιο
Το να γίνει κάποιος δάσκαλος δεν είναι χάρισμα με το οποίο γεννιέται, αλλά κατακτείται κατά ένα μεγάλο μέρος στο πλαίσιο των σπουδών του, τόσο μέσω της θεωρητικής του κατάρτισης όσο και μέσω της Πρακτικής Άσκησης (Π.Α.) στη διάρκεια της οποίας συνειδητοποιεί την πολυπλοκότητα της εκπαιδευτικής πράξης, εξοικειώνεται με τις πραγματικές συνθήκες που επικρατούν στη σχολική κοινωνία, και συμμετέχει ενεργά στο σχεδιασμό μαθησιακών δραστηριοτήτων (Ayers, 1989, 1995). Με άλλα λόγια, η Π.Α. αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του προγράμματος σπουδών των Παιδαγωγικών τμημάτων γιατί μέσω αυτής συνδέονται τα θεωρητικά μαθήματα με την πράξη, προετοιμάζονται οι φοιτητές, μελλοντικοί εκπαιδευτικοί αποκτώντας γνώσεις, εμπειρία και δεξιότητες, ενώ σταδιακά εντάσσονται στην επαγγελματική πραγματικότητα που θα αντιμετωπίσουν (Kakana & Chatzopoulou 2001). Όπως αποκαλύπτεται μέσω της διεθνούς βιβλιογραφίας κάθε τμήμα οργανώνει την δική του Π.Α. που συνάδει με τον Οδηγό Σπουδών του και βασίζεται στο κοινωνικό πολιτικό και πολιτισμικό πλαίσιο της περιοχής (Lonbay 1994).

Για να διαβάσετε ολόκληρη την έρευνα των Δόμνας-Μίκα Κακανά και Κατιφένιας Χατζοπούλου, πατήστε εδώ




Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

27 Μαρ 2012

Ο αναστοχασµός ως µεταγνωστική διαδικασία κατά την πρακτική άσκηση των εκπαιδευτικών µε µικροδιδασκαλία: Η περίπτωση των σπουδαστών του ΕΠΠΑΙΚ στην ΑΣΠΑΙΤΕ

Του Δρ. Ιγνάτιου Καράμηνα, Εκπαιδευτικού ΠΕ70 (Δάσκαλος)

Από τα Πρακτικά του Ελληνικού Ινστιτούτου Εφαρµοσµένης Παιδαγωγικής και Εκπαίδευσης (ΕΛΛ.Ι.Ε.Π.ΕΚ.),στο  5ο Πανελλήνιο Συνέδριο µε θέµα «Μαθαίνω πώς να µαθαίνω», 7-9 Μαΐου 2010


Περίληψη:
Η παρούσα εισήγηση επιχειρεί να αναδείξει τη σηµασία του αναστοχασµού ως µεταγνωστικής διαδικασίας κατά τη διάρκεια της πρακτικής άσκησης µε µικροδιδασκαλία των υποψήφιων εκπαιδευτικών του Ετήσιου Προγράµµατος Παιδαγωγικής Κατάρτισης (ΕΠΠΑΙΚ) στην ΑΣΠΑΙΤΕ. Ο αναστοχασµός της διδακτικής πράξης είναι µια σύνθετη και πολυεπίπεδη διαδικασία στην οποία εµπλέκονται όλες οι προϋπάρχουσες έννοιες για τη µάθηση αλλά και οι υποκειµενικές εµπειρίες κάθε εκπαιδευόµενου. Υπό την έννοια αυτή αποτελεί µια µεταγνωστική διαδικασία καθώς ανατροφοδοτεί την εκπαιδευτική πράξη και καθοδηγεί τις σκέψεις και κατ’ επέκταση τις διδακτικές ενέργειες των υποψήφιων εκπαιδευτικών. Η θεωρητική επεξεργασία του εν λόγω θέµατος συµπληρώνεται µε την διερεύνηση των απόψεων των σπουδαστών του ΕΠΠΑΙΚ σχετικά µε τον αναστοχασµό κατά την πρακτική τους άσκηση µε µικροδιδασκαλία. Η εν λόγω διερεύνηση δείχνει ότι οι σπουδαστές του ΕΠΠΑΙΚ αντιλαµβάνονται και αναδεικνύουν σε υψηλό βαθµό τη σηµασία του αναστοχασµού σε κάθε φάση της διδακτικής πράξης κατά τη διάρκεια της πρακτικής τους άσκησης µε µικροδιδασκαλία.

Για να διαβάσετε ολόκληρη την εισήγηση του Ιγνάτιου Καράμηνα, πατήστε εδώ


Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

26 Μαρ 2012

Το περιοδικό "παιδαγωγικά ρεύματα στο Αιγαίο"

Το περιοδικό παιδαγωγικά ρεύματα στο Αιγαίο, εκδίδεται και διευθύνεται από τους:



Αθανασιάδη Ηλία,
Βρατσάλη Κώστα,
Σκούρτου Ελένη και
Σοφό Αλιβίζο

© Αθανασιάδης Ηλίας, Βρατσάλης Κώστας, Σκούρτου Ελένη και Σοφός Αλιβίζος

ISSN 1790-5532

Το περιοδικό παιδαγωγικά ρεύματα στο Αιγαίο, όπως και η γνώση, δεν έχει καμία ανταλλακτική αξία παρά μόνο αξία χρήσης. Γι' αυτό και προσφέρεται δωρεάν.

Για να επισκεφθείτε τη σελίδα του εκπαιδευτικού περιοδικού πατήστε εδώ

Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

25 Μαρ 2012

Ο ρόλος των κοινωνικών επιστημών σε μια εποχή οικονομικής αβεβαιότητας και κοινωνικής δυσαρμονίας

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ - ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ


Το Τμήμα Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και η Επιστημονική Ένωση Εκπαίδευσης Ενηλίκων σας προσκαλούν σε επιστημονική συνάντηση με θέμα:


Ο ρόλος των κοινωνικών επιστημών σε μια εποχή οικονομικής αβεβαιότητας και κοινωνικής δυσαρμονίας

Στην συνάντηση θα συμμετάσχουν οι:

Νίκος Παναγιωτόπουλος
Καθηγητής Κοινωνιολογίας Πανεπιστημίου Κρήτης

Βασιλική Καραβάκου
Επίκουρη Καθηγήτρια Φιλοσοφίας της Εκπαίδευσης
Πανεπιστημίου Μακεδονίας

Γιώργος Κουλαουζίδης,
Σύμβουλος-καθηγητής Εκπαίδευσης Ενηλίκων
Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου


Η συνάντηση θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 29 Μαρτίου 2012, στις 18:00 στην Αίθουσα Τηλεδιασκέψεων του Πανεπιστημίου Μακεδονίας


ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ

Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...