ΟΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΜΕ ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ:

8 Μαρ 2014

4 Χρόνια για την "Εκπαίδευση Ενηλίκων"


Το blog της "Εκπαίδευσης Ενηλίκων" γίνεται 4 χρονών.

Στις 8 Μαρτίου του 2010 με αφορμή την συμμετοχή μου τότε στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα "Εκπαίδευση Ενηλίκων" του ΕΑΠ, αποφάσισα να ξεκινήσω το συγκεκριμένο ιστολόγιο, καλύπτοντας έτσι ένα κενό που υπήρχε στο ελληνικό διαδίκτυο. Σ' αυτά τα 4 χρόνια έγιναν πολλά και ασφαλώς θα μπορούσαν να γίνουν ακόμα περισσότερα. Το σίγουρο είναι ότι το ιστολόγιο της "Εκπαίδευσης Ενηλίκων" έχει καταξιωθεί στο συγκεκριμένο επιστημονικό χώρο και αποτελεί σημείο αναφοράς.

Πάνω από 270.000 μοναδικοί επισκέπτες και συνολικά πάνω από 500.000 pageviews έχουν φέρει την "Εκπαίδευση Ενηλίκων" να βρίσκεται σταθερά στα τρία πρώτα αποτελέσματα στην αναζήτηση Google με λέξεις κλειδιά "Εκπαίδευση Ενηλίκων".

Επίσης, το ιστολόγιο της "Εκπαίδευσης Ενηλίκων" αποτελεί βιβλιογραφική παραπομπή σε πλήθος ερευνητικών εργασιών, γεγονός που αποτελεί αναγνώριση για το ποιοτικό του περιεχόμενο.

Ωστόσο, στο σημείο αυτό οφείλω να επισημάνω ένα γεγονός που μου προκαλεί εντύπωση. Αν και ο μέσος χρόνος παραμονής στο blog ανέρχεται σε 3' και υπάρχουν τουλάχιστον 2 page views ανά επίσκεψη που σημαίνουν ότι ο αναγνώστης βρίσκει ενδιαφέρον το περιεχόμενο (το οποίο ως επί το πλείστον ανακατευθύνει στις πρωτογενής πηγές), δεν υπάρχει η ανάλογη ανάδραση από τους αναγνώστες μέσω σχολίων. Σε ένα σύνολο 1400 αναρτήσεων, υπάρχουν περίπου 140 σχόλια, δηλαδή ένα ποσοστό της τάξης του 10%. Βέβαια, θα πρέπει να αναφερθεί ότι υπάρχουν σχόλια στα διάφορα κοινωνικά δίκτυα (Facebook, Twitter, Linekedn κ.ά) όπου δημοσιεύονται όλες οι αναρτήσεις του blog.
Το γεγονός αυτό είναι σε κάθε περίπτωση αποθαρρυντικό.

Από την άλλη μεριά, τα καλά λόγια όλων όσων μέσα σ' αυτά τα 4 χρόνια επικοινώνησαν μαζί μου και βρήκαν λύσεις στα διάφορα προβλήματα που αντιμετώπιζαν μου δίνουν δύναμη για τη συνέχεια.

Το υλικό του blog ανανεώνεται συνέχεια, είτε αυτό αφορά τις αναρτήσεις, είτε το μόνιμο περιεχόμενο στις στατικές σελίδες. Η διαδικασία αυτή είναι επίπονη και χρονοβόρα. Η πρόσκληση για συμμετοχή όποιου ενδιαφέρεται να γίνει συντάκτης στο blog είναι ανοικτή και διαρκής.

Κλείνοντας τη σύντομη αυτή αναδρομή, θέλω να ευχαριστήσω θερμά όλες τις φίλες και όλους τους φίλους που με τις επισκέψεις τους δυνάμωσαν την "Εκπαίδευση Ενηλίκων". Ελπίζω στο μέλλον να μεγαλώσει ακόμα περισσότερο το κοινό του blog. Αυτό εξαρτάται από όλους μας.

Καλή δύναμη για τη συνέχεια, σε ότι κι αν κάνει ο καθένας.

Βασίλης Σωτηρούδας





Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

5 Μαρ 2014

12ο Τεύχος του Επιστημονικού Περιοδικού «Εκπαίδευση Ενηλίκων και Πολιτισμός στην Κοινότητα»


Δημοσιεύθηκε το 12ο Τεύχος του Επιστημονικού Περιοδικού «Εκπαίδευση Ενηλίκων και Πολιτισμός στην Κοινότητα» που εκδίδεται από το Επιστημονικό Δίκτυο Εκπαίδευσης Ενηλίκων Κρήτης.

