19 Μαρ 2010
Tο μοντέλο «μεικτής» ηλεκτρονικής μάθησης
Από το Ε.Κ.Δ.Δ.Α. για την εκπαίδευση των υπαλλήλων του Δημοσίου μέσω τηλεκπαίδευσης.
Η ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΣΤΟ Ε.Κ.Δ.Δ.Α.
Το ΙΝ.ΕΠ. και τα Π.ΙΝ.ΕΠ. εφαρμόζουν μικτό μοντέλο ηλεκτρονικής μάθησης(blended learning) το οποίο συνδυάζει την παραδοσιακή μετωπική(F2F) εκπαίδευση, με εκείνη που βασίζεται σε υπηρεσίες μέσω διαδικτύου.
Τα επιμορφωτικά προγράμματα ολοκληρώνονται σε 3 φάσεις & είναι διάρκειας 35 ωρών κατανεμημένων από 5 έως 12 ημέρες ανάλογα με το είδος του προγράμματος.
...
ΦΑΣΕΙΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ
Α’ φάση:
Έναρξη, με F2F εκπαίδευση όπου:
Παρουσιάζονται οι στόχοι του προγράμματος
Εξηγούνται οι βασικές θεωρητικές έννοιες - περιεχόμενο
Παρουσιάζονται τα εργαλεία ηλεκτρονικής μάθησης
Δημιουργία ομάδων για εργασία
Ενίσχυση δεσμών μεταξύ εκπαιδευόμενων και εκπαιδευτών
Διάρκεια από 14 έως 35 ώρες
Β’ φάση:
Το κυρίως μέρος του προγράμματος, έχοντας ως μέσο:
Σύστημα τηλεδιασκέψεων σε κατάλληλα διαμορφωμένη αίθουσα
Πλατφόρμα «σύγχρονης» τηλεκπαίδευσης
Πλατφόρμα «ασύγχρονης» τηλεκπαίδευσης
Διάρκεια από 21 έως 35 ώρες
Α’ μέσο: Τηλεδιάσκεψη
Σύνδεση(MCU) συστημάτων τηλεδιάσκεψης ΙΝ.ΕΠ.-Π.ΙΝ.ΕΠ. μέσω ευρυζωνικού δικτύου(ΣΥΖΕΥΞΙΣ) για audio/video & data διάσκεψη
Εισηγητής σε μια από τις αίθουσες τηλεδιάσκεψης, υποστηριζόμενος από τεχνικό. Οι άλλες αίθουσες υποστηρίζονται επίσης από τεχνικούς.
Αριθμός αιθουσών: 3
Αριθμός εκπαιδευομένων: 20 ανά αίθουσα
Μοντέλο Α: σε αίθουσα τηλεδιάσκεψης
Απαιτήσεις εξοπλισμού τηλεδιάσκεψης
Β’ μέσο: Σύγχρονη τηλεκπαίδευση
Χρήση πλατφόρμας σύγχρονης μάθησης-Centra Symposium
Εκπαιδευτής και εκπαιδευόμενοι επικοινωνούν από απόσταση και σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, μέσω Η/Υ συνδεδεμένου στο διαδίκτυο, κάνοντας χρήση web κάμερας.
Αριθμός εκπαιδευομένων: 20
Μοντέλο Β: Σύγχρονη Τηλεκπαίδευση
CentraOne 7.0 - Symposium
Γ’ μέσο: Ασύγχρονη τηλεκπαίδευση
Εκπαιδευτής και εκπαιδευόμενοι επικοινωνούν μέσω κατάλληλα παραμετροποιημένης πλατφόρμας ασύγχρονης μάθησης(Moodle)
Η μελέτη γίνεται στο χρόνο και στο ρυθμό που εξυπηρετεί τον κάθε εκπαιδευόμενο χωριστά
Το εκπαιδευτικό υλικό είναι κρεμασμένο στην πλατφόρμα, σε μορφή ‘learning objects’
Στο τέλος κάθε εκπαιδευτικής ενότητας υπάρχουν ερωτήσεις αυτοαξιολόγησης.
Υπάρχει τεχνικός ο οποίος συνεργάζεται & υποστηρίζει εκπαιδευτή & εκπαιδευόμενους
Μοντέλο Γ: Ασύγχρονη Τηλεκπαίδευση
ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ ΑΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ
Γ’ φάση:
Αξιολόγηση του προγράμματος:
Από εκπαιδευτές
Από εκπαιδευόμενους
Αξιολόγηση εκπαιδευομένων:
Τεστ
Μελέτες περίπτωσης
Άλλοι τρόποι
Διάρκεια: 1 έως 2 ώρες
Τρόπος: F2F ή εξ αποστάσεως μέσω πλατφόρμας
AΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ ΟΦΕΛΗ ΓΙΑ ΙΝ.ΕΠ. - Π.ΙΝ.ΕΠ.
