1 Οκτ 2011

Η Αξιολόγηση των εκπαιδευτικών οργανισμών και ιδρυμάτων, η συστημική θεωρία και το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο

Της Ξανθής Χουλιάρα
στο περιοδικό: Open Education - The Journal for Open and Distance Education and Educational Technology, Volume 6, Number 1 & 2, 2010 Section one. © Open Education ISSN: 1791-9312

Περίληψη
Κάθε ανθρώπινη δραστηριότητα, από την πιο απλή ως την πιο σύνθετη, περιλαμβάνει μια σειρά ενεργειών που σχετίζονται με την απόφαση, τον προγραμματισμό, την υλοποίηση και την αξιολόγηση του αποτελέσματος. Η αξιολόγηση αυτή μας επιτρέπει να εκτιμήσουμε την ορθή λειτουργία των συστημάτων ή την ανάγκη τροποποίησής τους. Προς αυτή την κατεύθυνση, σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να παρουσιάσει τα κυριότερα χαρακτηριστικά της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών οργανισμών και ιδρυμάτων ως υπόβαθρο μίας θεωρητικής προσέγγισης και ανάπτυξης της διαδικασίας της αξιολόγησης στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, ώστε αφενός να γίνουν κατανοητές οι υπάρχουσες διαδικασίες μέσω των οποίων μέχρι σήμερα γίνεται η αξιολόγηση , αφετέρου να προκύψουν νέες πιο αποτελεσματικές.

Για να διαβάστε ολόκληρο το άρθρο της κα. Χουλιάρα, πατήστε εδώ Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

30 Σεπ 2011

Κοινωνιολογική Έρευνα. Μέθοδοι και Τεχνικές

Της Δρ. Έλλης Ιωαννίδη-Καπόλου (Κοινωνιολόγου- Ερευνήτριας)

Η ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ

Ο σκοπός της κοινωνιολογίας είναι η κατανόηση και η εξήγηση των κοινωνικών φαινομένων. Ο Emile Durkheim (1978) , ανέπτυξε αυτή τη θέση στο έργο του « Οι κανόνες της κοινωνιολογικής μεθόδου», όπου το αντικείμενο της κοινωνιολογίας προσδιορίζεται ως η μελέτη των «κοινωνικών γεγονότων» που θα πρέπει να αντιμετωπίζονται ως «πράγματα» που ακούν πίεση και περιορίζουν τη συμπεριφορά των υποκειμένων. Στη συνέχεια, ο Tallcott Parsons (1937) ανέπτυξε μια ολική μεγάλη θεωρία (grand theory) που αποσκοπεί στην καθιέρωση γενικών κανόνων της κοινωνικής ζωής με τη δυνατότητα να δοθούν εξηγήσεις για οποιαδήποτε εμπειρικά κοινωνικά δεδομένα.

Για να διαβάσετε ολόκληρο το κείμενο πατήστε εδώ Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

29 Σεπ 2011

Εισαγωγή: Περί Μεθόδου στην Επιστημονική Έρευνα

L. B. Christensen. Η Πειραματική Μέθοδος στην Επιστημονική Έρευνα.
(μεταφ. Α. Γιαννακουλόπουλος, Ν. Παπασταύρου) Αθήνα, Εκδόσεις Παπαζήση, 2007, σελ. 23-38.



Μπετίνα Ντάβου
Πανεπιστήμιο Αθηνών

«…δεν υπάρχει ένας τρόπος γνώσης –η επιστήμη-, υπάρχουν πολλοί τέτοιοι τρόποι οι οποίοι (πριν καταστραφούν από τον δυτικό πολιτισμό) ήταν αποτελεσματικοί, με την έννοια ότι κρατούσαν τους ανθρώπους ζωντανούς και καθιστούσαν την ύπαρξή τους κατανοητή. Η ίδια η επιστήμη έχει αλληλοσυγκρουόμενα μέρη, το καθένα με διαφορετικές στρατηγικές, αποτελέσματα, μεταφυσικά στολίδια. Είναι μια συρραφή κι όχι ένα σύστημα».
Πωλ Φεγεράμπεντ, Σκοτώνοντας το Χρόνο.

Το μότο επιλέχθηκε για να παρακινήσει τον αναγνώστη να τηρήσει εξαρχής μια κριτική στάση απέναντι σε όσα περιέχονται στο ανά χείρας βιβλίο. Η επιστήμη, όπως κάθε σύστημα αναζήτησης της γνώσης, όσο συνεκτικό και αν φαίνεται απέξω, αναπτύσσεται στο εσωτερικό του στη βάση αντικρουόμενων και συνεχώς εξελισσόμενων ιδεών.


