28 Μαΐ 2015

7th International Conference on Information and Communication Technologies in Agriculture, Food and Environment (HAICTA 2015)


S
eptember 17-20, 2015, Kavala, Greece


The Conference is organised by the Hellenic Association for Information and Communication Technologies in Agriculture Food and Environment (HAICTA) with the support of it's Branch in Northern and Central Greece and in cooperation with a number of associated Institutions. HAICTA is the Greek Branch of European Federation for Information Technology in Agriculture (EFITA). It has organised until now a series of succesful conferences.
SUBMISSIONS DEADLINE: JUNE 8, 2015

Call for Papers
HAICTA 2015 aims to bring together professional, experts and researchers working on Information and Communication Technologies in Agriculture, Food and Environment. Furthermore, another emphasis is put on the applicability of ICT solutions to real industry cases and the respective challenges.

Types of Submission
Type of Submissions
Type of Presentation
Full paper (6 pages min - 12 pages max)
Oral
Poster (3 pages min - 6 pages max)
Poster
Doctoral Consortium Paper (3 pages min - 10 pages max)
Oral
Industry Paper (3 pages min - 10 pages max)
Demo - Oral
Short paper (3 pages min - 4 pages max)
Oral

Topics
We are accepting submissions of original research papers and posters for the main program and the doctoral consortium in all areas of ICT in Agriculture, Food and Environment including but not limited to:
Decision Support Systems
Information Systems
Database Systems
Environmental Modelling and Simulation
Environmental Control Systems
Environmental Impact Assessment
e-Waste Management & Clean Technologies
Environmental Design & Policy
Issues in ICT Adoption
New technologies in Ecosystems Management, Forestry and Natural Resources
Information Systems and Wild Life Management & Protection
Wood Technology & Wood Products
Flora and Fauna Management using ICTs
ICT in Climate Change and Global Warming
ICT in Cultivation and Pastoral Areas
ICT in Rural Development
Innovative Technologies in Agrotourism & Ecotourism
e-Business, e-Commerce, e-Government, e-Learning and e-Services
GIS and Applications
Spatial Analysis & Landscape Planning
Internet Marketing, Internet of Things and Web 2.0
Mobile/wireless Systems & Networks
Ontology and Web Semantic
Sensor and Wireless Network Applications
Mobile/Wireless Applications in Agriculture
Novel RFID applications
Precision Farming Systems, VR Technologies
Green IC Technologies
Traceability
Supply Chain Management & Logistics
Environmental Education

For further information please visit ...


HAICTA 2015 web site.
Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

22 Μαΐ 2015

Πανελλήνιο Συνέδριο Δια Βίου Μάθησης με διεθνή συμμετοχή (updated)


Π
ανελλήνιο Συνέδριο Δια Βίου Μάθησης με διεθνή συμμετοχή

με θέμα: «Κρήτη-Χανιά 2015: Εμπειρίες, Οπτικές, Προοπτικές στη Διά Βίου Μάθηση-Εκπαίδευση Ενηλίκων-Κοινοτική Ενδυνάμωση & στην Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών. Για τη Διασύνδεση των τοπικών Φορέων και την Ανάπτυξη της Περιφερειακής Κοινότητας».
12-14/06/2015

-------------------------------------------------------------
Φόρμα Εγγραφής στο Συνέδριο (κάντε κλικ στο σύνδεσμο)
-------------------------------------------------------------

Αγαπητοί φίλοι και συνεργάτες με χαρά σας ΠΡΟΣΚΑΛΟΥΜΕ στις εργασίες του πρώτου Περιφερειακού/Εθνικού Συνεδρίου (community based) για την Διά Βίου Μάθηση-Εκπαίδευση Ενηλίκων και την Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών.
To Συνέδριο συντονίζει και διεξάγει -στο Πνευματικό Κέντρο Χανίων στις 12-14/06/2015- το ‘Επιστημονικό Δίκτυο Εκπαίδευσης Ενηλίκων Κρήτης’ (ΕΔΕΕΚ, www.cretaadulteduc.gr) και το e-επιστημονικό περιοδικό ‘Εκπαίδευση Ενηλίκων και Πολιτισμός στην Κοινότητα’ (http://cretaadulteduc.gr/blog/) σε συνεργασία με τη ‘Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Πολυτεχνείου Κρήτης’ και με άλλους εκπαιδευτικούς-πολιτιστικούς-κοινωνικούς φορείς του τόπου (βλ. αναλυτικά αφίσα και επισυναπτόμενο Πρόγραμμα του Συνεδρίου).
Σας περιμένουμε για έναν γνήσια συμμετοχικό διάλογο …
Οι Συντονιστές
Δρ. Χρύσα Γ. Τερεζάκη-Συντονίστρια Επιστημονικού Δικτύου Εκπ/σης Ενηλίκων Κρήτης (ΕΔΕΕΚ),
Δρ. Κων/νος-Αλκέτας Ουγγρίνης, Επικ. Καθηγητής Σ.Α.Μ Πολυτεχνείου Κρήτης
& η Οργανωτική Επιτροπή του Συνεδρίου…

Καλώς να ορίσετε !!!

