ΟΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΜΕ ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ:

29 Ιουν 2012

Αυτά είναι τα χάλια της παιδείας σήμερα και φταίμε ΟΛΟΙ γι΄αυτά


Μ
ε αφορμή ένα πρόσφατο περιστατικό που συνέβηκε στο λύκειο που υπηρετούσα την τρέχουσα σχολική χρονιά, θα ασχοληθώ στη σημερινή μου ανάρτηση με ένα θέμα που είναι γνωστό σε όλους τους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν σε λύκεια αλλά και στους μαθητές και στους γονείς τους.

Μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων των πανελλαδικών εξετάσεων έγινα δέκτης έντονων παραπόνων, όπως είχε συμβεί και μετά την ανακοίνωση της βαθμολογίας του Α΄τετραμήνου, από γονείς και μαθητές, για τους βαθμούς που έβαλα στο πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον (ΑΕΠΠ) στο Β' τετράμηνο.

Πριν να προχωρήσω σε λεπτομέρειες αξίζει να αναφέρω ότι η γκάμα βαθμολογίας μου ήταν από 08 έως 20.

Γονείς και μαθητές παραπονέθηκαν γιατί ενώ τα παιδιά τους έγραψαν για 17 ή 18 εγώ τους είχα βάλει τους ίδιους ή χαμηλότερους βαθμούς, με αποτέλεσμα να χάνουν το bonus της προσαρμογής. Με άλλα λόγια βρέθηκα "κατηγορούμενος" γιατί δεν έβαλα μεγαλύτερους βαθμούς ώστε να ευνοηθούν τα παιδιά.

Η βασική δικαιολογία δυστυχώς ήταν ότι "αυτό γίνεται σε όλα τα λύκεια" και όχι ότι τα παιδιά άξιζαν τους υψηλούς βαθμούς και επομένως τα αδίκησα. Κανείς από τους διαμαρτυρόμενους δεν ισχυρίστηκε ότι αδικήθηκαν τα παιδιά με βάση την επίδοσή τους, αλλά ότι αδικήθηκαν σε σχέση με τα υπόλοιπα παιδιά από τα άλλα λύκεια όπου οι βαθμοί έμπαιναν αέρα.

Κανένας από τους γονείς ή τα παιδιά ...



δεν μπόρεσαν να αιτιολογήσουν πως είναι δυνατόν η αδιαφορία στην τάξη, η άρνηση επίλυσης οποιασδήποτε από τις 50 τουλάχιστον ασκήσεις που δόθηκαν για το σπίτι, η ανυπαρξία τετραδίων, βιβλίων, σημειώσεων κατά τη διάρκεια της χρονιάς, και πολλά ανάλογα, να βαθμολογηθούν με υψηλούς βαθμούς. 

Αντιθέτως, ισχυρίζονταν ότι η βαθμολογία του σχολείου θα έπρεπε να μπαίνει όχι με βάση τη σχολική επίδοση, αλλά με βάση της εικασία του τι θα μπορούσε να γράψει ο μαθητής στο τέλος ή την επίδοση που είχε στο φροντιστήριο.

Να προσθέσω, ότι στο Α' τετράμηνο δέχθηκα "παρατηρήσεις" γιατί προχωρούσα στην ύλη πιο γρήγορα από ότι τα φροντιστήρια, με αποτέλεσμα τα παιδιά που δίνουν βάση μόνο στα φροντιστήρια απαξιώνοντας πλήρως το σχολείο, να δυσκολεύονται να παρακολουθήσουν και να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις του μαθήματος.

Με λίγα λόγια θα έπρεπε προκειμένου να είμαι δίκαιος και επομένως αρεστός, να βαθμολογήσω τους προκλητικά αδιάφορους και χαμηλής σχολικής επίδοσης μαθητές με βάση την πιθανότητα του τι θα μπορούσαν να γράψουν στο τέλος και του τι συμβαίνει στα άλλα σχολεία, με μεγάλους βαθμούς για να μην αδικηθούν.

