24 Απρ 2012

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΑ ΙΣΤΟΡΙΩΝ ΖΩΗΣ ΜΙΑ ΝΕΑ ΠΟΙΟΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΙΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΜΙΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗ

Των Peter Alheit & Stefania Bergamini

Στην αρχική  του μορφή το  παρόν άρθρο έχει περιληφθεί, στο Skevos Papaioannou κ.α.(Eds): Education, Culture and Modernization, Anogia Workbook:, vol. 1 Roskilde University, 1995


"Τη ζωή μπορούμε να την κατανοήσουμε μόνο προς τα πίσω. Στο μεταξύ πρέπει να τη ζούμε προς τα εμπρός". Αυτό το απόσπασμα από τα Φιλοσοφικά Κείμενα του Soren KIERKEGAARD (1 έχει γραφτεί εδώ και 150 χρόνια περίπου, αλλά ακόμα και σήμερα διατηρεί τη θεματική και φιλοσοφική του συνάφεια. Την περίοδο ακριβώς που οι κοινωνικές και ανθρωπιστικές επιστήμες συμπεριλαμβανομένης και της επιμόρφωσης ενηλίκων) επιζητούν να κατανοήσουν τι είναι "βίος" - τροχιά ζωής (life course), καταγραφή του βίου (life record, βιογραφία (biography) (δες Alheit & Dausien 1992) - το ποικιλόνυμο αυτό φαινόμενο είναι δύσκολο να κατανοηθεί. Πριν καλά καλά αποκτήσουμε μια σαφή αντίληψη για το τι θα μπορούσε να σημαίνει ο όρος σύγχρονη ζωή (modern life), τα δεδομένα έχουν αλλάξει κι έτσι τα προηγούμενα συμπεράσματα μας πρέπει να εξεταστούν εκ νέου (Evans 1993 σελ 5κ.ε ). Οι σύγχρονες "τροχιές ζωής" φαίνεται ότι έχουν γίνει πιο περίπλοκες: η εναλλαγή των φάσεων της ζωής κατά ένα προβλέψιμο τρόπο, τα γνωστά ως παραδοσιακά σχέδια ζωής (traditional life plans), έχουν αναδιαταχθεί και τίθενται υπό αμφισβήτηση. Σε κάθε περίπτωση υπάρχουν συγκεκριμένες πολύ ενδιαφέρουσες ενδείξεις από εκπαιδευτική πλευρά, τις οποίες δεν είναι δυνατό πλέον να τις παραβλέπουμε.

Για να διαβάσετε τη συνέχεια του άρθρου, πατήστε εδώ




Δεν υπάρχουν σχόλια: