18 Δεκ 2010

«Ευρώπη – Σύγχρονες μορφές πολιτισμού. Μια ευκαιρία για τη Θεσσαλονίκη»

Εικόνες από την εκδήλωση

«Ευρώπη – Σύγχρονες μορφές πολιτισμού. Μια ευκαιρία για τη Θεσσαλονίκη»
που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 17 Δεκεμβρίου 2010 και ώρα 20.00΄ στην Αίθουσα Θεάτρου του Βαφοπούλειου Πνευματικού Κέντρου με κεντρικό Ομιλητή τον Κωνσταντίνο Σ. Μαργαρίτη, Δημοσιογράφο-
Αντιπρόεδρο Ελληνικού Κέντρου Επικοινωνίας, παρουσία της Πρόεδρου του Βαφοπούλειου Πνευματικού Κέντρου Ξένης Μηλιαρά Βλαχάκη




Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ - ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΗΣ ΓΙΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΕΣ Β

Το «Νέο Σχολείο» ανταποκρινόμενο στις νέες εκπαιδευτικές ανάγκες και προκλήσεις του 21ου αιώνα, θέτει τον μαθητή στο επίκεντρο των αλλαγών με σκοπό τη συνολική βελτίωση του επιπέδου σπουδών, καθώς και της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Στοχεύει στη διαμόρφωση ενός δημιουργικού και ανοικτού εκπαιδευτικού περιβάλλοντος συνεργατικής οικοδόμησης της γνώσης, που όχι μόνο επιδέχεται αλλά ενθαρρύνει και δημιουργεί καινοτομία.

Το Νέο Σχολείο είναι ολοήμερο, ενταξιακό, αειφόρο, και αξιοποιεί σύγχρονες παιδαγωγικές προσεγγίσεις προκειμένου να ανταποκριθεί στις διαφοροποιημένες ανάγκες και ικανότητες των μαθητών και εκπαιδευτικών, καθώς και στα διαφορετικά χαρακτηριστικά των σχολείων προωθώντας την ψηφιακή επικοινωνία σε αρμονία με τις κλασικές μορφές «προφορικότητας» και «εγγραμματοσύνης».

Στο πλαίσιο της Πράξης με τίτλο: «Μείζον Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών» σχεδιάζεται η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών της προσχολικής, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας όλων των τύπων εκπαίδευσης, προκειμένου να είναι σε θέση να ανταποκριθούν στους παιδαγωγικούς στόχους του Νέου Σχολείου.

Για υποβολή αίτησης πατήστε εδώ


Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

17 Δεκ 2010

Δείτε το Avatar της Εκπαίδευσης Ενηλίκων στο Evolver


avatar
Click here to view my Avatar!

Αυτό είναι το Avatar της Εκπαίδευσης Ενηλίκων που δημιουργήθηκε στο Evolver.


Σύντομα θα αναφερθώ στις δυνατότητες εκπαιδευτικής χρήσης του εν λόγω προγράμματος στις σχολικές τάξεις... Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

Εισαγωγική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών: Εσωτερική αξιολόγηση μιας προσπάθειας

Των Α. Καψάλη (καθηγητής Πανεπιστημίου Μακεδονίας) και Κ. Ραμπίδη (σχολικός σύμβουλος Π.Ε.)



Πηγή Ανάκτησης:


Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

Η οργάνωση της έρευνας

Της Μαρίας Κουτσούμπα (Σύμβουλος ΣΕΠ στο ΕΑΠ)



Πηγή Ανάκτησης:


Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

16 Δεκ 2010

Hμερίδα "Μηχανικοί Η/Υ και Πληροφορικής: Η νέα πραγματικότητα και οι ευκαιρίες για ανάπτυξη"

Η Ένωση Μηχανικών Πληροφορικής και Επικοινωνιών Ελλάδας, τμήμα Δυτικής Ελλάδας και το Τμήμα Μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Πατρών διοργανώνουν ημερίδα με τίτλο:



"Μηχανικοί Η/Υ και Πληροφορικής :Η νέα πραγματικότητα και οι ευκαιρίες για ανάπτυξη"

Η ημερίδα θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο, 18 Δεκεμβρίου 2010, 10:00-16:00 στο Συνεδριακό Κέντρο του Πανεπιστημίου Πατρών στο Ρίο.

Οι εργασίες της ημερίδας περιλαμβάνουν χαιρετισμούς από εκπροσώπους του Πανεπιστημίου Πατρών και ομιλίες αποφοίτων του Τμήματος Μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής στον Ιδιωτικό, από το Δημόσιο τομέα και τον Ακαδημαϊκό χώρο στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Η ημερίδα επιδιώκει πρώτιστα να παρουσιάσει τις διαδρομές των αποφοίτων Μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής κύρια στον Ελληνικό χώρο και το εξωτερικό , αλλά και τον τρόπο που αυτοί συμβάλλουν στην οικονομική και όχι μόνον ανάπτυξη της χώρας μέσα από την παραγόμενη γνώση και την καινοτομία. Ακόμα στοχεύει στο να δώσει ερεθίσματα για σκέψεις και ανάλυση ώστε η Ακαδημαϊκή εκπαίδευση να είναι προσαρμοσμένη στις ανάγκες και το πνεύμα της αγοράς στις αρχές του 21ου αιώνα, αλλά και αμφίδρομα η αγορά να παρακολουθεί και να υλοποιεί τις ιδέες και τα έργα των ερευνητών. Οι παρουσιάσεις θα βοηθήσουν και τους φοιτητές να επιτύχουν καλή σταδιοδρομία, με την κατανόηση και επιλογή συγκεκριμένων περιοχών που σήμερα ενδιαφέρουν τον ιδιωτικό, τον δημόσιο και τον ακαδημαϊκό χώρο.


Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ - ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ

Ανακτήθηκε από τη Σχολή Κοινωνικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Κρήτης




Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

15 Δεκ 2010

Ανοικτή επιστολή προς τις Φοιτήτριες και τους Φοιτητές του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου

Από το ΣΥΛΛΟΓΟ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ

Αγαπητοί φοιτητές και φοιτήτριες,

Πριν λίγες ημέρες εκδηλώθηκε μία αυταρχική και αιφνιδιαστική παρέμβαση από την πλευρά του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων προς τη Διοικούσα Επιτροπή του ΕΑΠ, με αίτημα να απολυθεί το 30% των συμβασιούχων μελών Συνεργαζόμενου Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΣΕΠ). Το γεγονός ότι ήδη είχαν υπογράφει οι ετήσιες συμβάσεις και όλα τα μέλη ΣΕΠ είχαν ξεκινήσει το εκπαιδευτικό έργο τους δεν απασχόλησε καθόλου το Υπουργείο, το οποίο, καθώς «οφείλει» στην Τρόικα μειώσεις προσωπικού και μείωση των δαπανών, βρήκε την «εύκολη» λύση, δηλαδή τους συμβασιούχους διδάσκοντες του ΕΑΠ.
Η υλοποίηση μιας τέτοιας απόφασης και μάλιστα στη μέση σχεδόν του ακαδημαϊκού έτους, θα οδηγούσε στην πλήρη απορρύθμιση όλων των προπτυχιακών και μεταπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών του ΕΑΠ. Η απόλυση του 30% των 1700 περίπου συμβασιούχων θα οδηγούσε αναγκαστικά σε συμπτύξεις και συγκέντρωση των τμημάτων στις μεγάλες πόλεις. Τα νέα τμήματα θα ήταν υποχρεωτικά λιγότερα σε αριθμό (κατά 30%) σε σχέση με τα υφιστάμενα, με αποτέλεσμα υπεράριθμα τμήματα και επιπλέον επιβάρυνση των φοιτητών με το κόστος μετακίνησης. ..