Το ακόμα χειρότερο ωστόσο είναι άλλο. 
Στη Γ' Λυκείου δε μένει κανένας μαθητής από επίδοση. 
Λίγο ο νόμος που με 9,5 μέσο όρο δίνει απολυτήριο, λίγο η νοοτροπία του να μην τους έχουμε πάλι στο κεφάλι μας του χρόνου, λίγο η άποψη ότι αυτό γίνεται παντού, λίγο το ένα λίγο το άλλο, τελικά παίρνουν απολυτήριο από το λύκειο μαθητές που δεν είναι απλά αδύνατοι, αλλά είναι τόσο προκλητικά αδιάφοροι που ολόκληρη τη χρονιά έρχονται στο σχολείο για βόλτα (χωρίς τσάντες, βιβλία, τετράδια, κ.λπ.), δεν προσέρχονται στις τελικές εξετάσεις, είναι αυθάδης, προσβλητικοί και κυνικοί ομολογώντας ότι ότι και να γίνει εμείς θα πάρουμε απολυτήριο. Το ωραίο είναι ότι τελικά το παίρνουν.

Φίλες και φίλοι αναγνώστες και εκπαιδευτικοί, για την κατάσταση αυτή πρώτα απ' όλους φταίμε εμείς οι ίδιοι. Δε φταίει ούτε ο νόμος, ούτε η κατάσταση γενικά και αόριστα ούτε τίποτα άλλο.

Εμείς συντηρούμε την αρρώστια αυτή προκειμένου να είμαστε αρεστοί.
Εμείς είμαστε που αποδεχόμαστε την αδικία ως κατεστημένη πρακτική
Εμείς είμαστε που ως γονείς δε διεκδικούμε για τα παιδιά μας τη δικαιοσύνη και την αξιοκρατία, αλλά την αδικία και την αναξιοκρατία
Εμείς είμαστε που για όλα τα άδικα φταίνε πάντα οι άλλοι αλλά όταν πρόκειται για το δικό μας όφελος η αδικία θεωρείται αποδεκτή και ζητούμενη.
Εμείς φταίμε που τα παιδιά μεγαλώνουν με την αίσθηση του άδικου και του εύκολου κέρδους βαθιά ριζωμένα μέσα τους
Εμείς είμαστε που δε θέλουμε να δημιουργήσουμε αντιπάθειες και προβλήματα βολεμένοι στην ησυχία μας αρνούμενοι να εφαρμόσουμε το αυτονόητο το δίκαιο και το αξιοκρατικό
Εμείς είμαστε που πρώτοι θα διαμαρτυρηθούμε όταν θα κληθούμε να εξηγήσουμε πως δικαιολογείται μαθητής που ήταν παρών απών όλη τη χρονιά να παίρνει απολυτήριο 
λυκείου 
Εμείς είμαστε που θα προκαλέσουμε την εφαρμογή της αξιολόγησης με το χειρότερο τρόπο στα σχολεία, καθώς το απόστημα που υπάρχει κάποια στιγμή θα σπάσει και τότε θα συμπαρασύρει δικαίως και αδίκως τα πάντα

Τα χάλια της παιδείας στην Ελλάδα είναι γνωστά. 
Εάν ειλικρινά θέλουμε να υπάρξει η οποιαδήποτε αλλαγή προς το καλύτερο, ο μόνος τρόπος είναι να αλλάξουμε πρώτα εμείς οι ίδιοι νοοτροπία. Όσο μερίδιο ευθύνης έχουν οι γενικά και αόριστα "άλλοι", άλλο τόσο έχουμε και οι ίδιοι ως εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές. 

Βασίλης Σωτηρούδας
Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

28 Ιουν 2012

Προσφορά επιπλέον θέσεων σε συγκεκριμένα Προγράμματα στο Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου - Αιτήσεις: 25 Ιουνίου έως και 9 Ιουλίου‏


Θ
α θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι προσφέρονται επιπλέον θέσεις στα ακόλουθα Προγράμματα Σπουδών (αναφέρουμε και τις προϋποθέσεις εισαγωγής, όπως έχουν διαμορφωθεί):


Προπτυχιακό Πρόγραμμα

Σπουδές στον Ελληνικό Πολιτισμό
(http://www.ouc.ac.cy/web/guest/s1/programme/elp/description)
Προϋποθέσεις εισαγωγής
· Βαθμός απολυτηρίου λυκείου (ή ισότιμου πιστοποιητικού) : από 14 και άνω
· Απαιτείται η καλή γνώση μιας ξένης γλώσσας (αγγλικής, γαλλικής, ιταλικής ή γερμανικής) για να μπορέσει ένας φοιτητής να ανταπεξέλθει στις υποχρεώσεις του Προγράμματος. Δεν ζητείται η πιστοποίησή της.

Μεταπτυχιακά Προγράμματα

Προϋποθέσεις εισαγωγής που ισχύουν για όλα τα Μεταπτυχιακά Προγράμματα
...



Πτυχίο ανώτατου επιπέδου (ΑΕΙ/ΑΤΕΙ/ΤΕΙ) από αναγνωρισμένο πανεπιστημιακό ίδρυμα

· Απαιτείται η πολύ καλή γνώση της αγγλικής γλώσσας για να μπορέσει ένας φοιτητής να ανταπεξέλθει στις υποχρεώσεις των Προγραμμάτων και να μελετήσει τη διεθνή βιβλιογραφία. Δεν ζητείται η πιστοποίησή της.

Ø Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία (http://www.ouc.ac.cy/web/guest/s1/programme/elilogo/description)
Προϋποθέσεις εισαγωγής
Απόφοιτοι των ακόλουθων σχολών :
Απόφοιτοι Φιλοσοφικών Σχολών (Φιλολογία, Ιστορία-Αρχαιολογία, Φιλοσοφία-Παιδαγωγική-Ψυχολογία)
Απόφοιτοι Προγράμματος Σπουδών «Σπουδές στον Ελληνικό Πολιτισμό» του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου ή του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου.
Απόφοιτοι Τμημάτων ξένων Φιλολογιών με μαθήματα/δευτερεύον πτυχίο ελληνικής φιλολογίας ή/και γλωσσολογίας
Απόφοιτοι Παιδαγωγικών Τμημάτων με ειδίκευση στη γλώσσα ή/και δευτερεύον πτυχίο ελληνικής φιλολογίας ή/και γλωσσολογίας
Απόφοιτοι Τμημάτων Θεατρικών Σπουδών, Πολιτισμικών Σπουδών, Κοινωνικής Ανθρωπολογίας και συναφών Τμημάτων με μαθήματα ελληνικής φιλολογίας ή/και γλωσσολογίας.

Ø Διαχείριση και Προστασία Περιβάλλοντος
(http://www.ouc.ac.cy/web/guest/s2/programme/dpp/description)
Προϋποθέσεις εισαγωγής
· Βαθμός : 6 και άνω
· Συνάφεια Πτυχίου : Πτυχιούχοι Πανεπιστημιακού ή Τεχνολογικού Τομέα Δασολογίας, Γεωπονίας, Βιολογίας, Γεωλογίας, Φυσικής, Χημείας, Επιστήμης Περιβάλλοντος και Χημικοί Μηχανικοί, Πολιτικοί Μηχανικοί, Τοπογράφοι, Ηλεκτρολόγοι Μηχανικοί, Μηχανικοί Περιβάλλοντος, Αρχιτέκτονες, Μηχανολόγοι Μηχανικοί και συναφών επιστημών.