Το Πρόγραμμα το Συνεδρίου



Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

19 Μαΐ 2015

Free eBook on "How To Become an Instructional Designer"


R



24 Highly-skilled Instructional Designers Share Their Success Stories

24 Highly-skilled Instructional Designers share their success stories as well as their personal views on the ideal traits good Instructional Designers should possess. They also give valuable tips and tricks to follow that will help you reach your dream Instructional Design career on a single condition: that you have a true passion for Instructional Design.

Is there a single path to become an Instructional Designer? What kind of previous experience do you need? Is Instructional Design an art or a science? How much in depth you need to know with respect to eLearning authoring tools and Learning Management Systems? Is eLearning software more important than Instructional Design theories and models? How can a professional network of Instructional Designers help you to improve your skills? What is the purpose of an Instructional Design portfolio? These are just some of the concerns you might have with respect to this exciting job.

To access the free ebook just click the



Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

17 Μαΐ 2015

Σύγχρονες όψεις του κυβερνοχώρου: «Μια κοινωνική ανάλυση των επικοινωνιακών διαστάσεων και προοπτικών των ιστολογίων (weblogs)» - Διδακτορική διατριβή


Δ
ιδακτορική Διατριβή του Αντώνη Λω με θέμα:

Σύγχρονες όψεις του κυβερνοχώρου: «Μια κοινωνική ανάλυση των επικοινωνιακών διαστάσεων και προοπτικών των ιστολογίων (weblogs)»

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ
ΣΧΟΛΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΗ ΔΙΑΤΡΙΒΗ

ΜΥΤΙΛΗΝΗ
Ιούνιος 2014

Στη συγκεκριμένη διδακτορική διατριβή γίνεται εκτενής αναφορά στη διπλωματική μου εργασία με θέμα "Κριτήρια αξιολόγησης ενός εκπαιδευτικού ιστολογίου ως επιστημονικό για ενήλικες αναγνώστες" και ευχαριστώ τον ερευνητή θερμά για τη βιβλιογραφική του αναφορά.

Για να διαβάσετε/κατεβάσετε τη διδακτορική διατριβή του Αντώνη Λω


κάντε κλικ εδώ
Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

15 Μαΐ 2015

Θερινό Σχολείο «Μεθοδολογία Έρευνας Υποψηφίων Διδακτόρων»


Τ
ο Εργαστήριο Εφαρμογών Εικονικής Πραγματικότητας στην Εκπαίδευση του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, διοργανώνει θερινά σχολεία στη θεματική ενότητα «εκπαιδευτική τεχνολογία».


Θερινό Σχολείο «Μεθοδολογία Έρευνας Υποψηφίων Διδακτόρων»

Απευθύνεται σε ερευνητές, υποψήφιους διδάκτορες, διδάκτορες, μεταδιδάκτορες και μέλη ΔΕΠ. Προσκεκλημένοι ερευνητές και μέλη ΔΕΠ θα εισηγηθούν ειδικά θέματα, ενώ θα παρεμβαίνουν στην προοπτική πρόκλησης επιστημονικών συζητήσεων.

Το Θερινό Σχολείο «Μεθοδολογία Έρευνας Υποψηφίων Διδακτόρων» στοχεύει να:

• πλαισιώσει μεθοδολογικά ερευνητές και υποψηφίους διδάκτορες στην προοπτική επίλυσης των ερευνητικών τους προβλημάτων και στην ανταλλαγή μεθοδολογικών προβληματισμών

• συγκροτήσει περιβάλλοντα διαμοιρασμού απαραίτητων γνώσεων και ανάπτυξης βασικών και ειδικών ερευνητικών δεξιοτήτων

• δημιουργήσει και ενισχύσει κοινότητες συνεργατικής μάθησης ανάμεσα σε έμπειρους και νέους ερευνητές στο πεδίο της εκπαιδευτικής τεχνολογίας

• ενεργοποιήσει το ερευνητικό και επιστημονικό δυναμικό στο συγκεκριμένο πεδίο

• αφυπνίσει και εμπνεύσει δημιουργικά όσους ενδιαφέρονται να γνωρίσουν τη διαδικασία εκπόνησης και υλοποίησης ερευνητικών σχεδίων στα πλαίσια εκπόνησης διδακτορικής διατριβής

• συνδράμει στη βελτίωση και διασφάλιση της ποιότητας του ερευνητικού έργου στο πεδίο της εκπαιδευτικής τεχνολογίας.

Το Θερινό Σχολείο «Μεθοδολογία Έρευνας Υποψηφίων Διδακτόρων» διαρκεί 50 ώρες και υλοποιείται από 06/07/2015 μέχρι 11/07/2015. Η επιτυχής ολοκλήρωσή του πιστοποιείται με πέντε (5) Ευρωπαϊκές Πιστωτικές Μονάδες (ECTS).

Επίσης, το Εργαστήριο Εφαρμογών Εικονικής Πραγματικότητας στην Εκπαίδευση διοργανώνει τα παρακάτω θερινά σχολεία:
...


Εκπαιδευτική Ρομποτική

διάρκειας 60 ωρών

06/07/2015 - 17/07/2015

Εκπαιδευτικά Σενάρια με Τεχνολογίες Μάθησης

διάρκειας 60 ωρών

22/06/2015 - 26/06/2015



Κάθε θερινό σχολείο είναι 25 θέσεων.

Η συμμετοχή εξασφαλίζεται με σειρά προτεραιότητας.