Αύξηση ρυθμού κατάρτισης Δ.Υ. - αναβάθμιση προσόντων ανθρωπίνου δυναμικού Δημόσιας Διοίκησης
Ενίσχυση συνεργατικής μάθησης
Κατάργηση περιορισμών τόπου & χρόνου
Συμμετοχή ειδικών-συμβούλων με εξειδικευμένες γνώσεις σε διάφορους τομείς
Δυνατότητα επιμόρφωσης ΑΜΕΑ
Κόστος προγραμμάτων σe online-learning
Δύο κατηγορίες για κοστολόγηση:
Σταθερά κόστη
Διοικητικός χρόνος
Βοηθητική υποστήριξη
Εξοπλισμός
Υποστήριξη δικτύου
Υποστήριξη από Servers
Μεταβλητά κόστη(εξαρτώμενα από τον αριθμό επαναλήψεων των προγραμμάτων):
Αμοιβή εισηγητών
Αμοιβή τεχνικών
Εκπαιδευτικό υλικό
Έξοδα ταχυδρομείου
Κόστη που μετρώνται στα προγράμματα των ΙΝ.ΕΠ. – Π.ΙΝ.ΕΠ.:
Αμοιβή Εισηγητών & Τεχνικών
Έξοδα μετακινήσεων – διαμονών
Έξοδα Courier
Έξοδα αναπαραγωγής υλικού
Αναλώσιμα
Catering
Δεν υπολογίζονται κόστη που σχετίζονται με:
Τεχνικό εξοπλισμό(Servers, H/Y, κάμερες κ.α.)
Τηλεδιάσκεψη (υποστηρίζεται από ‘ΣΥΖΕΥΞΙΣ’)
Πλατφόρμα Σύγχρονης Εκπαίδευσης(υποέργο8 ΚτΠ)
Πλατφόρμα Ασύγχρονης Εκπαίδευσης( Ανοικτού κώδικα)
Ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού (έως τώρα χωρίς δαπάνη)
Δημήτριος Τσιμάρας
Υπεύθυνος Σπουδών & Έρευνας ΙΝ.ΕΠ.
:2131306410
Ε-mail: dtsimaras@ekdd.gr
Ευχαριστώ για την προσοχή σας!
ΜΕΤΡΙΚΕΣ E-LEARNING
TC (Classroom)-TC (e-Learning)=TS from e-learning ,
όπου TC=total costs και TS=total savings (εξοικονόμηση)
Break Even analysis: υπολογίζει ακριβώς το σημείο από το οποίο αρχίζει το e-learning project εξοικονομεί χρήματα για την επιχείρηση
Cost/Benefit Ratio: αναλογία που αντικατοπτρίζει την απόδοση κάθε μονάδας χρήματος που επενδύεται
Return on Investment (ROI): απεικόνιση συνολικής απόδοσης της επένδυσης σε ποσοστό «%»
Internal Rate of Return – IRR: υπολογίζει το συνολικό εσωτερικό επιτόκιο που αποδίδει η επένδυση. Βοηθάει στη σύγκριση με άλλες εκπαιδευτικές μεθόδους.
ΜΕΤΡΙΚΕΣ ROI OF LEARNING
TACP - TACNP = PNS
TCT / number of students = CPS
Εκφράζει το συνολικό κόστος ανά εκπαιδευόμενο
TB (in $) * 100 / TTC = ROI
Η απόδοση του εκπαιδευτικού προγράμματος «%»
BCR = Program benefits / Program costs
Αναλογία απόδοσης
Payback Period = Investment / Benefits-Investment Months
«Πότε η αρχική μου επένδυση θα καλυφθεί οικονομικά από τις μελλοντικές οικονομικές εισροές;»
ΤΑ 4+1 ΕΠΙΠΕΔΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Reaction and Planned Action
Learning
Job Application Kirkpatrick (1975)
Business Results
Return on Investment (ROI) J.J. Phillips (1996)
«Η απεικόνιση των κερδών σε χρηματικές μονάδες, που απορρέουν από την εκπαίδευση των εργαζομένων μιας επιχείρησης» .
ΜΟΝΤΕΛΟ ROI
ΜΗ ΜΕΤΡΗΣΙΜΑ ΜΕΓΕΘΗ
π.χ. οργανωσιακή δέσμευση, αίσθημα αδικίας, βελτίωση επικοινωνίας, μείωση συγκρούσεων, ανύψωση ηθικού εργαζομένων
Δεν μπορούν να αποδοθούν σε χρηματικές μονάδες.
Εξίσου σημαντικά με τα μετρήσιμα.
Εντοπισμός (4 τρόποι)
Ποιοτικά δεδομένα, υποστηρικτικά στοιχεία
Μετατροπή τους σε χρηματικές μονάδες μπορεί να είναι οικονομικά ασύμφορη.
Labels:
ΕΚΔΔΑ,
ηλεκτρονική μάθηση,
blended learning