8 Νοε 2011

Γλώσσα του σώματος: Όσα λέει ένα βλέμμα…

Της Ηρώς Κουνάδη

Σύμφωνα με τους ειδικούς, μόλις ένα 8% της ανθρώπινης επικοινωνίας «συμβαίνει» με τα λόγια. Τα υπόλοιπα μηνύματα που στέλνουμε, ηθελημένα ή αθέλητα, στον περίγυρο, εκπέμπονται από τη γλώσσα του σώματος, τη στάση μας, τις χειρονομίες, τις εκφράσεις του προσώπου και τον τόνο της φωνής μας. Μηνύματα που οι περισσότεροι αποκωδικοποιούμε υποσυνείδητα –και σε αυτό ακριβώς το ένστικτο οφείλεται η αίσθηση ότι κάποιος που μόλις γνωρίσαμε μας συμπαθεί ή όχι. Δεν είναι τα vibes στα οποία θα ορκίζονταν οι εσωτεριστές, είναι κάτι πολύ πιο χειροπιαστό.

Το γεγονός ότι αντιλαμβανόμαστε όντως τη γλώσσα του σώματος υποσυνείδητα –και εξίσου υποσυνείδητα αντιδράμε σε αυτήν, με τη δική μας στάση/ έκφραση/ χειρονομίες– δεν εμπόδισε μια στρατιά από ειδικούς να ξοδέψουν άπειρο χρόνο και χρήμα σε έρευνες για την αποκωδικοποίησή της...


Πράγμα που αποδεικνύεται ιδιαίτερα χρήσιμο σε περιπτώσεις όπως εκείνες που προσπαθούμε να αντιληφθούμε αν αρέσουμε στο συνομιλητή με τον οποίο (είναι η εντύπωσή μας ή μήπως) φλερτάρουμε εδώ και κάποια λεπτά, αλλά ακριβώς επειδή εκείνος/η αρέσει σε εμάς, ο αποκωδικοποιητής που φυσιολογικά θα έπρεπε να λειτουργεί ενστικτωδώς και αλάνθαστα μπλοκάρει.

Ένας άλλος σημαντικότατος λόγος για τον οποίο είναι καλό να γνωρίζουμε τα βασικά της γλώσσας του σώματος είναι ότι έτσι –εντάξει, και με λίγη εξάσκηση– μπορούμε να την ελέγξουμε, είτε για να στείλουμε με περισσότερη έμφαση τα μηνύματα που θέλουμε να στείλουμε, στην προκειμένη περίπτωση το ερωτικό ενδιαφέρον, ή για να κρύψουμε τα μηνύματα που δε θέλουμε να φανούν –τουλάχιστον όχι πριν βεβαιωθούμε ότι αυτό είναι αμοιβαίο. 
Και πώς θα βεβαιωθούμε; Εύκολα, παρατηρώντας προσεκτικά τα σημάδια που ακολουθούν.

Κατ’ αρχάς, τα unisex

Είστε σε καλό δρόμο αν: 
* Ο συνομιλητής σας σας κοιτά στα μάτια, ανοιγοκλείνοντας τα δικά του συχνά –αντίδραση που προκαλείται από την κόρη του ματιού, η οποία μεγαλώνει όταν κοιτάζουμε το… αντικείμενο του πόθου μας. Μη βιαστείτε να απογοητευθείτε αν το βλέμμα του δεν παραμένει σταθερό αλλά χαμηλώνει ή απομακρύνεται ορισμένες φορές: πολλοί άνθρωποι νιώθουν άβολα να κοιτάζουν τον άλλο στα μάτια πολύ ώρα, ειδικά αν τον έχουν μόλις γνωρίσει. Το βλέμμα που «ταξιδεύει» από τα μάτια στα χείλη –στα οποία μένει και λίγη ώρα παραπάνω– και πάλι πίσω είναι εξαιρετικός λόγος για να ανοίξετε σαμπάνιες. 
* Αντιγράφει ασυναίσθητα τις κινήσεις σας: ανάβει τσιγάρο όταν ανάβετε κι εσείς, πίνει από το ποτό του μόλις έχετε αφήσει το δικό σας στο τραπέζι, κάθεται σε στάση παρόμοια με τη δική σας. Ο «καθρεφτισμός» των κινήσεών σας είναι ξεκάθαρο σημάδι θαυμασμού, αλλά και υποσυνείδητη δήλωση ότι ταιριάζετε. 
* Το επάνω μέρος του σώματος του/της γέρνει ελαφρά προς το μέρος σας, υποδηλώνοντας ενδιαφέρον αλλά και οικειότητα. Ακόμα περισσότερο, οι ώμοι που κλείνουν ελαφρά προς τα μέσα, είναι η θετικότερη ένδειξη όλων, η κίνηση που υποδηλώνει ότι θέλουμε υποσυνείδητα να αγκαλιάσουμε τον άλλο. 
* Τα γόνατα, τα πέλματα ή οι ώμοι του/της είναι στραμμένα προς το μέρος σας, ακόμα και όταν κοιτάζει άλλου. 
* Κάθεται με την πλάτη ίσια, στάση που δείχνει και ότι προσέχει αυτά που λέτε, αλλά και ότι προσπαθεί να σας κάνει καλή εντύπωση. 
* Οι παλάμες των χεριών του/της είναι χαλαρές, πράγμα που υποδηλώνει ότι αισθάνεται άνετα –ίσως και οικεία– μαζί σας. Στη σπάνια περίπτωση που αυτές είναι και στραμμένες προς τα πάνω, μπορείτε να (ξανα)ανοίξετε σαμπάνιες: έχετε κερδίσει την εμπιστοσύνη του/της. 
* Σας αγγίζει «τυχαία» ή στιγμιαία σε αθώα σημεία –π.χ. στο μπράτσο ενώ γελά με κάτι που είπατε, στο χέρι για να τραβήξει την προσοχή σας ή να δώσει έμφαση σε αυτό που λέει. 