Όπως γνωρίζετε, στις διεθνείς πρακτικές της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης ισχύει ο κανόνος των 20 περίπου φοιτητών ανά τμήμα, προκειμένου να παρέχεται υψηλής ποιότητας εκπαίδευση και να διασφαλίζεται η ευχερής συνεργασία φοιτητή-καθηγητή. Σήμερα στο ΕΑΠ ο μέσος όρος φοιτητών/τριών σε κάθε τμήμα είναι ήδη πολύ υψηλότερος (πλήρες τμήμα 31±4 φοιτητές – συνήθως είναι 33), γεγονός που έχει αρνητικές επιπτώσεις στην ποιότητα των σπουδών και της εκπαίδευσης. Η οριακή αυτή συνθήκη θα επιδεινωθεί περαιτέρω αν το Υπουργείο Παιδείας προχωρήσει στην απόλυση του 30% του προσωπικού και ο αριθμός των φοιτητών ανά τμήμα μπορεί να φτάσει και τους 40, επιφέροντας ακόμη μεγαλύτερη υποβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Η μείωση των διδασκόντων κατά 30% θα οδηγούσε στην κατάργηση τμημάτων στις πόλεις της περιφέρειας, γεγονός που θα υποχρέωνε ένα μεγάλο μέρος από εσάς να ταξιδεύει ακόμη πιο μακριά για να παρακολουθήσει τις Ομαδικές Συμβουλευτικές Συναντήσεις (ΟΣΣ) και για να λάβει μέρος στις τελικές εξετάσεις. Και βέβαια, αυτό θα επιβάρυνε και άλλο το κόστος των σπουδών σας, θα δυσχέραινε τη συμμετοχή σας στις ΟΣΣ - κομβικοί σταθμοί στην εκπαιδευτική διαδικασία, υποβαθμίζοντας ακόμα περισσότερο το επίπεδο των σπουδών σας.
Το παράδοξο αυτής της αιφνίδιας απόφασης του Υπουργείου είναι ότι ο αριθμός των μελών ΣΕΠ δεν βαρύνει παρά ελάχιστα τον κρατικό προϋπολογισμό. Οι αμοιβές των μελών ΣΕΠ καλύπτονται από τα δικά σας δίδακτρα, που έχετε ήδη καταθέσει στο ΕΑΠ πριν ξεκινήσει το ακαδημαϊκό έτος. Με άλλα λόγια, τα μέλη ΣΕΠ στο ΕΑΠ δεν είναι «υπεράριθμοι», καθώς προσλαμβάνονται κάθε έτος με βάση τον αριθμό των τμημάτων που δημιουργούνται και αμείβονται με τα χρήματα που εσείς καταβάλλετε. Συνιστά πολιτική αστοχία να συρρικνώνεται και να υποβαθμίζεται το εκπαιδευτικό έργο του ΕΑΠ, να πληρώνουν τη δημοσιονομική κρίση φοιτητές και συμβασιούχοι διδάσκοντες, αυτοί που τόσα χρόνια, με ακριβά δίδακτρα και χαμηλούς μισθούς μοχθούν να κρατήσουν ψηλά το επίπεδο των σπουδών και το κύρος του ΕΑΠ στην ελληνική κοινωνία.
Η Διοικούσα Επιτροπή του ΕΑΠ, αναλογιζόμενη προφανώς τα νομικά ζητήματα αλλά και τα τεράστια προβλήματα που θα δημιουργούσε μια τέτοια απόφαση σε όλα τα Προγράμματα Σπουδών κατάφερε να «πείσει» το Υπουργείο να αναστείλει το αίτημά του. Ωστόσο, τα σχέδια για απολύσεις θα επανέλθουν το καλοκαίρι, όταν θα γίνει ο προγραμματισμός για το επόμενο έτος, ενδεχομένως, όμως, να επιχειρηθούν και άμεσα με υιοθέτηση ανάλογων όρων και προϋποθέσεων – ποιος θα τους ελέγξει άραγε; - στη νέα προκήρυξη για την πρόσληψη μελών ΣΕΠ.
Έχετε το «προνόμιο» να είστε φοιτητές και φοιτήτριες του μοναδικού ελληνικού πανεπιστημίου που λειτουργεί με δίδακτρα και υπάρχει χάρη στα δικά σας χρήματα και όχι στις κρατικές επιχορηγήσεις. Θα έπρεπε λοιπόν να απευθυνθούν και σε σας και να ρωτήσουν αν θέλετε τμήματα με λιγότερους ή με περισσότερους φοιτητές, αν προτιμάτε υπεράριθμα τμήματα μόνο στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και την Πάτρα ή ολιγάριθμα τμήματα σε ακόμη περισσότερες πόλεις από ό,τι σήμερα.
Το γκρίζο μέλλον των περικοπών και της υποβάθμισης των σπουδών που ετοιμάζουν για το ΕΑΠ είναι πολύ κοντά. Ας μην τους αφήσουμε να «σχεδιάζουν» εν κρυπτώ την απαξίωση του ΕΑΠ και την υποβάθμιση του εκπαιδευτικού του έργου, την απαξίωση και την υποβάθμιση των πτυχίων σας. Η ακαδημαϊκή κοινότητα και οι φοιτητές των άλλων πανεπιστημίων αντέδρασαν με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο στις αλλαγές που προωθεί το Υπουργείο στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Οι αλλαγές αυτές μας αφορούν όλους, αφορούν κυρίως το ΕΑΠ που οφείλει να βγει από την αφάνεια, να συμπαραταχθεί με τους καθηγητές και τους φοιτητές όλων των πανεπιστημίων, να περιφρουρήσει το κύρος των σπουδών και των πτυχίων του.

Το ΔΣ του Συλλόγου Διδασκόντων στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο

-------------------------------------------------------------------------------------


Σύλλογος Διδασκόντων στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο

Είμαστε ακόμα ζωντανοί ......

Αθήνα, 8 Δεκεμβρίου 2010

Αγαπητές και αγαπητοί συνάδελφοι
Μέλη ΣΕΠ


Επειδή διαπιστώθηκε τις τελευταίες μέρες μία διάχυτη ανησυχία ανάμεσα στα μέλη του Συνεργαζόμενου Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΣΕΠ), εξαιτίας μίας έντονης «φημολογίας», για τη μη καταβολή της μηνιαίας αποζημίωσής τους θέλουμε να σας ενημερώσουμε τα εξής:
Μετά από επικοινωνία που είχαμε με τη Διοίκηση του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ) πληροφορηθήκαμε ότι πράγματι δεν θα καταβληθεί ο μισθός των μελών ΣΕΠ στο τέλος του α΄ δεκαπενθημέρου του Δεκεμβρίου 2010, σύμφωνα με την πάγια πρακτική του ΕΑΠ τα τελευταία χρόνια. Ο λόγος είναι ότι υπήρξε μία αυταρχική και αιφνιδιαστική παρέμβαση από την πλευρά του Υπουργείου Παιδείας, Δία Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων ώστε να κοπεί το 30% των συμβασιούχων μελών ΣΕΠ, αν και ήδη είχαν υπογράψει συμβάσεις και είχαν ξεκινήσει το εκπαιδευτικό έργο τους. Μία «αδιανόητη» ενέργεια η οποία όμως υπαγορεύεται, όπως μπορεί να γίνει εύκολα κατανοητό, από τις προσταγές του Μνημονίου και του ΔΝΤ, για την περικοπή των δημοσίων δαπανών. Το ωραίο στην ιστορία είναι ότι το μεγαλύτερο μέρος της μισθοδοσίας των μελών ΣΕΠ προέρχεται από τα δίδακτρα που καταβάλουν οι ίδιοι οι φοιτητές, επομένως δεν αφορά –παρά σε ένα μικρό ποσοστό- κονδύλια του κρατικού προϋπολογισμού. Μία κίνηση η οποία, πέρα από την αιφνιδιαστική επιθετικότητα και την απροσχημάτιστη δημιουργία τετελεσμένων στο έτσι κι αλλιώς ταλαιπωρημένο εργασιακό καθεστώς των ΣΕΠ, επιβεβαίωσε με έναν κατηγορηματικό τρόπο ότι η Παιδεία δεν θα μείνει αλώβητη, όπως υποστήριζαν κάποιοι μέχρι χθες, από την εφαρμογή του Μνημονίου. Ξεκινώντας από το ευέλικτο εργασιακό καθεστώς του ΕΑΠ, είναι έκδηλες οι προθέσεις της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΔΒΘ για το μέλλει γενέσθαι την επόμενη ακαδημαϊκή χρονιά. Οι συνδηλώσεις ευρύτερα για το χώρο της Παιδείας και της Έρευνας είναι προφανείς, όπως και η προσπάθεια συμπίεσης –στην περίπτωση των ΣΕΠ εκμηδένισης- του κόστους εργασίας.
Μετά από ενέργειες της Διοίκησης του ΕΑΠ, στο ΥΠΔΒΘ έγινε κατανοητό ότι δεν μπορούν νομικά να προχωρήσουν στην υλοποίηση των απολύσεων, (γιατί πως αλλιώς να ονομαστεί η περικοπή του 30% των μελών ΣΕΠ), και αποδέχτηκε το πραγματικό και αναμφισβήτητο γεγονός ότι 1700 περίπου μέλη ΣΕΠ υπηρετούν και προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στο ΕΑΠ ανταποκρινόμενοι στο επιστημονικό και ακαδημαϊκό τους ρόλο. Η πραγματικότητα, όμως, του Μνημονίου και της πολιτικής που ακολουθεί η Κυβέρνηση, με πρώτιστη ευθύνη του ΥΠΔΒΘ, οδήγησε τη μισθοδοσία των μελών ΣΕΠ να περάσει από έγκριση του Υπουργείου Εσωτερικών Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, στη συνέχεια να περιμένει την αντίστοιχη έγκριση από το συναρμόδιο Υπουργείο Οικονομικών, να χρειαστεί νέα υπογραφή από τον Αντιπρόεδρο της Κυβέρνησης και, τέλος, να δοθεί έγκριση από τον Πάρεδρο του Ελεγκτικού Συμβουλίου. Όπως γνωρίζετε πολύ καλά, μόνο γρήγορα δεν ολοκληρώνονται αυτές οι διαδικασίες στην Ελλάδα. Κατά συνέπεια παραμένει άγνωστος ο χρόνος της καταβολής των μηνιαίων αποζημιώσεών μας (Οκτώβριος – Νοέμβριος 2010), αλλά μας προβληματίζει, πλέον, σοβαρά και η τακτική καταβολή της μισθοδοσίας κατά το τρέχον ακαδημαϊκό έτος.
Ήδη από το ακαδ. έτος 2006-2007 καταδικάζαμε τη στάση που κρατούσε ο Πρόεδρος και η Διοικούσα Επιτροπή του ΕΑΠ απέναντι στα μέλη ΣΕΠ, μία στάση απαξίωσης και υποβάθμισης του ρόλου τους. Σήμερα έρχεται το ΥΠΔΒΘ με τις επιλογές του να αναλάβει δράση και να εφαρμόσει τις «ευέλικτες εργασιακές σχέσεις» στο ΕΑΠ. Σε μία εποχή όπου γίνεται μεγάλη κουβέντα για την αναβάθμιση της ποιότητας της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης μέσα από το περίφημο «κείμενο διαβούλευσης» του ΥΠΔΒΘ, σε μία εποχή όπου προβάλλεται το ΕΑΠ, με διορισμένη από την εκάστοτε κυβέρνηση Δ.Ε., ως μοντέλο για τις μεταρρυθμίσεις που προωθούνται, οι τελευταίες επιλογές και πράξεις του Υπουργείου αποδεικνύουν περίτρανα για το τι εννοούν και τι επιδιώκουν να εφαρμόσουν στο ελληνικό πανεπιστήμιο. Λειτουργία του πανεπιστήμιου με διορισμένα Διοικητικά Συμβούλια, με κακοπληρωμένους συμβασιούχους, με δεκάμηνες συμβάσεις, με τους διδάσκοντες αναλώσιμους. Αυτή όμως δεν είναι λογική που προσιδιάζει σε ένα σοβαρό και αξιόπιστο Δημόσιο Πανεπιστήμιο, αλλά είναι λογική ενός άκρατου νεοφιλελευθερισμού που αντί για παιδεία, έρευνα και μόρφωση βλέπει «παροχή εκπαιδευτικών υπηρεσιών», αντί για φοιτητές βλέπει «πελάτες» και αντί για αξιοπρεπείς διδάσκοντες θέλει φοβισμένους, ευάλωτους και «ευλύγιστους» εργαζόμενους.