Εγγραφές – πληροφορίες: http://earthlab.uoi.gr/summerschools/, τηλέφωνο 2651005655.
Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

10 Μαΐ 2015

ΘΕΡΙΝΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ 2015 στην ΙΘΑΚΗ‏


Σ
ας επισυνάπτουμε ανακοίνωση που αφορά το ΘΕΡΙΝΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ που διοργανώνει το Κέντρο Διά Βίου Μάθησης σε συνεργασία με το Koge Business College της Δανίας, και θα πραγματοποιηθεί τον Ιούλιο 2015 στην Ιθάκη. Πρόκειται για ένα πολύ υψηλής ποιότητας πρόγραμμα, που συνδυάζει την ποιοτική εκπαίδευση με την εναλλακτική γνωριμία με τον τόπο και τους ανθρώπους της Ιθάκης.

Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στην επισυναπτόμενη ανακοίνωση και στο: http://diavima.edu.gr

‘ΘΕΡΙΝΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ’ ΣΤΗΝ ΙΘΑΚΗ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΚΟΠΕΣ
Το Κέντρο Δια Βίου Μάθησης "ΔΙΑΒΗΜΑ" (http://www.diavima.edu.gr) σε συνεργασία με το Køge Business College της Δανίας και με την υποστήριξη του Δήμου Ιθάκης θα πραγματοποιήσει τον Ιούλιο του 2015 ‘Θερινό Πανεπιστήμιο’ στην Ιθάκη, με θέμα:
Το σχολείο ως οργανισμός μάθησης / The Learning School

Απευθύνεται
Σε εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, σε διευθυντές σχολείων, σε υπεύθυνους Σχολικών Δραστηριοτήτων και Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού, σε εκπαιδευτές ενηλίκων, σε φοιτητές παιδαγωγικών τμημάτων και μεταπτυχιακούς φοιτητές, σε εργαζόμενους σε φορείς μη τυπικής εκπαίδευσης, καθώς και σε κάθε άτομο που επιθυμεί να διευρύνει τους ορίζοντες και τις γνώσεις του.
Σκοπός
Οι συμμετέχοντες να κατανοήσουν το σχολείο ως οργανισμό μάθησης. Επίσης να αποδεχτούν και να υποστηρίζουν πρακτικές που συμβάλλουν αφενός στην ανάπτυξη του σχολείου ως μαθησιακού οργανισμού και αφετέρου στην προσωπική ανάπτυξη των ίδιων των εκπαιδευτικών όπου κι αν εργάζονται (σχολεία, Εκπαίδευση Ενηλίκων, ΣΔΕ, Συνεχιζόμενη Επαγγελματική Κατάρτιση, μη τυπική εκπαίδευση κ.ά.).
Επίσης να συνεργάζονται και να συμμετέχουν αποτελεσματικά:
...


• στις βιωματικές δράσεις και στις ερευνητικές εργασίες Γυμνασίων, Γενικών Λυκείων, ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ
• στην εκπαίδευση μέσα από την τέχνη
• στην ευέλικτη ζώνη 
• σε σχολικές δραστηριότητες, όπως η περιβαλλοντική εκπαίδευση, η διαπολιτισμική εκπαίδευση, η αγωγή υγείας, οι πολιτιστικές δραστηριότητες, η τοπική ιστορία κ.λπ. 
Το νησί της Ιθάκης, ο απόλυτος προορισμός
Η Ιθάκη, γνωστή σε όλο τον κόσμο από τον πολυμήχανο Οδυσσέα, φιλοξενεί για όγδοη συνεχή χρονιά το ‘Θερινό Πανεπιστήμιο’. Τα γραφικά χωριά και οι περιοχές που συνδέονται με την Οδύσσεια, οι πολυάριθμες παραλίες με τα βαθυγάλαζα νερά και οι εναλλαγές των τοπίων συναρπάζουν τον επισκέπτη. Νησί με αμέτρητους συμβολισμούς, εμπνέει ποιητές, λογοτέχνες και καλλιτέχνες. Πρωτεύουσα είναι το Βαθύ, μία αρχοντική κωμόπολη παραδοσιακής αρχιτεκτονικής χτισμένη στο Ομηρικό λιμάνι του Φόρκυνα. 
Ιδανικό μέρος για ένα καλοκαιρινό διάλειμμα από το άγχος και το θόρυβο της σύγχρονης ζωής. Ιδανικό μέρος για να αρχίσετε τις διακοπές σας! 