Είναι ώρα να φεύγετε αν: 
* Τα χέρια του/της είναι σταυρωμένα στο στήθος. Αν δεν κάνει κρύο, στην καλύτερη περίπτωση η συγκεκριμένη στάση υποδηλώνει επιφυλακτικότητα, στη χειρότερη ότι ο συνομιλητής σας προσπαθεί να δημιουργήσει ένα «τείχος» ανάμεσά σας. 
* Κουνά το κεφάλι του/της διαρκώς καταφατικά –όχι, δε σημαίνει ότι προσέχει αυτά που λέτε, αλλά ακριβώς το αντίθετο. Ακόμα χειρότερα αν το στηρίζει και στο χέρι του/της ή στον τοίχο. Ένα μικρό περιθώριο να μην ανησυχήσετε σας το αφήνουμε μόνο για την περίπτωση που υπάρχουν κι άλλα εμφανή σημάδια κούρασης. 
* Οι παλάμες του/της είναι σφιγμένες, σε σχήμα γροθιάς, ή λίγο πιο χαλαρές, αλλά όχι ανοιχτές, υποδηλώνοντας ότι δεν αισθάνεται άνετα μαζί σας. Τα γόνατα, τα πέλματα και τα δάχτυλα των χεριών που δεν είναι στραμμένα προς το μέρος σας δείχνουν έλλειψη ενδιαφέροντος. 
* Η απόσταση μεταξύ σας είναι τέτοια ώστε να μην υπάρχει περίπτωση να ακουμπήσετε για παράδειγμα τα μπράτσα σας τυχαία. Αν κάθεστε απέναντι, πχ σε ένα τραπέζι, και ο συνομιλητής σας δεν κάνει σε καμία στιγμή προσπάθεια να «μειώσει» το χώρο ανάμεσά σας, σκύβοντας για παράδειγμα έστω και ελαφρώς προς την πλευρά σας, τα νέα δεν είναι καλά. 
* Την ώρα που μιλάτε το βλέμμα του/της ταξιδεύει στο χώρο: είτε βαριέται είτε –ακόμα χειρότερα– δεν πιστεύει αυτά που λέτε. Σε κάθε περίπτωση, είναι ώρα να πηγαίνετε. 

Αυτά που κάνουν οι γυναίκες (και σημαίνουν ότι ενδιαφέρονται) 
* Παίζουν με τα μαλλιά τους. Όχι, δεν είναι νευρικότητα, είναι φλερτ, και ναι, πολλές το κάνουν επίτηδες, για να δείξουν ξεκάθαρα ενδιαφέρον. Είτε το κάνει συνειδητά είτε όχι, είναι πολύ καλό σημάδι. 
* Ισιώνουν τα ρούχα, παίζουν με βραχιόλια/ κολιέ/ κοσμήματα που φοράνε εν γένει, σπρώχνουν με το χέρι ή τινάζουν τα μαλλιά προς τα πίσω, ώστε να φανεί ο λαιμός. Το υποσυνείδητο (;) μήνυμα είναι ότι κάτι χαϊδεύει το δέρμα τους –το οποίο αποκαλύπτεται λίγο περισσότερο, για την περίπτωση που δεν το έχετε προσέξει. 
* Σταυρώνουν τα πόδια ώστε τα γόνατα να κοιτούν προς το μέρος σας. Το σταυρώνουν, ξεσταυρώνουν και ξανασταυρώνουν τα πόδια γενικώς ξεφεύγει από το απλό φλερτ και περνά σε άλλο στάδιο, οπότε δεν το αναφέρουμε καν: πρώτον ξεφεύγει από το θέμα και δεύτερον όλοι ξέρουμε τι σημαίνει. 
* Κουλουριάζονται στην πολυθρόνα ή τον καναπέ, ανεβάζουν τα πόδια στην καρέκλα τους και τα αγκαλιάζουν με τα μπράτσα, κάθονται γενικώς σε στάσεις που τις κάνει να φαίνονται μικρότερες –σε μέγεθος πάντα– και απροστάτευτες. Χρειάζεται να το εξηγήσουμε; 
* Γέρνουν το κεφάλι στο πλάι κοιτώντας σας στα μάτια και χαμογελώντας, χαμηλώνουν το κεφάλι και υψώνουν παιχνιδιάρικα το βλέμμα για να συναντήσει το δικό σας, δαγκώνουν ελαφρά τον αντίχειρα ή το δείκτη. Αναλωνόμαστε στα προφανή. 

Και οι άνδρες; 
* (Μη σοκαριστείτε αλλά) βάζουν τους αντίχειρες στις τσέπες του παντελονιού ή πίσω από τη ζώνη, έτσι ώστε οι παλάμες να δείχνουν τα επίμαχα σημεία. Δεν είναι αυτό που νομίζετε, είναι αρχέγονο ένστικτο –και η κίνηση είναι υποσυνείδητη. 
* Κάθονται ή στέκονται σε στάση που προσδίδει όγκο στην εικόνα τους –ώμοι και στήθος προς τα έξω, μπράτσα απλωμένα στην πλάτη της καρέκλας ή του καναπέ, ή «ξεκολλημένα» από το σώμα όταν είναι όρθιοι. Το ίδιο ισχύει και για το πρόσωπο, αλλά είναι αρκετά ανεπαίσθητο: ρουθούνια που μετακινούνται ελάχιστα προς τα πλάγια, χείλη που δεν είναι κολλημένα μεταξύ τους –αλλά δεν τα λες και ανοιχτά. 
* Φτιάχνουν τα μαλλιά, ισιώνουν τη γραβάτα ή το γιακά του πουκάμισου, στρώνουν τα ρούχα. Αυτά κατά προτίμηση πριν ξεκινήσουν να μιλάνε μαζί σας, ή λίγο ασυναίσθητα, αλλιώς δε θα τα θεωρούσαμε ακριβώς καλό σημάδι –εξαρτάται, βέβαια, πάντα και από την άποψή σας για τους νάρκισσους. 

Ο κανόνας των τεσσάρων (σημαδιών) 
Πριν βιαστείτε να βγάλετε συμπεράσματα, θυμηθείτε πως οι ειδικοί συνιστούν να βρίσκετε τέσσερα τουλάχιστον σημάδια για να είστε σίγουροι. Το ότι ο άλλος δε σας κοιτάει στα μάτια μπορεί να είναι επειδή ντρέπεται, το ότι έχει τα χέρια σταυρωμένα στο στήθος ενδέχεται να οφείλεται στο γεγονός ότι κρυώνει, ή ότι γενικώς συνηθίζει να κάθεται έτσι. Αν, όμως, αυτά συνδυάζονται με άλλα δύο αρνητικά σημάδια, το περιθώριο λάθους εκμηδενίζεται –εκτός αν έχετε πέσει σε «διαβασμένο/η», που έχει μάθει να ελέγχει τη γλώσσα του σώματός του/της για να μη δείξει ενδιαφέρον πριν δείξετε εσείς.

Πηγή:
sciencearchives
Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

6 Νοε 2011

Κριτήρια αξιολόγησης ενός εκπαιδευτικού ιστολογίου ως επιστημονικό, για ενήλικες αναγνώστες

Σ
το πλαίσιο της διπλωματικής μου εργασίας για το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο στο πρόγραμμα σπουδών "Εκπαίδευση Ενηλίκων", εκπόνησα ένα διαδικτυακό ερωτηματολόγιο το οποίο και σας προσκαλώ να συμπληρώσετε, προκειμένου να συμβάλλετε στην ολοκλήρωση της σχετικής έρευνας.


Το θέμα της διπλωματικής μου εργασίας είναι:
Το ερωτηματολόγιο της έρευνας απευθύνεται σε ενήλικες αναγνώστες εκπαιδευτικών ιστολογίων.

Θα εκτιμούσα ιδιαίτερα εάν διαθέτατε 5-6' για τη συμπλήρωσή του. Επιπλέον, θα μου ήταν εξαιρετικά χρήσιμο εάν προωθούσατε το σύνδεσμο για το ερωτηματολόγιο σε όποιους γνωστούς σας πιστεύετε ότι θα ενδιαφέρονταν να το συμπληρώσουν.

Το ερωτηματολόγιο μπορείτε να το συμπληρώσετε, πατώντας εδώ
Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

5 Νοε 2011

ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ

Της Ελένης Τζελέπη ‐ Γιαννάτου (Επιστημονική Επιμέλεια)

3Κ.Π.Σ. \2 Ε.Π.Ε.Α.Ε.Κ.\Α.Π. Α2 ΜΕΤΡΟ 2.1\ΕΝΕΡΓΕΙΑ 2.1.1\ΚΑΤ.ΠΡΑΞΕΩΝ 2.1.1.Β «Ταχύρρυθμα επιμορφωτικά προγράμματα στη Διαχείριση προβλημάτων σχολικής τάξης» Συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ε.Κ.Τ. 75%) και το Ελληνικό Δημόσιο (25%)

Φορέας Υλοποίησης: ΥΠΕΠΘ – ΠΑΙ∆ΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ
Αθήνα, 2008

Προλογικό Σημείωμα
Σε περιόδους μεγάλων κοινωνικών αλλαγών όπως αυτή που βιώνουμε, το σχολείο,  που  για  πολλούς  είναι  καθρέφτης  της  κοινωνίας και για άλλους εργαλείο μεταμόρφωσης της δεν είναι λιμάνι γαλήνης αλλά πεδίο συγκρούσεων. Η εποχή  μας  κατέστησε  ασαφή  ή  διέλυσε  όρια  και  σύνορα  κάθε  είδους, εθνικά, κοινωνικά, πολιτικά, τεχνολογικά. Μια εποχή παγκοσμιοποίησης άρχισε στην  οποία  τα  παραδοσιακά  όρια  που  χώριζαν  ιδεολογίες  και  κοινωνίες καταρρίπτονται και οι παραδοσιακές αξίες κάθε κοινωνίας αντιμετωπίζουν την πρόκληση της προσαρμογής τους σε παγκόσμια προοπτική...


Για να διαβάσετε ολόκληρο τον τόμο (αρχείο pdf, 391 σελ.), πατήστε εδώ


Πηγή:
Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

4 Νοε 2011

250 ερωτηματολόγια σε δύο ημέρες!!!

Η
ανταπόκρισή σας στην πρόσκλησή μου για συμμετοχή στη διαδικτυακή έρευνα που πραγματοποιώ για τα εκπαιδευτικά ιστολόγια είναι πράγματι εντυπωσιακή.


Μόλις σε δύο ημέρες έχουν συμπληρωθεί πάνω από 250 ερωτηματολόγια!
Η έρευνα συνεχίζεται με τον ίδιο ρυθμό απαντήσεων και σήμερα.

Θέλω να σας ευχαριστήσω θερμά για την ανταπόκρισή σας και να σημειώσω για άλλη μία φορά ότι η συμβολή σας στην πρωτοποριακή αυτή έρευνα για ελληνικά δεδομένα είναι πραγματικά ανυπολόγιστη.

Με απεριόριστη εκτίμηση

Βασίλης Σωτηρούδας


Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

3 Νοε 2011

Διαδικτυακή Έρευνα για τα Εκπαιδευτικά Ιστολόγια

Αγαπητοί επισκέπτες-αναγνώστες του blog,

Στο πλαίσιο της διπλωματικής μου εργασίας για το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο στο πρόγραμμα σπουδών "Εκπαίδευση Ενηλίκων", εκπόνησα ένα διαδικτυακό ερωτηματολόγιο το οποίο και σας προσκαλώ να συμπληρώσετε, προκειμένου να συμβάλλετε στην ολοκλήρωση της σχετικής έρευνας.

Το θέμα της διπλωματικής μου εργασίας είναι:
"Κριτήρια αξιολόγησης ενός εκπαιδευτικού ιστολογίου ως επιστημονικό, για ενήλικες αναγνώστες" 
Το ερωτηματολόγιο της έρευνας απευθύνεται σε ενήλικες αναγνώστες εκπαιδευτικών ιστολογίων.

Θα εκτιμούσα ιδιαίτερα εάν διαθέτατε 5-6' για τη συμπλήρωσή του. Επιπλέον, θα μου ήταν εξαιρετικά χρήσιμο εάν προωθούσατε το σύνδεσμο για το ερωτηματολόγιο σε όποιους γνωστούς σας πιστεύετε ότι θα ενδιαφέρονταν να το συμπληρώσουν.

Το ερωτηματολόγιο μπορείτε να το συμπληρώσετε, πατώντας εδώ

Με εκτίμηση



Βασίλης Σωτηρούδας Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

2 Νοε 2011

ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΟΝΕΙΡΕΥΕΣΑΙ ... ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΜΕΓΑΛΩΝΕΙΣ ... Για εμψύχωση βιωματικών ομάδων προσωπικής ανάπτυξης

Των Δάφνης Φιλίππου και Πόλας Καραντάνα

Tο βιβλίο ασχολείται μ' ένα πολύ παλιό θέμα - το παραμύθι - μ' έναν πολύ καινούργιο τρόπο. Τα παραμύθια έχουν μηνύματα για τη ζωή μας και μας διδάσκουν ευχάριστα. Μας διευκολύνουν να επεξεργαστούμε δύσκολα ψυχικά βιώματα, μέσα από ταυτίσεις, προβολές και συμβολοποίηση της πραγματικότητας με απόσταση ασφαλείας.
Το βιβλίο απευθύνεται σε εμψυχωτές ομάδων παιδιών και ενηλίκων - ψυχοθεραπευτές, ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς, εκπαιδευτικούς, παιδαγωγούς - κατάλληλα εκπαιδευμένους στη βιωματική εμψύχωση ομάδων.