Είναι καιρός να ξαναγνωριστούμε…
Η δράση του Συλλόγου Διδασκόντων στο ΕΑΠ ξεκίνησε το 2002. Έχει καταφέρει πολλά, έχει δώσει μάχες και τις έχει κερδίσει για τα μέλη ΣΕΠ, έχει τις παραλείψεις και τις αδράνειες του, που όμως σε ένα μεγάλο βαθμό οφείλονται στη διασπορά ανά την επικράτεια των μελών του.
Αν και αυτήν τη στιγμή το ζήτημα που «καίει» είναι οι μηνιαίες μας αποζημιώσεις, κρίνουμε επίσης σκόπιμο να σας πληροφορήσουμε για τα παρακάτω:
1. Θυμίζουμε στους παλαιότερους και πληροφορούμε τους νέου συναδέλφους ότι το 2007 προέκυψε η 6/2007 Διαιτητική Απόφαση του Ο.ΜΕ.Δ. με πρωτοβουλία του Συλλόγου λόγω της συλλογικής διαφοράς με το ΕΑΠ ως προς τους όρους εργασίας και αμοιβής των εργαζομένων με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ως Σ.Ε.Π. Με άλλα λόγια, το ΕΑΠ, το Υπουργείο Παιδείας και το Υπουργείο Οικονομικών δεν ήθελαν και εξακολουθούν να μην θέλουν να μας δώσουν ούτε τη νόμιμη αύξηση που έπαιρναν από τη σύσταση του ΕΑΠ και μετέπειτα όλοι οι υπόλοιποι εργαζόμενοι. Η απόφαση της διαιτησίας αν και δεν ικανοποιούσε πλήρως τα αιτήματά μας, όριζε την αναπροσαρμογή των αποδοχών από τις 1/10/06 ως εξής: αναδρομικά από 1.10.2006 κατά ποσοστό 3%, από 1.6.2007 κατά 3,5% και από 1.9.2007 κατά 3,5%. Παρά τις καθυστερήσεις εφαρμογής της και τις αγωγές που άσκησαν τόσο κατά της Διαιτητικής Απόφασης και του Ο.ΜΕ.Δ. όσο και κατά του ΣΔΕΑΠ το Ελληνικό Δημόσιο και το ΕΑΠ, η υπόθεση εκδικάστηκε εντέλει στις 26/11/2010. Η απόφαση του δικαστηρίου προβλέπεται να εκδοθεί μέσα στο 2011, και σύμφωνα με τους δικηγόρους, θα μας δικαιώνει με δεδομένο ότι είναι εκ του νόμου υποχρεωτική η εφαρμογή της Διαιτητικής Απόφασης.
2. Η επανεξέταση του μισθολογικού καθεστώτος των μελών ΣΕΠ είναι πάγιο αίτημα του συλλόγου, παρά την αντίθετη ρητορεία της άλλης πλευράς (ΕΑΠ-Υπουργείο Παιδείας – Υπουργείο Οικονομικών).
3. Το ζήτημα της αλλαγής του συστήματος αξιολόγησης των μελών ΣΕΠ τόσο ως προς τα κριτήρια όσο και ως προς το βάθος χρόνου παραμένει πάντα σε εκκρεμότητα με ευθύνη της εκάστοτε ΔΕ του ΕΑΠ (με τη μη εφαρμογή του ήδη από το 2006 ομόφωνου σχετικού πορίσματος της Επιτροπής Παταργιά).
4. Ένα κρίσιμο ζήτημα για την ύπαρξη και λειτουργία του ΕΑΠ είναι η αλλαγή του νομοθετικού πλαισίου λειτουργίας του ώστε να εξασφαλίζεται η συμμετοχή των μελών ΣΕΠ στο ακαδημαϊκό γίγνεσθαι του ΕΑΠ. Το ΕΑΠ πρέπει να συγκροτηθεί ως ένα αυτόνομο και αυτοδιοίκητο δημόσιο Πανεπιστήμιο με τα δημοκρατικά εκλεγμένα αιρετά όργανά του. Σε κάθε πάντως περίπτωση ζητάμε και υπό το υφιστάμενο νομικό καθεστώς να συμμετέχουμε ως παρατηρητές στα όργανα διοίκησης του ΕΑΠ και να ενημερωνόμαστε για τις αποφάσεις του ιδίως όταν αυτές αφορούν εργασιακά και ακαδημαϊκά ζητήματα.
5. Πρέπει επίσης να ολοκληρωθεί η αναδιαμόρφωση του διδακτικού υλικού και να αναδιαρθρωθούν τα προγράμματα σπουδών ως προς το περιεχόμενο και την ποιότητά τους, αλλά και εν γένει η ακαδημαϊκή λειτουργία του ΕΑΠ ώστε να προσιδιάζουν πράγματι σε τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Ήρθε η στιγμή να συναντηθούμε…
Σε μία κρίσιμη περίοδο για τη χώρα, σε μία περίοδο αναβρασμού στο χώρο της Ανώτατης Εκπαίδευσης, όπου περισσεύουν τα μεγάλα λόγια για «μεταρρύθμιση», «εκσυγχρονισμό», «ποιότητα», «αριστεία», «αξιολόγηση», «κοινωνική λογοδοσία», με τους πανεπιστημιακούς και τους φοιτητές των συμβατικών πανεπιστημίων να αγωνιούν και να αγωνίζονται για την προστασία και την αναβάθμιση του Δημόσιου, Αυτοδιοίκητου, Αυτόνομου και Δωρεάν Πανεπιστημίου, με το χώρο της επιστημονικής έρευνας να πειθαναγκάζεται σε εταιρικές λογικές
εμείς, τα μέλη ΣΕΠ στο ΕΑΠ,
επειδή ακριβώς τα «έχουμε ζήσει όλα αυτά στο πετσί μας» και επειδή το Υπουργείο Παιδείας με τις πράξεις του εξακολουθεί να δείχνει ένα ζοφερό μέλλον για την ανώτατη παιδεία γενικότερα και για το ΕΑΠ ειδικότερα, διεκδικούμε πλέον τη στοιχειώδη αξιοπρέπεια στις εργασιακές μας σχέσεις, την οποία θα πρέπει να την υπερασπιστούμε τώρα, ώστε να καταφέρουμε αύριο να συζητήσουμε για τα ακαδημαϊκά και τα επιστημονικά ζητήματα.
Σας προσκαλούμε όλες και όλους σε
Γενική Συνέλευση
την ερχόμενη
Παρασκευή 17 Δεκεμβρίου 2010
στις 15:00, αίθουσα 14, 7ος όροφος στο νέο κτίριο της Νομικής Σχολής (είσοδος Μασσαλίας)
Με θέματα
1. Ενέργειες – κινητοποιήσεις του συλλόγου για την ΑΜΕΣΗ καταβολή των μηνιαίων αποζημιώσεων μας και την επίλυση των πάγιων και χρόνιων διεκδικήσεων του ΣΔΕΑΠ.
2. Προστασία των εργασιακών σχέσεων στο ΕΑΠ και προάσπιση του ακαδημαϊκού και επιστημονικού ρόλου των μελών ΣΕΠ.
3. Εκλογή Νέου Διοικητικού Συμβουλίου.
Η σύγκλιση είναι για τις 15:00 το απόγευμα της Παρασκευής 17/12/2010, αλλά σε περίπτωση έλλειψης απαρτίας η Συνέλευση θα πραγματοποιηθεί στις 16:00 της ίδιας μέρας, στον ίδιο χώρο.