Εκπαίδευση και διακοπές 
Συνδυάζοντας την εκπαίδευση με τις διακοπές στην Ιθάκη, οι συμμετέχοντες έχουν τη δυνατότητα να λάβουν μέρος σε πολλές δραστηριότητες για να γνωρίσουν τη φυσική και πολιτιστική κληρονομιά του νησιού. Προσφέρονται:
• Πεζοπορική διαδρομή στο μονοπάτι του Λουδοβίκου Σαλβαδόρ-παιχνίδια μίμησης και αυτοσχεδιασμοί
• Γνωριμία με Οδυσσειακές περιοχές στο Βαθύ και ξενάγηση στο μουσείο. 
• Πεζοπορική διαδρομή σε εφτανησιώτικα εκκλησάκια στο Βαθύ
Σε όλους τους συμμετέχοντες θα αποσταλούν: α) κατάλογος ξενοδοχείων και ενοικιαζόμενων δωματίων με πολύ μειωμένες τιμές για το Θερινό Πανεπιστήμιο, και β) πληροφορίες για τρόπους μετάβασης στην Ιθάκη και οικονομικότερα μέσα μετακίνησης ανάλογα με τον τόπο αναχώρησης. Επίσης, όλοι οι συμμετέχοντες και οι συνοδοί τους θα έχουν πολύ μειωμένες τιμές σε εστιατόρια. 
Ενότητες μαθημάτων (εργαστηριακά μαθήματα)
1η ενότητα: Το σχολείο ως οργανισμός μάθησης 
Οι συμμετέχοντες εισάγονται στις έννοιες ”οργανισμός μάθησης" (learning organization) και "σχολείο που μαθαίνει" (learning school). Εργάζονται σε μικρές ομάδες και αναζητούν τις αρχές, τους άξονες και τις διαστάσεις που διέπουν το σχολείο ως οργανισμό μάθησης.
• Τι είναι οργανισμός μάθησης; Τι σημαίνει "σχολείο που μαθαίνει";
• Ποιες πρακτικές ενδυναμώνουν το σχολείο ως οργανισμό μάθησης; Πώς αξιοποιείται το ανθρώπινο δυναμικό; 
• Κοινότητες μάθησης στο "σχολείο που μαθαίνει".
• Ποιος ο ρόλος των διευθυντών, των εκπαιδευτικών, των μαθητών, των γονέων; 
• Η ενίσχυση της επιστημονικής και επαγγελματικής ανάπτυξης του εκπαιδευτικού
• Tο σχολείο ως περιβάλλον αυτομόρφωσης και επιμόρφωσης, ανάπτυξης δεξιοτήτων και ικανοτήτων, προώθησης της καινοτομίας και της επιτυχίας.
• Διδασκαλία και μάθηση στο "σχολείο που μαθαίνει".
• Δίκτυα σχολείων και εκπαιδευτικών. Πώς συνεισφέρει η τεχνολογία;
• Η επικοινωνία γονέων-εκπαιδευτικών-μαθητών-τοπικής κοινωνίας. 
2η ενότητα: Αξιοποιώντας την τέχνη στο "σχολείο που μαθαίνει" 
Οι συμμετέχοντες, μέσα από βιωματικές διεργασίες, εμβαθύνουν στον τρόπο που τα έργα τέχνης μπορούν να συμβάλουν στην καλλιέργεια της κριτικής σκέψης, με σκοπό την ενίσχυση του ίδιου του εκπαιδευτικού (σε προσωπικό, επαγγελματικό, κοινωνικό επίπεδο), αλλά και την ενδυνάμωση του εκπαιδευτικού οργανισμού, ως σύστημα. Οι εκπαιδευόμενοι σε μικρές ομάδες διερευνούν θέματα ενδιαφέροντος και πεδία εφαρμογής, όπου μπορεί να αξιοποιηθεί η τέχνη στο δικό τους εκπαιδευτικό οργανισμό.
• Ποιες οι δυνατότητες και η χρησιμότητα της τέχνης ως εργαλείου μάθησης; 
• Ποιός ο ρόλος της τέχνης στο "σχολείο που μαθαίνει";
• Ποιές μεθοδολογίες προάγουν τον κριτικό στοχασμό μέσα από την τέχνη; 
• Η διεργασία του κριτικού στοχασμού, τα οφέλη της μετασχηματίζουσας μάθησης. 
3η ενότητα: Το περιβάλλον και οι άνθρωποι στο "σχολείο που μαθαίνει" 
Οι συμμετέχοντες, εργάζονται στο πεδίο για να λύσουν το μυστήριο ενός γρίφου. "Δάσκαλοί" τους είναι οι άνθρωποι, τα κτίρια, τα ίχνη του ανθρώπου στο πέρασμα του χρόνου αλλά και η φύση. Θα πρέπει να παρατηρήσουν, να ρωτήσουν, να ακούσουν, να μετρήσουν, να υπολογίσουν, να διαβάσουν, να γράψουν, να συνεργαστούν, να συνθέσουν. Σε μικρές ομάδες διαμορφώνουν το δικό τους πρωτότυπο εκπαιδευτικό σενάριο για τη διδασκαλία του μαθήματος της επιλογής τους. 
• Πώς μαθαίνουμε από το δομημένο και το φυσικό περιβάλλον;
• Πώς γίνονται με πρακτικό τρόπο, η Γλώσσα, η Ιστορία, η Γεωγραφία, η Χημεία και όλα τα άλλα μαθήματα μέσα από ένα σενάριο που προϋποθέτει στρατηγική, κινητικότητα, εξερεύνηση, επεξεργασία δεδομένων, λογική σκέψη και φαντασία;