Για να δείτε ολόκληρο το βιβλίο των Φιλίππου και Καραντάνα, πατήστε εδώ
Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

1 Νοε 2011

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ

Του Δρ. Αθανάσιου Μάργαρη (Επιμ.)

Μία από τις πιο σηµαντικές διαδικασίες που χαρακτηρίζουν τη συγγραφή και δηµοσίευση µιας ερευνητικής εργασίας, είναι η αξιολόγησή της από έµπειρους επιστήµονες του χώρου που κατέχουν την αναγκαία τεχνογνωσία για να κατανοήσουν και να αξιολογήσουν το περιεχόµενο κάποιας αναφοράς. Το κάθε επιστηµονικό περιοδικό διαθέτει την δική του οµάδα αξιολογητών (γνωστών ως referees) οι οποίοι επιλέγονται είτε γιατί είναι γνωστοί στους εκδότες του περιοδικού καθώς έχουν δηµοσιεύσει πολλές εργασίες σε αυτό και θεωρούνται γνώστες του χώρου είτε γιατί είναι παγκοσµίως καταξιωµένοι και θεωρούνται αυθεντίες στο πεδίο στο οποίο δραστηριοποιούνται...

Για να διαβάσετε ολόκληρο το κείμενο, πατήστε εδώ

Για να μάθετε περισσότερα για τον Αθ. Μάργαρη, πατήστε εδώ


Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

31 Οκτ 2011

Ανασκόπηση Βιβλιογραφίας

Του Δρ. Ιωάννη Γκιόσου (Σύμβουλος ΣΕΠ στο ΕΑΠ)

Γιατί κάνουμε ανασκόπηση στη βιβλιογραφία;
1. Για να προσδιορίσουμε κενά στην έρευνα του γνωστικού μας αντικειμένου
2. Για να εντοπίσουμε νέες τάσεις στην έρευνα του γνωστικού μας αντικειμένου
3. Για να αποφύγουμε άκαρπες ερευνητικές προσεγγίσεις
4. Για να εντοπίσουμε σε άλλες εργασίες νέες ερευνητικές προτάσεις
5. Για να εντοπίσουμε καλές μεθοδολογικές προσεγγίσεις
6. Για να προσδιορίσουμε θεωρητικά πλαίσια

Για να διαβάσετε τη συνέχεια της παρουσίασης του Δρ. Ιωάννη Γκιόσου, πατήστε εδώ


Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

30 Οκτ 2011

Διαλεκτική Μαιευτική Μέθοδος στην Εκπαίδευση Ενηλίκων

Των Amico Dolci και Fausto Amico (Επιμ.)
ε τη στήριξη των Marie Marzloff, Hans Donders, Anja Stofberg, Sara Marcos Ispierto, Claudia Feth, Panayiotis Angelides, Simone Rizzi, Giorgio Comi, Gianna Cappello, Fabio Lo Verde.

ΠΡΟΛΟΓΟΣ
Σε έγγραφα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η ανάλυση της παρούσας κατάστασης σχετικά με την κπαίδευση ενηλίκων στην Ευρώπη είναι ξεκάθαρη. Τα συ περάσμ ατα είναι:
- Όσο χειρότερη είναι η κοινωνική κατάσταση, τόσο λιγότερο επιθυ μούν οι πολίτες να λα βάνουν μ έρος στην εκπαίδευση ενηλίκων.
- Η συμμ ετοχή είναι μικρότερη στην ύπαιθρο παρά στις πόλεις.
- Οι εθνικές μειονότητες λα μβάνουν σε μικρότερο βαθμ ό έρος στην εκπαίδευση ενηλίκων συνειδητά σε σχέση με τον υπόλοιπο πληθυσμ ό.

Για να διαβάσετε ολόκληρο το εγχειρίδιο (αρχείο pdf, 100 σελ.), πατήστε εδώ

Πηγή Ανάρτησης:
http://reciprocalmaieutic.danilodolci.it/


Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

29 Οκτ 2011

Η εκπαιδευτική έρευνα δράσης

Η
εκπαιδευτική έρευνα δράσης είναι ένας εναλλακτικός τύπος εκπαιδευτικής έρευνας, που οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί διενεργούν, είτε μόνοι τους είτε σε συνεργασία με άλλους στο πλαίσιο μιας ερευνητικής ομάδας. Οι McNiff, Lomax και Whitehead (1996: 9) αναφέρουν σχετικά: «Ο ευκολότερος τρόπος να κατανοήσεις την έρευνα δράσης είναι να δεις προσεκτικά τις δύο λέξεις που την αποτελούν. Όταν σκεφτήκαμε κάποιες λέξεις που να σχετίζονται με την έρευνα δράσης, καταλήξαμε στον ακόλουθο πίνακα. Σκέψου κι εσύ κι άλλες και πρόσθεσέ τες» ...


Για να διαβάσετε ολόκληρο το κείμενο, πατήστε εδώ

Πηγή Ανάρτησης:
ActionResearch


Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

28 Οκτ 2011

Μορφολογική ψυχολογία & Γνωστικές θεωρίες μάθησης

Της Α. Μητρογιαννοπούλου – Σχ. σύμβουλος μαθηματικών

Η θεωρία της Μορφολογικής Ψυχολογίας (Gestalt Psychology) επικεντρώνεται στη μελέτη της οργάνωσης της αντίληψης και προσεγγίζει τη συμπεριφορά τονίζοντας την οργάνωση της εμπειρίας σε μορφές ή πρότυπα (Gestalten). Η πιο ουσιαστική συμβολή της στην ψυχολογία της μάθησης είναι η ενόραση, που ως μαθησιακή διαδικασία βασίζεται στη σύλληψη της μορφής του νέου προς γνώση αντικειμένου ως «όλου», που δε γίνεται στην αρχή με σαφήνεια αντιληπτό, αλλά κατά την πορεία της μάθησης, προχωρώντας από το όλο προς τα μέρη, τα στοιχεία που την απαρτίζουν διασαφηνίζονται και διακρίνονται μεταξύ τους. Για παράδειγμα, όταν βλέπουμε ένα άτομο να πλησιάζει από μακριά αυτό που αντιλαμβανόμαστε σε πρώτη φάση είναι η γενική μορφή του, δηλαδή αν είναι άντρας ή γυναίκα, ενώ στη συνέχεια διακρίνουμε και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του...