Ο αγώνας είναι τώρα

Πρέπει να ενώσουμε όλες και όλοι τις δυνάμεις μας για να διασφαλίσουμε το κύρος του πανεπιστημίου, το ακαδημαϊκό μας έργο και την αξιοπρέπεια των εργασιακών μας συνθηκών. Είναι σημαντική η συμμετοχή όλων μας στην προσεχή Γενική Συνέλευση του συλλόγου μας, η έκθεση και ανταλλαγή των απόψεών μας.
Στο μέλλον που σχεδιάζουν για όλους μας δεν χωρούν ατομικές λύσεις. Είναι ανάγκη να εγγραφούμε στο συνδικαλιστικό μας φορέα και να μετέχουμε ενεργά στη λειτουργία του.

Στο φόβο και την ανασφάλεια που σπέρνουν,
ασπίδα μας η συλλογικότητα και η αλληλεγγύη


Με συναδελφικούς χαιρετισμούς
Το ΔΣ του Συλλόγου Διδασκόντων στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο


Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΓΚΥΡΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑΣ ΣΤΗΝ ΠΟΙΟΤΙΚΗ - ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ

Των Μ. Χασάνδρα και Μ. Γούδα
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού






Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

14 Δεκ 2010

Statistical software for audience research - Προγράμματα στατιστικής επεξεργασίας ερευνών κοινού

Ανακτήθηκε από audiencedialogue




------------------------------------------------------------------------------
Ένα δωρεάν πρόγραμμα διαχείρισης ποιοτικών δεδομένων
μπορείτε να κατεβάσετε από
εδώ
------------------------------------------------------------------------------

A guide to some of the widely available statistical and survey software packages, with comments on their suitability for various types of research.

If you're a statistician this page may seem insultingly over-simplified - but it's not aimed at you. For a thorough overview of research software, try this Glasgow University stats site instead.

With audience research (as with social and market research) there are three types of things that software needs to do:
(1) Get data into a computer (input)
(2) Process data (analysis)
(3) Get data out of the computer, in a form which human brains can understand (output).

The data comes in two quite different varieties:
(a) The numbers and coded data produced by questionnaires (covered on this page)
(b) The words produced by qualitative research (covered on a separate page).

This page covers...
1. Software for coded data entry
2. Statistical software
3. Survey tabulation programs
4. Software for web survey
5. Using spreadsheets and database programs for surveys
...

1. Software for coded data entry

This sounds incredibly technical, but what it actually means is typing in all the answers given in a survey. If you've only used spreadsheet or database software before, you may not have encountered coded data entry. Because most survey questions are multiple-choice, and a respondent is asked to choose from a limited range of answers, the tradition in surveys has been to give each possible answer a code - usually a single-digit number. 1 means the first possible answer to the question, 2 is the second listed, and so on.

For example, the survey might include the question:

Q26. How much do you like reading this page?
To answer, tick the appropriate box
[]1 Not at all
[]2 A little
[]3 A lot
[]4 Won't know till I've finished it
Notice the number beside each box? Instead of keying in "not at all", the data entry operator keys in 1. A "codebook" is set up in a computer file, which tells the survey software that "1" in Q26 means "not at all" - and so on.

The survey software turns the codes back into full wording when the results are displayed. This method of coding produces small data files, fast processing, and very fast data entry. But it's also possible to make serious mistakes. If the first possible answer for every question is 1, you can easily miss a question or enter the same answer twice. Such errors are prevented by good coding design, and good data entry software. If the operator tries to answer "5" to that question, the software should beep, display an error message, and refuse to continue.

Most of the statistical programs allow spreadsheet-style data entry. After a survey has been done, with printed questionnaires, you can sit down and enter all the results into this spreadsheet. It works, but it's not very efficient. And it's very easy to make a mistake.

Of the statistical packages listed below, SPSS has a data entry module, but that costs a lot extra. Epi Info shines here: it has a built-in data entry system which enables extensive checking - though not as thorough as a purpose-built data entry program.

The easiest data entry program I've ever seen is Epidata. A friend of mine did a small survey - his first survey ever - and he's no computer expert. Not knowing how to process survey data on a computer, he asked me for help. At this stage I'd discovered Epidata, but hadn't yet tried it. My friend agreed to be a guinea pig for Epidata. So one afternoon I visited him. We downloaded Epidata (which is freeware) from the Web, unzipped the file, created a data entry template, and set up a file to enter the data into. In less than an hour he was entering data from his questionnaires. That's how easy it was.

I left him to it. A few days later I called him, and asked how he was going with Epidata. No problems, he said - in fact he had changed the template to include another question, which he hadn't originally planned to enter into the file. Any beginners who tried that with most other statistical software would either create horrible errors, or not be able to convert the file.

Computer based interviewing systems

Many statistical packages seem to assume that data from a survey has already been entered into a computer system, somehow. (They don't care how - they don't see it as their concern.) This was a safe assumption back in the days when printed questionnaires were filled in by interviewers, and the codes were punched onto cards. These days, things are different - and not all the software has caught up. A lot of this software has been around for decades. I first used SPSS in the late 1970s, and apart from the Windows interface, most aspects of it have hardly changed.

These days, many interviews are done by phone. The interviewer sits in front of a computer, reading questions off the screen and typing the answers in directly, without ever seeing a printed questionnaire. And with more and more people able to use computers, the respondents themselves can sit at a computer and answer the questions. Typically, each question occupies a full screen. When the answer is given, the screen is cleared and the next question appears. Elaborate branching is thus possible. Instead of everybody being asked the same questions, you can design a tree-like questionnaire, of which most respondents might see only a small part. Some programs which enable this are:

Sawtooth Ci3 and Sensus Q&A

Produced by Sawtooth Software, one of the pioneers of CATI (computer-assisted telephone interviewing), as it used to be called. A powerful program, designed for regular users. Its easy for them to set up a survey quickly, not so easy for beginners.

Scytab

Surveycraft (recently acquired by SPSS) has produced an incredibly powerful program. You want to enter dates in the Japanese Imperial Calendar? No problem. But data entry can be surprisingly complex, as I discovered when I designed a customized CATI program. Scytab seems to do everything possible - but the disadvantage is the learning time involved. Not for casual users.

2. Statistical software

SPSS

SPSS is the most widely used software in social research. It's been around since the 1970s, seems to be used in every university, and includes the most common procedures of social statistics. Its manuals are comprehensive, clear, and well-indexed - I suspect they were a large part of the reason for the success of SPSS. It has always been reasonably easy to use (compared with other statistical programs) but until recently has been fairly slow, and its output has looked messy - not suitable for including in reports directed to non-statisticians. In the late 1990s (at last!), the usability of SPSS took a leap forward. Even so (and it's now up to version 15) the interface could still stand a lot of improvement. In many ways the "easy" GUI version is harder to use than the ancient version for which commands had to be written. All the regular users I know prefer to write syntax files than endless pointing and clicking with the mouse.

One problem with SPSS is the price - around 1000 US dollars for the basic system. You can do a lot with the basic system, but if you want to use advanced statistical techniques, you have to buy more modules. If you buy them all, it costs around 10,000 dollars. At the other extreme, there's an annoyingly limited student version, available (only to full-time students) for about 50 dollars.

On top of the initial price, you have to pay an annual fee to use it. If you forget to renew the license, SPSS stops working. (Of course, this always happens at the most inconvenient possible time.) To add to the bad news, the manuals are no longer supplied with the software - nor are they as clear as they used to be. Our view: SPSS has become stale, resting on its laurels - and probably can't change much without upsetting its millions of users. So it's ready to be swept away by some new software that's much more convenient and user-friendly: the only question is when this will happen. When it does happen, it will be quick, because of the annual licensing system. If your SPSS stops working till you type in a new 80-character(!) serial number, it's a great incentive to look around for an alternative.

Epi Info 6
Epi Info 6 is designed for epidemiologists, so it includes a slightly different set of statistical procedures from most of the other programs: mapping tools for measuring the spread of epidemics, and so on. I've found Epi Info very useful for audience research: some key epidemiological concepts are media research concepts under another name - and audiences spread in much the same way as contagious diseases do. The two big advantages of Epi Info are that it's free - it was funded by the World Health Organization, and it's available in 13 languages. Courses on it are taught at schools of public health in many countries. Its main disadvantage is that it's not good at labelling data. The key programs fit on a single floppy disk, so it's ideal for anybody using an old, slow PC. Unlike SPSS - which only deals with the actual statistical analysis, unless you buy extra modules, Epi Info 6 is a complete statistical system. It includes a word processing program for producing questionnaires and writing reports, and has a powerful data entry program which can detect many errors as soon as they%27re typed in. If you're doing mail surveys, it can automatically generate reminder letters, to people who haven't returned their questionnaires yet. Sounds great, doesn't it?" There's only one catch - Epi Info 6 is a DOS program. Remember MS-DOS? Maybe you don't...it seems like a long, long time ago. But if you hunt for "Command prompt" in WIndows, it's still there.

But if you don't want to learn DOS, there's a WIndows alternative...

Epi Info 2002

Epi Info 2002 (or whatever year it's up to now) is more difficult to use than the DOS version, but more powerful. It's a 37 megabyte download, so its former slimness has gone. It uses the Microsoft Access file format, though you don't need to have MS Access to run Epi Info 2002. Don't even think of running this on an old PC.