4η ενότητα: Η αξιολόγηση στο "σχολείο που μαθαίνει"
Σε έναν οργανισμό μάθησης, η αξιολόγηση αφορά όλους τους συντελεστές και τις παραμέτρους (μαθητής, εκπαιδευτικός, αναλυτικό πρόγραμμα, πόροι) και λειτουργεί ως εργαλείο ανατροφοδότησης, αυτοβελτίωσης, προώθησης επιτυχημένων πρακτικών και ανάπτυξης του ίδιου του οργανισμού και όσων συμμετέχουν σε αυτόν. Οι εκπαιδευόμενοι διερευνούν τους τρόπους με βάση τους οποίους η αξιολόγηση μπορεί να συμβάλλει στην ανάπτυξη και βελτίωση ως οργανισμού μάθησης.. Ειδικότερα θα διερευνηθούν οι τρόποι και οι τεχνικές που μπορεί να:
• διεξαχθεί η αξιολόγηση στο "σχολείο που μαθαίνει".
• αξιολογηθούν καινοτόμες παρεμβάσεις και προγράμματα.
• αποτιμηθούν όλες οι πλευρές της εκπαιδευτικής διεργασίας.
• αναδειχθούν, ενισχυθούν και διαδοθούν επιτυχημένες πρακτικές.
ενισχυθεί η συμμετοχή των συντελεστών του οργανισμού στις διαδικασίες σχεδιασμού και αξιολόγησης.
Επίσης θα γίνουν απογευματινά εργαστήρια-διαλέξεις:
α) Εργαλεία WEB 2.0: Παρουσιάσεις στο Prezi και Glogster 
• Δημιουργία μιας παρουσίασης με το Prezi και μιας αφίσας με το Glogster
• Ένθεση κειμένου, εικόνων και ήχου / Εξοικείωση και πειραματισμός των ομάδων.
β) Η Διαπολιτισμική Εκπαίδευση στο "σχολείο που μαθαίνει"
• Βασικές αρχές Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης
• Παραδείγματα καλών πρακτικών στο σχολείο
• Σχεδιασμός Project με διαπολιτισμικό περιεχόμενο 
Επιπλέον όσοι συμμετέχοντες επιθυμούν, θα παρουσιάσουν σε ειδική απογευματινή συνεδρία καινοτομίες που εφαρμόζουν στο σχολείο τους. Δυνατότητα δημοσίευσης. 
Μέθοδος διδασκαλίας-Διδάσκοντες
Βιωματική διδασκαλία και εργασία σε μικρές ομάδες με την ενεργό συμμετοχή των εκπαιδευόμενων. Οι διδάσκοντες είναι πανεπιστημιακοί, ερευνητές και συγγραφείς. Μεταξύ αυτών ο Κώστας Μάγος, επίκ. Καθηγητής Παν/μίου Θεσσαλίας, η Ελένη Σβορώνου, M.Sc., συγγραφέας, υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης WWF-Ελλάς, η Βιβή Βασάλα, καθηγήτρια-σύμβουλος στο ΕΑΠ, ο Θανάσης Καραλής, αν. Καθηγητής στο Παν/μιο Πατρών, η Μαρία Γκιρτζή, Δρ. Παν/μίου Birmingham-UK, η Νατάσσα Ράικου, Παν/μιο Πατρών, καθηγήτρια-σύμβουλος στο ΕΑΠ
Ημερομηνίες διεξαγωγής-Διάρκεια
Το πρόγραμμα θα διεξαχθεί από 5-10 Ιουλίου στο Βαθύ της Ιθάκης. Τα εργαστηριακά μαθήματα αρχίζουν στις 9.00, ολοκληρώνονται στις 13.30 και διαρκούν τέσσερεις συνεχόμενες ημέρες. Η έναρξη των εργασιών γίνεται το απόγευμα της προηγούμενης ημέρας, δηλ. πριν την έναρξη των εργαστηριακών μαθημάτων. Οι συμμετέχοντες θα παραλάβουν φάκελο με εκπαιδευτικό υλικό. Διάρκεια: 30 ώρες βιωματικά εργαστήρια και διαλέξεις στην ΙΘΑΚΗ και 70 ώρες εξ αποστάσεως μελέτη του υλικού και εκπόνηση εργασίας (προαιρετικά). Συνολική διάρκεια προγράμματος: 30 ώρες (μόνο δια ζώσης, ΙΘΑΚΗ), 100 ώρες (δια ζώσης και εξ αποστάσεως).
Διάρκεια-Συνδρομή-Πιστοποιητικό συμμετοχής
Η συνδρομή στοιχίζει 150 Ευρώ για εγγραφές μέχρι 31/05/2015. Μετά τις 31 Μαΐου, και εφόσον υπάρχουν θέσεις, η συνδρομή είναι 170 Ευρώ. Θα δοθεί αναλυτικό πιστοποιητικό συμμετοχής στην ελληνική και αγγλική γλώσσα.
Διαδικασίες συμμετοχής 
Για την εγγραφή σας συμπληρώστε την αίτηση και στείλτε την με e-mail στο info@diavima.edu.gr Πληροφορίες: 6936759457 και 6975515476 (9.00-21.00)
ΑΙΤΗΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
Στείλτε την αίτηση με e-mail, στη διεύθυνση: info@diavima.edu.gr 

Ονοματεπώνυμο: 
Ταχυδρομική Διεύθυνση: 
Τηλέφωνα (κινητό και σταθερό) και e-mail:
Ειδικότητα και Σχολείο ή Οργανισμός Εργασίας: 
Σημειώστε μόνο τις ημερομηνίες που επιθυμείτε: 5-8 6-9 7-10 

Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

9 Μαΐ 2015

Συμμετοχή σε ερωτηματολόγιο διπλωματικής εργασίας


Σ
τα πλαίσια της διπλωματικής μου εργασίας στο πρόγραμμα "Εκπαίδευση Ενηλίκων" του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου, πραγματοποιώ μια έρευνα σχετικά με το πόσο έτοιμοι είμαστε να μαθαίνουμε μόνοι μας ("αυτόνομη μάθηση") και κατά πόσο οι σπουδές μας, μας έχουν βοηθήσει ή εμποδίσει σε αυτό.


Εάν θέλετε να διαθέσετε 10 λεπτά, μπορείτε να με βοηθήσετε στην έρευνα αυτή και, ίσως, να αναρωτηθείτε πόσο σας αρέσει να μαθαίνετε μόνοι σας ή όχι. Η έρευνα πραγματοποιείται ηλεκτρονικά στη διεύθυνση:


Σας ευχαριστώ πολύ
Γ. Γιαγλής



Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

25 Απρ 2015

Δημογραφικά χαρακτηριστικά των αναγνωστών εκπαιδευτικών ιστολογίων


Σ
το 9ο Πανελλήνιο Συνέδριο Καθηγητών Πληροφορικής που διεξήχθη στην Καστοριά 24-26 Απριλίου 2015, παρουσίασα με το συνάδελφο Γιάννη Γαρίτση την εισήγηση με θέμα "Δημογραφικά χαρακτηριστικά των αναγνωστών εκπαιδευτικών ιστολογίων".





Για την πλήρη εργασία όπως περιέχεται στα πρακτικά του συνεδρίου...

πατήστε εδώ
Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

22 Απρ 2015

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ με τον Ed Taylor, κορυφαίο θεωρητικό της Διά Βίου Μάθησης


Α
Με μεγάλη χαρά σας ανακοινώνουμε ότι η Επιστημονική Ένωση Εκπαίδευσης Ενηλίκων έχει την τιμή να φιλοξενήσει τον Ed Taylor, καθηγητή Εκπαίδευσης Ενηλίκων στο Penn State University, που είναι ένας από τους πιο σημαντικούς σύγχρονους μελετητές της Διά Βίου Μάθησης . Ειδικότερα ο Ed Taylor έχει πρωτοστατήσει στην ανάπτυξη της θεωρίας της Μετασχηματίζουσας Μάθησης, αποτελώντας στενό συνεργάτη του Jack Mezirow, με τον οποίο υπήρξαν συνεκδότες του βιβλίου “Transformative Learning in Practice: Insights from Community, Workplace, and Higher Education”.


Η Μετασχηματίζουσα Μάθηση αφορά σε μία διδακτική και μαθησιακή προσέγγιση που αποσκοπεί, μέσα από τον κριτικό στοχασμό και τον ορθολογικό διάλογο, στο μετασχηματισμό των στερεοτυπικών και δυσλειτουργικών αντιλήψεων των εκπαιδευομένων.

Πρόσφατα, ο Ed Taylor εξέδωσε μαζί με την P.Cranton τον τόμο “The Handbook of Transformative Learning”, που αποτελεί βασικό σημείο αναφοράς όσων ασχολούνται με την εφαρμογή της κριτικής σκέψης στην εκπαίδευση.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΙΔΑΣ




09.00 – 09.30 Προσέλευση- Εγγραφές

09.30 – 09.45
Παρουσίαση του Ed Τaylor από τον Αλέξη Κόκκο, καθ. Εκπαίδευσης Ενηλίκων στο Ε.Α.Π.

09.45 – 10.45 Ο Ed Taylor παρουσιάζει το θέμα : «Θεωρία της Μετασχηματίζουσας Μάθησης: Προκλήσεις για τη Μάθηση και τη Διδασκαλία»

10.45 – 11.30 Συζήτηση του Ed Taylor με υπ. διδάκτορες σε θέματα Μετασχηματίζουσας Μάθησης

11.30 – 12.00 Διάλειμμα – καφές

12.00 – 12.45 Ο Ed Taylor παρουσιάζει το θέμα : «Ενσυναίσθηση : Θετό τέκνο της Μετασχηματίζουσας Μάθησης»

12.45 – 14.30 Διάλογος με τους συμμετέχοντες 
Συντονισμός : Γιώργος Κουλαουζίδης και Ήρα Παπαγεωργίου, καθηγητές - σύμβουλοι Εκπαίδευσης Ενηλίκων στο Ε.Α.Π.

Προεδρείο/ Σχόλια: 
-Δημήτρης Βεργίδης, καθ. Επιμόρφωσης και Εκπαιδευτικής Πολιτικής στο Πανεπιστήμιο Πατρών
-Θανάσης Καραλής, αν. καθ. Δια Βίου Μάθησης στο Πανεπιστήμιο Πατρών

Όροι Συµµετοχής: Το κόστος της συμμετοχής είναι 35 ευρώ (30 ευρώ για τα µέλη της Επιστημονικής Ένωσης Εκπαίδευσης Ενηλίκων). 
Η δήλωση συμμετοχής και η πληρωµή του κόστους της Ηµερίδας θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί έως την Παρασκευή 1 Μαΐου 2015. 