Εκπρόσωποί της είναι οι Wertheimer, Koffka και Köhler. Ο πρώτος, που είναι και ο κυριότερος, ασχολήθηκε με τη μάθηση στη σχολική τάξη και μάλιστα με τη διδασκαλία, η οποία οδηγεί στην ανάπτυξη της δημιουργικής σκέψης. Ο τελευταίος παρατήρησε στα πειράματά του ότι τα ζώα δεν εργάζονταν μηχανικά, αλλά σκέφτονταν, και αφού είχαν εποπτεία της όλης κατάστασης με μία ευφυή ανακατάταξή της έλυναν το πρόβλημα.

Ήταν δε μία διανοητική εργασία οργανωμένη και εσωτερική, η οποία ξαφνικά έδινε και τη λύση του προβλήματος. Αυτή τη διαδικασία λοιπόν κατά την οποία εμφανίζεται μία αιφνίδια και άμεση θεώρηση της όλης κατάστασης, ονόμασε ο Köhler «μάθηση με ενόραση». Είναι δε εφικτή όταν δίνεται στο άτομο που μαθαίνει η δυνατότητα να αντιμετωπίσει εξαρχής ολόκληρη την προς μάθηση κατάσταση. Οι οπαδοί της τονίζουν ότι τα προς μάθηση στοιχεία πρέπει να οργανώνονται έτσι, ώστε να γίνονται αντιληπτά ως σύνολα..

Η μάθηση με ενόραση θεωρήθηκε ανώτερη σε σχέση με αυτή που γίνεται με «δοκιμή και πλάνη», διότι κατά την εμφάνισή της μεσολαβούν ανώτερες διανοητικές λειτουργίες, όπως αντίληψη, μνήμη, σκέψη και προσοχή.

Ο Bandura κάνει λόγο για κοινωνική μάθηση, δηλαδή μάθηση με μίμηση προτύπου ύστερα από παρακολούθηση της συμπεριφοράς του και τη διερεύνηση των κοινωνικών συνθηκών μέσα στις οποίες το άτομο πραγματώνει αυτή τη μορφή μάθησης.

Ο Piaget έκανε λόγο για την οικοδόμηση της γνώσης και θεωρούσε τη μάθηση ως αποτέλεσμα της δραστηριότητας του ατόμου με το περιβάλλον. Μέσα από διάφορες γνωστικές αντιφάσεις επιτυγχάνεται η αφομοίωση και η προσαρμογή με την κοινωνική διαπραγμάτευση και τη δημιουργικότητα (ατομική), αρχές όπου βασίστηκε και ο (επ)οικοδομισμός (κονστρουκτιβισμός).

Ο Piaget θεωρεί ότι η νοημοσύνη είναι μία λειτουργία που βοηθά το άτομο με την αφομοιωτική και συμμορφωτική διαδικασία στην προσαρμογή του σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον. Είναι ιδρυτής της Γενετικής Ψυχολογίας και η θεωρία του τείνει στις γνωστικές που ερευνούν αντίληψη, μνήμη, σκέψη, σχηματισμό εννοιών, στρατηγικών κ.λπ. και οι οποίες αντιμετωπίζουν τον άνθρωπο, κατά την αντιπαράθεσή του με το περιβάλλον, ως ενεργό και αυθόρμητο ερευνητή.

Η θεωρία του Piaget επιχειρεί να ερευνήσει και να ερμηνεύσει την ανάπτυξη και κατά συνέπεια και τη μάθηση ως αποτέλεσμα των δραστηριοτήτων του ατόμου στο περιβάλλον, το οποίο άτομο κατά τη γέννησή του δε διαθέτει καμιά πνευματική ή γνωστική δομή, αλλά η οικοδόμησή τους είναι αποτέλεσμα της συνεχούς προσπάθειας του ατόμου για μία ισορροπία μεταξύ του ίδιου του εαυτού του και του περιβάλλοντός του. Αν το άτομο κατανοεί τα στοιχεία της νέας εμπειρίας του, η ισορροπία μένει αδιατάρακτη, ενώ στην αντίθετη περίπτωση βιώνει μία γνωστική αντίφαση ή σύγκρουση, που το υποχρεώνει σε περαιτέρω δραστηριότητα, προκειμένου να επαναποκτήσει τη χαμένη του ισορροπία. Η προσπάθεια προς την κατεύθυνση αυτή ονομάζεται από τον Piaget προσαρμογή. Η διατάραξη της ισορροπίας μπορεί να οφείλεται στην ωρίμαση, στην άσκηση και εμπειρία, στη μάθηση και εξισορρόπηση ή αυτορρύθμιση και βέβαια η άσκηση και η εμπειρία είναι απαραίτητες μέχρι το σχηματισμό των λογικομαθηματικών δομών.

Ο προβληματισμός και οι μελέτες του Piaget για την οικοδόμηση της γνώσης αποτέλεσαν τη βάση της θεωρίας του κονστρουκτιβισμού που διακρίνεται σε ριζοσπαστικό και κοινωνικοπολιτισμικό

Ο «ριζοσπαστικός οικοδομισμός», με κύριο εκφραστή του τον Glaserfeld, θεωρεί ότι η γνώση του πραγματικού κόσμου είναι αδύνατη έξω από το άτομο. Η μάθηση είναι ενεργητική και όλη η γνώση υποκειμενική. Ο καθένας οργανώνει τη δική του εμπειρία και κατασκευάζει τη δική του πραγματικότητα, οπότε υπάρχει διαφοροποίηση από τον «κοινωνικό κονστρουκτιβισμό», κατά τον οποίο οι έννοιες, δομές, μέθοδοι, κανόνες και αποτελέσματα είναι επινόηση των ανθρώπων.