We tried Epi Info 2000 (very similar to the 2002 version) for one project, and found it cumbersome and awkward to use, specially for data entry. Other people think so too, because there's a third-party piece of software that does data entry in the old Epi Info style, but runs on Windows. This is Epidata (described above). Epi Info 2002 doesn't seem to include the mail-merge features for generating reminder letters, etc, which were a useful part of Epi Info 6. You could probably achieve the same result by writing a Visual Basic for Applications macro, but that would be a lot more difficult.

Update, February 2006: The analysis module of Epidata is working now, though it still has a few minor bugs. (We've tried it, and haven't found anything that affects results - just a few annoying usability problems). So former Epi Info users will no longer need to use DOS any more to analyse their files. The program offers only basic statistical analysis (frequencies, tables, regression), so you'll need other software for anything more elaborate, but for simple surveys not analysed by professionals, Epidata should be fine.

Statistica

This program, similar to SPSS in scope and cost, seems easier to use than SPSS. (I haven't used the real thing, only a demo version.) Its particular strength is its graphing capability. There's a slightly cheaper cut-down version called Quick Statistica, which might handle most people's needs.

SAS

SAS is at heart a database system, which also does statistics. The complete set of manuals is a horrifying sight: it sprawls for a whole metre across a bookcase. The particular strength of SAS is handling large samples: a million cases can be processed in a few seconds, as long as the computer has enough memory. SAS is more of a mainframe program, though there is a PC version. It's not difficult to use for basic statistics, but to me it feels like using the end of an elephant's tail as a paintbrush. Recent versions include a useful "wizard" interface, which helps inexpert users work out which statistical procedures they should use.

Statview

Once this was a Macintosh-only program, but now there's a Windows version as well. The user interface is rather different from other statistical software I've seen: confusing at first, but when you get used to it, its advantages become more obvious. Statview is very fast, and as its name implies it can produce a wide variety of graphs.

Datadesk and JMP

The strength of these two programs is in exploratory statistics, displayed in graphic form. Both of these help you to understand your data better - something the heavy-duty programs such as SPSS often fail to do.

The trouble with all the programs in the above section (except Epi Info and Epidata) is the price. You won't get much change from $1000 for most of these. In my view, a fair price for software is about the same as a large textbook - around $50 to $100: about what most shareware programs charge. Writing a big book and writing software involve about the same amount of work, but CDs and downloads are far cheaper to produce than printed books.

Other general-purpose statistical programs

The peculiarity of surveys, compared with other kinds of statistical data, is that most survey data is measured at a fairly primitive level: mostly nominal, occasionally ordinal, but seldom ratio data. (If you didn't understand that, maybe you need to learn more about statistics. Consult our Learning statistics page.)

However, most statistical programs are designed around ratio or interval data. Even SPSS, designed specifically for the social sciences, expects its input to be in numeric form. There's nothing numeric about a survey question like "Which TV programs did you watch yesterday?" However, to do statistical analysis, each program has to be allocated an arbitrary number. Statistical programs, which pride themselves on their numerical accuracy, will report the mean TV program to an accuracy of at least 8 decimal points.

If you're dealing with data where the difference between 1.000012 and 1.000013 is meaningful, and big numbers give your brain a nice tingling feeling, I recommend these heavy-duty number-crunchers - the software that real statisticians use:

Stata - it's "intercooled" - i.e. like a truck, complete with a plain DOS-style interface. (Truck drivers are supposedly interested in power, not looks!) The 2004 version (Stata/SE 8) can produce publication quality graphics
S-Plus includes a powerful statistical programming language, and has excellent graphics capabilities, but the way it handles files is a bit tricky. Like Stata, S-Plus was designed for professional statisticians, who use it every day. They don't need their hands held - they just want the job done without fuss.
R like S-Plus,is based on the statistical programming language S, but is freeware. Windows and Macintosh versions are available. An good Introduction to R is a book of that title, by WN Venables, D M Smith, and the "R Development core team" (echoes of Sesame Street!). Development teams often don't realize that others have problems with their concepts, but this book avoids such traps. However, this is not a book for novices at either statistics or programming.
Other software - more specialized

John Pezzullo's Statpages website has a lot of interesting material, including a detailed page on free and "free, but" statistical software. Very comprehensive, and regularly updated. Interesting specialized software described there includes:

Instat Plus - interactive statistics package
WinIDAMS - free statistical package produced for UNESCO
SISA - Simple Interactive Statistical Analysis. You don't need statistical software at all, for this: just feed in your data and SISA calculates results online. Of course, feeding in data is the most tedious part of statistical computing - but when there's not much to be fed in, SISA is great.
The Bayesware Discoverer: handles incomplete data.
Amelia: imputation software that substitutes plausible values for missing data.
Clarify: software for interpreting and presenting statistical results
TURNER: Mac software for exploratory data analysis. Also, there's Turner's colleague...
MANET - "Missings are now equally treated" - another interactive tool that takes account of missing data. (Do you begin to get the impression that a recurring issue for Audience Dialogue is how to handle missing data? Our stance: however you handle missing data, you're making some assumption, even if you don't realize it. For accurate analysis, you must be aware of the assumptions you're making.)
Also at www.statpages.net is a page on websites that do statistical calculations. So if you're using Excel, you need to do some statistical tests, and you don't want to do them the long-winded Excel way, find an appropriate calculator here, and paste your data into it.

You'd like more still? Try the ASC Software Register, which has details of more than 200 software packages for statistical and social survey analysis, but not including most of the programs described on this page. See also the Wikipedia page on statistics.

3. Survey tabulation programs

A slightly different class of program is those intended only for processing survey data. They tend to be more limited than statistical software, but this also makes them easier to use. They're designed for market research companies, and their strength lies in producing tables of numbers rather than exploring hypotheses. Many of these programs are described in the Market Research Software Archive, which also offers downloadable demos for most of them.

Like the statistical packages described above, most of these tabulation programs are designed to be used constantly. If you use them only occasionally, you forget the details, and you run up against the same problems every time you begin a new study. Two that I've used and found OK are Statpac, and The Survey System. Serving the same purpose, in a different way, is Quantrix.

Statpac

Statpac is user-friendly statistical software, designed mainly for use with surveys. Only a Windows version is available. Its ability to automatically code open-ended questions looks very promising.

The Survey System

This is more of a market research system than a statistics system - though the differences are becoming less marked. Its strength is in producing extra-wide "banner tables" that market researchers love - but most other people have trouble interpreting accurately.

Quantrix

Around 1990, Lotus released Improv: a program that was not quite a spreadsheet, not quite a database, but between the two. Think of something like a spreadsheet with any number of dimensions instead of just two, with easy access to reordering the data. It was great for statistical tables, but Lotus dropped Improv after a few years. The good news is that it's been improved and re-released (for Windows only) under the name of Quantrix.

Like the statistical packages, the tabulation programs aren't cheap: mostly around 1000 US dollars. I've tried various shareware tabulation programs, but haven't yet found one without serious bugs and limitations. If you know of a good one, please tell me about it, and I'll include it here.

4. Software for web surveys

When I first wrote this page in 1997, I could find only one piece of software for use with web surveys. A few years later, several appeared, such as Powertab for Macintosh and Perseus Survey Solutions for Windows. By 2007, Powertab has vanished, and Perseus has been repurposed on a much larger scale. What happened there? I think the big statistics companies like SPSS decided they'd get into this market - and they already had the customers - large market research companies, government agencies, and the like. But if you just want to do occasional small surveys, such software is overkill.

Web-based software can be very different. Sometimes you don't have to buy it, or install it on your own computer. You can have a questionnaire on your own web site, and get the answers sent to another site for analysis. Two companies which do this particularly well (both American) are Customersat) and Surveypro.

If you're doing small surveys, there are free services around, usually easy to use. Good examples are Zoomerang, Free Online Surveys, and Sysurvey. These suppliers are constantly coming and going. Zoomerang is the best known, Free Online Surveys is the easiest to use (according to students on a course I ran), and Sysurvey is about the most powerful. You can check out the current suppliers by going to the Google search engine and typing in "free web online surveys". About 60 come up - but beware! A lot aren't free at all, some are free only for small surveys (often up to 50 cases), and sometimes you don't discover till you finish your survey that you have to pay to see the results! If you're thinking of using one of these, check its privacy statement very carefully - some have no qualms about passing respondents' email addresses on to advertisers. However, even when these services aren't free, they are cheap, and easier to use than most statistical software.

A different approach is taken by Webstat: free software that you download to run in your browser. Similar to this is OpenEpi - open source software for epidemiological statistics in Javascript and HTML. It can be run from a web site, or downloaded and run without a web connection.

A program with no direct competition is Inspiredata, from www.inspiration.com, which has long produced excellent graphical software. Inspiredata is designed for use in schools, but it looks as if it would work nicely for small surveys that don't need complex analysis, both online and offline. It comes in both PC and Mac versions, making it one of the few low-cost options for survey analysis on the Macintosh.

5. Using spreadsheets and database software for surveys

Spreadsheets

All the main spreadsheet programs - Excel and its competitors - have statistical routines built in. But they are cumbersome to use. It's all too easy to make a serious mistake - and never know it. Missing data can be a problem with spreadsheets, too: if you leave a cell blank when a respondent couldn't answer a question, the cell is usually ignored. If you use survey or statistical software, you can make the often-important distinction between "don't know", "not applicable", and "not answered".