Το 12ο τεύχος του περιοδικού του ΕΔΕΕΚ έρχεται αυτή τη φορά με επτά (7) νέα κείμενα.
Το πρώτο αφορά στην παρουσίαση του βιβλίου «Των παιδιών μας τα παιδιά, τρεις γενιές σε μία οικογένεια» η οποία σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε από τη συντονίστρια και τα μέλη της Λέσχης Ανάγνωσης Ενηλίκων «Ταξιδευτές στο Φως» του ΕΔΕΕΚ [(MSc) Μ. Ευθυμάκη, Α. Δαβράδου, Γ. Κίτσου, Χ. Μπουντρογιάννη] με στόχο την κατανόηση της κρισιμότητας του ρόλου της τρίτης γενιάς στις ζωές των σύγχρονων οικογενειών. 
Ακολουθεί το δεύτερο κείμενο της Δρ. Σ. Καλογρίδη που κάνει λόγο για το ρόλο και τη σπουδαιότητα της ‘αυτοκατευθυνόμενης μάθησης’ σε μια εποχή που χαρακτηρίζεται έντονα από την αναγκαιότητα συνειδητοποίησης της μάθησης ‘δια βίου’.
Το τρίτο κείμενο της Δρ. Χ. Τερεζάκη το οποίο αναφέρεται σε επίπεδο θεωρητικών αρχών στο Πρόγραμμα «Άνθρωπος Πολιτισμός Περιβάλλον μία Αειφόρος Σχέσης Ζωής…» ως εκπαιδευτικό υλικό του Project “infOIL” του Πολυτεχνείου Κρήτης με στόχο την αλλαγή νοοτροπίας των εν δυνάμει παραγωγών-καταναλωτών (παιδιών κι ενηλίκων) μέσω της συνειδητοποίησης -πρωτίστως των εκπαιδευτικών- της ανάγκης για περισσότερη γνώση και νέα πρακτική.
Το τέταρτο κείμενο της Δρ. Ε. Θεοδότου επικεντρώνεται στις πολυσύνθετες έννοιες που σχετίζονται με τον ‘εκπαιδευτικό σχεδιασμό στη διδασκαλία και μάθηση’, σκιαγραφώντας τους προβληματισμούς που αναδύονται ως προς το πραγματικό του αντικείμενο και τη φύση του.
Ακολουθεί το πέμπτο κείμενο της (MSc) Μ. Μιχαήλ που ερευνά και περιγράφει τον τρόπο όπου το παιδικό σχέδιο αξιοποιείται για την ανίχνευση της παιδικής σεξουαλικής κακοποίησης με έμφαση στο Προβολικό Σχέδιο της Ανθρώπινης Φιγούρας (Human Figure Drawing) και στο Κινητικό Σχέδιο της Οικογένειας (Kinetic Family).
Έκτο κείμενο αποτελεί το κείμενο της (Med) Σ. Τριανταφύλλου σχετικά με ‘το ρόλο της επικοινωνίας ανάμεσα σε εκπαιδευτή κι εκπαιδευόμενο’, για την ‘οικοδόμηση’ της ενήλικης μάθησης. Tελικό κείμενο, έβδομο, αποτελεί μια αναφορά του Δρ. Δ. Κουτάντου στην εκπαιδευτική σειρά «Το ταξίδι», πρόταση με ενσωματωμένα περισσότερα από 140 ντοκιμαντέρ για εκπαιδευτικούς και πολιτισμικούς σκοπούς.
Με την ευχή να είστε πάντα καλά κι αναμένοντας τις νέες σκέψεις και προτάσεις όλων των φίλων της εκπαιδευτικής (με την ευρεία έννοια) ενήλικης κοινότητας ελπίζουμε να απολαύσετε κι αυτό το τεύχος.

Για να διαβάσετε το περιοδικό...



πατήστε εδώ
Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

4 Μαρ 2014

The Blended Learning Book: Best Practices, Proven Methodologies, and Lessons Learned (Google eBook)


T
he Blended Learning Book is your users manual for implementing blended learning.? It gives you a guidebook to combining the latest technologies with traditional training models to create high-impact programs that drive superior business results (not just reduce costs). Filled with real-world examples and case studies from organizations such as Accenture, BI, Cisco, FedEx, Kinko?s, Grant-Thornton, IBM, Novell, the U.S. Navy, Verizon, and more, e-learning veteran Josh Bersin zeros in on What Works -- in all shapes and sizes of training departments from a variety of industries.





Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...