Κύριος εκπρόσωπος για τον «κοινωνικοπολιτισμικό κονστρουκτιβισμό» θεωρείται ο Vygotsky, ο οποίος έδωσε έμφαση στη γλώσσα και στην σπουδαιότητά της για την ανάπτυξη της σκέψης, υποστηρίζοντας ότι χρησιμοποιούμε τη γλώσσα για να σκεπτόμαστε και να λύνουμε προβλήματα προφορικά. Τόνιζε μάλιστα την κοινωνική δόμηση της μάθησης και το ρόλο του κοινωνικού περιβάλλοντος αυτού που μαθαίνει. Επίσης πίστευε ότι η διανοητική πρόοδος συνδέεται άμεσα με την ιστορική και πολιτιστική ανάπτυξη. Έκανε λόγο για τη ζώνη επικείμενης ανάπτυξης μεταξύ του πραγματικού επιπέδου ανάπτυξης ενός ατόμου και του επιπέδου πιθανής ανάπτυξης με την καθοδήγηση του δασκάλου. Συνεπώς ο δάσκαλος θα πρέπει να προσφέρει θέματα λίγο πιο δύσκολα από τη διανοητική ανάπτυξη των παιδιών, ώστε στη συνέχεια με την καθοδήγησή του να κατακτούν τη νέα γνώση

Συμπερασματικά το ποια θεωρία και ποια διδακτική μέθοδος θα αξιοποιηθεί στη διδακτική διαδικασία εξαρτάται από την κάθε διδακτική ενότητα και από τους εκάστοτε μαθητές, χωρίς να αποκλείεται και μία συνδυαστική λύση.

Φυσικά πρέπει ο εκπαιδευτικός να έχει κατά νου τη μαιευτική μέθοδο του Σωκράτη με τη διαδικασία των ερωτήσεων/αποκρίσεων, καθώς και την άποψη του Dewey για «learning by doing» και «learning by experience»

Πηγή:
http://sciencearchives.wordpress.com/2011/10/20/%CE%AE-%CE%AF-%CE%ADsi/
Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

27 Οκτ 2011

Εκπαιδευτικά Συνέδρια Πληροφορικής


Τα παρακάτω δύο συνέδρια πρόκειται να πραγματοποιηθούν το 2012

8ο Πανελλήνιο Συνέδριο με Διεθνή Συμμετοχή
Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνίας στην Εκπαίδευση
27-30 Σεπτέμβρη 2012
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Βόλος
http://hcicte2012.uth.gr/

6ο Πανελλήνιο Συνέδριο Καθηγητών Πληροφορικής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με θέμα:
Πληροφορική και Νέο Σχολείο
30-3 έως 1-4 2012
Πανεπιστήμιο Πατρών
http://pdkap.sch.gr/portal/


Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

26 Οκτ 2011

Παράγοντες που Επηρεάζουν την Απόδοση μιας Ομάδας

Του Αντώνη Γαβαλά (Executive Editor, MSc in Quality Management, MSc by Research in Management)

Η απόδοση είναι δυναμική έννοια που σημαίνει ότι με τον καιρό εξελίσσεται και μεταβάλλεται από εργασία σε εργασία. Δεν έχει την ίδια έννοια σε όλες τις περιπτώσεις και μετράται με διαφορετικά κριτήρια. Η απόδοση μιας ομάδας βασίζεται κυρίως στην επικοινωνία, στη συνεργασία και στο συντονισμό των μελών της (Bowers et al., 2000). Η απόδοση επηρεάζεται, επίσης, από περιστασιακούς παράγοντες, όπως είναι τα διαφορετικά δεδομένα σε κάθε έργο, από εργασιακούς παράγοντες, δηλαδή τις διαφορετικές περιβαλλοντικές συνθήκες εργασίας, και επιχειρησιακούς παράγοντες, όπως ο τομέας δραστηριότητας της επιχείρησης και το επιχειρηματικό περιβάλλον στο οποίο ανήκει (Bowers et al., 2000). Τα χαρακτηριστικά της κάθε ομάδας παίζουν σπουδαίο ρόλο στην απόδοσή της, σχετικά με τη σύνθεσή της, τους ρόλους των μελών της, τη δομή της και τις διαδικασίες που την καθορίζουν, ενώ οι ατομικές γνώσεις και δεξιότητες που προσφέρει το κάθε μέλος ξεχωριστά, αποτελούν δομικά στοιχεία της επιτυχίας μιας ομάδας (Bowers et al., 2000)...



Υπάρχουν αρκετοί περιβαλλοντικοί παράγοντες τους οποίους μια ομάδα ή μια επιχείρηση δεν μπορεί να επηρεάσει, όπως είναι η συνεχώς μεταβαλλόμενη τεχνολογία. Υπάρχουν όμως και παράγοντες τους οποίους μπορούν να επηρεάσουν και να οδηγήσουν την ομάδα στην επιτυχία και στην υψηλή απόδοση. Μάλιστα, όταν επιτευχθεί η υψηλή απόδοση μπορεί κι αυτή η ίδια με τη σειρά της να επηρεάσει θετικά αυτούς τους παράγοντες, όπως η αφοσίωση κι η πίστη στις ικανότητες της ομάδας, σε μια συνεχώς αλληλοεξαρτώμενη αμφίδρομη σχέση. Ο O’Connor (2006) παρουσιάζει δύο ξεχωριστές κατηγορίες των παραγόντων αυτών και τους διακρίνει σε εξωγενείς και ενδογενείς.