Excel has pivot tables and a Frequency command, but both are cumbersome to use, compared with software like Epi Info or SPSS. I don't recommend using Excel for survey analysis - but it's better than counting questionnaires by hand! If Excel is all you have, consult our Beginner's guide for survey analysis with Excel. See also these helpful notes by Eva Goldwater .

Another problem with spreadsheets is that they're weak on data entry. Most statistical software will let you enter answers to survey questions in time-saving coded form (e.g. "M" for male) and check the validity of answers as you type them in. Though most spreadsheet software allows that, it's not easy to set up - and just because you select a value with a mouse doesn't always mean it's the correct value. (It's very easy to let go of the mouse button in the wrong place, and not notice.)

But the biggest problem with spreadsheets is that it's horrifyingly easy to make mistakes - specially when you're modifying an existing spreadsheet for a new purpose. Two tricks we've found helpful are

showing entered and calculated data in different colours,
calculating everything in two different ways, comparing the results, and showing the difference between the two results in another cell. When that difference is not zero, you know there's a problem.
Errors are specially likely when you add rows or columns to an existing spreadsheet. If you remove columns, and a formula is based on them, you'll get an error message - but if you add rows or columns, the software assumes you know what you're doing. The meaning you intend may not be the meaning the software assumes. Beware!
The University of Leeds has an excellent summary of spreadsheets, and what they are good at.

Using database programs for statistical analysis

Databases are better than spreadsheets for data entry, but weaker for analysis. Some programs I've tried are Filemaker Pro, Lotus Approach, Microsoft Access, and several variants of Dbase, such as Foxpro. These programs let you set up validity checking for data entry, but can't manage coded data efficiently. Quantrix (described above) fits this category too.

When all the questionnaires have been entered on the database, you then face the problem of summarizing the results. Database software is mostly designed for business record-keeping, so these programs have extremely limited ability to find patterns in data - the main purpose of statistics.

Recommendation: by all means use a database for entering data, but export the data to another program for analysis - even a spreadsheet is better. This is most annoying, because there's no reason why you shouldn't be able to do statistics with a database. Epi Info 2000 (see above), which uses the Microsoft Access format, proves that it's possible.

6. How to choose research software

If you want to produce detailed tables, in which the unit is cases or interviews, go for a survey tabulation program.
To produce detailed tables based on aggregates rather than cases (e.g. monthly sales in each province), without doing statistical calculations, I recommend database software that's fairly simple to use, such as Filemaker.
If you have a set of inherently numerical data and want to analyse causes and effects, use a statistical package.
If you have repetitive tasks (e.g. doing the same survey regularly) go for software that allows scripting (e.g. SPSS, Epi Info, or SAS).
If you are trying to make sense of a mountain of words, you need a qualitative data analysis program.
If you have survey data with open-ended answers of more than 80 characters, avoid SPSS, which can truncate long answers if you resize columns - deleting the end of long comments. (A spreadsheet is much better for this.)
Which program is best?

There's no single answer to this question. It depends on:

What level of analysis you need to use
How much money you have available
Which operating system you are using
How much time you're willing to spend learning the program
What skills and statistical knowledge you already have
What software your friends are using (maybe you can ask them for help)
Whichever option applies, you should have - or be prepared to acquire - a reasonable command of descriptive statistics.For a start, you need to understand averages, medians, percentages, frequency distributions, and so on. If you know nothing about statistics to begin with, and decide to do a course, it would need to include the equivalent of a solid week of class time. Even if you plan a qualitative approach, you should at least be able to defend your choice when somebody asks "Why didn't you do a survey?"

As well as knowing something about statistics, you also need to know how to use the software. If you're not willing to do that, find somebody else who will do your survey analysis for you - perhaps in a social science department in a nearby university.

If you're already an expert with a spreadsheet and/or database program, and not planning to do more than one survey, use the program you know. You may have to stretch its facilities, but the latest spreadsheets and databases have some capability for statistical analysis.

If money's not a problem, and you have a computer running Windows, with at least 256 megabytes of memory, I recommend SPSS. It's far from cheap, but it's widely used - so there's a good chance you can take a local course on it, or get help from a local expert. Also, it has several well written books, such as Statistics with Confidence by Mark Rodeghier, and (more detailed) the SPSS Guide to Statistics, by Marija J Norusis. (The latter book can be used as an excellent introduction to statistics, replacing a basic statistics textbook.)

The latest version of SPSS (version 15) is a slight improvement on earlier versions. Though it still has many annoying features, so do its competitors. Its weakness is perhaps in data management - something that SAS and Epi Info do better. The graphical presentation is also a bit lame by 21st- century standards: Statistica and S-Plus are much more versatile with graphs.

If you want to use your file as a database, rather than simply doing statistics with it, SAS could be a better option than SPSS. The SAS manuals, though, are daunting: not just one thick book, but an entire shelf of them. If you're using it every day, SAS would be great. If you're using it only now and again, you'll forget how it works. For one-off surveys, SAS is even less convenient than SPSS.

SPSS is available for the Mac, but a cheaper option is Powertab, which seems very easy to use, judging from the demo version I tried (but is maybe no longer available). (I'm being cautious here - you never discover the problems with a piece of software unless you use it for a real project.) Another Mac program is Datadesk, which is reported to be excellent, though it's very expensive.

If money's a problem for you, and you have access to a computer running Windows, currently the best option is Epidata. Its weak point is the labelling of variables, so the tables and graphs it produces always need to be embedded in an explanation of the exact variables and values being analysed. However, adding labels is not particularly difficult.

If you use neither a Mac nor a PC, SPSS is available on a huge range of computers, though some versions are more advanced than others. SAS is also available for a very wide range of operating systems, including Linux, as is (or will be) PSPP.

Please bear in mind that the above comments are based on my own experience. As it's a few years since I've used some of the programs, some of the problems I've mentioned may no longer exist. Please let me (Dennis List) know if you've found a mistake, and I'll correct it.

For all I know, there's a marvellous piece of survey analysis software that I've never heard of. (After all, I discovered Epi Info only in 1997 - after working with surveys since the 1970s.) If you know of such a software gem, please tell me about it, instantly!. I'm thinking of something easier for beginners than recent versions of SPSS, and as lean as Epidata, but with...

1. Data entry facilities optimized for accuracy and speed (in other words, not a spreadsheet format - which is great for checking data, but terrible for entering it).
2. No problems processing long text data - e.g open-ended answers of 500 characters or more.
3. Powerful data-sifting abilities (e.g. automatically flagging doubtful data).
4. Allowing macros or scripting, to automate repetitive work.
5. Online help that can solve your immediate problems without your having to scroll through endless screens of irrelevant stuff (i.e. as good as the DOS version of Epi Info).
6. A clearly written manual - which exactly matches the software.
7. Quickly producing presentation-quality tables and graphs, in standard formats that can be pasted into reports.
8. Population projection options that take account of the various types of missing data.
9. A "wizard" to help less expert users choose the most appropriate statistical tests for their needs - and explain why.
10. Ability to handle multiple record types - e.g. both household questionnaires and individual questionnaires, for one study.
11. Using auto-saving to make it all but impossible to lose your data or work.
12. Using a standard data format that can be read by other software without using special filters - e.g. tab-delimited. (Not XML - too clumsy!)
13. No errors in the calculations - an obvious criterion, but many statistical programs sometimes produce incorrect results, as noted by an article by B D McCullough in the International Journal of Forecasting in 2000). 14. Finally: a reasonable price - no more than about 100 US dollars.

I haven't yet found any software that meets all those criteria. In fact, most of the software I've tried meets only 3 or 4 of them. Epidata meets nearly all the above criteria, but has no real manual for analysis - yet. The old Epi Info DOS manual often applies, but not always.
Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

Αξιοποίηση εκπαιδευτικού λογισμικού στη διδασκαλία: Οι δράσεις του Π.Ι.

Ανακτήθηκε από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο




Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

Πρακτικά Συνεδρίου: The 18th International Conference on Computers in Education, ICCE 2010

Τα πρακτικά του διεθνούς συνεδρίου μπορείτε να τα βρείτε εδώ




The 18th International Conference on Computers in Education, ICCE 2010
Putrajaya, Malaysia.

Organized by the Asia-Pacific Society for Computers in Education
http://apsce.net/

Hosted by the Faculty of Educational Studies, Universiti Putra Malaysia, Malaysia.
http://www.upm.edu.my


Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

13 Δεκ 2010

Ερωτηματολόγιο έρευνας με τίτλο: Το επαγγελματικό περίγραμμα και τα χαρακτηριστικά των εκπαιδευτών ενηλίκων του προγράμματος του Ι.Δ.ΕΚ.Ε

Το παρόν ερωτηματολόγιο εντάσσεται στο πλαίσιο έρευνας με τίτλο: Το επαγγελματικό περίγραμμα και τα χαρακτηριστικά των εκπαιδευτών ενηλίκων του προγράμματος του Ι.Δ.ΕΚ.Ε. «Εκπαίδευση ενηλίκων στην απόκτηση βασικών δεξιοτήτων στις νέες τεχνολογίες – Ήρων 2». Τα κριτήρια και οι διαδικασίες επιλογής εκπαιδευτών.

Απευθύνεται στους εκπαιδευτές Πληροφορικής που εργάζονται/έχουν εργαστεί στο συγκεκριμένο πρόγραμμα στο διάστημα από τον Δεκέμβριο του 2008 έως και τον Ιούνιο του 2011.