Ø Πολιτική Υγείας και Σχεδιασμός Υπηρεσιών Υγείας 
(http://www.ouc.ac.cy/web/guest/s3/progrspoudon/pyss/desc)

Ø Πληροφοριακά και Επικοινωνιακά Συστήματα 
(http://www.ouc.ac.cy/web/guest/s2/programme/pliepik/desc)

Η χρονική περίοδος υποβολής αιτήσεων στα πιο πάνω Προγράμματα Σπουδών ξεκίνησε στις 25 Ιουνίου και λήγει στις 9 Ιουλίου. Αιτήσεις υποβάλλονται μέσω της Διαδικτυακής Πύλης του Τομέα Σπουδών (http://portal.ouc.ac.cy/applicants.aspx). Η επιλογή θα γίνει με τη διαδικασία του αλγόριθμου τυχαίας επιλογής θέσης (κλήρωση). Αν έχετε υποβάλει αίτηση στο παρελθόν μπορείτε να την επαναφέρετε (αιτήσεις, έναρξη αίτησης) και να την υποβάλλετε εκ νέου.

Επίσης, θα θέλαμε να επιστήσουμε την προσοχή σας στα ακόλουθα χρονοδιαγράμματα, για δική σας πληροφόρηση και προγραμματισμό :

Υποβολή αιτήσεων : 25 Ιουνίου μέχρι και 9 Ιουλίου
Επισύναψη πιστοποιητικών : 25 Ιουνίου μέχρι και 11 Ιουλίου
Κλήρωση και Ανακοίνωση αποτελεσμάτων κλήρωσης : 16 Ιουλίου
Έλεγχος επισυναπτόμενων πιστοποιητικών : 16 Ιουλίου έως και 20 Ιουλίου
Ανακοίνωση αποτελεσμάτων / Κλήση για αποδοχή της θέσης : 23 Ιουλίου
Αποδοχή της θέσης και Αποστολή πιστοποιητικών : 23 Ιουλίου έως και 26 Ιουλίου
Τελικά αποτελέσματα / Κλήση σε εγγραφές / Καταβολή 1ης δόσης : 27 Ιουλίου έως και 1 Αυγούστου
Καταβολή 2ης δόσης : έως 31 Αυγούστου
Καταβολή 3ης δόσης : έως 30 Σεπτεμβρίου

Είμαστε στη διάθεσή σας για οποιεσδήποτε περαιτέρω διευκρινίσεις.

Με εκτίμηση,

Ευαγγελία Κατσαμάκη 
Υπηρεσία Σπουδών και Μητρώου Φοιτητών

Λεωφ. Γιάννη Κρανιδιώτη 33
2ος όροφος
2220 Άγιος Γεώργιος, Λατσιά
Λευκωσία, Κύπρος.
Τηλ.: 00357 22 411600 Φαξ: 00357 22 411601 
Ιστοσελίδα: www.ouc.ac.cy 

Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

27 Ιουν 2012

Η μέτρηση του ατομικού επιστημονικού έργου


Του Δημοσθένη Μπούρου (Καθηγητή Πνευμονολογίας ΔΠΘ)


Η αξιολόγηση του επιστημονικού έργου ενός επιστήμονα πανεπιστημίου ή ερευνητικού κέντρου, είναι πολυπαραγοντική. Η αξιολόγηση αυτή είναι απαραίτητη για την εκτίμηση και σύγκριση μεταξύ υποψηφίων, όπως για την εκλογή ενός μέλους ΔΕΠ, την εξέλιξή του ή τη χορηγία ερευνητικού πρωτοκόλλου (grant). Ένα από τα αξιολογούμενα προσόντα είναι το δημοσιευμένο ερευνητικό έργο. Ο αριθμός των δημοσιεύσεων και ο αριθμός των αναφορών (citations) έχουν την ευρύτερη χρήση. Το διεθνώς καθιερωμένο μέσο για τέτοιες αναλύσεις είναι η βάση δεδομένων Thompson ISI web of science (www.isiknowledge.com) και πρόσφατα το Scopus (www.scopus.com). Κατά τον αυτό τρόπο μπορεί να αξιολογηθούν, εκτός από μεμονωμένους επιστήμονες, και συγκεκριμένα τμήματα, π.χ., Ιατρικό Τμήμα ΔΠΘ ή ΑΠΘ, ακόμη και συγκεκριμένες κλινικές π.χ., Πνευμονολογική κλινική ΕΚΠΑ ή ΔΠΘ, ιδίως αν συγκριθεί ο αριθμός δημοσιεύσεων ανά μέλος ΔΕΠ. Πρέπει να σημειωθεί ότι οι δύο βάσεις δεδομένων δίδουν διαφορετικό αριθμό αναφορών.

Εκτός από τον συνολικό αριθμό δημοσιεύσεων, τον συνολικό αριθμό των αναφορών, τις δημοσιεύσεις σε περιοδικά με μεγάλο δείκτη επιρροής (impact factor) και τον αριθμό των δημοσιεύσεων τα τρία τελευταία χρόνια, αυξανόμενη είναι η χρήση ενός νέου δείκτη ποιοτικής αξιολόγησης του δημοσιευμένου έργου, του H index. Είναι εύκολος στο να προσδιορισθεί αφού είναι ο αριθμός των δημοσιεύσεων που η κάθε μία έχει τουλάχιστον τον ίδιο αριθμό αναφορών.

Για να διαβάσετε τη συνέχεια του άρθρου του Δημοσθένη Μπούρου, πατήστε εδώ

Πηγή Ανάρτησης:
http://www.mednet.gr/




Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

25 Ιουν 2012

Το πιστοποιημένο επαγγελματικό προφίλ του "Εκπαιδευτή Ενηλίκων"


Το πιστοποιημένο επαγγελματικό προφίλ του "Εκπαιδευτή Ενηλίκων", όπως παρουσιάζεται από το Ε.ΚΕ.ΠΙΣ.

ekpaideutis_enilikwn

Πηγή Ανάρτησης:
Η ιστοσελίδα του Απόστολου Σκαρλή




Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

24 Ιουν 2012

Βιωματική Μάθηση: πώς μπορούμε να μάθουμε από τα προβλήματα που βιώνουμε στο σχολείο;


Βy Solveig Strangstadstuen and Ard Sonneveld

Ο κύκλος της βιωματικής μάθησης
Η εμπειρία, ή αλλιώς το βίωμα, ως πηγή μάθησης χαίρει εκτίμησης τόσο από τους εκπαιδευτικούς όσο και από τους απλούς ανθρώπους. Τις περισσότερες δραστηριότητες και εργασίες της καθημερινότητας μας τις έχουμε μάθει απλά με το να τις κάνουμε. Μάθαμε να μιλάμε με το να μιμούμαστε τους γονείς μας, μάθαμε ποδήλατο μέσα από δοκιμές και λάθη, κάποιοι από εμάς ξέρουν να αρμέγουν αγελάδες, και αυτές οι πρακτικές γνώσεις βελτιώνονται μέσω της εμπειρίας .Έχουμε επίσης μάθει, μέσω της συνεχούς πρακτικής, πώς να αντιμετωπίζουμε προβληματικές καταστάσεις. Όταν αντιδρούμε σε ένα πρόβλημα μπορεί να επιδείξουμε θυμό και μια καλά οργανωμένη επίθεση. Οι αντιδράσεις μας μπορεί επίσης να περιλαμβάνουν φιλονικίες και άμυνα ή απόσυρση και αδιαφορία. Αυτές οι αντιδράσεις είναι συγκεκριμένες, είναι άμεσες αντιδράσεις σε μια κατάσταση και αυτές τις έχουμε μάθει μέσα στο πολιτισμικό και κοινωνικό μας περιβάλλον.

Για να διαβάσετε τη συνέχεια, πατήστε εδώ





Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...