Για να διαβάστε ολόκληρο το απόσπασμα του βιβλίου, πατήστε εδώ Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

28 Σεπ 2011

Μεθοδολογία ποιοτικής έρευνας στις κοινωνικές επιστήμες

Της Δρ. Ευφροσύνης-Άλκηστης Παρασκευοπούλου-Κόλλια (Κοινωνιολόγου της Εκπαίδευσης)

στο Open Education - The Journal for Open and Distance Education and Educational Technology
Volume 4, Number 1, 2008 / Section one. © Open Education ISSN: 1791-9312

Περίληψη
Στο άρθρο αυτό αναλύονται οι κύριοι λόγοι για τους οποίους ένας ερευνητής επιλέγει την ποιοτική εθοδολογία και ειδικότερα τις συνεντεύξεις. Περιγράφονται τα είδη των συνεντεύξεων και οι διαφορές στον ορισμό -ονο ματολογία τους ανάλογα τον ειδικό επιστήμ ονα που αναφέρεται σε αυτές. Γίνεται, επίσης, η παράθεση των στοιχείων εκείνων που πρέπει να έχει ένας ερευνητής προκειμ ένου να διεξάγει έρευνα χρησιμ οποιώντας δεδομ ένα και υλικό που προκύπτει από συνεντεύξεις.

Για να διαβάσετε ολόκληρο το άρθρο πατήστε εδώ Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

27 Σεπ 2011

Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΦΑΝΤΑΣΙΑΣ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ΚΡΙΤΙΚΟΥ ΣΤΟΧΑΣΜΟΥ ΣΤΗ ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΩΝ ΕΝΗΛΙΚΩΝ: Κριτική ανάλυση της προσέγγισης του John Dirkx

Της Ασπασίας Δολιώτη

ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗ ΣΧΟΛΗ
ΤΜΗΜΑ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΚΑΙ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ
ΤΟΜΕΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΕΙΔΙΚΕΥΣΗ: ΣΥΝΕΧΙΖΟΜΕΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Θεσσαλονίκη, 2009

1.1 Κριτικός στοχασμός
Ο κριτικός στοχασμός σχετίζεται με την επεξεργασία από την πλευρά του ατόμου των προηγούμενων εμπειριών και στάσεών του και την εγκυρότητα της προηγούμενης γνώσης που έχει κατακτήσει. Η εξέταση της προηγούμενης γνώσης προκειμένου ελεγχθεί η πορεία για τη λύση κάποιου προβλήματος δεν μπορεί να χαρακτηριστεί κριτικός στοχασμός. Αυτό γιατί ο κριτικός στοχασμός είναι μια σύνθετη διανοητική διαδικασία που αφορά στην επανεξέταση εμπειριών, ιδεών, πεποιθήσεων και στάσεων και έχει ως στόχο την ενδυνάμωση του ατόμου και τον επαναπροσδιορισμό της πραγματικότητάς του. Δηλαδή αποτιμάται ο τρόπος σκέψης του ατόμου, αμφισβητούνται παραδεδομένες αξίες και αντιλήψεις που μέχρι τη στιγμή αυτή είχαν παγιωθεί στη ζωή του και ως αποτέλεσμα διαφοροποιούνται.

Για να διαβάσετε ολόκληρη την εισήγηση της Ασπασίας Δολιώτη, (αρχείο pdf, 89 σελ, 1,3 Mb) πατήστε εδώ Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

26 Σεπ 2011

Προσεγγίζοντας την εκπαιδευτική ομάδα

Της Μίνας Πολέμη-Τοδούλου

H Mίνα Πολέμη-Τοδούλου, Ph.D, είναι Ψυχολόγος-Ψυχοθεραπεύτρια, ειδική σε θέματα ομάδας και οικογένειας. Μέλος της Συμβουλευτικής Επιστημονικής Επιτροπής του Αθηναϊκού Κέντρου Μελέτης του Ανθρώπου (Α.Κ.Μ.Α.). Μέλος της Επιστημονικής Επιτροπής και Συντονίστρια Εμπειρογνωμόνων για τις σχέσεις και την ομάδα στην σχολική κοινότητα, του Μείζονος Προγράμματος Επιμόρφωσης.

Σκοπός του κειμένου αυτού είναι να αναφέρει συνοπτικά κάποιους βασικούς άξονες της λειτουργίας της ομάδας και τρόπους αξιοποίησής της για εκπαιδευτικούς σκοπούς, δίνοντας στον επιμορφωτή του Μείζονος Προγράμματος Επιμόρφωσης ερεθίσματα για αναστοχασμό, επάνω στην ήδη πλούσια εμπειρία του με ομάδες επιμόρφωσης ενηλίκων και με ομάδες παιδιών σε σχολικά πλαίσια...

Για να κατεβάσετε ολόκληρο το κείμενο της Μίνας Πολέμη-Τοδούλου (αρχείο doc, 11 σελ., 250 Kb) πατήστε εδώ

Πηγή Ανάρτησης:
http://alisavakis.gr/ Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

25 Σεπ 2011

Διαχείριση του μαθήματος ΑΕΠΠ στο Moodle

Πτυχιακή εργασία της Αλίκης Γιάκου
ΑΝΩΤΑΤΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ
ΙΔΡΥΜΑ ΛΑΡΙΣΑΣ
ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ
ΤΜΗΜΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

Επιβλέπων καθηγητής Χαλιμπάλιας Ρίζος
Λάρισα
Ιούνιος 2011

Για να δείτε ολόκληρη την Πτυχιακή Εργασία, πατήστε εδώ Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...