Αφού μελετήσετε τις ερωτήσεις που ακολουθούν, παρακαλούμε αφιερώστε λίγο χρόνο προκειμένου να τις απαντήστε με ακρίβεια και ειλικρίνεια. Το ερωτηματολόγιο είναι ΑΝΩΝΥΜΟ και η συμπλήρωσή του δεν απαιτεί περισσότερο από 5 λεπτά.

Ευχαριστούμε για τη συνεργασία σας.

Δημήτριος Κρητικός
Υπεύθυνος έργου προγράμματος «Ήρων-2»

Το ερωτηματολόγιο μπορείτε να το κατεβάσετε εδώ


Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

Οι ΤΠΕ στην Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών: Σκοποί, Στόχοι και Περιεχόμενα, Μεθοδολογικές και Οργανωτικές Αρχές

Της Ελένης Ντρενογιάννη
Από:
Πρακτικά Εργασιών 3ου Πανελλήνιου Συνεδρίου «Διδακτική της Πληροφορικής»
Α. Τζιμογιάννης (επιμ.)
Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου
Κόρινθος, 7-9 Οκτωβρίου 2005




Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

Μείωση της αποτελεσματικότητας της διδασκαλίας λόγω έλλειψης κινήτρων και κακής συμπεριφοράς στην τάξη

Βρυξέλλες, 16 Ιουνίου 2009
http://europa.eu

Σύμφωνα με τη νέα έκθεση του ΟΟΣΑ, που εκπονήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, τρεις στους τέσσερις εκπαιδευτικούς αισθάνονται ότι δεν έχουν κίνητρα για να βελτιώσουν την ποιότητα της διδασκαλίας τους, και σε τρία από τα πέντε σχολεία η κακή συμπεριφορά των μαθητών στην αίθουσα διδασκαλίας διαταράσσει την ομαλή διεξαγωγή των μαθημάτων. Η έκθεση βασίζεται στη νέα διεθνή μελέτη για τη διδασκαλία και τη μάθηση (TALIS) και παρέχει, για πρώτη φορά, διεθνώς συγκρίσιμα στοιχεία σχετικά με τις συνθήκες στα σχολεία που επηρεάζουν τους εκπαιδευτικούς βάσει των αποτελεσμάτων της μελέτης σε 23 συμμετέχουσες χώρες.

Κατά την παρουσίαση της έκθεσης ο γενικός γραμματέας του ΟΟΣΑ κ. Angel Gurría τόνισε την ανάγκη να προωθηθεί η βελτίωση της απόδοσης των εκπαιδευτικών. Δήλωσε ότι οι « Εκπαιδευτικοί υψηλού επιπέδου είναι το κλειδί για την επιτυχή υλοποίηση των εκπαιδευτικών πολιτικών» . « Το τελικό συμπέρασμα είναι ότι η ποιότητα ενός εκπαιδευτικού συστήματος δεν μπορεί να είναι υψηλότερη από την ποιότητα των εκπαιδευτικών του και του έργου τους. »

Ο Ján Figel', ευρωπαίος Επίτροπος αρμόδιος για θέματα εκπαίδευσης, κατάρτισης και πολιτισμού, πρόσθεσε: « Εκτιμάται ότι υπάρχουν 6,25 εκατομμύρια εκπαιδευτικοί στην ΕΕ και χρειάζονται όλη τη βοήθεια την οποία οι εκπαιδευτικές αρχές μπορούν να τους δώσουν ώστε η μέθοδος διδασκαλίας τους να είναι η κατάλληλη για το ταχέως μεταβαλλόμενο σχολικό περιβάλλον. Αυτό απαιτεί αποφασιστικότητα και δέσμευση εκ μέρους των υπευθύνων για τη χάραξη πολιτικής ώστε να υποστηριχθούν οι εκπαιδευτικοί μας, όχι μόνο με την προώθηση της επιμόρφωσής τους, αλλά και με τη βελτίωση των συνθηκών εργασίας τους. »...

Από την έκθεση, με τίτλο «Creating effective teaching and learning environments» (δημιουργία αποτελεσματικού περιβάλλοντος διδασκαλίας και μάθησης) , που βασίζεται στα συμπεράσματα της μελέτης TALIS, προκύπτουν τα ακόλουθα:

Στην Αυστραλία, το Βέλγιο,(Φλάνδρα), τη Δανία, την Ιρλανδία και τη Νορβηγία πάνω από το 90% των εκπαιδευτικών δηλώνουν ότι δεν προσδοκούν επιβράβευση για τη βελτίωση της ποιότητας της διδασκαλίας τους.
Οι εκπαιδευτικοί είναι λιγότερο απαισιόδοξοι στη Βουλγαρία και την Πολωνία, παρ’ όλα αυτά περίπου οι μισοί δεν διακρίνουν κανένα κίνητρο για βελτίωση.
Στην Εσθονία, την Ιταλία, τη Σλοβακική Δημοκρατία και την Ισπανία πάνω από το 70% των εκπαιδευτικών στην κατώτερη δευτεροβάθμια εκπαίδευση εργάζονται σε σχολεία στα οποία διαπιστώθηκε ότι η διατάραξη της ομαλής διεξαγωγής των μαθημάτων εμποδίζει τη διδακτική διαδικασία «σε ορισμένο βαθμό»ή «σε μεγάλο βαθμό».
Κατά μέσο όρο, το 38% των ερωτηθέντων εκπαιδευτικών εργάζονται σε σχολεία στα οποία υπάρχει έλλειψη ειδικευμένου προσωπικού. Στην Πολωνία το πρόβλημα αφορά μόνο το 12% των σχολείων. Αντιθέτως, στην Τουρκία αυτές οι ελλείψεις υπάρχουν στο 78% των σχολείων. http://dx.doi.org/10.1787/607784618372
Οι εκπαιδευτικοί δαπανούν, κατά μέσο όρο, το 13% του χρόνου του μαθήματος για την τήρηση της τάξης. Στην Βουλγαρία, την Εσθονία, την Λιθουανία και την Πολωνία χάνεται λιγότερο από το 10% της ώρας του μαθήματος για τον ίδιο σκοπό.
Εκτός από τη διατάραξη της ομαλής διεξαγωγής των μαθημάτων, άλλοι παράγοντες που παρεμποδίζουν τη διδακτική διαδικασία περιλαμβάνουν τις απουσίες των μαθητών (46%), την καθυστερημένη προσέλευση των μαθητών (39%), την αισχρολογία και τις βωμολοχίες (37%), τον εκφοβισμό ή τη λεκτική βία προς άλλους μαθητές (35%).
Εκτός από την έλλειψη κινήτρων για βελτίωση, σε ορισμένες χώρες δεν υπάρχει συστηματική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών ούτε λαμβάνεται ανατροφοδότηση για το έργο τους. Αυτό συμβαίνει σε πάνω από 25% των εκπαιδευτικών στην Ιρλανδία και την Πορτογαλία, 45% στην Ισπανία και 55% στην Ιταλία. http://dx.doi.org/10.1787/607856444110
Το κύριο δίδαγμα πολιτικής είναι ότι οι εκπαιδευτικές αρχές πρέπει να παράσχουν πιο αποτελεσματικά κίνητρα για τους εκπαιδευτικούς. Πολλές χώρες δεν συνδέουν την αξιολόγηση της απόδοσης των εκπαιδευτικών με την επιβράβευση και την αναγνώρισή τους. Ακόμη και στις περιπτώσεις που υπάρχει η σύνδεση αυτή, είναι χαλαρή.

Συνολικά, από τη μελέτη προκύπτει ότι οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικού σχεδιασμού θα μπορούσαν να υποστηρίξουν περισσότερο τους εκπαιδευτικούς και να βελτιώσουν τις επιδόσεις των σπουδαστών εάν το κοινό και οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής επικεντρωθούν λιγότερο στον έλεγχο των πόρων και το περιεχόμενο της εκπαίδευσης και περισσότερο στα μαθησιακά αποτελέσματα .

Ιστορικό
Η μελέτη TALIS είναι η νέα διεθνής μελέτη για τη διδασκαλία και τη μάθηση του ΟΟΣΑ. Πρόκειται για την πρώτη διεθνή μελέτη η οποία έχει κεντρικό θέμα το περιβάλλον μάθησης και τις συνθήκες εργασίας των εκπαιδευτικών στα σχολεία. Εξετάζει θέματα που αφορούν τους εκπαιδευτικούς και την απόδοσή τους, από την άποψη των διευθυντών σχολείων και των ίδιων των εκπαιδευτικών. Κατά τον τρόπο αυτό αποσκοπεί να καλύψει σημαντικά κενά στις πληροφορίες για τις διεθνείς συγκρίσεις εκπαιδευτικών συστημάτων.

Η μελέτη πραγματοποιήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και καλύπτει 23 συμμετέχουσες χώρες : Αυστραλία, Αυστρία, Βέλγιο (φλαμανδική κοινότητα), Βραζιλία, Βουλγαρία, Δανία, Εσθονία, Ουγγαρία, Ισλανδία, Ιρλανδία, Ιταλία, Κορέα, Λιθουανία, Μαλαισία, Μάλτα, Μεξικό, Νορβηγία, Πολωνία, Πορτογαλία, Σλοβακική Δημοκρατία, Σλοβενία, Ισπανία και Τουρκία.