Εξωγενείς Παράγοντες
Η πίστη των μελών για την συλλογική ικανότητα που έχουν σαν ομάδα, οδηγεί και παρακινεί προς την υψηλή απόδοση και την επιτυχή ολοκλήρωση των εργασιών. Οπότε πρέπει να γίνονται ενέργειες που συνεχώς θα ενισχύουν αυτήν την πεποίθηση ικανότητας της ομάδας (π.χ. ρητή αναγνώριση).
Οι συμπεριφορές των μελών πρέπει να αξιολογούνται ανάλογα με το κατά πόσο συνεισφέρουν στην ομαδική επιτυχία, οπότε οι σωστές ανταμοιβές ή κυρώσεις θα βοηθήσουν στην καλύτερη λειτουργία της ομάδας, δείχνοντας ποιες συμπεριφορές είναι αποδεκτές και ποιες όχι.
Μέσα στα πλαίσια της ομάδας δημιουργείται ένα κοινωνικό δίλλημα για τα μέλη της που αφορά στη σύγκρουση που νιώθουν ανάμεσα στις ατομικές τους ανάγκες και στόχους με τις αντίστοιχες ομαδικές ανάγκες και στόχους. Αν ελεγχθεί αυτός ο παράγοντας, δηλαδή να μπορέσει η ομάδα να ικανοποιήσει και τους ατομικούς στόχους παράλληλα με τους ομαδικούς ή τουλάχιστον να μην έρχονται σε αντίθεση, σίγουρα θα συμβάλλει θετικά στη συνοχή και στην επιτυχία της ομάδας, καθώς και στην αφοσίωση των μελών.
Σύμφωνα με την ψυχολογία της μάζας, το άτομο όταν βρίσκεται μέσα σε ένα σύνολο ανθρώπων χάνει την ατομική του ευθύνη. Έτσι και μέσα στα πλαίσια λειτουργίας μιας ομάδας, είναι πιθανό κάποιο μέλος να παρουσιάσει το φαινόμενο της κοινωνικής οκνηρίας, θεωρώντας πως αν η προσπάθειά του είναι ελλιπής δε θα κατηγορήσουν το ίδιο για χαμηλή απόδοση, αλλά ολόκληρη την ομάδα, άρα χάνει και την υπευθυνότητα που πρέπει να νιώθει. Πρέπει να καθίσταται σαφές πως και το άτομο είναι εξίσου υπεύθυνο με την ομάδα ως σύνολο και να υπάρχουν οι ανάλογες αξιολογήσεις, με τις αντίστοιχες ανταμοιβές και κυρώσεις (ατομικές κι ομαδικές) (Schermerhorn et al., 2003).
Η παρουσία του ατόμου σε μια ομάδα δεν προκαλεί μόνο την κοινωνική οκνηρία, αλλά και την κοινωνική διευκόλυνση. Το άτομο επηρεάζεται θετικά όταν εκτελεί μια εργασία ανάμεσα σε άλλους ανθρώπους που τον παρακολουθούν, θέλοντας να δείξει τις ικανότητές του. Αυτό όμως είναι και το σημαντικό στοιχείο της κοινωνικής διευκόλυνσης, ότι το άτομο πρέπει να έχει την ικανότητα να εκτελέσει τις εργασίες που του έχουν ανατεθεί, αλλιώς δεν επηρεάζεται θετικά, αλλά αρνητικά δημιουργώντας του άγχος. Οπότε, για να είναι υπό έλεγχο αυτός ο παράγοντας και να βοηθάει θετικά την απόδοση της ομάδας, πρέπει να γίνεται με προσοχή η ανάθεση των ρόλων στο κάθε μέλος (Schermerhorn et al., 2003).
Πρέπει να μεταδίδεται στα μέλη της ομάδας η αίσθηση της μελλοντικής εξάρτησης, να γνωρίζουν δηλαδή ότι η ομάδα θα διαρκέσει σε βάθος χρόνου, οπότε και το ένα μέλος θα συνεχίσει να έχει ανάγκη το άλλο για την ολοκλήρωση των μελλοντικών τους εργασιών. Η μελλοντική εξάρτηση παρακινεί τα μέλη να εντείνουν τις προσπάθειές τους, να συνεισφέρουν και να συνεργαστούν καλύτερα μεταξύ τους.
Τέλος, οι περισσότεροι άνθρωποι έχουν ανάγκη να ανήκουν σε μια ομάδα για να νιώσουν ασφάλεια, κύρος, να μπορέσουν να εκπληρώσουν τους στόχους τους και να συναναστραφούν με άλλους ανθρώπους που έχουν κάποια κοινά χαρακτηριστικά κι ενδιαφέροντα, αλλά και στόχους. Πρέπει να φροντίζει, λοιπόν, η ομάδα να ικανοποιεί αυτήν την ανάγκη των μελών της για κοινωνική ταυτότητα που τους κάνει να ξεχωρίζουν από άλλες ομάδες κι ανθρώπους.