Για να δηλώσετε συµµετοχή πατήστε εδώ

Για την πληρωµή δείτε παρακάτω τους τραπεζικούς λογαριασµούς της Επιστηµονικής Ένωσης Εκπαίδευσης Ενηλίκων. 
Εθνική Τράπεζα:146/29607533 ΙΒΑΝ: GR6801101460000014629607533 SWIFT ETHNGRAA .
Ή 
Τράπεζα Πειραιώς: 5105-039679-919 ΙΒΑΝ: GR5101721050005105039679919 
Παρακαλούμε να φροντίσετε ώστε να αναγράφεται το ονοματεπώνυμό σας στο καταθετήριο της Τράπεζας. 

Παρέχεται βεβαίωση παρακολούθησης.
Στους συμμετέχοντες θα σταλούν με e-mail κείμενα του Ed Taylor

Πληροφορίες: τηλ. 210 6012297
*Ευχαριστούμε την OTEΑcademy για την υποστήριξη της Ημερίδας
Δείτε εδώ πως θα φτάσετε στην OTEAcademy http://www.oteacademy.gr/index.php/el/contact-map

Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

18 Απρ 2015

3η Ανακοίνωση Πανελληνίου Συνεδρίου με Διεθνή Συμμετοχή


Π
ανελλήνιο Συνέδριο με διεθνή συμμετοχή

με θέμα: «Κρήτη-Χανιά 2015: Εμπειρίες, Οπτικές, Προοπτικές στη Διά Βίου Μάθηση-Εκπαίδευση Ενηλίκων-Κοινοτική Ενδυνάμωση και στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών. Για τη Διασύνδεση των τοπικών Φορέων και την Ανάπτυξη της Περιφερειακής Κοινότητας».

Το e-επιστημονικό περιοδικό Εκπαίδευση Ενηλίκων και Πολιτισμός στην Κοινότητα και το Επιστημονικό Δίκτυο Εκπαίδευσης Ενηλίκων Κρήτης (ΕΔΕΕΚ) σε συνεργασία με το Πολυτεχνείο Κρήτης-Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών (Εργαστήριο Μεταβαλλόμενης Αρχιτεκτονικής, Κινητικών Συστημάτων και Ευφυών Περιβαλλόντων) με την Περιφερειακή Ενότητα Χανίων, τους Δήμους Χανίων & τις Διευθύνσεις Α/θμιας-Β/θμιας Εκπ/σης Ν. Χανίων διοργανώνουν επιστημονικό Συνέδριο με θέμα: «Κρήτη-Χανιά 2015: Εμπειρίες, Οπτικές, Προοπτικές στη Διά Βίου Μάθηση-Εκπαίδευση Ενηλίκων-Κοινοτική Ενδυνάμωση και στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών. Για τη Διασύνδεση των τοπικών Φορέων και την Ανάπτυξη της Περιφερειακής Κοινότητας».

Η προβληματική του συνεδρίου
Στο πλαίσιο του συνεδρίου θα αναπτυχθούν εμπειρίες-προβληματισμοί και θα κατατεθούν ιδέες και μεθοδολογικές προσεγγίσεις γύρω από θέματα αιχμής του πεδίου της Διά Βίου Μάθησης-Εκπαίδευσης Ενηλίκων. Βασική προβληματική του συνεδρίου αποτελεί ο διάλογος γύρω από τις βασικές έννοιες που συγκροτούν το πεδίο της ενήλικης εκπαίδευσης και της κοινοτικής ενδυνάμωσης και η ανάδειξη «από τα κάτω» υπαρκτών προτάσεων, εννοιολογικών και μεθοδολογικών σχημάτων.

Σκοπός του συνεδρίου
Σκοπός του συνεδρίου είναι η παρουσίαση των σύγχρονων τάσεων-παραδειγμάτων Διά Βίου Μάθησης-Εκπαίδευσης Ενηλίκων-Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών σε ζητήματα θεωρίας, πρακτικής-μεθοδολογίας και έρευνας στην Περιφέρεια της Κρήτης και η μεταξύ των εμπλεκόμενων με την Διά Βίου Μάθηση-Εκπαίδευση Ενηλίκων-Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών επικοινωνία-διασύνδεση. Απώτερος στόχος η ενδυνάμωση του επιστημονικού πεδίου της Εκπαίδευσης Ενηλίκων και η συνειδητοποίηση του ανθρωπιστικού αυτού πεδίου ως κρίσιμης σημασίας παράγοντα για τη συνοχή και την ανάπτυξη της περιφερειακής κοινότητας.

Σε ποιους απευθύνεται
Το συνέδριο απευθύνεται σε στελέχη τοπικών δομών, εκπαιδευτές ενηλίκων, εκπαιδευτικούς, φοιτητές, μεταπτυχιακούς φοιτητές, υποψήφιους διδάκτορες, διδάκτορες ερευνητές, ανεξάρτητους ερευνητές, αλλά και σε κάθε πολίτη που τον/την ενδιαφέρει η κατανόηση των δυνατοτήτων της περιφερειακής κοινότητας, η εκπαίδευση ενηλίκων και ο ρόλος της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών.

Για την πλήρη Ανακοίνωση και τη Φόρμα Εγγραφής...





Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

7 Απρ 2015

Καλό Πάσχα και Καλή Ανάσταση


Τ
ο ιστολόγιο της "Εκπαίδευσης Ενηλίκων" εύχεται σε όλες τις αναγνώστριες και όλους τους αναγνώστες Καλό Πάσχα και Καλή Ανάσταση.

Όπως συνηθίζω να εύχομαι αυτές τις Άγιες Ημέρες, όσοι φύγουν τόσοι να επιστρέψουν. Ούτε ένα θύμα στην άσφαλτο.

Χρόνια Πολλά σε όλους



Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

1 Απρ 2015

Πρόσκληση για συγγραφή άρθρων σε επιστημονικό περιοδικό με θέμα "Σχολική εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση & Αξιοποίηση Τεχνολογίας στην Εκπαιδευτική - Σχολική Πράξη."


Π
ΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΥΓΓΡΑΦΗΣ ΑΡΘΡΩΝ για το 2015.

ΕΙΔΙΚΟ ΑΦΙΕΡΩΜΑ: Σχολική εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση & Αξιοποίηση Τεχνολογίας στην Εκπαιδευτική - Σχολική Πράξη.

Πληροφορίες στα:
gellym@gmail.com (Γκέλη Μανούσου)
alionar@otenet.gr (Αντώνης Λιοναράκης)



Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

30 Μαρ 2015

Conference Invitation


S
cience and Education foundation and its partners kindly invite you to take part in the scientific events that we are holding in Elenite Holiday Village, Bulgaria during 2015.

All the papers presented will be published in open access online journals, part of International Scientific Publications

Conferences in June 2015

The 3rd International Conference "Agriculture and Food", which will be held on 1-5 June

The 24th International Conference "Ecology and Safety", which will be held on 4-8 June

The 17th International Conference "Materials, Methods and Technologies", which will be held on 7-11 June

The 1st International Conference "Energy Resources: Technology & Policy", which will be held on 10-14 June

Conferences in September 2015

The 14th International Conference "Economy and Business", which will be held on 1-5 September

The 6th International Conference "Education, Research and Development", which will be held on 4-8 September

The 9th International Conference "Language, Individual and Society", which will be held on 7-11 September

The 4th International Conference "Media and Mass Communication", which will be held on 10-14 September

For more information and registration, please visit International Scientific Events (Russian: International Scientific Events)






Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

25 Μαρ 2015

Μαθησιακά στυλ και προτιµώµενες στρατηγικές λύσης προβληµάτων


Τ
ων Μεταλλίδου, Π., & Πλατσίδου, Μ. (2004). Μαθησιακά στυλ και προτιµώµενες στρατηγικές λύσης προβληµάτων. Στο: Ν. Μακρής & ∆εσλή, ∆. (Επιµ.Εκδ.), Η γνωστική ψυχολογία σήµερα: Γέφυρες για τη µελέτη της νόησης (Πρακτικά Συνεδρίου). Αθήνα: Τυπωθήτω


Τα µαθησιακά στυλ
Ο όρος µαθησιακό στυλ χρησιµοποιείται για να περιγράψει τις ατοµικές διαφορές στη µάθηση. Βασίζεται στην παραδοχή ότι κάθε άτοµο έχει ένα διακριτό
τρόπο να µαθαίνει, δηλαδή, να συλλέγει, να επεξεργάζεται και να οργανώνει τις πληροφορίες. Για παράδειγµα ορισµένοι άνθρωποι προτιµούν να επεξεργάζονται το µαθησιακό υλικό τµηµατικά, βήµα – βήµα, ενώ άλλοι το προσεγγίζουν συνολικά (Felder, 1988). Για τη ερµηνεία της έννοιας του µαθησιακού στυλ και του ρόλου τους στη γνωστική ανάπτυξη διατυπώθηκαν ποικίλες θεωρίες (βλ., Sadler-Smith, 1997). Οι περισσότερες αναγνωρίζουν ότι το µαθησιακό στυλ αποτελεί µια πολυδιάστατη έννοια η οποία είναι συνάρτηση των γνωστικών διαδικασιών (τρόπος αντίληψης και επεξεργασίας πληροφοριών), της προσωπικότητας (χαρακτηριστικά προσωπικότητας και συναισθηµατικές αντιδράσεις), του κοινωνικού πλαισίου (χαρακτηριστικά µαθησιακού περιβάλλοντος) και των φυσιολογικών παραµέτρων (εγκεφαλική λειτουργία). Οι παραπάνω διαστάσεις καθορίζουν τους τρόπους µε τους οποίους το άτοµο µαθαίνει καλύτερα.

Για να διαβάσετε ολόκληρο το άρθρο, πατήστε εδώ




Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

22 Μαρ 2015

Δωρεάν Εξ Αποστάσεως Προγράμματα Εκπαίδευσης Ενηλίκων από την Ευρωπαϊκή Ένωση - European e-training for Adult Educators


T
he European Adult Education (Young) Learning Platform builds on Grundtvig in-service European training for (younger) adult education staff delivered by the European Association for the Education of Adults (EAEA) from 2011-2013. The training introduced staff to European developments in adult education; encouraged staff to learn about one another's organisations; and facilitated networking and cooperation between both staff and their organisations. Following on from the success of the training, AE-Learning realises a growing need across Europe for adult education staff to learn more about European developments and adult education in other countries. We hope that this online learning platform and the courses provided will help you to share, learn and inspire as you progress in your role as an adult educator.


Για να εγγραφείτε στο πρόγραμμα European e-training for Adult Educators...


κάντε κλικ εδώ
Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...