Σε κάθε χώρα επελέγησαν δειγματοληπτικά περίπου 200 σχολεία και ο διευθυντής του κάθε σχολείου συμπλήρωσε ένα ερωτηματολόγιο. Ένα άλλο ερωτηματολόγιο συμπληρώθηκε από 20 εκπαιδευτικούς που επελέγησαν δειγματοληπτικά.

Οι ερωτήσεις αφορούσαν θέματα όπως η προετοιμασία του εκπαιδευτικού, οι μέθοδοι διδασκαλίας που εφαρμόζει και η αναγνώριση και η επιβράβευση των εκπαιδευτικών.

Βλέπε www . oecd . org / edu / talis / firstresults



Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

12 Δεκ 2010

Ηλεκτρονική μάθηση (e-learning) και Εκπαίδευση από Απόσταση Ενηλίκων

Της Τζένης Παγγέ, Αν. Καθηγήτρια ΠΤΝ, Πανεπιστημίου Ιωαννίνων





Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

Συναισθήματα: Η Γλώσσα τους.

Ανακτήθηκε από MULTIPLICATION

ΤΑ ΘΕΜΕΛΙΩΔΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ
Διαπιστώθηκε, μετά από μια σειρά πειραμάτων, ότι παντού οι άνθρωποι αναγνώριζαν στις εκφράσεις του προσώπου τα ίδια βασικά συναισθήματα. Αυτή η παγκοσμιότητα των εκφράσεων του προσώπου παρατηρήθηκε, πιθανότατα, αρχικά από τον Darwin, ο οποίος τη θεώρησε ως απόδειξη ότι οι δυνάμεις της εξέλιξης είχαν χαράξει αυτά τα σημάδια στο Κ.Ν.Σ. Οι ερευνητές εξακολουθούν να διαφωνούν ως προς το ποια ακριβώς συναισθήματα μπορούν να θεωρηθούν ως πρωταρχικά ή βασικά.
Αναζητώντας κάποιες βασικές αρχές, πολλοί ερευνητές υποστηρίζουν ότι τα συναισθήματα μπορούν να ταξινομηθούν ανά οικογένειες (θυμός, θλίψη, φόβος, απόλαυση, αγάπη, ντροπή …), οι οποίες θεωρούνται υποδείγματα των άπειρων αποχρώσεων της συναισθηματικής μας ζωής. Κάθε μια από τις οικογένειες έχει ένα βασικό συναισθηματικό πυρήνα απ’ όπου προέρχονται τα συγγενικά της συναισθήματα στις ποικίλες παραλλαγές τους και εμφανίζουν πολικότητα. Στις εξωτερικές πτυχές υπάρχουν οι διαθέσεις, οι οποίες είναι πολύ πιο μεταλλαγμένες και πολύ πιο διαρκείς από το συναίσθημα (ενώ είναι σχετικά σπάνιο να βρίσκεται κανείς, για παράδειγμα, στο απόγειο του θυμού όλη μέρα, δεν είναι τόσο σπάνιο να είναι για μεγάλο διάστημα κακόκεφος και ευερέθιστος, κατάσταση κατά την οποία εύκολα προκαλούνται σύντομες εκρήξεις θυμού). Πέρα από τις διαθέσεις υπάρχει η ψυχοσύνθεση, η έμφυτη ροπή ...

προς μια συγκεκριμένη διάθεση που κάνει τους ανθρώπους μελαγχολικούς, ντροπαλούς ή πρόσχαρους. Και ακόμα, πέρα από αυτές τις συναισθηματικές προδιαθέσεις, υπάρχουν οι αναμφισβήτητες διαταραχές του συναισθήματος, με τις ανάλογες κλινικές τους εκδηλώσεις, όπως η κατάθλιψη και το παθολογικό άγχος, στις οποίες ο άνθρωπος νιώθει μόνιμα παγιδευμένος σε μια τοξική κατάσταση.
Χαρακτηριστικά γνωρίσματα των συναισθημάτων
Τα συναισθήματα χαρακτηρίζονται από ένταση και διάρκεια. Η ένταση του συναισθήματος προσδιορίζει το βαθμό, -έντονο, λιγότερο έντονο ή καθόλου-, με τον οποίο το άτομο βιώνει κάποιο ερέθισμα. Οι πολύ έντονες συναισθηματικές καταστάσεις, ευχάριστες ή δυσάρεστες, παρουσιάζονται ως ολική αντίδραση του οργανισμού, σε απροσδόκητες συνθήκες, είναι συνήθως συγκλονιστικές και σύντομες, και χαρακτηρίζονται ως αμφιθυμίες*. Η ένταση και η μορφή με την οποία εκδηλώνονται τα συναισθήματα επηρεάζονται από τις συνθήκες του κοινωνικού, αλλά και του φυσικού περιβάλλοντος.
Η υποβάθμιση του φυσικού μας περιβάλλοντος έχει άμεση σχέση με την εκδήλωση ορισμένων συναισθημάτων και, στη συνέχεια, έχει επιπτώσεις στη σωματική και ψυχική μας υγεία. Έρευνες που έχουν γίνει, έχουν αποδείξει το πόσο, όχι μόνο η καθημερινή πίεση αλλά ακόμη και ο θόρυβος των αυτοκινήτων ή το “νέφος” επηρεάζουν την ψυχική και πνευματική υγεία του ανθρώπου.
Το κοινωνικό περιβάλλον επηρεάζει βαθύτατα την ένταση και τη μορφή με την οποία εκδηλώνονται τα συναισθήματα. Ας μη ξεχνάμε το πως η συναισθηματική συμπεριφορά των ανθρώπων αλλάζει σε περίοδο πολέμου ή ακόμη, πολύ απλά, το πώς αλλάζει στην παρακολούθηση ενός ποδοσφαιρικού αγώνα.
Η διάρκεια του συναισθήματος είναι επίσης ένας παράγοντας που το χαρακτηρίζει. Είμαστε χαρούμενοι ή λυπημένοι, ανάλογα με το ερέθισμα που μας έχει προξενήσει τη χαρά ή τη λύπη, για περισσότερο ή λιγότερο διάστημα. Πολλές φορές όμως, παρόλο που η διάρκεια ενός ευχάριστου π.χ. ερεθίσματος μας προκαλεί θετικό συναίσθημα, όταν υπερβεί κάποιο χρονικό όριο, τότε μετατρέπεται σε αρνητικό συναίσθημα (π.χ. πλήξη, αποστροφή). Τα μικρά παιδιά ενώ παίζουν ευχαριστημένα στο τέλος κλαίνε από κόπωση: το ίδιο τους το παιχνίδι μετά από λίγο τους έχει προξενήσει αποστροφή. Τα συναισθήματα, όμως, αυτά, θετικά ή αρνητικά, σύντομα ή όχι, εναλλάσσονται στην καθημερινή ζωή του ανθρώπου. Το ίδιο ερέθισμα ανάλογα με το χρόνο, τον τρόπο και την ένταση με την οποία γίνεται δεκτό από τον οργανισμό επιφέρει και την ανάλογη ευχαρίστηση, δυσαρέσκεια, οργή ή φόβο.
*Αμφιθυμία: χαρακτηρίζεται, έτσι, η ταυτόχρονη εκδήλωση διαμετρικά αντίθετων συναισθημάτων για το ίδιο γεγονός ερέθισμα, χωρίς εξ ορισμού να είναι πάντα παθολογική κατάσταση. Ως σημείο μιας σχιζοφρένειας όμως, η αμφιθυμία συναρθρώνεται εντός του πλέγματος της ψυχωτικής δομής και εκδηλώνει τότε την ανεπίλυτη ταυτόχρονη διακίνηση, μέσα στο ίδιο το συναίσθημα, της αγάπης και του μίσους, της θελκτικότητας και της επιθετικότητας.
1 ΑΠΟΛΑΥΣΗ
Ευτυχία, χαρά, ανακούφιση, ευφορία, ικανοποίηση, ευεξία, κέφι, ευαρέσκεια, ενθουσιασμός, ηδονή, έκσταση, έως μανία
2 ΑΓΑΠΗ
Αποδοχή, φιλικότητα, εμπιστοσύνη, τρυφερότητα, ευγένεια, ταίριασμα, αφοσίωση, λατρεία, ξεμυάλισμα, έρωτας
3 ΑΠΟΣΤΡΟΦΗ
Περιφρόνηση, δυσφορία, σιχασιά, απέχθεια, φρίκη, βδελυγμία, αηδία
4 ΕΚΠΛΗΞΗ
Σοκ, κατάπληξη θαυμασμός, απορία
5 ΘΛΙΨΗ
Λύπη, πίκρα, ακεφιά, μελαγχολία, αυτολύπηση, μοναξιά, απελπισία, έως και σοβαρή κατάθλιψη
6 ΘΥΜΟΣ
Λύσσα, οργή, πικρία, αγανάκτηση, απόγνωση, εκνευρισμός, εχθρότητα, μίσος, βία
7 ΝΤΡΟΠΗ

Ενοχή, αμηχανία, απογοήτευση, τύψεις, ταπείνωση, εξευτελισμός, συστολή, μετάνοια
8 ΦΟΒΟΣ
Άγχος, αναστάτωση, νευρικότητα, έγνοια, τρόμος, ανησυχία, δέος, φρίκη, σε ψυχοπαθολογικές μορφές φοβία και πανικός

Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...