Ενδογενείς Παράγοντες (ατομικοί παράγοντες)
Οι ενδογενείς παράγοντες αναφέρονται στις εσωτερικές διεργασίες αντίληψης κι ερμηνείας του κάθε ατόμου, δηλαδή το πώς αντιλαμβάνεται τον εαυτό του μέσα στην ομάδα και πώς παρακινείται, καθώς και πώς δικαιολογεί τη συμπεριφορά του. Η ατομική ταυτότητα του κάθε μέλους επηρεάζει την απόδοσή του, ανάλογα με το πώς αντιλαμβάνεται την ομάδα και τα υπόλοιπα μέλη και κατά συνέπεια το πόσο ταυτίζεται μαζί τους, ώστε να προσπαθήσει περισσότερο για τη δική του αξία κι εκτίμηση μέσα στην ομάδα.
Το κάθε μέλος μιας ομάδας έχει και μια εσωτερική-ατομική θέληση για επιτυχία κι αυτή η θέληση είναι που δικαιολογεί την αντίστοιχη συμπεριφορά, δηλαδή την αντίστοιχη προσπάθεια που καταβάλει μέσα στην ομάδα. Διαφέρει από άτομο σε άτομο και συνήθως καθορίζεται από την ηλικία, το φύλο, τη μόρφωση και τις ατομικές επιδιώξεις (χρηματικές ή άλλες) του κάθε μέλους.
Ο ρόλος του κάθε μέλους μέσα στην ομάδα, ανάλογα με το πώς τον αντιλαμβάνεται, επηρεάζει επίσης την επιτυχία της ομάδας. Αν το μέλος πιστεύει ότι ο ρόλος του είναι εξίσου σημαντικός με των άλλων μελών, παρά τις διαφορές τους, ενισχύει την προσπάθειά του και την απόδοσή του. Επίσης, αν αντιλαμβάνεται την αλληλεξάρτηση με τους ρόλους των άλλων μελών, τόσο στους ρόλους που αφορούν άμεσα στην εργασία όσο και στους ρόλους που αφορούν στις διαπροσωπικές (κοινωνικές) σχέσεις των μελών, τότε επηρεάζεται θετικά η αφοσίωσή του κι αυξάνεται η συνοχή κι η απόδοση της ομάδας.
Η δέσμευση, λοιπόν, που νιώθει κάθε μέλος με την ομάδα είναι ένας ενδογενείς παράγοντας που επηρεάζει θετικά την απόδοση. Αυτή η δέσμευση δεν καθορίζεται μόνο από το βαθμό αλληλεξάρτησης που νιώθει το κάθε μέλος, αλλά κι από το βαθμό ικανοποίησης κι εκπλήρωσης των προσωπικών τους στόχων.
Όταν το άτομο μέσα στην ομάδα αντιλαμβάνεται το ρόλο του ως σημαντικό κι οι ενέργειές του έχουν επιρροή στην ομάδα, τότε αυξάνεται και το κύρος του μέσα στην ομάδα. Αυτή η αίσθηση κύρους είναι που παρακινεί το μέλος να εντείνει τις προσπάθειές του ακόμα περισσότερο. Πρέπει, λοιπόν, η ίδια η ομάδα να αποδέχεται το κάθε μέλος και να θεωρεί σημαντική τη συνεισφορά του, γι’ αυτό και μέλη που νιώθουν τον κοινωνικό αποκλεισμό δεν έχουν κίνητρο να αποδώσουν. Πρέπει επίσης να υπάρχει συμφωνία του κύρους που έχει το άτομο εκτός ομάδας με το κύρος που έχει εντός ομάδας (Schermerhorn et al., 2003). Αν ένα μέλος, για παράδειγμα, είναι ανώτερο στέλεχος μιας εταιρίας και στη συγκεκριμένη ομάδα είναι χαμηλά στην ιεραρχία, το πιθανότερο είναι να μην έχει κίνητρο να αποδώσει κι ίσως να αποχωρήσει τελείως από την ομάδα.
Τέλος, το μέγεθος της ομάδας παίζει ρόλο στην απόδοσή της. Τα μέλη μια μικρής ομάδας τεσσάρων με έξι ατόμων νιώθουν μεγαλύτερο δέσιμο μεταξύ τους κι αυτό το δέσιμο τους κάνει πιο υπεύθυνους και πιο πρόθυμους να αποδώσουν. Βέβαια, πρέπει να πούμε πως κι οι μεγάλες ομάδες μπορεί να γίνουν αποδοτικές, γιατί τα περισσότερα μέλη θα έχουν τη δυνατότητα να συνεισφέρουν περισσότερους παραγωγικούς πόρους όπως χρόνο, ενέργεια και γνώσεις (Barry & Stewart 1997: Stewart, 2006). Το μέγεθος βρίσκεται, βέβαια, και σε άμεση συνάρτηση με το είδος της εκτελούμενης εργασίας, από το οποίο και καθορίζεται.
Σαν γενικό συμπέρασμα για τους ενδογενείς και τους εξωγενείς παράγοντες που αναλύθηκαν πιο πάνω, μπορούμε να πούμε πως είναι παράγοντες οι οποίοι βρίσκονται κάτω από τον έλεγχο της διοίκησης. Με δικές της ενέργειες, έχοντας υπόψη και παρακολουθώντας την ύπαρξη και την εξέλιξη αυτών των παραγόντων, μπορεί να επηρεάσει άμεσα την επιτυχία και την απόδοση της ομάδας, καθώς και την επιβίωσή της στο χρόνο.


Αναφορές
Schermerhorn et al., J. R., Hunt, J. G., Osborn, R. N., 2003, Organizational Behavior, Wiley, New York
Stewart, G.L., 2006, “A Meta-Analytic Review of Relationships Between Team Design Features and Team Performance”, Journal of Management, Vol. 32, No 1
O’Connor, M., 2006, “A review of factors affecting individual performance in team environments: Theories and implications for library management”, Library Management, Vol. 27, No 3, pp 135-143
Bowers, C.A., Pharmer, J.A., Salas, E., 2000, “When Member Homogeneity is Needed in Work Teams: A Meta-Analysis”, Small Group Research, Vol. 31, No 3, pp 305-327
Barry, B., Stewart, G.L., 1997, “Composition, Process, and Performance in Self-Managed Groups: The Role of Personality”, Journal of Applied Psychology, Vol. 82, No 1, pp 62-78

Πηγή Ανάρτησης:
Ο καλός συνάδελφος
Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

25 Οκτ 2011

Νέα εκπαιδευτικά προγράμματα για δημοσίους υπαλληλους

Το Διαβαλκανικό Ινστιτούτο Δημόσιας Διοίκησης ανακοίνωσε τα νέα εκπαιδευτικά προγράμματα για την περίοδο 2011-2012.



Τα θεματικά πεδία αφορούν:
- ΝΟΜΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ
- ΟΙ ΑΡΧΕΣ ΤΗΣ ΛΟΓΟΔΟΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ ΣΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ
- ΟΡΓΑΝΩΣΙΑΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ
- ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΣΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ
- ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ
- ΥΓΕΙΑ
- ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ
- ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΩΝ

Περισσότερες λεπτομέρειες για το περιεχόμενο, τη διάρκεια, τον τόπο διεξαγωγής και την αίτηση συμμετοχής θα βρείτε κάνοντας κλικ εδώ


Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...

24 Οκτ 2011

"ΧΤΙΣΕ ΜΟΝΟΣ ΣΟΥ Το δικό σου website" - Δωρεάν ebook

Τ
ο βιβλίο "ΧΤΙΣΕ ΜΟΝΟΣ ΣΟΥ Το δικό σου website" είναι του blogger Γιώργου έχει σκοπό να καλύψει βήμα-βήμα μια βασική ανάγκη που υπάρχει αυτή τη στιγμή στο Ελληνικό κοινό για τη δημιουργία ιστοσελίδας και μέσω αυτής την προβολή των ανθρώπων και των επιχειρήσεων στο internet, με απλά κατανοητά λόγια και πλήρως εικονογραφημένο, για αρχάριους χρήστες που θέλουν να κάνουν τα πρώτα τους αυτόνομα βήματα στην κατασκευή ιστοσελίδων (websites).


Το βιβλίο αυτό αυτή τη στιγμή διατίθεται ΔΩΡΕΑΝ. Βασίζεται στην αποτελεσματικότητα και όχι στην λεπτομέρεια. Απευθύνεται σε αρχάριους και όχι επαγγελματίες. Δίνει τις βάσεις για περισσότερη έρευνα και ανάπτυξη.

"ΧΤΙΣΕ ΜΟΝΟΣ ΣΟΥ Το δικό σου website" - Copyright: www.giorgos.biz 2008 ΟΛΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΤΟΧΥΡΩΜΕΝΑ

Κατεβάστε το βιβλίο τώρα! (Δεξί κλικ Αποθήκευση ως...)

Ο κωδικός για το άνοιγμα του βιβλίου είναι: www.giorgos.biz

Πηγή:
http://www.giorgos.biz/index.html


Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ...